Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.08.12 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 29.08.12 - klo:18:48Tosin vaikuttaisi siltä, ettei tuo asioiden syvällinen pohdiskelu, suurien viisauksien lueskelu netistä ja pyörän omatoiminen säätäminenkään välttämättä ole tie autuuteen jos reilun 200:n? ratapäivän ja 5-6:n kesän jälkeen ottaa 1-2 sekuntia kierroksella turpaan reilu vuosi sitten aloittaneelta vasta-alkajalta, joka vielä samankaltaisella kalustolla (kusiainen) ajaa ja on ajanut n. 25-30 ratapäivää ja kaiken huipentumaksi nainen. Löytyisiköhän tuohon vastaus datasta?
Jukka ja Jukan ainoa oljenkorsi.
Joko se ajaa 27-26:sia??
LainaaSinua en ala suuremmalti neuvomaan, olen näet realisti. Olen opettanut ja neuvonut näiden vuosien varrella satoja motoristeja ja joskus tulee vastaan tapaus jonka kohdalla täytyy vain nostaa kädet pystyyn. Mietin vain mistä kumpuaa tuo itseluottamuksesi kun olet valmis neuvomaan muita ajoasentojen suhteen vaikka omasi on suoraan sanottuna aivan karmea.
Tuossa tuorein otos kaameudesta:
http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/R.M.Heino+Oyn+ratap%C3%A4iv%C3%A4/IMG_3089.jpg
Lainaa
Ihan mielenkiinnosta voisit laittaa tänne päällekäin oman parhaan kierrosaikasi ja omani ja analysoi sitten niitä.
Ja maksat siitä ilosta sen 150 euroa...?
Ei, ei ole ainoa oljenkorsi. 1:24.0 riittää kannattalemaan minua. Viimeisin R1:llä (Penna) ajettu nopein kisakierros Alastarolla näyttäisi tulosten mukaan olevan 1:21.3. Eli 3,7 sekuntia omaani nopeampi. 1:24 + 3,7 = 1:27,7 ja tuohonkin sinulla on vielä matkaa. Jos taas verrataan absoluuttiseen rataennätykseen, niin siihen minulla on matkaa reilut viisi sekuntia. Samin vauhtitaso riittää siihen, että hän voi keittää kahvia ajellessaan edessäni. Minun ja sinun ero on sellainen, että voin paistaa vielä pullatkin kahvin kyytipojaksi. Minulla ei riittäisi pokkaa mennä neuvomaan Pennaa kuinka sen tulisi puristaa kovempaa ja avata aikaisemmin koska minulla ei ole alkeellisintakaan kykyä mennä näyttämään kuinka se tehdään paremmin. Siitä miten pyörällä lähdetään ruudusta kun valo sammuu, voin kyllä neuvoa ja useampi SM-tason kuski on sitä kysynytkin, pari mestaruuden voittanuttakin. Siitäkään huolimatta en mene lässyttämään kuinka surkeita paskoja ovat kun eivät osaa ruudusta lähteä.
Sinun neuvosi ovat tasoa: "jarruta myöhemmin ja kovempaa ja avaa aikaisemmin." Tuon nyt osaa neuvoa sokea sammakkokin eikä siihen tarvita sen suurempaa asiaan perehtymistä. Jahka kävisit ajamassa tuolla mun pyörällä ensin hieman kovempaa mitä minä ajan niin sen jälkeen saattaisit ehkä pystyä kertomaan kuinka juuri minä (kykenet huomioimaan painoni, fyysiset mittani, mahdolliset muut rajoitteet jne) kykenisin toimimaan paremmin. Noita asioita ei valitettavasti vielä gepsin tuottamasta datasta näe.
Sinulta puuttuu ihan oikeasti kompetenssi neuvoa näissä asioissa kokonaisvaltaisesti. Pelkän datan perusteella EI voi opettaa ketään ajamaan eikä myöskään käskemällä kopioimaan jonkun MotoGP-kuskin ajoasentoa sellaisenaan. En jankuta siksi, että haluaisin loukata. Jankutan siksi, että joku hieman kokemattomampi, jolla ei ole kykyä ja taitoa vielä riittävään lähdekritiikkiin, voi ottaa yksi yhteen neuvosi ja pitää niitä absoluuttisena totuutena. Jos yrittäisin jarruttaa täsmälleen samassa kohti kuin mitä Wehnä jarruttaa, pilaisin täysin mutkaan ajamiseni ja sen jälkeisen suoran ja sitä seuraavan mutkankin. Jollain kymmenyksen voitolla yhdessä kohdassa tärvelisin sekunnin toisaalla.
Eniten minua ihmetyttää se, että sinä annat ymmärtää neuvojesi perusteella olevan täysin yksinkertaista parantaa omaa osaamistaan mutta et tee sitä sitten itse. Miksi (vai pitääkö tuostakin kysymyksestä maksaa 150 euroa?) et laittaisi tänne omaa dataasi ja vähätellen arvostelisi sitä ja seuraavalla ratapäivällä paukutteleisit sitten useita sekunteja pois hyvien netistä lukemiesi ohjeiden mukaan. Tuolla 150 euron jankkauksella alat kuulostamaan H. Helannolta sekä tien 1835 nopeimmalta lossikuskilta jotka esittivät myös erilaisia rahallisia vaatimuksia.
Tämän neuvominen tai ylipäätään kertominen synnynnäiselle johtajalle (lainaan käyttämääsi termiä itsestäsi) on turhaa, mutta joku muu siitä voi ottaa vinkin: Jos hirveän paljon vittuilee ihmisille, livenä tai netissä, on olemassa riski siitä, etteivät he halua suurin surminkaan maksaa jostain tarjotuista palveluksista vaan ovat joko ilman tai ostavat muualta. Kallion veljeksillä olisi ollut jo jonkun verran varaa ylimieliseenkin esiintymiseen ja besserwisseröinteihin suhteessa kuulijakunnan tasoon. He eivät siihen syyllistyneet ja saivat varmasti paljon uusia potentiaalisia asiakkaita kursseilleen. Siperia on opettanut heille nöyryyttä.
Jos haluat todistaa olevasi verrattoman paljon parempi kuski kuin minä, niin se onnistuu helposti vaikkapa seuraavassa kerhokisassa, satoi tai paistoi. Motoparkin YCC:n kisaankin voi vielä jälki-ilmoittautua, ei mikään ongelma.
Jos taas haluat todistaa olevasi kouluttajana aivan toisesta ulottuvuudesta kuin minä, niin sekään ei ole ameriikan temppu. Omalle emännälle vain kypärä päähän ja jos ei kypärpää suostu laittamaan päähän, niin
www.city.fi tai
suomi24.fi ja nappaat sieltä jonkun pirjon jolla ei yhtään ajokokemusta moottoripyöräilystä ja 1v3kk aikaa ja opetat ajamaan Kemoralla alle 1:17 ja Alastarolla alle 1:27, niin sehän on sitten siinä.
Voidaan näistä toki netissä vääntää ja jos loppuu verbaliikka yhtä lyhyeen kuin ajotaidot, niin keskitytään sitten vaikka vääntelemään yläaste-tyyliin toisen nimiä tai arvostellaan ulkonnäköä tai ryhdytään käyttämään v***ua välimerkkinä. Itse tykkään käydä mieluiten väännöt ihan livenä. Vittuilukin on parasta ihan face to face. Netissä kuka tahansa voi ajaa mutkaan ihan miten kovaa vaan, siinä ei satu kun sormi näppäimeltä luiskahtaa. Livenä voi sattua sitten kun petäjikkö kutsuu. Vittuilussa vähän sama homma. Netissä on turvallisempi lässyttää ja toista solvata. Naamatusten siinä tulee vähän samat haasteet kuin ratamoottoripyöräilyssä, eli jos ylittää omat rajat voikin seuraavaksi huomata olevansa piipaa-auton kyydissä.
Nähdään kerhokisassa. Voidaan kumpikin vaikka lähteä sieltä viimeisistä ruuduista, lähde sinä yhtä edempää. Tällöin ei tarvitse itkeä noista paremmista lähtöruuduista. Näytät mallia niin lähdöstä kuin mutkaan ajamisesta ja osoitat esimerkilläsi minulle jarrupaikat. Lupaan yrittää edes kierroksen sinnitellä näköetäisyyden päässä. Sopiiko vai haluatko jatkaa täällä? Lyödään lopputuloksesta vaikka 150 euron veto?