Valmistautuminen (Fys,Psy) kisaan/ratapäivään

Aloittaja pienisopoapina, 07.08.13 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Viittiskö joku kirjoittaa neuvoja fyysiseen ja syykkiseen valmistautumiseen kisaa tai ratapäivää varten ? App:lla ainakin ois hyviä vinkkejä.

Oon vähän hämmästelly ku porukkaa on ihan piipussa kisan jälkeen ja valittelee väsymistä. Ite oon aatellu homman silleen, jotta kun tähän hommaan pitää panostaa rahaa enempi kun sitä on, niin tuo ilmainen homma eli kuntoilu pitää tehdä kunnolla.
Toinen mietiskelyä aiheuttanu tausta-asia on ravinto. Köyhän perheen jälkeläisenä mulle on vaikeaa olla ahmimatta seisovassa pöydässä ja sen tuloksena iskee kauhee väsymys. Niinpä pyrin ratapäivänä välttämään seisovia pöytiä. Viime kerralla Kemorassa vältely ei onnistunu, mutta pystyin poistumaan pöydästä kohtuu kevyellä mahalla. Itku siinä tosin tuli. Parempihan olisi syödä vähän kerrallaan ja useammin.

Ajatuksia ?

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.08.13 - klo:09:01
Viittiskö joku kirjoittaa neuvoja fyysiseen ja syykkiseen valmistautumiseen kisaa tai ratapäivää varten ? App:lla ainakin ois hyviä vinkkejä.

Oon vähän hämmästelly ku porukkaa on ihan piipussa kisan jälkeen ja valittelee väsymistä. Ite oon aatellu homman silleen, jotta kun tähän hommaan pitää panostaa rahaa enempi kun sitä on, niin tuo ilmainen homma eli kuntoilu pitää tehdä kunnolla.
Toinen mietiskelyä aiheuttanu tausta-asia on ravinto. Köyhän perheen jälkeläisenä mulle on vaikeaa olla ahmimatta seisovassa pöydässä ja sen tuloksena iskee kauhee väsymys. Niinpä pyrin ratapäivänä välttämään seisovia pöytiä. Viime kerralla Kemorassa vältely ei onnistunu, mutta pystyin poistumaan pöydästä kohtuu kevyellä mahalla. Itku siinä tosin tuli. Parempihan olisi syödä vähän kerrallaan ja useammin.

Ajatuksia ?

-Nuku hyvin ja kiire ei ole mihinkään. Jos meinaa tulla kiire, jätä jotain joutavaa tekemättä (esim. pyörän pesu, sen varikkoteltan levittäminen)
-2 tuntia ennen koitosta normaali kotiruoka, mutta ei ihan ahmimiseksi asti. Noin puoli tuntia ennen starttia esim. banaani tai jotain muuta nopeaa energiaa.
-Jos kunto meinaa rajoittaa, niin liikkuminen on ihan turhaa muutamana päivänä ennen kisaa. Korkeintaan kevyt hölkkä ja vähän venyttelyä. Se urheilu piti
aloittaa jo puoli vuotta sitten.

-Psyykkinen: Siellä on vaan asfalttia ja mutkia sekä samaa porukkaa, joka on radalla muutenkin.
-Valot sammuu, mennään jokaisesta ohi, joka on edellä, kunnes ruutulippu heiluu.

Noin teoriassa. Käytännössä johonkin kerhokisan tyyppiseen mennään siinä missä radalle mennään muutenkin. Lyhyt koitos, eikä mulla ainakaan kunto rajoita.

app

07.08.13 - klo:09:38 #2 Viimeisin muokkaus: 07.08.13 - klo:10:22 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.08.13 - klo:09:01
Viittiskö joku kirjoittaa neuvoja fyysiseen ja syykkiseen valmistautumiseen kisaa tai ratapäivää varten ? App:lla ainakin ois hyviä vinkkejä.

Oon vähän hämmästelly ku porukkaa on ihan piipussa kisan jälkeen ja valittelee väsymistä. Ite oon aatellu homman silleen, jotta kun tähän hommaan pitää panostaa rahaa enempi kun sitä on, niin tuo ilmainen homma eli kuntoilu pitää tehdä kunnolla.
Toinen mietiskelyä aiheuttanu tausta-asia on ravinto. Köyhän perheen jälkeläisenä mulle on vaikeaa olla ahmimatta seisovassa pöydässä ja sen tuloksena iskee kauhee väsymys. Niinpä pyrin ratapäivänä välttämään seisovia pöytiä. Viime kerralla Kemorassa vältely ei onnistunu, mutta pystyin poistumaan pöydästä kohtuu kevyellä mahalla. Itku siinä tosin tuli. Parempihan olisi syödä vähän kerrallaan ja useammin.

Ajatuksia ?



Hellepäivänä, ja muutenkin, pidän huolta nestetasapäinosta. Veren sokeri myös pidettävä tasaisena, joka laskiessaan liian aiheuttaa tajunnan tason heikkenemistä, ja väsymystä huonon olotilan kera.

Ultrakisoissa ja niihin valmistautuessa pitkissä treeneissä olen opetellut omat niksini, jotka pirun yksinkertaisia; mukana kylmälaukku, jossa runsaasti vettä ja hiilihydraattipitoista juomaa. Ei tarvitse olla urheilujuomaa, koska kehon omat suolavarannot riittävät kirkkaasti yli puoli vuorokautta, vaikka hikeä tulisi 1 l/h. MUTTA! jos vaan sokeripitoista juomaa tai evästä mukana, niin koko ajan pieniä annoksia, mieluiten kymmenen - 20 min välein. Muuten insuliinia pruuttaa vereen,   suuren sokeripommin nauttimisen jälkeen, jättiannoksen kerralla, ja tästä suraa yhtä nopea lasku. Seurauksena pahoinvointia ja väsymyskohtauksia. Kannattaa siis juoda hiilaripitoista litkua koko ajan varikolla pieniä annoksia kerrallaan siemaillen. Näin säilyy nestetasapaino, ja ei tule väsymystuntemuksia henkisesti.

Ohutsuolesta imeytyy maksimissaan noin 8 dl nestettä/h. Parhaiten imeytyy liuos jossa 5% hiilihydraattia, ja vaikkapa 0.5 g suolaa. Vesi imeytyy huomattavasti hitaammin. Tämä on hyvä tietää hellepäivänä, kun nahkoissa hukka saattaa helposti nousta yli litran/h. Pahin moka minkä helteellä aktiiviliikuntaa tehdessä (jota ratailu todellakin on!) voi tehdä, on päästää elimistö kesken päivän nestehukan puolelle reilusti. Siitä palaudut vasta yön yli nukuttuasi, ja tankattuasi illalla, joten loppupäivä ajon suhteen pilalla.

Sitten kun ajot on päivän osalta ajettu, maha täyteen ja auton rattiin. Siinä voi  vaikka nukkua, kunhan kotiin tullessa vaan herää. Tulee paikat kipeeks, jos vasta aamulla herää auton penkiltä, kun herätyskello töihin herättää.

Ruokaakin voi huoletta ladata kunnon annoksen lämpimälläkin kelillä, mutta mitä enemän lämpöä, sitä vähärasvaisempaa evästä, niin kauan kun settejä ajaa. Muuten vetää löäysäks henkisesti.

Lisäys: Vinkki omatekoiseen, erinomaiseen urheilujuomaan. Tee litra mieleistäsi mehua, vaikkapa mehukatista, jossa sokeripitoisuudeksi tulee se 5%. lisää juomaan suolaa 0.5-1 g/l. Tulee noin 10* halvemmaksi kuin valmisurheilujuomat, ja sisältää kaiken tarpeellisen. Sunnuntailiikkujille suunnatut valmisjuomat elkktrolyyttilistoinen ovat täyttä humpuukia sen suhteen, että elimistö muka tarvitsee niitä tusinaa eri hivenainetta, mitä valmistaja sinne tuoteselosteeseen on listannut.

Hien mukana poistuu elimistöstä 1-3 g/l suolaa, joten grammakin litraan on erittäin maltillinen määrä. Paras imeytyvyys saavutetaan, kun suolaa on 3 g/l, mutta se on niin saa****an pahan makuista, että sitä ei juo kukaan, eikä ole tarpeellistakaan. Kovalla heteellä tuo suola on kuitenkin järkevä lisä, koska se parantaa huomattavasti (sopivan hiilarimäärän lisäksi) nedsteen imeytymistä. Grammaa/l ei maussa juuri huomaa, mutta se auttaa myös pitämään krampit loitolla. Magnesiumista taasen ei ole mitään hyötyä, koska se imeytyy ensin pikku hiljaa luurankoon, ja tuo imeytymisprosessi kestää noin 3 viikkoa. Muutenkin aivan täyttä humpuukia koko magnresiumlisäbisnes, jota jokainen terve ihminen saa ravinnon seassa väkisinkin moninkertaisen määrän, elimistön tarpeeseen nähden. Liikasen Ekille äärimmäisen tarpeellinen aine kuitenkin, kun sen raakkumistsa ei enää kukaan kuuntele, mutta leipä hänenkin on jostain revittävä.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: app - 07.08.13 - klo:09:38
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.08.13 - klo:09:01
Viittiskö joku kirjoittaa neuvoja fyysiseen ja syykkiseen valmistautumiseen kisaa tai ratapäivää varten ? App:lla ainakin ois hyviä vinkkejä.

Oon vähän hämmästelly ku porukkaa on ihan piipussa kisan jälkeen ja valittelee väsymistä. Ite oon aatellu homman silleen, jotta kun tähän hommaan pitää panostaa rahaa enempi kun sitä on, niin tuo ilmainen homma eli kuntoilu pitää tehdä kunnolla.
Toinen mietiskelyä aiheuttanu tausta-asia on ravinto. Köyhän perheen jälkeläisenä mulle on vaikeaa olla ahmimatta seisovassa pöydässä ja sen tuloksena iskee kauhee väsymys. Niinpä pyrin ratapäivänä välttämään seisovia pöytiä. Viime kerralla Kemorassa vältely ei onnistunu, mutta pystyin poistumaan pöydästä kohtuu kevyellä mahalla. Itku siinä tosin tuli. Parempihan olisi syödä vähän kerrallaan ja useammin.

Ajatuksia ?



Hellepäivänä, ja muutenkin, pidän huolta nestetasapäinosta. Veren sokeri myös pidettävä tasaisena, joka laskiessaan liian aiheuttaa tajunnan tason heikkenemistä, ja väsymystä huonon olotilan kera.

Ultrakisoissa ja niihin valmistautuessa pitkissä treeneissä olen opetellut omat niksini, jotka pirun yksinkertaisia; mukana kylmälaukku, jossa runsaasti vettä ja hiilihydraattipitoista juomaa. Ei tarvitse olla urheilujuomaa, koska kehon omat suolavarannot riittävät kirkkaasti yli puoli vuorokautta, vaikka hikeä tulisi 1 l/h. MUTTA! jos vaan sokeripitoista juomaa tai evästä mukana, niin koko ajan pieniä annoksia, mieluiten kymmenen - 20 min välein. Muuten insuliinia pruuttaa vereen,   suuren sokeripommin nauttimisen jälkeen, jättiannoksen kerralla, ja tästä suraa yhtä nopea lasku. Seurauksena pahoinvointia ja väsymyskohtauksia. Kannattaa siis juoda hiilaripitoista litkua koko ajan varikolla pieniä annoksia kerrallaan siemaillen. Näin säilyy nestetasapaino, ja ei tule väsymystuntemuksia henkisesti.

Ohutsuolesta imeytyy maksimissaan noin 8 dl nestettä/h. Parhaiten imeytyy liuos jossa 5% hiilihydraattia, ja vaikkapa 0.5 g suolaa. Vesi imeytyy huomattavasti hitaammin. Tämä on hyvä tietää hellepäivänä, kun nahkoissa hukka saattaa helposti nousta yli litran/h. Pahin moka minkä helteellä aktiiviliikuntaa tehdessä (jota ratailu todellakin on!) voi tehdä, on päästää elimistö kesken päivän nestehukan puolelle reilusti. Siitä palaudut vasta yön yli nukuttuasi, ja tankattuasi illalla, joten loppupäivä ajon suhteen pilalla.

Sitten kun ajot on päivän osalta ajettu, maha täyteen ja auton rattiin. Siinä voi  vaikka nukkua, kunhan kotiin tullessa vaan herää. Tulee paikat kipeeks, jos vasta aamulla herää auton penkiltä, kun herätyskello töihin herättää.

Ruokaakin voi huoletta ladata kunnon annoksen lämpimälläkin kelillä, mutta mitä enemän lämpöä, sitä vähärasvaisempaa evästä, niin kauan kun settejä ajaa. Muuten vetää löäysäks henkisesti.

Lisäys: Vinkki omatekoiseen, erinomaiseen urheilujuomaan. Tee litra mieleistäsi mehua, vaikkapa mehukatista, jossa sokeripitoisuudeksi tulee se 5%. lisää juomaan suolaa 0.5-1 g/l. Tulee noin 10* halvemmaksi kuin valmisurheilujuomat, ja sisältää kaiken tarpeellisen. Sunnuntailiikkujille suunnatut valmisjuomat elkktrolyyttilistoinen ovat täyttä humpuukia sen suhteen, että elimistö muka tarvitsee niitä tusinaa eri hivenainetta, mitä valmistaja sinne tuoteselosteeseen on listannut.

Hien mukana poistuu elimistöstä 1-3 g/l suolaa, joten grammakin litraan on erittäin maltillinen määrä. Paras imeytyvyys saavutetaan, kun suolaa on 3 g/l, mutta se on niin saa****an pahan makuista, että sitä ei juo kukaan, eikä ole tarpeellistakaan. Kovalla heteellä tuo suola on kuitenkin järkevä lisä, koska se parantaa huomattavasti (sopivan hiilarimäärän lisäksi) nrdsteen imeytymistä. Grammaa/l ei maussa juuri huomaa, mutta se auttaa myös pitämään krampit loitolla. Magnesiumista taasen ei ole mitään hyötyä, koska se imeytyy ensin pikku hiljaa luurankoon, ja tuo imeytymisprosessi kestää noin 3 viikkoa. muutenkin aivan täyttä humpuukia koko magnresiumlisäbisnes, jota jokainen terve ihminen saa ravinnos seassa väkisinkin moninkertaisen määrän, elimistön tarpeeseen nähden Liikasen Ekille äärimmäisen tarpeellinen aine kuitenkin, kun sen raakkumistsa ei enää kukaan kuuntele, mutta leipä hänenkin on jostain revittävä.

Ja tosiaan unohtu mainita tuo nestetasapainon tärkeys, mutta tässä tulikin sopiva paketti aiheesta. Vähintään yhtä tärkeää jaksamisen kannalta on säätää mopo hyväksi ajaa... Onnistuin saamaan omasta jo rennon leppoisan, mutta sattuneesta syystä ihan sama setuppi on taas vähän aikaa hakusessa. Esim. jarruissa pystyi vaan odottelemaan mutkaa ja keskittymään itse tapahtumaan miettimättä, että pitääkö jostain kiinni ja tuleeko jonnekin painoa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.08.13 - klo:09:01
Ajatuksia ?

Luulisin väsymyksen tulevan psyykkisestä valmistautumisesta. Lataus kisaan menee väärin liiallisena jännittämisenä tai yliyrittämisenä ja ajamisesta tulee puristamista. Kun rentous puuttuu ei jakseta ajaa kovinkaan pitkään vaikka muuten kunto sen mahdollistaisikin. Esim. itse jaksoin viime syksynä ajaa vain kuusi kierrosta Alastaroa putkeen, kun puristin koko ajan kaikin voimin clipareista. Jos ei ole fyysisti todella hyvässä kunnossa on vaikea jaksaa ajaa riittävän pitkään kun tarpeettomasti rasittaa itseään. Vastaavasti YCC ja B kisapituuksilla ei ajaminen vaadi kovinkaan kovaa kuntopohjaa, jos pystyy ajamaan rennosti.

Hyvä fyysinen kunto ja valmistautuminen auttaa paljon henkisellä puolella tai on jo oikeastaan vaatimuksena kunnolliseen psyykkiseen valmistautumiseen pidempään kisaan. Jos joku osaa hyvän henkisen puolen valmistautumisen kuvailla, niin siitä lukisi mielellään.

Ratapäiviin tai kerhokisaan en osaa erikseen mitenkään valmistautua. Pitää vain nestehukan ja energiavajauksen poissa ja ajelee menemään. Ratapäivän aikana en enää syö raskasta ruokaa vaan normaalia reilumman aamupalan lisäksi pari-kolme pientä ruokailua päivällä ja sitten syö vasta kunnolla ajojen jälkeen. Urheilujuomien sijaan nykyään tulee juotua lähinnä vettä ja energia otettua hedelmistä ja noista muista välipaloista.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 07.08.13 - klo:10:59
Hyvä fyysinen kunto ja valmistautuminen auttaa paljon henkisellä puolella tai on jo oikeastaan vaatimuksena kunnolliseen psyykkiseen valmistautumiseen pidempään kisaan. Jos joku osaa hyvän henkisen puolen valmistautumisen kuvailla, niin siitä lukisi mielellään.

Näin juuri. Kun tietää fysiikan olevan kunnossa on henkinen puoli helpommalla. Yks tapa on opetella tekemään asiat samalla lailla: edellisenä iltana kalja pois, kunnon aamupala, sopivat välipalat, tasainen juominen jne. Urheilutapahtuman alettua pääkoppa tietää, jotta asiat on kunnossa.

Jarskan kanssa suunniteltiin henkistä valmistautumista. Mietittiin testostereonia; pitääkö edellisenä iltana olla vaimon vieressä vai olkarin sovalla. Todettiin, jotta paras tapa on aloittaa hommat ja jättää ne kesken juuri ennen h-hetkeä. Näin hormoonit olisi korkealla. Ei tosin osattu päättää onko se hyvä vai huono juttu, jäiskö jarrutus liiaan myöhäiseksi. Pitänee testata.

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.08.13 - klo:09:01
Köyhän perheen jälkeläisenä mulle on vaikeaa olla ahmimatta seisovassa pöydässä ja sen tuloksena iskee kauhee väsymys. Niinpä pyrin ratapäivänä välttämään seisovia pöytiä.

Tod näk tuo väsymys johtuu verensokerin vaihtelusta, johon voi vaikuttaa hyvinkin paljon sillä; mitä ahmii siel bufeessa. Mitä enemmän vedät hiilareita, ja mitä nopeempia hiilareita, sitä enemmän verensokeri vaihtelee. Lisäksi voi olla viel henkilökohtaisi herkkyyksiä jollekkin tietylle hiilarille.

Eli seuraavan kerran ku tekee mieli mättää safkaa huolella, niin anna palaa vaan, mutta älä mätä esim vaaleeta leipää, perunaa, riisiä tai pastaa.

Tossa on nou nou lista:
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=all&specdiet=none&items=9999&from=top&portion=100g&lang=fi

Ja tossa jes jes lista:
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=all&specdiet=none&items=9999&from=bottom&portion=100g&lang=fi
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Henk koht valmistautumine meni viime kerralla baut näin.

Viime vuosina treenaaminen on jääny vähille, ja pohjakunto on ihan paska. Painoo tiputin tossa keväällä 15 kiloo lähinnä ruokamäärämuutoksella, ku kyllästyin olemaan taas 100-kilonen läski.

Perjantaina kemoraan ilta-päivällä päästyäni ajoin "kahdessa" setissä 29 kierrosta. Ja lauantaina 6 setissä 63 kierrosta kemoraa.

La-illalla foxmannissa darra-pizza (se on iso rasvanen pekoni pepperoni jauheliha kebab tms viherlätty). Ja ku kylmä kalja maistu quuman päivän jälkee niin helevetin hyvältä, niin ruokajuomana kaks isoo (0.6) tuoppii bissee. Ai että ne maistu hyvälle.

22?-23? aikaan jukka tuli läppärin kans foxmannin terassille ja rupes keräämään osallistujia kerhokisaan. Koska lähtö oli siirretty alkamaan inhimilliseen 1530 aikaan niin päätin osallistua, kun ei oma ajokaan ollu pe ja la sujunu targetin mukaisesti. Niin aattelin että kisassa vois vetää tatti otsassa ihan eniten täysiä. Ja ku se kisaaminen on muutenkin kivaa, ja 50 euron hinta on vituun jees siitä huvista.

Nukkumaan menin sit ku rupes oleen väsy. Ja aamulla ylös ja foxmannin aamiaisbufeessa oikein mättö-mättö-aamiainen. Pekonii, karjalanpiirakoita meni vissiin 6, pari munaa, kinkkuu, voita, rehuja, muutama lasillinen appelsiinimehuu. Lähti pahin nälkä.

Su-aamun eka setti jäi välistä ku sättäsin jotain, en muista mitä. Ja kun kummiskin kisa oli edessä, niin ei ollu kiirettä radalle.
Parissa setissä ajoin 12 kierrosta. Turha edelleenkään ajaa ku ei ajo kulkenu. Toinen setti keskeytettiin klipari-villen insidentin takia.

Harrastan 7 vuotta lajia, ja olen ollut mm kaivamassa tajutonta kuskia ahveniston rengasvallin alta, ja tippapullotelineenä kemoran paluusuoralla kun kuskia on pakattu alipainepatjaan. Olen ehkä hieman kyynistynyt kaikenlaisten tapahtumien jälkeen, ja pidän kyseisen kaltaisia tapahtumia vain luonnollisena osana tätä lajia.

Kuulin villen olevan tajuissaan/ suht ok, niin suurin murheeni sen jälkeen oli se että jos lanssi lähtee viemään kuskia sairaalaan, niin paikalla ei ole lanssia, ja kerhokilpailua ei ajeta.
Kun toinen lanssi tuli paikalle potilasta hakemaan, niin tiesin että kerhokisa ajaetaan.

Samaan aikaan tekninen tauko, eli takarenkaan vaihto, jotta ehtii paistamaan nakit kuumaks ennen kerhokisaa. Ketjutkin tuli huollettua ku oli unohtunu pistää pro-oileri päälle. Muutoinkin mopon teknisen puolen tsekkailua. Samoin gopron ja ajanoton ja ajovarusteiden valmiiksi laittoa.
Eräs kaksikko tuli kyselemään apua racechronon kanssa, mutta totesin olevani valmistautumassa kisaan, että katotaan vaikka sen jälkeen.
Siinä vaiheessa huomasin itsestäni että olin jo ihan laput silmillä korvilla ja raiteilla kohti kerhokisaa, eikä olis edes pystynyt ajattelemaan jotain muuta/ muiden asioita.

Kisastrategiaksi ajattelin ett lähtö siten ett keula ei pomppaa, ja sen jälkeen vaan ajaa ihan v***u eniten täysiä puristamalla jne mitään sen kummempia ajattelematta.

Systeemit rupes oleen valmista ja ajajakokousta odotellessa vaeltelin pitkin varikkoa jauhamassa paskaa ja fiilistelemässä muiden kisaajien kanssa.

Ainiin, ja yritinhän mä koko saa****an sunnuntain vongata mörökölli-jarskaa kerhokisaan mukaan. Mut ei se mölli lähteny, ei millään. Istu nurkassaan ja kitisi vaan jotain kavasaki-kemora-17-sekunttia-kuopasta. Ulu ulu ja paskan marjat.
Itehän ajelin kans bremboooo-kavasakilla seittemätoista koko v**un viikonlopun.

Ajajakokous pidettiin lähtösuoralla, ja sen jälkeen jäi viel vartti aikaa ennen portin aukeamista. Pulssi hakkas ja ei oikein tienny miten päin olis siin ollu sen jälkeen ku oli vetäny kamat niskaan, juonu pari desiä energiajuomaa, ja odotti parin viimesen minutin kulumista ennen kisaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mic

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.08.13 - klo:20:12

Samaan aikaan tekninen tauko, eli takarenkaan vaihto, jotta ehtii paistamaan nakit kuumaks ennen kerhokisaa. Ketjutkin tuli huollettua ku oli unohtunu pistää pro-oileri päälle.

Ilmankos siellä radalla ajetaan aina välillä keula alta johonkin mystiseen öljyläikkään, kun äijä on ruikkimassa joka hemmetin nurkassa... Ei tollanen laite kuulu kyllä ratapyörään...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

murmela

Lainaus käyttäjältä: mic - 07.08.13 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.08.13 - klo:20:12

Samaan aikaan tekninen tauko, eli takarenkaan vaihto, jotta ehtii paistamaan nakit kuumaks ennen kerhokisaa. Ketjutkin tuli huollettua ku oli unohtunu pistää pro-oileri päälle.

Ilmankos siellä radalla ajetaan aina välillä keula alta johonkin mystiseen öljyläikkään, kun äijä on ruikkimassa joka hemmetin nurkassa... Ei tollanen laite kuulu kyllä ratapyörään...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Olet ihan aiheellisesti huolissasi. Olen pelannut riskipeliä siinä suhteessa, että tuskin kukaan älykkö huomaa kurkistaa takahaarukan alle, jossa voitelutuplanokka sijaitsee. Tai kukaan vähemmän älykäs olisi huomannut pro-oilerin kontrollerin mittariston alla.
Joten olen jo vuosia levittänyt suomen moottoriradoille öljyä noin 0,000045 litraa per ratakierros. Eli noin 0,45 litraa per 10 000 ratakierrosta.

HAHAHA, kaatukaa öljyiseen apeksiin, kurjat!  jibii_gif
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mic

Ja sitten kun se pettää niin siellähän sitä on... Syylärissä ei saa olla glykolia, ja kaikki pitää olla varmistettu, mutta öljysäiliötä saa kyllä kanniskella mukana. Juupa juu ja jetsulleen, kun rasvailu varikolla on niin aikaa vievää ja raskasta.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

app

Mun valmistautumindn kerhokisaan oli tavallista helpompaa tällä kertaa. Päätin aamulla mennä katsomoon, kun oisin ollut turvallani kuitenkin, ja lääkäfi kielsi kaatumasta oikealle kyjelle,dnnen kun on edellinen vamma pois. Motoparkissa olisin evkä osallistunut, kun kierretään vastapäivään.

murmela

Lainaus käyttäjältä: mic - 07.08.13 - klo:22:30
Ja sitten kun se pettää niin siellähän sitä on... Syylärissä ei saa olla glykolia, ja kaikki pitää olla varmistettu, mutta öljysäiliötä saa kyllä kanniskella mukana. Juupa juu ja jetsulleen, kun rasvailu varikolla on niin aikaa vievää ja raskasta.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kyllä juu, onhan se aivan mahdollista että kontrollerissa jää bitti poikittain, ja pumppu päälle, ja kaikki ~0,06 litraa öljyä tulee muutamassa minuutissa takarattaalle, ja roiskuu siitä pitkin ketjua, takarengasta, takakatetta, takahaarukkaa, ketjusuojaa, eturattaan koteloa, runkoa, alakatetta ja rataa. Veikkaisin että suurin osa päätyy eturattaan koteloon kuten tähänkin asti. Ja veikkaisin myöskin että pieni osa tuosta päätyy rataan asti, viimeistään siinä vaiheessa kun vedän "viimeiseen kurviin", kun en ole huomannut että takarengas on alkanut lipsumaan oudosti.  :o
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska


Powered by EzPortal