Katsastaminen kisaan

Aloittaja Nitrous, 12.08.13 - klo:10:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

marko_

12.08.13 - klo:12:56 #15 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:31 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.08.13 - klo:12:27
Kelpaako siis jos tuon päälle tekee esim. muovista kulutussuojan, vai onko tuo jämerä poski vaan korvattava originaalilla +suojalla? Jos nyt oikein noista säännöistä ymmärsin, niin posken saa vaihtaa kunhan ei ole ohuempi/kevyempi kun vakio?

Eikö tuossa ole jo kulutuspala?
Tuo missä on vähän naarmuja..

pienisopoapina

12.08.13 - klo:13:02 #16 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:31 käyttäjältä jarska
Harjoittelin ketjujen järjestämistä. Siirsin kaatuminen -aiheesta rönsyjä tähän ketjuun ja nimesin tuon ketjun otsikon uusiksi.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

12.08.13 - klo:13:08 #17 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:32 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 12.08.13 - klo:11:45
Tarvike / aftermarket pääjarrusylinterit on kiellettyjen listalla. Noiden jarruosien pitää olla alkuperäiset, kun siis puhutaan SM ja Suomen Cup - luokista pl. YCC.

SSB - luokassa käytetään kuviollisia renkaita.

Jantsa mainitsi, jotta tiedät katsamisesta enempi. Voisitko tehdä katsastusvaatimuksista ratawikiin artikkelin ?
Ite oon kuutioinu, jotta talvella ois porukalla varmaan enempi virtaa täytellä ratawikiä. Eli kiirettä ei oo.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

parjan_fin

12.08.13 - klo:13:14 #18 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:32 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.08.13 - klo:12:27
Kelpaako siis jos tuon päälle tekee esim. muovista kulutussuojan, vai onko tuo jämerä poski vaan korvattava originaalilla +suojalla? Jos nyt oikein noista säännöistä ymmärsin, niin posken saa vaihtaa kunhan ei ole ohuempi/kevyempi kun vakio?

Jos sääntöä ihan suoraan tulkitsee, niin tuo koppa ei tuollaisenaan kelpaa.

Jos tuota poskea haluaisi käyttää, pitäisi sen päällä olla vielä kokonainen suoja, mikä estäisi / hidastaisi öljyjen valumista ulos, kopan haljetessa. Tämä on säännön alkuperäinen tarkoitus.

Ts. ne GB Racingin osin koppamaiset suojat eivät täytä ihan täysin tuota sääntöpykälää, mutta suojaavat taasen koppaa murtumasta melkoisen paljon paremmin kuin kuituinen koneenposken suoja, joten siten taasen ovat hyväksyttävät suojat.

Mutta pelkkä liimattu lisäpala tai paksumpi kulma kopassa ei riitä.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

parjan_fin

12.08.13 - klo:13:18 #19 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:32 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 12.08.13 - klo:13:08
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 12.08.13 - klo:11:45
Tarvike / aftermarket pääjarrusylinterit on kiellettyjen listalla. Noiden jarruosien pitää olla alkuperäiset, kun siis puhutaan SM ja Suomen Cup - luokista pl. YCC.

SSB - luokassa käytetään kuviollisia renkaita.

Jantsa mainitsi, jotta tiedät katsamisesta enempi. Voisitko tehdä katsastusvaatimuksista ratawikiin artikkelin ?
Ite oon kuutioinu, jotta talvella ois porukalla varmaan enempi virtaa täytellä ratawikiä. Eli kiirettä ei oo.

No jokusen kisan olen käynyt katsastamassa, mutta monella tuntuu olevan erilaiset mielipiteet siitä miten sääntöjä tulisi tulkita :)

Sääntöjä ei sinne ole järkeä lähteä kirjoittamaan uusiksi, mutta jotain yleisimpiä käytännön kysymyksiä jne. sinne vois auki kirjoitella jossain vaiheessa niin, että mukana olisi myös hiukan selvitystä siitä miksi joku asia on miten on ja miksi tiettyjä asioita vaaditaan. Nekään ei aina tunnu olevan kaikille ihan selvillä....
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

slowrider

12.08.13 - klo:14:21 #20 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:32 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 12.08.13 - klo:13:14
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.08.13 - klo:12:27
Kelpaako siis jos tuon päälle tekee esim. muovista kulutussuojan, vai onko tuo jämerä poski vaan korvattava originaalilla +suojalla? Jos nyt oikein noista säännöistä ymmärsin, niin posken saa vaihtaa kunhan ei ole ohuempi/kevyempi kun vakio?

Jos sääntöä ihan suoraan tulkitsee, niin tuo koppa ei tuollaisenaan kelpaa.

Jos tuota poskea haluaisi käyttää, pitäisi sen päällä olla vielä kokonainen suoja, mikä estäisi / hidastaisi öljyjen valumista ulos, kopan haljetessa. Tämä on säännön alkuperäinen tarkoitus.

Ts. ne GB Racingin osin koppamaiset suojat eivät täytä ihan täysin tuota sääntöpykälää, mutta suojaavat taasen koppaa murtumasta melkoisen paljon paremmin kuin kuituinen koneenposken suoja, joten siten taasen ovat hyväksyttävät suojat.

Mutta pelkkä liimattu lisäpala tai paksumpi kulma kopassa ei riitä.

Ensinnäkin suurkiitos kun viitsit näihin vastailla. Sinähän se juuri mainitsitkin alastaron katsastuksesta tuosta kyseisestä kopasta, kun ohimennen sanoit ettei kelpaa jos innostuu muita luokkia ajamaan jatkossa.

Ajatus oli siis että ottaisin kopan irti ja kuumailmapuhaltimen kanssa muovaisin koko kopan kokoisen/muotoisen suojan jostain 1cm paksuisesta "pohjapanssarimuovista". Koko suoja sitten sikaflexillä koppaan kiinni. Samaan tyyliin kun toisen puolen hiilikuitusuoja joka käsittääkseni on määräykset täyttävä? Tuon kopan ja jarrupääsylinterin vaihdon jälkeen pitäsi mopo olla käsittääkseni valmis JOS joskus innostuu kisaamaan  :)




parjan_fin

12.08.13 - klo:14:59 #21 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:33 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.08.13 - klo:14:21
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 12.08.13 - klo:13:14
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.08.13 - klo:12:27
Kelpaako siis jos tuon päälle tekee esim. muovista kulutussuojan, vai onko tuo jämerä poski vaan korvattava originaalilla +suojalla? Jos nyt oikein noista säännöistä ymmärsin, niin posken saa vaihtaa kunhan ei ole ohuempi/kevyempi kun vakio?

Jos sääntöä ihan suoraan tulkitsee, niin tuo koppa ei tuollaisenaan kelpaa.

Jos tuota poskea haluaisi käyttää, pitäisi sen päällä olla vielä kokonainen suoja, mikä estäisi / hidastaisi öljyjen valumista ulos, kopan haljetessa. Tämä on säännön alkuperäinen tarkoitus.

Ts. ne GB Racingin osin koppamaiset suojat eivät täytä ihan täysin tuota sääntöpykälää, mutta suojaavat taasen koppaa murtumasta melkoisen paljon paremmin kuin kuituinen koneenposken suoja, joten siten taasen ovat hyväksyttävät suojat.

Mutta pelkkä liimattu lisäpala tai paksumpi kulma kopassa ei riitä.

Ensinnäkin suurkiitos kun viitsit näihin vastailla. Sinähän se juuri mainitsitkin alastaron katsastuksesta tuosta kyseisestä kopasta, kun ohimennen sanoit ettei kelpaa jos innostuu muita luokkia ajamaan jatkossa.

Ajatus oli siis että ottaisin kopan irti ja kuumailmapuhaltimen kanssa muovaisin koko kopan kokoisen/muotoisen suojan jostain 1cm paksuisesta "pohjapanssarimuovista". Koko suoja sitten sikaflexillä koppaan kiinni. Samaan tyyliin kun toisen puolen hiilikuitusuoja joka käsittääkseni on määräykset täyttävä? Tuon kopan ja jarrupääsylinterin vaihdon jälkeen pitäsi mopo olla käsittääkseni valmis JOS joskus innostuu kisaamaan  :)

Eipä mitään. Jos näitä joku muukin lukee kuin me kaksi, niin saattaa samasta aiheesta päästä katsastuksessa pienemmällä mainintamäärällä :)

Itse olisin varovainen paksumpien muovien kanssa, ihan jo siksi, että se kopan suoja alkaa siinä kohtaa painamaan jo pikkasta vajaa paljon ja jos jostain syystä kone lämmittäisikin sikamassan sen verran kuumaksi, että koppa pääsee irtoamaan, niin takana ajavan etukatteeseen osuessaan tekee aika karua jälkeä. Syyläristä, pleksistä tai visiiristä puhumattakaan. Siksi noita kevyitä komposiitti / kuitu - suojia kannattaa suosia.

Olen nähnyt tuollaisia suojia tehtävän metallistakin ja se on kyllä jo urheilua, enkä kyllä itse voisi moista hyväksyä katsastuksessa. Olen myös löytänyt moisen peltikäikäleen liimaantuneena Räyskälän takasuoran jarrupaikan asfalttiin.

Niin ja tuo kuvan suoja on ihan säännöt ja määräykset täyttävä.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Powered by EzPortal