Lainaus käyttäjältä: mic - 20.08.12 - klo:18:28
Nyt kun arvon rouvat taistelee suurylikouluttajan virasta niin mä voin tulla oppilaaksi. Selvitetään kumpi opettaa paremmin.
Lupaan noudattaa molempien (Jukka-setä, Scuuba) ohjeita tarkasti. Molemmat saavat pitää tunnin teorian ja 5 kierroksen ajolinjaopetuksen. Tämän jälkeen käyn ajamassa omalla, laina tai varastetulla pyörällä 8 mahdollisimman kovaa kierrosta. Se kumman opeilla keskimääräinen kierroaika on parempi saa kantaakseen vaaleanpunaista suurylikouluttajan viittaa koko seuraavan kesän. Hävinnyt osapuoli ei saa kiistää tai kyseinalaistaa suuylikouluttajan puheita tämän kesän aikana.
Ehdotan ajankohdaksi kuukauden päästä olevaa mp-tuen viikonloppua.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Itse keskityn neuvomaan vain niitä jotka ovat minua hitaampia. Jos joku ajaa vakiolla R6R:llä samoja kierrosaikoja kuin minä R1:llä, minulla ei ole annettavaa tai vaikka olisikin, en sitä ala tarjoilemaan. Jos joku sanoo ajamiseni olevan aivan hukassa, niin sitten sen henkilön on parempi tulla näyttämään kuinka se tehdään paremmin. Kierrosaikoja suoraan vertailemalla ei saada luotettavaa marssijärjestystä, mutta kun samalla vehkeellä ajetaan samana päivänä niin silloin varmastikin selviää kumpi osaa tehdä asian käytännössä paremmin ja kumpi sitten taas ei. En muista, että olisin itse julkisesti mennyt jotain toista kouluttajaa tai kilpakumppaniani moittimaan paskaksi. Kouluttavilleni olen sanonut suoraan jos joku osio on pielessä ja miten sitä mielestäni tulisi parantaa. Jos olen jonkun dataa tai videoita julkisesti analysoinut tyyliin "onpa perseellään olevat ajolinjat tai mahtaakohan mummosi olla puristamassa jarrua" niin linkkiä vaan kirjoitukseen. Myönnän kyllä joskus laittaneeni videoita jakoon jossa koheltaja ajaa minua päin ja väittää olevansa jotain muuta kuin koheltaja. Samoin jos joku kertoo olevansa huikean nopea siellä ja täällä, niin olen sitten käynyt ajamassa perässä, videoinut ja ihmetellyt mikäköhän magneetti pyörässäni mahtaa olla kun se lähestyykin tuota ihmemiestä eikä se edellä ajava katoakaan horisonttiin vaikka juttujen perusteella näin olisinkin itseni antanut ymmärtää tapahtuvan.
Minulle (ja luultavasti koulutettavallenikin) riitti se, että neuvojaa nopeammin mennään nyt. Minua nopeammin menee koulutettava varmastikin viimeistään ensi kaudella ja siksi koulutusvastuu onkin siirretty jo pitkälti sellaisille joilla siihen on kyky ja koeteltu kansalaiskunto. Toki hirvesti on hyötyä myös henkilöiden neuvoista jotka eivät vastaaviin suorituksiin itse pääse, mutta osaavat jotkut osa-alueet sitten erinomaisen hyvin, kuten vaikkapa Jari joka mekaanikkona häärii.
Vastaavasti koulutushommissa hieman häiritsee (tästä palaute on annettu f2f) sellainen, että kun kouluttaja yrittää jotain asiaa kertoa, niin jollain onkin sitten asiaan paljon parempi näkemys ja oma tarinansa kerrottavaksi. Kerran tai kaksi tuollainen on ihan piristävää, mutta jos sitä tulee 30-70 % ajasta, niin silloin täytyy viheltää peli poikki.
Jahka tuolla nykyiselläni harjoittelen vielä tämän ja ensi kauden, niin otetaan sitten tosissaan kilpaa YCC:n karkeloissa kun Yamaha työntää tehtaaltaan uuden fillarin ja Kari laittaa sen paremmin radalle sopivaksi. Rahaa saa aina pankista jos takataskussa ei ole, joten on ollut vain tekosyy ajella tuollaisella lutkulla millä nyt ajelen ja sama pätee muihin. Jos pankista ei rahaa saa, niin sitten lehtiä jakamaan tai hampurilaisia paistamaan, kyllä täällä hommia on ja jos aikaa on näin paljon netissä horista, niin joutaa sitä tienaamaankin.