Lainaus käyttäjältä: menac - 11.03.12 - klo:13:47
Eipä näitä niin kuolemanvakavasti kannata ottaa, vaikka ihan vilpittömästi kiinnostaisi kuulla vastaukset esittämiini kysymyksiin.
Mä preferoin naatiskelua ja pystyssä pysymistä, ja tän harrastuksen eri osa-alueiden opiskelua kokonaisvaltaisesti.
Ison virheen tein kaudella 2010, kun yritin aja kovempaa ajamalla kovempaa. Se ei toimi mulla ollenkaan, ja lähes koko kausi 2010 meni ihan hukkaan kehitystä ajatellen. 2011 palasin samaan vanhaan metodiin mikä toimi aiemminkin eli, ihan kaikessa rauhassa naatiskelee, ja korjailee omasta ajostaan yhden virheen kerrallaan. Ja tasainen kehitys oikeestaan jatkui siitä mihin se oli jäänyt 2009.
Jos tuota kautta 2010 en olisi mokannut, niin tällä hetkellä ajelisin alastarolla alle 1:30, ehkä jopa lähempänä 1:25 kuin 1:30, ja pystyssä pysyen.
2007 ostin elämäni ensimmäisen moottoripyörän, ja onnistun sen lähes heti kippaamaan ahvenistolla kävelyvauhdista, kun ajoin jonossa liian lähellä edeltävää, ja jono teki haitariefektin sen takia että punainen lippu liehui, ja olin juuri mutkassa, ja etujarrulla keula alta.
Muutamaa päivää myöhemmin onnistun kaatamaan mopon alastaron las palmasissa koska ajoasentoni oli tyypillien mopo nurin, yläkroppa pystyssä. Viimeinen niitti oli se apeksissa kulkeva poikittaisura, josta takarengas pomppasi juuri sen verran että menetti pidon. Mutta tosiaan tuota kaatoa ei olisi tapahtunut jos ajoasento olisi ollut edes suurin piirtein oikein.
2010 onnistun kevään kolmantena ratapäivänä. Ilman lämppäreitä, seosrenkaat, keli +5...10, rata ehkä jopa hieman kostea. Portista radalle puolivauhtia renkaita lämmittelemään, ja heti ekaan mutkaan nurin, tod näk mulla oli sormi etujarrulla taitossa. Vauhtia noin 60kmh, normaalisti 110-150kmh siin vaiheessa ku taitto alkaa, ja apeksissa 100+.
Mä olen vuosien ajan saanut kuulla kommentteja "aja kovempaa" "vaihda jo nopeempaan ryhmään" "älä tee noin vaan tee näin" "et sä voi neuvoa ketään koskaan missään" "et osaa" "teet väärin".
Ja noita kommentteja on nimenomaan antaneet ne jotka eivät edes tiedä mitä minä teen, tai ne jotka eivät vain jostain syystä tykkää naamastani, tai sitten tuuliviirimäisesti tykkäävät/eivät tykkää riippuen siitä olenko heidän kanssa jostakin asiasta samaa vai eri mieltä.
Nuo samaiset henkilöt usein myös luulevat että minä neuvon ketä tahansa missä tahansa milloin tahansa, yhtään valikoimatta.
Tässä vuosien varrella olen tosiaan neuvonut kymmeniä eri kuskeja, joko pyytämättä tai pyynnöstä. Heistä lähes kaikki ovat olleet tyytyväisiä saamiinsa neuvoihinsa, ja setin jälkeen kiittäneet niiden tuomasta avusta siihen omaan ajamiseensa. Ja erittäin moni on tullut kyselemään myös lisää neuvoja.
Kun menen oma-alotteisesti jututtamaan jotain kuskia, niin ensin kyselen minkä tasoinen kuski hän on, ja mitä hän haluaisi siellä radalla tehdä. Ja sen jälkeen annan niitä neuvoja jotka sopivat siihen hänen pakettiinsa.
Samoin teen jos joku tulee oma-alotteisesti minulta neuvoja kyselemään.
Jos mulla ei ole mitään neuvoja annettavaksi, niin pyrin etsimään varikolta jonkun henkilön joka ehkä ko kuskia voisi auttaa.
Jos jäi jotain epäselvää, tai missasin jonkun kysymyksen, niin kerro toki.