Lainaus käyttäjältä: app - 08.10.14 - klo:21:53
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.10.14 - klo:21:09
Se että sun asenne on "Pahoin pelkään, että hankeesta ei tuu ku murhetta." kertoo lähinnä siitä, että sun kannattaa rauhassa odotella ja katsoa kun muut tekee.
Mitäs konkreettista sinä teet murmela, muuta kun jauhat paskaa ympäri vuorokauden?
Väkeä ei ole nykyisiinkään lähtöihin, se on fakta. Muuten ihan kiva että joku edes yrittää jotain uutta.
Itseänikin kiinnostaisi kuulla tuo. Olen kyllä kuullut monta kertaa miten esim. Moottoripyöräilyn tuki ry:n toiminta on ihan perseestä, YCC:n kisat väärin hoidettu ja kerhokisoja liikaa tai liian vähän ja väärillä radoillakin ajetaan.
Mutta ihan mielenkiinnosta nyt lukisin mitä Murmela alias Scuuba alias Juha P on hommien lajin/harrastuksen eteen tehnyt? Tähän alle voi laittaa vaikka viisi ensimmäistä asiaa ranskalaisin viivoin, vaikkapa tyyliin:
- perustin luokan jota on ajettu n vuotta
- olen toiminut aktiivisesti kilpailuissa organisaattorina ja hankkinut itselleni sen ja sen lisenssin jotta kriteerit täyttyvät
- olen kiertänyt niissä ja niissä kokouksissa ja luvannut työpanokseni mielipiteideni lisäksi
jne.
Jään odottelemaan. Ymmärrän kyllä, että oppositiosta on hyvä huudella siinä missä Kelan jonosta. Jonkun pitäisi tehdä, systeemi on perseestä, kaikki on mätää, vali vali v**un uli ulii.
Jotain näiden kilpailuiden järjestämisestä luulen tietäväni ja voisin sanoa, kuten olen hommaa käynnistäville sanonutkin, etten epäile yhtään hankkeen onnistumista jos a) tässä vaiheessa on jo n. 100 vapaaehtoista tiedossa joista vähintään puolella on riittävä kokemus kilpailutoiminnasta. Loput tulevat siinä kyljessä oppipoikina ja -tyttöinä b) järjestäjällä on 100.000-200.000 euroa löysää rahaa jokaista kilpailuviikonloppua varten ja tuosta rahapotista hoidetaan niin palkkiot ja palkinnot kuin ostopalveluina hoidetut, vapaaehtoisväen tilalle tulevat tyypit, ambulanssit, luvat, lääkärit, ratavuokrat, mainokset, matkakulut, majoitukset jne. Saattaa tulla pienenä yllätyksenä paljonko esim. poliisi vaatii järjestyksenvalvojia ja paljonko sellaisten hankkiminen ostopalveluina maksaa, 50-100 hengen majoituksesta ja ruokkimisesta puhumattakaan.
Itse olen luvannut olla apuna ja lupaan tehdä niin huolellista työtä kuin osaan. Tuntilaskutukseenkin lupasin 50 %:n motoristialennuksen. Talkoohommina en jaksa tehdä enää kuin näitä omia juttuja, paskaa otan tuulettimeen vain kun siitä maksetaan riittävä taloudellinen korvaus.
Jään mielenkiinnolla odottamaan projektin toteutumista. Puuhun kannattaa pääsääntöisesti nousta tyvestä, mutta voihan sinne latvuksiin täräyttää vaikka lentokoneella jos kroppa kestää tai hypätä vuorenrinteeltä kuten Rambo teki. Nyhverönä kokeilen ensin sormella onko liian poppaa ennen kuin koko kroppani heitän lutakkoon.