Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

09.03.12 - klo:14:28 #45 Viimeisin muokkaus: 09.03.12 - klo:14:31 käyttäjältä jarska
Ettei se tuo Murmela vaan olis rakastua pätkähtänyt Jukan oppilaaseen, sitä on keväällä liikkeellä ja koittaa nyt virvelöidä omaan pilttuuseen.
tämä oli sitten olevinaan kevennystä

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.03.12 - klo:12:44
Meitä puolestaan on jo pitkään ihmetyttänyt se, miksi 26 vuotta moottoripyöräilyä harrastanut, 12 vuotta/ 700 päivää radalla tahkonnu, monia(?) ratakursseja läpikäynyt, tonnarilla ajeleva kuski; on vain vaivaiset 4 sekuntia nopeampi kuin 5 vuotta /130 päivää harrastanut, kusiaisella kinnaava mitään osaamaton kuski.

Tässä vastauksia:

1. Väärin opituista on vaikeampi oppia pois, kuin oppia uutta. Puhtaalle paperille on helpompi kirjoittaa kuin käytetylle joka jo tekstiä täynnä. Kun aloitin moottoripyöräilyn 80-luvulla, minua ei neuvonut kukaan. Lintattiin valkea kolmio pyörän perseeseen ja eikun liikenteeseen. Vähän samalla tavalla kuin Tarzan oppi lukemaan ja kirjoittamaan, yksin viidakkomajassaan. Tarzan tosin siniverinen, omani on ollut punaista.

2. Otan aika pieniä riskejä, RR-tasolla sanoisin niitä olemattomiksi. Vajaa 700 ratapäivää ja kertaakaan en ole treeneissä kaatunut ja kisoissakin vain kerran ja se kaatosateessa. Tee perässä tai no, ei se ole enää sinulle mahdollista, olet jo rypenyt.

3. Olen jo vanha ja väsynyt, joten tavoitteeni ovat elämässä jossain muualla kuin nopeimmissa mahdollisissa kierrosajoissa.

4. Neljä sekuntia on Juha aika pitkä aika Alastaron moottoriradalla. Tuosta omastani jos napataan reilut neljä sekuntia pois, pyörän pysyessä edelleen alustan, moottorin jne. osalta vakiokuntoisena, niin saa olla jo ihan oikea kuski pyörää viemässä. Kyllä niitä Suomestakin löytyy, jotka veisivät vakiomopoa 1:21 alkuisia, mutta en usko kovinkaan montaa olevan. Tulosten valossa matka on siis pitkä, hyvin pitkä.

Jos kerran uskot asiaasi, niin miksi et muuta sitä rahaksi? Insinööriä merkonomin nyt tuskin tarvitsee bisnespuolessakaan neuvoa.

Radalle olen pari naista puoliväkisin raahannut. Toisen samoihin aikoihin kuin sinut ja toisen vuosi sitten. Samaan aikaan kanssasi radalle eksynyt on jo päässyt ihan hyvään kyytiin, tyttöpyörälläkin: http://www.jasminsarjos.com/ Hänellekin perusteita opetin, sitten siirtyi osaavampien oppeihin ja nyttemmin jo vähän itsekin muita neuvoo ja kurssejakin pitää ja saa siitä roposen, pari.

Itse siis keskityn opettamaan aloittelijoille perusteet, hyvin pelkistetysti. Sitten kun vauhti alkaa olemaan sellainen, etten enää vaivatta pääse itse ohi, on aika siirtää opetusvastuu muille.

Älä nyt suutu tai suutu jos siltä tuntuu, mutta kun olen perässäsi joskus ajellut kierroksen pari ja ajoasi katsellut, niin tulee mieleen sellainen laskettelurinteessä pienessä etunojassa könöttävä farkkuihin pukeutunut henkilö. Jos joku skimbausta on joskus harrastanut, tietää lajityypin. Leveä haara-asento, sauvoilla eteen töksyttelevä. Tämä on vain villi arvaus, kun en sinua tunne. Voisin pyörän päällä liikkumisestasi päätellä, ettet ole ainakaan kilpaillut pidempiä aikoja missään lajissa jossa tarvitaan hyvää motoriikkaa. Ajamisesi vaikuttaa hyvin kankealta ja roikkuminen jopa hieman teatraaliselta. Vaaraksi et ole, joten en ole puuttunut ajoosi sen enempää kuin parin vanhemman herrasmiehenkään ajoon jotka omaa rauhallista tahtiaan kilpapyöriään radalla ulkoiluttavat.

Tulevalla kaudella voidaan jatkaa radalla. Kun valo sammuu, puheet päättyvät ja ruutulipun jälkeen on taas selvillä kumpi oli maalissa ensin. Opettajanakaan en ole kaksinen, kuten en kilpakuskinakaan, joten opettajiksi on haalittu sellaisia, joilla on oikeasti annettavaa, kuten M. Salo, V. Kallio, J. Hyyrönmäki, S. Penna, K. Vehniäinen jne. He osaavat paitsi neuvoa, myös itsekin ajaa. Se saattaa olla selittävä tekijä sille, että heidän vetämilleen kursseille tulee enemmän kuin Juhan teoriapäiville. Voin olla väärässä ja ainoa joka sen todistaa, olet sinä, joten pallo nyt siellä puolella kenttää. Näytä, älä teoretisoi. You can talk the talk but can you walk the walk?
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.03.12 - klo:14:28
Ettei se tuo Murmela vaan olis rakastua pätkähtänyt Jukan oppilaaseen, sitä on keväällä liikkeellä ja koittaa nyt virvelöidä omaan pilttuuseen.
tämä oli sitten olevinaan kevennystä

Paha sanoa. Uskoisin kuitenkin suurimman rakkauden kohteen hänelläkin löytyvän peilistä, kuten toki itsellänikin. Ja tässä tapauksessa uskoisin rakkauden olevan mitä vilpittömintä, materian ja ulkoisten seikkojen painoarvojen jäädessä mitättömiksi.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: menac - 09.03.12 - klo:13:14
Kun sinua murmela nyt niin kovasti tuntuvat ajamiseni kiinnostavan, niin selittäisitkö myös sen, miten 5 vuotta ja 130 ratapäivää ajaneen kusiaiskuskin ennätys taisi vielä viime kesänä olla melko samoilla huudeilla kuin ensimmäistä ratakesäänsä, yli sata päivää vähemmän vastaavalla pyörällä ajaneen ilmeisesti mielestäsi korkean riskitason ja huomattavan väärän ajotyylin omaavan aloittelevan kuskin?

Tähtiopettajasi juuri mainosti, että 4 sekuntia on pitkä aika, joten ehkä tyytynet siihen selitykseen, tuleehan se sentään auktorisoidulta taholta?
Suurin piirtein se taisi olla meidän kahden välinen nopeus ero. Pieni ero on myöskin se, että minä taisin pysyä pystyssä viime kesänä.

Lainaa
Malttamattomuuttani ja kenties myös typeryyttäni tavoittelen rata-ajossa nopeaa kehitystä.  Tämä aiheuttaa luonnollisesti kohonneen riskin kaatua, ja riippumatta kouluttajistani tai niiden puutteesta, tämän riskin tiedostan ja sen hyväksyn. Ajoasentoni kuten moni moni muukaan tekijä eivät luonnollisesti ole, tuskin tulevat koskaan olemaankaan, optimaalisia, mutta pyrkimys on jatkuvasti parempaan suuntaan. Kaatumaan tulen varmasti myös ensi kesänä, mahdollisesti useampaan kertaan. Viime vuoteen verrattuna onneksi DI:n paperit mahdollistavat tämän jo taloudellisestikin, valitettavasti eivät tosin ilmeisesti kaikille kollegoille.

Malttamaton ja typerä saat olla aivan vapaasti. Mutta ei se sitä tarkoita että tarvisi nupata aivan turhaan, jos se on vältettävissä pienellä muutoksilla. Mitään optimaalista suoritusta ei kannata hakea, mutta jos paketin palikoista joku on turhan sopimaton siihen pakettiin, on asialle syytä tehdä jotain ennen kuin joutuu parsimaan katteita.

Lainaa
Neuvomaan saa tulla myös naamatusten varikolla. Toistaiseksi on kovasti keskittynyt virtuaaliseen ohjeistamiseen. Kaatumisten analysoinnit tosin kuulostavat ainakin omiin korviini hieman uskottavammilta tullen henkilöiltä, jotka tapahtumat ovat omin silmin todistaneet.

Ajattelin että tuo tähtiopettajasi pitää sinusta niin tiukasti hyvää huolta että ei olisi tahdikasta sekaantua siihen soppaan. Mutta nyt tiedän toimia toisin.

Tuosta nimenomaisesta kaadosta; minä olen tehnyt aivan saman virheen jo vuosia sitten, ja vieläpä vielä huomattavasti onnettomammalla vauhdilla kuin mitä sinulla oli tuossa tilanteessa.
Sen jälkeen olen monia opastanut juuri siinä miten ainakin tuo kyseisen kaltainen turha nuppaus vältetään. Olen osannut myöskin ennustaa pelkän kuvan ja nettijuttujen perusteella yhden vastaavan nuppauksen setin ja kierroksen tarkkuudella oikein, etukäteen. Päivä tosin meni väärin, kyseessä kun oli kolmipäiväinen sessio, ja veikkasin että ko kuski nuppais vasta tokana päivänä, mutta ehti jo ekana päivänä.
Yhden tapauksen ennustin pelkän kuvan perusteella. Kaks viikkoo myöhemmin ko kuski oli nurin, vastaavassa tilanteessa.
Erään kerran arvoin lippupisteellä, pitäisikö yks kuski liputtaa pois vai ei. No olis pitäny, koska ennen setin loppua se oli nutullaan.
Jonkun kuskin perässä ajelin, ja ajattelin että menempä juttelemaan setin jälkeen. No ikävä kyllä sekin ehti nutulleen ennen setin loppua.
Eräs puupää ajeli samanlaisella ninjalla kuin mitä meillä kahdella on, ja kerroin mitä hänen ajossaan on vikana, ja mitä tulee tapahtumaan, ja miten se on vältettävissä. Noh, ko kuski meni radalle, edelleen jatkaen samalla tavalla. Liputin hänet mustalla pois. Ja edelleen sanoin mitä vikaa siinä hänen ajamisessaan on. Mutta kun ei usko, niin ei usko, ja ennen setin loppua ko kuski oli nurin. Ja arvannet kai mistä syystä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 09.03.12 - klo:14:37
Radalle olen pari naista puoliväkisin raahannut. Toisen samoihin aikoihin kuin sinut ja toisen vuosi sitten. Samaan aikaan kanssasi radalle eksynyt on jo päässyt ihan hyvään kyytiin, tyttöpyörälläkin: http://www.jasminsarjos.com/ Hänellekin perusteita opetin, sitten siirtyi osaavampien oppeihin ja nyttemmin jo vähän itsekin muita neuvoo ja kurssejakin pitää ja saa siitä roposen, pari.

Itse siis keskityn opettamaan aloittelijoille perusteet, hyvin pelkistetysti. Sitten kun vauhti alkaa olemaan sellainen, etten enää vaivatta pääse itse ohi, on aika siirtää opetusvastuu muille.
Kuten jo tuossa aikaisemmin totesimme, niin:
Me siis edelleen mielelämme kuulisimme myös hieman niin sanotusti kolikon kääntöpuolesta, jotta me voisimme muodostaa kokonaisvaltaisemman kuvan.
Eli mitä niille muille, kuin noille kiintotähdille, kuuluu tänä päivänä? Vai ovatko kaikki löytösi aina olleet yhtä loistavia esimerkkejä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Minkälainen pannutus oli kyseessä ja mitä siinä tehtiin väärin?

Pitäiskö sun Jarska avata Jukalle ja mun kaimalle oma "Jukan & Juhan palsta" popcorn_gif
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

menac

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.03.12 - klo:15:19

Tähtiopettajasi juuri mainosti, että 4 sekuntia on pitkä aika, joten ehkä tyytynet siihen selitykseen, tuleehan se sentään auktorisoidulta taholta?
Suurin piirtein se taisi olla meidän kahden välinen nopeus ero. Pieni ero on myöskin se, että minä taisin pysyä pystyssä viime kesänä.



Niin. Sä taisit ajaa sen 1.30 syksyllä kerhokisassa. Mikäs sulla oli ennätys alkukesällä?

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.03.12 - klo:15:19


Malttamaton ja typerä saat olla aivan vapaasti. Mutta ei se sitä tarkoita että tarvisi nupata aivan turhaan, jos se on vältettävissä pienellä muutoksilla. Mitään optimaalista suoritusta ei kannata hakea, mutta jos paketin palikoista joku on turhan sopimaton siihen pakettiin, on asialle syytä tehdä jotain ennen kuin joutuu parsimaan katteita.



Sä siis näit sen mun kaadon? Minä olin jäänyt siihen käsitykseen, ettei sillä ollut silminnäkijöitä. Jos näin, niin mielelläni kuulisin mahdollisimman tarkat havainnot, sellaisia kun en ole muilta saanut, eikä itsellä juuri muistikuvia. Kiitos.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.03.12 - klo:15:19


Ajattelin että tuo tähtiopettajasi pitää sinusta niin tiukasti hyvää huolta että ei olisi tahdikasta sekaantua siihen soppaan. Mutta nyt tiedän toimia toisin.



Eiköhän me kaikki olla aikuisia ihmisiä, ainakin fyysiseltä iältämme, joten keskustella voinemme puolin ja toisin kenenkään siitä pahastumatta. Juttusille siis vaan ensi kesänä, jos sanottavaa on. Mieluummin toki kuulisin heti pääkallopaikalla kuin talvella netissä. Ei oikein silloin enää auta niitä kaatoja välttämään.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.03.12 - klo:15:19


Tuosta nimenomaisesta kaadosta; minä olen tehnyt aivan saman virheen jo vuosia sitten, ja vieläpä vielä huomattavasti onnettomammalla vauhdilla kuin mitä sinulla oli tuossa tilanteessa.
Sen jälkeen olen monia opastanut juuri siinä miten ainakin tuo kyseisen kaltainen turha nuppaus vältetään. Olen osannut myöskin ennustaa pelkän kuvan ja nettijuttujen perusteella yhden vastaavan nuppauksen setin ja kierroksen tarkkuudella oikein, etukäteen. Päivä tosin meni väärin, kyseessä kun oli kolmipäiväinen sessio, ja veikkasin että ko kuski nuppais vasta tokana päivänä, mutta ehti jo ekana päivänä.
Yhden tapauksen ennustin pelkän kuvan perusteella. Kaks viikkoo myöhemmin ko kuski oli nurin, vastaavassa tilanteessa.
Erään kerran arvoin lippupisteellä, pitäisikö yks kuski liputtaa pois vai ei. No olis pitäny, koska ennen setin loppua se oli nutullaan.
Jonkun kuskin perässä ajelin, ja ajattelin että menempä juttelemaan setin jälkeen. No ikävä kyllä sekin ehti nutulleen ennen setin loppua.
Eräs puupää ajeli samanlaisella ninjalla kuin mitä meillä kahdella on, ja kerroin mitä hänen ajossaan on vikana, ja mitä tulee tapahtumaan, ja miten se on vältettävissä. Noh, ko kuski meni radalle, edelleen jatkaen samalla tavalla. Liputin hänet mustalla pois. Ja edelleen sanoin mitä vikaa siinä hänen ajamisessaan on. Mutta kun ei usko, niin ei usko, ja ennen setin loppua ko kuski oli nurin. Ja arvannet kai mistä syystä.

Tuon kerrottuasi en voi  muuta kuin yhtyä Jukkaan (kuvainnollisesti). Sulla olisi epäilemättä paljon annettavaa muille kuskeille. Koulutusta pystyyn sitten vaan.

jarska

09.03.12 - klo:15:38 #52 Viimeisin muokkaus: 09.03.12 - klo:15:40 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Juha - 09.03.12 - klo:15:32
Pitäiskö sun Jarska avata Jukalle ja mun kaimalle oma "Jukan & Juhan palsta" popcorn_gif

Vähän saman suuntaista tuli mieleen.
Jos vaikka vain äänestys...ja ihan pelkkien keskustelujen perusteella, radalla tilanne saattaa mennä suuntaan taikka toiseen.
Jukan tähtioppilaat versus Juhan teoriakyvykkäät, kummalle kurssille osallistuisit, käviskö toi? ;D :D

Maria

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.03.12 - klo:15:19
Tuosta nimenomaisesta kaadosta; minä olen tehnyt aivan saman virheen

Mikä (ilmeisen yleinen?) virhe aiheutti nämä kaikki kaatumiset,
jotka osasit ennustaa tapahtuviksi, paitsi omalle kohdalle?

Millaisia ohjeita uskomalla ette olisi kaatuneet?

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.03.12 - klo:15:24
Kuten jo tuossa aikaisemmin totesimme, niin:
Me siis edelleen mielelämme kuulisimme myös hieman niin sanotusti kolikon kääntöpuolesta, jotta me voisimme muodostaa kokonaisvaltaisemman kuvan.
Eli mitä niille muille, kuin noille kiintotähdille, kuuluu tänä päivänä? Vai ovatko kaikki löytösi aina olleet yhtä loistavia esimerkkejä?

Voinet kysyä heiltä itseltään suoraan. Ensimmäinen kävi muutaman kerran ajamassa ja totesi, ettei ole hänen juttunsa. Sen jälkeen toimi aikansa kilpailusihteerinä ja muissa yhdistyksen tehtävissä sangen ansioituneesti ja sitten työura vei mennessään. Varikolla on kuitenkin vuosittain nähty ja kuulemma taas tänä vuonna tulee avuksemme. Seuraava ei ole vielä radalla ajanut, tuleeko koskaan ajamaankaan, en tiedä. Hyvin ansiokkaasti on kuitenkin toiminut niin meidän kuin muidenkin tapahtumissa kilpailusihteerin roolissa ja nyttemmin myös tuomariston jäsenenä A-lisenssinkin suoritettuaan. Uskaltaisin epäillä, että ihan halutuimpien ja asiansa parhaiten hoitavien toimitsijoiden joukkoon kuuluu tällä haavaa, korjaa jos on parempaa tietoa.
Nykyisen radalle raahatun kanssa on sovittu, että on siellä vain ihan ajeluhommissa ja varikkoteltalla apurina.

Ai niin. Miinan olen kyllä radalle myöskin raahannut. Miina ei tosin tule ajamaan sinusta ohi koskaan, joten älä Miinaa ainakaan koe uhkaksi äläkä solvaa. Miina voi jopa ihan vilpittömästi pitää sinusta, se kun ei näitä nettikeskusteluja lue kun kissanpaskan syöminen on siitä kiinnostavampaa puuhaa. Jos se taas ei tykkää susta, se voi osoittaa sen hieman mieleenpainuvammalla tavalla kuin minä tai nykyinen tai entiset naaraani. Jos minuutin välein annat Miinalle possunkorvan, se taatusti jaksaa kuunnella neuvosi ja monologisi, koskettivat ne sitten kauneudenhoitoasi tai datasta opettamista, joten panosta siihen?

Muita en ole pahemmin radalle raahannut. Paikalle itsekseen saapuneita on satoja, heistä en ole pitänyt lukua enkä nykytilanteistaan tiedä. Kysy lisää, vastailen kyllä aina kun joutoaikaa tulee ja sitähän minulle tulee.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

menac

09.03.12 - klo:15:52 #55 Viimeisin muokkaus: 09.03.12 - klo:15:54 käyttäjältä menac
Lainaus käyttäjältä: Juha - 09.03.12 - klo:15:32
Minkälainen pannutus oli kyseessä ja mitä siinä tehtiin väärin?

Pitäiskö sun Jarska avata Jukalle ja mun kaimalle oma "Jukan & Juhan palsta" popcorn_gif

Alastaron ykkösmutkassa ilmeisesti jalkatappi otti maahan ja vetäisi mopon kumoon ja siitä liu'uttiin hiekoille. Ei mitään erityistä, murmela vain on jostain syystä niin viehättynyt tapaukseen, että siihen palaa kerta toisensa jälkeen ja vielä uudelleen. Ja uudelleen.

Edit. Onneksi ajokausi alkaa taas pian, niin tämä teoreettisen rata-ajon oppi-isämme epäilemättä saa allekirjoittaneenkin toimesta liudan uusia virheitä analysoitavakseen meidän muiden iloksi ja opiksi.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.03.12 - klo:15:38
Jos vaikka vain äänestys...ja ihan pelkkien keskustelujen perusteella, radalla tilanne saattaa mennä suuntaan taikka toiseen.
Jukan tähtioppilaat versus Juhan teoriakyvykkäät, kummalle kurssille osallistuisit, käviskö toi? ;D :D

Itse en ole oikein näihin galluppeihin uskonut. Empiria empiriaa, gallupit galluppeja.

Juha pistää vaan omat teoriapäivät ja kurssit pystyyn ja katsotaan lopputulema viiden vuoden päästä vaikkapa tuloslaskelmasta ja taseesta, ne ovat aika hyviä mittareita, puolueettomien tahojen yleensä tarkastamiakin.

Radalla taas paremmuus voidaan ratkaista ihan perinteisin keinoin. Ensin aika-ajo ja sitten kisa. YCC:n säännöt aika yksinkertaiset. Jos on kotiläksynsä lukenut, ihmisten kanssa toimeen tullut ja tarmokas ollut, niin taluttaa sitten vaikka MotoGP-pyörän viivalle, säännöt sallivat sen. Jos taas pätäkkää ei ole niin paljon, niin lompakon vajetta paikkaa sitten hanskalla kuten teki aikoinaan Saarinen ja kuten on niin moni jokkiskuskikin tehnyt näiden vuosien saatossa ja jättänyt rahamiehet taakseen ruttuisilla peleillään. Jos painoa on liikaa, teippaa suun kiinni ja juoksee vähän pidempiä lenkkejä. Jos taas voimaa ei piisaa, sitä saa salilta ja banaania mutustamalla.

Tähtiä tekevät jotkut muut, en minä. Mutta tavallisia harrastajia on tullut jokunen koulutettua ja käsittääkseni ihan suosittu harrastelijaluokkakin heille on tullut kehiteltyä tai jos rehellisiä ollaan, niin itselleni ja kaltaisilleni. Isommat ympyrät sitten pätevämmille.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: menac - 09.03.12 - klo:15:33
Niin. Sä taisit ajaa sen 1.30 syksyllä kerhokisassa. Mikäs sulla oli ennätys alkukesällä?
En, vaan kerhokisan jälkeen, kun ei tarvinnut enää pysyä pystyssä, eikä jättää turvamarginaalia ajossa. Ikävä kyllä pitkän viikonlopun jälkeen fysiikka ei antanut enää aineksia mennä kovempaa, vaikka sitä vielä aivan väkisin toisen setin/ pari kierrosta yritin, jotta olisi päässyt alle sen maagisen 1:30! Harmi että kausi loppui tuohon.
Olen aikoinani tehnyt Yucca-palmulle ravinteena tuollaisen:



Lainaa
Sä siis näit sen mun kaadon? Minä olin jäänyt siihen käsitykseen, ettei sillä ollut silminnäkijöitä. Jos näin, niin mielelläni kuulisin mahdollisimman tarkat havainnot, sellaisia kun en ole muilta saanut, eikä itsellä juuri muistikuvia. Kiitos.

En nähnyt kaatoasi. Sen mitä olen perässäsi ajellut ja menoasi katsellut, niin en yhtään yllättynyt että kippauksesi tapahtui baut keskimutkassa. Ts mun veikkaus on ett karrikoiden sanottuna; työnsit/kippasit sen mopon nurin/ allesi.
Btw, jos sulla on siit 10Hz gepsilogi, niin siitäkin ehkä näkee vinkkiä "mitä tapahtui".

Lainaa
Eiköhän me kaikki olla aikuisia ihmisiä, ainakin fyysiseltä iältämme, joten keskustella voinemme puolin ja toisin kenenkään siitä pahastumatta. Juttusille siis vaan ensi kesänä, jos sanottavaa on. Mieluummin toki kuulisin heti pääkallopaikalla kuin talvella netissä. Ei oikein silloin enää auta niitä kaatoja välttämään.

Tämä selvä. Onko ajankohta tuo 11.-13.5.?

Lainaa
Tuon kerrottuasi en voi  muuta kuin yhtyä Jukkaan (kuvainnollisesti). Sulla olisi epäilemättä paljon annettavaa muille kuskeille. Koulutusta pystyyn sitten vaan.

Kyllähän minä olen monia kymmeniä tyytyväisiä kuskeja neuvonutkin jo.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Juu, kiva se vaan on lueskella erilaisia näkemyksiä ja koulutusmetodeja.
Jos mahdollisuus olis niin tekis mieli osallistua molempien, Murmelan ja Jukan kursseille, sikäli kun pitäisivät sellasia ja ottaisivat mukaan.
Toiseen ottaisin tulkin ja toiseen kokovartalopeilin auton kyydille.

Voi kun saisi tämän ketjun testosteronit ja estrogeenit valjastettua ratakäyttöön, omaani meinaan, tulis monelle kisakuskillekki kiire mun alta pois.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: menac - 09.03.12 - klo:15:52
Ei mitään erityistä, murmela vain on jostain syystä niin viehättynyt tapaukseen, että siihen palaa kerta toisensa jälkeen ja vielä uudelleen. Ja uudelleen.

Toimintamalli on sangen tuttu. Jos et itse kohdetta pääse kurittamaan, kokeile sitten vaikka vaikka toista kautta. Tällaista ylevää toimintaa ovat harjoittaneet nykypäivinä niin huumekauppiaat kuin niksmannit valloittajina toimiessaan aikoinaan.

Vaikka Pennan Sami mua nopeammin ajoikin ja vaikka Samin isä mua nurmikolla aikoinaan pyörittikin, niin en alkanut pohtimaan kuinka Samin koira varmaan olisi varmaan mun koiraa surkeampi (mitä se tietenkin on, eihän se edes koiralta näytä, harmaa makkara). Keskityin vittuilemaan heille suoraan ja kännissäkin soittelen aina kun absinttipullosta on puolet juotu. Mutta hei, se on elämää. Jos ei pärjää yläkoulussa, kannattaa mennä potkimaan alakoululaisia. Jos ei aikuista miestä uskalla ryöstää, mummo on pehmeä kohde. Ja jos pojille ei pärjää mopoilussa, aina löytyy jostain tyttö jolle voi päteä ja jos sekin menee kohta nopeammin, löytyy uusia tyttöjä tai minimotokuskeja. Ei hyeena ole tyhmä eläin kun se sairaita ja vammaisia jahtaa. Se on opportunisti. Vertaisiltaan voi tulla turpaan ja se nyt ei kivaa kenestäkään ole, eihän?
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal