Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.13 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.09.13 - klo:23:09
P.S. Kuinka paljon pitää mennä levennykselle, että linja menee ns. vituiks jos oletetaan, että kaasu on koko ajan 100% auki*?
*) Sisältää olettamuksen, että tuolla kaasunasennolla ei tiukempaa linjaa voi ajaa. ;)

P.P.S Hassu oletus sulta, että pitäsin itteeni nopeena radalla. Radan ulkopuoli voidaan sitten käsitellä jossain muussa foorumissa.

PS Ei tarvi paljoa, vähänkin riittää.
PPS Enhän mä olettanut että pitäisit itseäsi nopeana radalla. Oletin että sua nakertaa olla noin hidas radalla (ja sen ulkopuolella).
PS. Paljonko on vähän? SI-yksiköissä kiitos ja mielellään jonkun käppyrän todistamana.
PPS. Nakertaa on väärä sana. Hitaana oleminen ei ole koskaan nakertanut vaan lähinnä antanut realistisen kuvan siitä kuinka paljon voi vielä kehittyä. Toimii niin radalla kuin sen ulkopuolellakin: On turhaa olla kateellinen jos joku on jossain asiassa sinua parempi, kun sillä samalla energiamäärällä voit oppia miksi se toinen on sinua parempi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 09.09.13 - klo:23:04
Edellisellä setillä ennen kaatoahan murmis veti ton vauhtivasurin leveeks, ja käytti myös hiekkaa avukseen saadakseen optimaalista dataa. kuin myös Lemminkäisestä hiekan kautta krossityylillä. Sekin olikin v**un hyvä linja. :D

Sitten päätettiin pistää Marguezin kallistuskulmaa peliin kikkamutkassa, mutta salakavala The Sauma iski jälleen  :P.

Tää ei ollut vidduilua, vaan hjumooria. keep smiling  :)

Appkin näytti jaksavan peräti 2 tuntia ja 33 minuuttia olla erossa triidin keskustelusta. Meni abaut siihen haarukkaan mitä oletinkin.

Sen verran korjaisin noita hitaan vanhuksen hataria muistikuvia, että vierailu lemminkäisen hiekalla tapahtui viikkoa aikaisemmin lauantaina toisen setin toisella kierroksella. Sössin ohituksen joten annoin jarrun mennä pitkäksi jotta en mahdollisesti keilaisi ohitettavaa.

Vauhtivasurin hiekalle tosiaankin päädyin the kaatopäivänä ensimmäisen setin ensimmäisellä kierroksella. Olin ajellut omalla mopollani edeltävät 17/18 ratapäivää ja edeltävän sunnuntain, joten vedin vanhasta muistista ko mutkaan vahingossa niin kuin omalla mopolla. Se nyt vaan et toimi ku bemmillä saa palmasista kelattua vähän enemmän vauhtia, joten sil pitää jarruttaakkin vähän enemmän.

The Sauma on kyl katala. Toivottavasti se poistuu uuden päällysteen myötä.  r.i.p_gif



Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.09.13 - klo:23:29
PS. Paljonko on vähän? SI-yksiköissä kiitos ja mielellään jonkun käppyrän todistamana.
PPS. Nakertaa on väärä sana. Hitaana oleminen ei ole koskaan nakertanut vaan lähinnä antanut realistisen kuvan siitä kuinka paljon voi vielä kehittyä. Toimii niin radalla kuin sen ulkopuolellakin: On turhaa olla kateellinen jos joku on jossain asiassa sinua parempi, kun sillä samalla energiamäärällä voit oppia miksi se toinen on sinua parempi.
PS Sori mut mä kysyin sulta ensin:"Montakos senttiä tosta levennyksestä on käyttökelposta?" SI-yksiköt kelpaa kyllä.
PPS Hyvä filosofia. Vielä kun pystyt tuon omalta kohdaltasi toteuttamaan omassa toiminnassasi, niin tuhlaat vähemmän aikaasi esim kehitystä edistämättömiin nettilänkytyksiin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.13 - klo:23:47

Appkin näytti jaksavan peräti 2 tuntia ja 33 minuuttia olla erossa triidin keskustelusta. Meni abaut siihen haarukkaan mitä oletinkin.

Sen verran korjaisin noita hitaan vanhuksen hataria muistikuvia, että vierailu lemminkäisen hiekalla tapahtui viikkoa aikaisemmin lauantaina toisen setin toisella kierroksella. Sössin ohituksen joten annoin jarrun mennä pitkäksi jotta en mahdollisesti keilaisi ohitettavaa.


Ok. Katsotaan nyt sitten kuinka kauan hidas vanhus jaksaa olla erossa tästä triidistä. Palasin tänne syystä että vertasit edelleen minua ja itseäsi tässä ketjussa tuon minun toiveeni jälkeen, kehumalla olevasi minua nopeampi siinä palmasissa, ja pönkittääksesi oman ainoan ja ehdottoman harpilla piirrtämäsi ajolinjan ainutlaatuisuutta.

No joo, olethan sinä nuori ja nopea. Kuin myös oikeassa linjoinesi.

Nyt tämä triidi sai jäädä hitaalta vanhukselta hetkeksi. Sama mitä postaat. Laitappa kello käymään, niin katotaan kauanko kestää hitaan kestävyysmiehen pää, joka tosin testattu erilaisissa koitoksissa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.13 - klo:23:54
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.09.13 - klo:23:29
PS. Paljonko on vähän? SI-yksiköissä kiitos ja mielellään jonkun käppyrän todistamana.
PPS. Nakertaa on väärä sana. Hitaana oleminen ei ole koskaan nakertanut vaan lähinnä antanut realistisen kuvan siitä kuinka paljon voi vielä kehittyä. Toimii niin radalla kuin sen ulkopuolellakin: On turhaa olla kateellinen jos joku on jossain asiassa sinua parempi, kun sillä samalla energiamäärällä voit oppia miksi se toinen on sinua parempi.
PS Sori mut mä kysyin sulta ensin:"Montakos senttiä tosta levennyksestä on käyttökelposta?" SI-yksiköt kelpaa kyllä.
PPS Hyvä filosofia. Vielä kun pystyt tuon omalta kohdaltasi toteuttamaan omassa toiminnassasi, niin tuhlaat vähemmän aikaasi esim kehitystä edistämättömiin nettilänkytyksiin.
PPS. Oli tekemisen puuten eilen illalla eikä väsyttäny, joten tämä länkytys toimi hyvänä unilääkkeenä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jukka_R

Täytyy laittaa tuosta mun 1:23,008 ajasta käppyrät tänne ruodittavaksi niin voin taas lukea kuinka paskat nuo jarrutukset olivat, kuinka ajolinjat ovat vit uillaan, kuinka veltosti lähden ja miten säälittävän näköistä rullailua meno oli.

Nyt syksyllä joutaa tuo vessa lainaan ja voi käydä ajamassa jokainen halukas mallisuorituksen ja yritän sitä sitten ensi kaudella apinoida ja sitten kun kuvittelen osaavani edes jotenkin ajella, pyydän nettitietäjiltä luvan ja ostan kuusi vuotta tuoreemman pelin johon tulee Öhlinsiä eteen ja taakse, ehkä änkkäri ja teräspunosletkutkin, elleivät ne ole vauhtia hirveästi hidastavia tekijöitä.

Pahoitteluni hitaudestani. Ensi kerralla lupaan yrittää sen verran kovaa että kaadun, nyt piti vielä vähän säästellä kun ei ollut pinkka ihan vielä mallillaan niin tuotiin kuski ja pyörä ehjänä maaliin, vanhoja paskoja kummatkin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

10.09.13 - klo:10:00 #396 Viimeisin muokkaus: 10.09.13 - klo:10:05 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: app - 10.09.13 - klo:06:53
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.13 - klo:23:47

Appkin näytti jaksavan peräti 2 tuntia ja 33 minuuttia olla erossa triidin keskustelusta. Meni abaut siihen haarukkaan mitä oletinkin.

Sen verran korjaisin noita hitaan vanhuksen hataria muistikuvia, että vierailu lemminkäisen hiekalla tapahtui viikkoa aikaisemmin lauantaina toisen setin toisella kierroksella. Sössin ohituksen joten annoin jarrun mennä pitkäksi jotta en mahdollisesti keilaisi ohitettavaa.


Ok. Katsotaan nyt sitten kuinka kauan hidas vanhus jaksaa olla erossa tästä triidistä. Palasin tänne syystä että vertasit edelleen minua ja itseäsi tässä ketjussa tuon minun toiveeni jälkeen, kehumalla olevasi minua nopeampi siinä palmasissa, ja pönkittääksesi oman ainoan ja ehdottoman harpilla piirrtämäsi ajolinjan ainutlaatuisuutta.

No joo, olethan sinä nuori ja nopea. Kuin myös oikeassa linjoinesi.

Nyt tämä triidi sai jäädä hitaalta vanhukselta hetkeksi. Sama mitä postaat. Laitappa kello käymään, niin katotaan kauanko kestää hitaan kestävyysmiehen pää, joka tosin testattu erilaisissa koitoksissa.

Saanen huomautta, että kirjoitin:
"Eipä se minua yhtään haittaa jos esim minun kanssa samoja kierrosvauhteja ajavat kuskit häviävät 0,2-0,4 sekunttia välillä; las palmasin jarrumerkki - vauhtivasurin jarrumerkki. Eli siis kokonaisuudessa johon kuuluu palmasin jarru, apeksi, ja avaus.
Ja tuo aika hävitään sen liian terävän ajolinjan takia jarrussa ja apeksissa."

Eli puhuin ihan yleisellä tasolla kuskeista, huom monikko, jotka ajavat tuota liian terävää linjaa palmasin sisääntulossa.
Minulla on dataa monista kymmenistä eri kuskeista joiden osalta tuota vertailua eri ajolinjojen suhteen olen tehnyt. Ja kun haarukaksi otetaan +-1 sekuntti vs minun kierrosaikani, niin siihen osuu 7 eri kuskia, joista tuota vertailua voin tehdä.

Eli älä jaksa koko ajan valittaa kaikesta. Olet tehnyt sitä viime aikoina ihan turhaa ja turhan paljon.
Kello on baut tasan kymmenen, nax.

Ja se ajolinja mitä mainostan, ei ole minun keksimäni, vaan se ajolinja mitä olen nähnyt minua nopeampien kuskien käytännössä ajavan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Gixutin

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.09.13 - klo:10:00
Lainaus käyttäjältä: app - 10.09.13 - klo:06:53
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.13 - klo:23:47

Appkin näytti jaksavan peräti 2 tuntia ja 33 minuuttia olla erossa triidin keskustelusta. Meni abaut siihen haarukkaan mitä oletinkin.

Sen verran korjaisin noita hitaan vanhuksen hataria muistikuvia, että vierailu lemminkäisen hiekalla tapahtui viikkoa aikaisemmin lauantaina toisen setin toisella kierroksella. Sössin ohituksen joten annoin jarrun mennä pitkäksi jotta en mahdollisesti keilaisi ohitettavaa.


Ok. Katsotaan nyt sitten kuinka kauan hidas vanhus jaksaa olla erossa tästä triidistä. Palasin tänne syystä että vertasit edelleen minua ja itseäsi tässä ketjussa tuon minun toiveeni jälkeen, kehumalla olevasi minua nopeampi siinä palmasissa, ja pönkittääksesi oman ainoan ja ehdottoman harpilla piirrtämäsi ajolinjan ainutlaatuisuutta.

No joo, olethan sinä nuori ja nopea. Kuin myös oikeassa linjoinesi.

Nyt tämä triidi sai jäädä hitaalta vanhukselta hetkeksi. Sama mitä postaat. Laitappa kello käymään, niin katotaan kauanko kestää hitaan kestävyysmiehen pää, joka tosin testattu erilaisissa koitoksissa.

Saanen huomautta, että kirjoitin:
"Eipä se minua yhtään haittaa jos esim minun kanssa samoja kierrosvauhteja ajavat kuskit häviävät 0,2-0,4 sekunttia välillä; las palmasin jarrumerkki - vauhtivasurin jarrumerkki. Eli siis kokonaisuudessa johon kuuluu palmasin jarru, apeksi, ja avaus.
Ja tuo aika hävitään sen liian terävän ajolinjan takia jarrussa ja apeksissa."

Eli puhuin ihan yleisellä tasolla kuskeista, huom monikko, jotka ajavat tuota liian terävää linjaa palmasin sisääntulossa.
Minulla on dataa monista kymmenistä eri kuskeista joiden osalta tuota vertailua eri ajolinjojen suhteen olen tehnyt. Ja kun haarukaksi otetaan +-1 sekuntti vs minun kierrosaikani, niin siihen osuu 7 eri kuskia, joista tuota vertailua voin tehdä.

Eli älä jaksa koko ajan valittaa kaikesta. Olet tehnyt sitä viime aikoina ihan turhaa ja turhan paljon.
Kello on baut tasan kymmenen, nax.

Ja se ajolinja mitä mainostan, ei ole minun keksimäni, vaan se ajolinja mitä olen nähnyt minua nopeampien kuskien käytännössä ajavan.
Pakko sohaista sivusta, missä sitten sä tupeksit sen loppuajan? vrt. vaikka rataennätys, jos itse "tietäisin" asiat noin hyvin ja silti ajaisin sinun aikojasi ja niistä vielä kaatuisin kädettämällä, miettisin että jotain teen väärin ja pahasti. Tämä näin ulkopuolelta huomiona.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 11.09.13 - klo:20:00
Pakko sohaista sivusta, missä sitten sä tupeksit sen loppuajan? vrt. vaikka rataennätys, jos itse "tietäisin" asiat noin hyvin ja silti ajaisin sinun aikojasi ja niistä vielä kaatuisin kädettämällä, miettisin että jotain teen väärin ja pahasti. Tämä näin ulkopuolelta huomiona.

Olen tässä muutaman vuoden mopoiluakin harrastaneena huomannut sen, että on huomattavasti helpompi löytää muiden tekemisistä virheitä (vaikka olisivat paljonkin virheenetsijää taitavampia) kuin tehdä itse virheetöntä jälkeä.

Toinen huomioni on se (tosin Juicekin sen huomasi), että ne jotka osaa, tekee mitä vaan, ne jotka ei, ne alkaa neuvomaan.

Mutta eipä siinä sen kummempaa. Kesä on kiva ajaa radalla ja talvella taas aika kuluu näitä seuraillessa.

Itse en kyllä ymmärrä miten luistonestolla ja aika tehokkaalla koneella ja abseilla varustetulla vehkeellä voi kokenut asiantuntija kaatua niinkin rauhallisesta vauhdista kuin 1:24 jotain kun surkeaksi lussuksi mainitulla, vanhalla katupyörällä ajavalla moinen suoritus ei ole 1:23.008 -ajallakaan edes lähellä. No, kaikkea minunkaan ei tarvitse tietää ja ehkä jonain päivänä minäkin kaadun kuivalla, reilu 800 ratapäivää ja 14 kesää sitä onkin yritetty ja monta katesarjaa hommattu varuiksi :(
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 11.09.13 - klo:20:00
Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.09.13 - klo:10:00
Lainaus käyttäjältä: app - 10.09.13 - klo:06:53
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.13 - klo:23:47

Appkin näytti jaksavan peräti 2 tuntia ja 33 minuuttia olla erossa triidin keskustelusta. Meni abaut siihen haarukkaan mitä oletinkin.

Sen verran korjaisin noita hitaan vanhuksen hataria muistikuvia, että vierailu lemminkäisen hiekalla tapahtui viikkoa aikaisemmin lauantaina toisen setin toisella kierroksella. Sössin ohituksen joten annoin jarrun mennä pitkäksi jotta en mahdollisesti keilaisi ohitettavaa.


Ok. Katsotaan nyt sitten kuinka kauan hidas vanhus jaksaa olla erossa tästä triidistä. Palasin tänne syystä että vertasit edelleen minua ja itseäsi tässä ketjussa tuon minun toiveeni jälkeen, kehumalla olevasi minua nopeampi siinä palmasissa, ja pönkittääksesi oman ainoan ja ehdottoman harpilla piirrtämäsi ajolinjan ainutlaatuisuutta.

No joo, olethan sinä nuori ja nopea. Kuin myös oikeassa linjoinesi.

Nyt tämä triidi sai jäädä hitaalta vanhukselta hetkeksi. Sama mitä postaat. Laitappa kello käymään, niin katotaan kauanko kestää hitaan kestävyysmiehen pää, joka tosin testattu erilaisissa koitoksissa.

Saanen huomautta, että kirjoitin:
"Eipä se minua yhtään haittaa jos esim minun kanssa samoja kierrosvauhteja ajavat kuskit häviävät 0,2-0,4 sekunttia välillä; las palmasin jarrumerkki - vauhtivasurin jarrumerkki. Eli siis kokonaisuudessa johon kuuluu palmasin jarru, apeksi, ja avaus.
Ja tuo aika hävitään sen liian terävän ajolinjan takia jarrussa ja apeksissa."

Eli puhuin ihan yleisellä tasolla kuskeista, huom monikko, jotka ajavat tuota liian terävää linjaa palmasin sisääntulossa.
Minulla on dataa monista kymmenistä eri kuskeista joiden osalta tuota vertailua eri ajolinjojen suhteen olen tehnyt. Ja kun haarukaksi otetaan +-1 sekuntti vs minun kierrosaikani, niin siihen osuu 7 eri kuskia, joista tuota vertailua voin tehdä.

Eli älä jaksa koko ajan valittaa kaikesta. Olet tehnyt sitä viime aikoina ihan turhaa ja turhan paljon.
Kello on baut tasan kymmenen, nax.

Ja se ajolinja mitä mainostan, ei ole minun keksimäni, vaan se ajolinja mitä olen nähnyt minua nopeampien kuskien käytännössä ajavan.
Pakko sohaista sivusta, missä sitten sä tupeksit sen loppuajan? vrt. vaikka rataennätys, jos itse "tietäisin" asiat noin hyvin ja silti ajaisin sinun aikojasi ja niistä vielä kaatuisin kädettämällä, miettisin että jotain teen väärin ja pahasti. Tämä näin ulkopuolelta huomiona.

Veikkaisin että noin 72% jarrussa, ja 28% avauksissa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 11.09.13 - klo:21:02
Itse en kyllä ymmärrä miten luistonestolla ja aika tehokkaalla koneella ja abseilla varustetulla vehkeellä voi kokenut asiantuntija kaatua niinkin rauhallisesta vauhdista kuin 1:24 jotain kun surkeaksi lussuksi mainitulla, vanhalla katupyörällä ajavalla moinen suoritus ei ole 1:23.008 -ajallakaan edes lähellä. No, kaikkea minunkaan ei tarvitse tietää ja ehkä jonain päivänä minäkin kaadun kuivalla, reilu 800 ratapäivää ja 14 kesää sitä onkin yritetty ja monta katesarjaa hommattu varuiksi :(

Jos se yhtään lohduttaa, niin minä ymmärrän. Ja ymmärrän myös miksi sinä et ymmärrä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.09.13 - klo:21:33
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 11.09.13 - klo:21:02
Itse en kyllä ymmärrä miten luistonestolla ja aika tehokkaalla koneella ja abseilla varustetulla vehkeellä voi kokenut asiantuntija kaatua niinkin rauhallisesta vauhdista kuin 1:24 jotain kun surkeaksi lussuksi mainitulla, vanhalla katupyörällä ajavalla moinen suoritus ei ole 1:23.008 -ajallakaan edes lähellä. No, kaikkea minunkaan ei tarvitse tietää ja ehkä jonain päivänä minäkin kaadun kuivalla, reilu 800 ratapäivää ja 14 kesää sitä onkin yritetty ja monta katesarjaa hommattu varuiksi :(

Jos se yhtään lohduttaa, niin minä ymmärrän. Ja ymmärrän myös miksi sinä et ymmärrä.

Isoukkiani lainaten, kun joskus meitä koheltajia lohdutteli: "Vahinkoja sattuu kaikille, no, toisille niitä sattuu vähän enemmän kuin toisille ei."
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

pienisopoapina

Hurjasti on ajat parantuneet viime vuodesta. Katselin paras aikasi -ketjua ja tuo mun 1.27 Alastarossa ois ollu ihan vertailukelpoinen viime vuoden tammikuussa. Samoin 2012 Alastaron YCC kisassa se ois ollu kelpo aika. Ny vaajitaan 1.24-1.23 kehuttavaan suoritukseen.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 12.09.13 - klo:08:49
Hurjasti on ajat parantuneet viime vuodesta. Katselin paras aikasi -ketjua ja tuo mun 1.27 Alastarossa ois ollu ihan vertailukelpoinen viime vuoden tammikuussa. Samoin 2012 Alastaron YCC kisassa se ois ollu kelpo aika. Ny vaajitaan 1.24-1.23 kehuttavaan suoritukseen.

Tuo kierrosaikojen tippuminen on kaikki tämän foorumin ansiota!
Hyvin monella on lähtenyt sekunteja pois hurja pino tämän kauden aikana.

pienisopoapina

Joo, tän palstan ja sitten app:n ansiota. Ku se anto bemarinsa murmelalle ja murmela veti kovan ajan, niin kaikki palstalaiset pakkas kuletusvehkeensä ja suuntas Alastaroon.

Jos mää oisin tallipäällikkö, niin loisin virtuaalikuskihahmon ja ilmoittelisin täällä aina pikkusen kovempia aikoja. Kaikki säntäis parantaan ja mää sitten palkkaisin nopeimman.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal