Valmistautuminen (Fys,Psy) kisaan/ratapäivään

Aloittaja pienisopoapina, 07.08.13 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 06.04.16 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.16 - klo:21:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.04.16 - klo:20:57
Hieman aiheeseen liittyen.

Meillä on tallilla tommonen fillari ellei joku oo hukannu sitä.
Onnistuko sillä kukaan päästä etiäpäin?


Pystyi sillä ajamaan, mutta oli pirun vaikeeta. Kaikkia muita silloisia testifillareita pystyi ajamaan paitsi lukitulla ohjauksella varustettua. Tai no, jos oli tarpeeksi trialtreeniä, niin pystyi ajamaan myös lukitulla ohjauksella eturengasta pompotellen :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 06.04.16 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 06.04.16 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.16 - klo:21:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.04.16 - klo:20:57
Hieman aiheeseen liittyen.

Meillä on tallilla tommonen fillari ellei joku oo hukannu sitä.
Onnistuko sillä kukaan päästä etiäpäin?


Pystyi sillä ajamaan, mutta oli pirun vaikeeta. Kaikkia muita silloisia testifillareita pystyi ajamaan paitsi lukitulla ohjauksella varustettua. Tai no, jos oli tarpeeksi trialtreeniä, niin pystyi ajamaan myös lukitulla ohjauksella eturengasta pompotellen :D
Mädäri tais jokusen tunnin harjotella, että onnistu ajamaan lukitulla ohjauksella jokusen metrin. En muista, että oliko toi käänteinen ohjaus kesäpäivillä kokeiltavana, mutta kyllä sillä ajaa kunhan vauhtiin pääsee. Lähtö hankalinta kun ei itsevakautusmekanismit toimi niin vahvasti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7


murmela

06.05.17 - klo:20:51 #33 Viimeisin muokkaus: 06.05.17 - klo:21:08 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: app - 07.08.13 - klo:09:38Ohutsuolesta imeytyy maksimissaan noin 8 dl nestettä/h. Parhaiten imeytyy liuos jossa 5% hiilihydraattia, ja vaikkapa 0.5 g suolaa. Vesi imeytyy huomattavasti hitaammin.

Lisäys: Vinkki omatekoiseen, erinomaiseen urheilujuomaan. Tee litra mieleistäsi mehua, vaikkapa mehukatista, jossa sokeripitoisuudeksi tulee se 5%. lisää juomaan suolaa 0.5-1 g/l. Tulee noin 10* halvemmaksi kuin valmisurheilujuomat, ja sisältää kaiken tarpeellisen.

Hien mukana poistuu elimistöstä 1-3 g/l suolaa, joten grammakin litraan on erittäin maltillinen määrä. Paras imeytyvyys saavutetaan, kun suolaa on 3 g/l, mutta se on niin saa****an pahan makuista, että sitä ei juo kukaan, eikä ole tarpeellistakaan. Kovalla heteellä tuo suola on kuitenkin järkevä lisä, koska se parantaa huomattavasti (sopivan hiilarimäärän lisäksi) nedsteen imeytymistä. Grammaa/l ei maussa juuri huomaa, mutta se auttaa myös pitämään krampit loitolla.
Oisko jotain pro-kikkoja, millä mittailla suolan määrää?

Edit:
Pikasella googletuksella 100 ml suolaa on 120g.
Eli yks gramma suolaa on 0,84 millilitraa?
Eli jos ostaa 1 ml ruiskun, ja leikkaa siitä 0,84 ml pätkän, niin sil vois mitata gramman suolaa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.05.17 - klo:20:34
-

Minä mielikuvaharjoittelen kemoraa juoksulenkillä, mutta tuo videon teknikkaan tulee ens kaudella käyttöön.

ps. Voitin juuri KR painin TUL:n mestaruuden sarjassa 59 kg. (olin ainoa kääpiö)
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 06.05.17 - klo:20:54
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.05.17 - klo:20:34
-
Minä mielikuvaharjoittelen kemoraa juoksulenkillä, mutta tuo videon teknikkaan tulee ens kaudella käyttöön.
Mul on hyviä kokemuksia tosta/ toimii ainaki meikäläisellä. Kuhan vaan jaksais mielikuvaharjoitella enemmän nii näkyis ajoissa aika selkeesti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

^^^video.
Jos mää joskus pääsen pitään ratapäivien kuljettajapalaverin rataesittelyn, niin ottakaa videokamera mukaan.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

app

Apteekista saa suolapillereitä. tasan 1g suolaa pienessä pillerissä, ja purkki muistaakseni 100 kpl ei maksa paljon mitään.

Hellepäivänä kun on treenit, kannattaa vetää nestettä paljon, se pitää väsymystä loitolla. Jos meinaa koko päivän silloin treenata, ei hukkaan ainakaan mene muutaman suolapillerin suuhun nakkaaminen samalla, parantaa nesteen imeytymistä, ja pitää kramppeja loitolla.

Alkavana kesänä tulen itsekin taas irvistelemään varikoille jätkien mukana, ja saa nähdä uskaltaudunko itse radalle mopedilla. Juoksua olen harrastanut 1.1. lähtien, ja mikäs se sana nyt olikaan re.. ruu ei ku JOO Raittiinakin ollut!

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 06.05.17 - klo:23:57
Apteekista saa suolapillereitä. tasan 1g suolaa pienessä pillerissä, ja purkki muistaakseni 100 kpl ei maksa paljon mitään.
Ja noihan on käteviä siitäkin että ei tarvi sekottaa juomaan, vaan voi heittää suoraan huiviin ja puol litraa juomaa päälle.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Miettinyt vähän että onko suolan laadulla merkitystä kun noita helle ratapäiviä on ollut. Ainakin se virolainen suolavedeltä maistuva vissy tuntu pysyvän hyvin kehossa verraten mihinkään muuhun kivennäisveteen.

Pitääpä käydä kipasees tommosia tabuja.

Kolmone

Varikolla aina mukana vissyä ja suolapähkinöitä (mukana tulee hyviä hiilareita ja rasvoja)
Suzuki PV

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 07.05.17 - klo:13:17
Pitääpä käydä kipasees tommosia tabuja.
100 x 500 mg Natriumkloridi 16,31 euroa, eli kilohinta 326,20 euroa.
Aika suolanen hinta, ettenkö sanois.
No mut on sentään valmistettu suomessa.

1 ml ruisku 0,27 euroa.
2 ml ruisku 0,15 euroa.
Noin niinku vertailuks.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

No on kyl perus ruokasuolasta kova hinta. Jubileen kojelaudalla on pieni ruokasuolapurkki, sillä siis jatketaan. Olen lantrannut sitä vain veteen ja joku varmaan ei diggailis mausta, mutta mulle se nyt on ihan sama.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 07.05.17 - klo:14:51
Varikolla aina mukana vissyä ja suolapähkinöitä (mukana tulee hyviä hiilareita ja rasvoja)
Kun nyt muistais edes jotain syödä. Oon vetäny aika monta ratapäivää niin että aamupalaa syödään iltaneljältä.

Mikko K.

Edellisenä iltana pihvi, pari olutta ja hyvää tupakkia. Seuraavana päivänä tötterö nurin ja välillä hartsporttia.

Powered by EzPortal