MP-Tuki kerhokisat

Aloittaja jarska, 24.02.12 - klo:22:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

app

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 26.07.12 - klo:10:24
Lainaus käyttäjältä: app - 26.07.12 - klo:09:58
Oli kierros matkaa. Olisit kuitenkin repinyt tukasta radalta pois, jos olisin sitä kierrosta työntämään lähtenyt.
Eikä se ihan kokonaan loppunut, pätki vaan siinä vaiheessa. Luulin silloin vielä kyseessä olleen sähkövian.

En olisi. Meidän kilsoilla tukka on kultaakin kalliimpaa (ja harvinaisempaa) joten siitä kannattaa pitää näpit erossa.

Mitä muuten olit syönyt ja/tai juonut kun tuon pyöräsi maalasit? Ensimmäiseksi tuli mieleen tuo(n) pyörä(n) (omistaja). http://kawabata.suntuubi.com/?cat=7&img=32 Kuva on pihastani, tosin vuosien takaa jo. Radallakin tuo on nähty.

Kawa on kyllä PORNO.

Pyörän maalasi Niko Salonen Turuust. Eikä maksanut paljon (tämä olikin jo arvattavissa), kun 20 tuntia meni, ja paskafrendihintaan antoi.

Tässä Miehen muita töitä:
http://www.neway.fi/kynaruisku/

app

30.07.12 - klo:07:44 #106 Viimeisin muokkaus: 30.07.12 - klo:07:53 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: mic - 23.07.12 - klo:21:02
Lainaus käyttäjältä: app - 23.07.12 - klo:19:50
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.07.12 - klo:00:35

Oma veikkaukseni on, että jos ajoasentoa ja pyörän kallistuskulmaa et muuta, niin pyörä tulee lähtemään "yllättäen" alta. Neuvomaan en pyytämättä ala, kunhan laitoin oman arvaukseni tänne johon voin sitten viitata kun kärry perässä radan reunalle taas saavun.


Kisassa oli asennot mitä oli, mutta tässä on kuvia torstailta. Alkaa olla sinne päin kuitenkin? Kuvia löytyy lisää useita, kiitos Slowriderin. Todella hyviä otoksia.
Tästä jatketaan, ja kunhan tämä jää perusasennoksi, on jo parempi.

Yritin pidättäytyä, mutta ei pysty enää ettei jää väärää kuvaa.

Toivottavasti et oikeasti ole sitä mieltä, että ajamisesi oli varmaa sunnuntain kisassa.  Ajolinjat sisäänmenoissa jonkinmoista hakemista ja ihmeellisiä linjanvaihtoja kesken mutkan. Ohi olisin tullut jo paljon aikaisemmin, mutta ei vaan uskaltanut koska linjat vaihteli kierrokselta toiselle aika kummallisesti ja pyörä "vaappui". Suoran avauduttua oli taas täysin vakiolla 600:lla aika voimaton.

Tämä ei ole nyt kritisointia vaan huomio siihen, että omasta mielestäsi ajosi oli "varmaa". Hieman ajatusta lisää siihen mutkaan taittoon ja ajolinjoihin niin helposti löytyy sekunti kaksi parannusta.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Kemoran viimeisessä vasurissa (lähes 180 astetta) pidin nyt mahdollisimman tiukkaa linjaa, eli tein sitä vekkiä äärimäisen jyrkästi, tullen mutkasta sisältä ulos. Keskiryhmässä tietty tekniikkatreeniä. Alkoi menemään jo kivasti, ja perässä muutaman kierroksen ajellut Pasi sanoi homman olleen jo varman ja luontevan näköistä. Näissä oli meillä mic se sinun havaitsemasi huojahtelu, kuten yksäreillä asiaa läpi kävimme. Avaus onnistui jo lopussa kivasti, ja sain kahvilan mutkaan viimeisellä parilla setillä jarrupainetta pidettyä loppuun asti, kuin myös suoralla kevyttä keulimista. Jarrulle yhä liian aikaisin, mutta sitä siirrellään pikku hiljaa.

Se että hain  hain Alastarossa asentoa satakasikymppisten käännöspisteessä kropalla on osin tietoista, kun harastin 9-12 vuotiaana mäkihyppyä, ja minulta tulee luonnostaan voimakas kropan käyttö tasapainon haussa mukaan; Kun putoaa joskus jäisellekin alastulorinteelle, sivuttaispito on erittäin vähäinen, ja se on silloin puhtaasti vaistonvaraista toimintaa, kun pidetään pää ja perse maasta irti. Hitaissa vauhdeissa,(Alastarossa tuolloin liiankin hitaissa) pyörien hyrrävoimista ei ole apua, ja silloin pitää olla kuskin aktiivisempi. Avaukissa Pälmasista, ja muuallakin, käytän kroppaa saadakseni painoa taakse, ja suoraalle nopeasti oikean suunnan.

Kuten totesit, linja oli ylikorostuneen tiukka nuollessani Palmasissa ja Kahvilanmutkassa sisäkanttaria pitkin, mutta se oli se kisantynkä se minun osaltani. Nyt viikonloppuna otan sisäänmenossa pari kolme metriä ulompaa, pitäen ulostulon kurissa, jotta pääsee avaamaan mahdollisimmaan aikaisin. Näin saan hiukan lisää kaarrenopeuteen, ja voi keskittyä paremmin linjaan ja ulostuloon.

Mäkihypyssä kaatuilu on arkea, ja sieltä tuullaan alas korkealta. Jos treeneissä ei kertaakaan kaatunut Hämeenlinnan Rapamäissä silloin, se oli poikeuksellinen päivä. Se kokemus auttaa hitaimmissa mutkissa pitämään kielen keskellä suuta, kun ei ainakaan pelota pienet sivuttaisliikkeet, maanpinnan oleessa lähellä, ja vauhdin pieni. 

Murikka

Lainaus käyttäjältä: app - 30.07.12 - klo:07:44

Kuten totesit, linja oli ylikorostuneen tiukka nuollessani Palmasissa ja Kahvilanmutkassa sisäkanttaria pitkin, mutta se oli se kisantynkä se minun osaltani. Nyt viikonloppuna otan sisäänmenossa pari kolme metriä ulompaa, pitäen ulostulon kurissa, jotta pääsee avaamaan mahdollisimmaan aikaisin. Näin saan hiukan lisää kaarrenopeuteen, ja voi keskittyä paremmin linjaan ja ulostuloon.


Itse asiassa jos tarkkoja ollaan, niin esim Palmas ja Kemoran karusellin vasuri pitäisi ajaa todella tiukasti sisään, kääntö noin metrin, puolitoista kanttarista ulkona ja taas tiukasti kanttarin vierestä pyörä pystyssä ulos. Noin homman on opettanut V. Kallio ja Wehnä. Kemorassa jo jotenkuten itseltäni onnistuu, mutta Palmasissa ei. Joka tapauksessa tärkeintä on saada se ulostulon sisäkanttari kiinni, jotta pyörä osoittaa oikeaan suuntaan kun torvi on auki. Huhujen mukaan Alastaron kahvilan mutkaan voi tulla melkein millä linjalla tahansa sisään, mutta pyörä pitää olla käännettynä, aivan sisäkanttarin lopussa kiinni ja torvi auki kun suoralle tullaan.

app

30.07.12 - klo:11:17 #108 Viimeisin muokkaus: 30.07.12 - klo:11:19 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Murikka - 30.07.12 - klo:10:58
Lainaus käyttäjältä: app - 30.07.12 - klo:07:44

Kuten totesit, linja oli ylikorostuneen tiukka nuollessani Palmasissa ja Kahvilanmutkassa sisäkanttaria pitkin, mutta se oli se kisantynkä se minun osaltani. Nyt viikonloppuna otan sisäänmenossa pari kolme metriä ulompaa, pitäen ulostulon kurissa, jotta pääsee avaamaan mahdollisimmaan aikaisin. Näin saan hiukan lisää kaarrenopeuteen, ja voi keskittyä paremmin linjaan ja ulostuloon.


Itse asiassa jos tarkkoja ollaan, niin esim Palmas ja Kemoran karusellin vasuri pitäisi ajaa todella tiukasti sisään, kääntö noin metrin, puolitoista kanttarista ulkona ja taas tiukasti kanttarin vierestä pyörä pystyssä ulos. Noin homman on opettanut V. Kallio ja Wehnä. Kemorassa jo jotenkuten itseltäni onnistuu, mutta Palmasissa ei. Joka tapauksessa tärkeintä on saada se ulostulon sisäkanttari kiinni, jotta pyörä osoittaa oikeaan suuntaan kun torvi on auki. Huhujen mukaan Alastaron kahvilan mutkaan voi tulla melkein millä linjalla tahansa sisään, mutta pyörä pitää olla käännettynä, aivan sisäkanttarin lopussa kiinni ja torvi auki kun suoralle tullaan.

Juuri näin. Palmasissa se on vaikea osua niin, mutta pääpaino nimenomaan avaukseen, eli tulla kanttariin joko ainoastaan siellä takasuoran puolella, tai sitten viistää molemmilta sivuilta, ja käydä hiukan irti. Tämä helevatan vaikea tasaisella menolla.
Jos jarru osuu hyvin kohdalleen, se onnistuu, mutta tätä pitää tosiaan treenata. Voipi olla että pieni pyöreä kääntökin on hyvä, mutta pöääasia ettei leviä avauksessa sinne ulos asti Siinä palaa aikaa kiertäessä pintakaasulla.
Penna taas ottaa enemmän ulkoa tulon, mutta sitä en ole kokeillut vielä. Oma vaistonvarainen oli liian pyöreä näillä motorisilla taidoilla ainakin, kun on enemmän jarrun kanssa sillon hienosäätöä.
Sain tosiaan tällä sen 1.5 s pois kerralla. Voi tietty olla muuaallakin parannusta.

Kemoran karusellin oikeassa olen ajanut nyt ihan vasemman kanttarin vierestä sisään, ja antanut loitota enemmän, ehkä pari kolme metriä. Onkohan se liikaa?

Murikka

Lainaus käyttäjältä: app - 30.07.12 - klo:11:17

Kemoran karusellin oikeassa olen ajanut nyt ihan vasemman kanttarin vierestä sisään, ja antanut loitota enemmän, ehkä pari kolme metriä. Onkohan se liikaa?

Wehnältä kuullun mukaan aika sama. Sen voinee ajaa joko koko matkan aivan kanttarissa kiinni tai sitten käydä kääntymässä vähän ulompana ja avata taas sisäkanttarin viereen. Itse ajattelisin niin, että kisassa siinä ovi käy kuin kangaspuut jos sisäreitin jättää karusellin oikeassa auki. Ulkolinjalla ollessa ei pääse avaamaankaan kunnnolla jos joku juudas on työntänyt nenänsä sisäkanttarin viereen. Karusellin oikeassakin pääpaino pitää olla sillä, että ulos tullaan melkein vasta kanttarin loputtua ja pyörä "pystyssä", jotta saa suoran linjan kohti vasurin sisäkanttarin viereen. Oikein kun tuo osui, niin vahingossa ohitin siinä kohdassa kaverin jarrussa. Jarrussa oli eroa varmasti yli 15kmh kuskiin joka ajoi tuon välin "surffaamalla" S:n.

Varmaan olet samat neuvot Wehnältä saanut jos kerran hänen opissa olet Kemorassa ollut.

app

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 30.07.12 - klo:12:44
Lainaus käyttäjältä: app - 30.07.12 - klo:11:17

Kemoran karusellin oikeassa olen ajanut nyt ihan vasemman kanttarin vierestä sisään, ja antanut loitota enemmän, ehkä pari kolme metriä. Onkohan se liikaa?

Wehnältä kuullun mukaan aika sama. Sen voinee ajaa joko koko matkan aivan kanttarissa kiinni tai sitten käydä kääntymässä vähän ulompana ja avata taas sisäkanttarin viereen. Itse ajattelisin niin, että kisassa siinä ovi käy kuin kangaspuut jos sisäreitin jättää karusellin oikeassa auki. Ulkolinjalla ollessa ei pääse avaamaankaan kunnnolla jos joku juudas on työntänyt nenänsä sisäkanttarin viereen. Karusellin oikeassakin pääpaino pitää olla sillä, että ulos tullaan melkein vasta kanttarin loputtua ja pyörä "pystyssä", jotta saa suoran linjan kohti vasurin sisäkanttarin viereen. Oikein kun tuo osui, niin vahingossa ohitin siinä kohdassa kaverin jarrussa. Jarrussa oli eroa varmasti yli 15kmh kuskiin joka ajoi tuon välin "surffaamalla" S:n.

Varmaan olet samat neuvot Wehnältä saanut jos kerran hänen opissa olet Kemorassa ollut.

Täsmälleen sama on ollut systeemi karusellin oikeasta ulos tullessa kurssin jälkeen. Kun malttaa odottaa karusellissa niin kauan, että suora aukeaa eteen, ja vasta siellä kanttarin lopussa menee siihen kiinni, saa avata hyvin sinne vasuriin täysin suoralla linjalla. Vasuriin myös läheltä kanttarin reunaa. Sitten taas käydään vähän ulompana, jälleen kanttariin lopussa kiinni, ja kun aukeaa suora eteen, kova avaus. Siinä on kolme mutkaa peräkkäin samalla sabluunalla.

Oli hyvä huomio paluusuoran vasurissa tuo liian ulkona käynnin riski kisassa. Ens kaudella ensimmäinen kisa kemorassakin on edessä.

app

26.09.12 - klo:13:15 #111 Viimeisin muokkaus: 26.09.12 - klo:15:56 käyttäjältä app
16.9. kerhokisan jälkipyykkiä on nyt sitten puitu Kuparisen kanssa. Ensin taloudellinen puoli:

Mopossa etupäästä suurin osa osista uusiksi. Bensatankki myös. Naarmuuntuneita käyttökelpoisia osia onneksi löytyi Motomarketin varastosta sen verran, että saatiin uuteen mopoon siirrettyä niitä. Uudesta laitetaan vanhaan priimaa. Sen jälkeen uuden myyntiarvo kärsii joka tapauksessa tuhansia, ennen kuin on saatu liikkeestä ulos.

Kaadettuun mopoon jouduttiin tilaamaan osaa noin 3500 € edestä. Ne minä maksan itse. Vakuutusyhtiöön ei oteta yhteyttä. Lisäksi tuhoutuneet katteet maksoivat mulle 5000 €, ja ne on palasina. Kiitokset kuitenkin Mp-Tuen porukalle, kun keräsitte kaikki palat talteen, sillä niistä tulee vielä liiman ym. apujen kanssa kokonaisuus, ja tavella kasaan ne.

Lääkärikuluista en tiedä vielä. Pari pikku murtumaa vasemmassa rystysessä ja olkapäässä, mutta ainakaan olkapäätä ei tarvetta operoida. Tänään soittaa ortopedi mitä tehdään vasemman räpylän kanssa. Vakuutukseen en näitäkään laita, koska periaate menee tässä kohtaa oman taloudellisen edun edelle. Periaattella tarkoitan sitä etten maksata kollektiivisesti muilla ilmiselvää omalla riskillä aiheutettua kisakaatoa.
Kuparisen Eskolle kiitokset avusta, mitä ilman olisin vieläkin syvemmällä talpudellisesti. Työtä on tullut sieltä suunnalta ilman veloitusta jo nyt päiväkaupalla.

En viitsi laskea paljonoi tuo kaato tuli maksamaan, mutta lähempänä kymppitonnia, kuin nollaa. Voipi olla että tuo tasasumma on lähellä totuutta.

Itse kaato tapahtui näin:

Ennen kisaa juttelinkin jo ihmisille varikolla, että tuossa vauhtivasurissa minulla on ollut illan suussa aina ongelmaa nähdä sisäkanttaria kunnolla. Kokemusta on niin vähän vielä tältä(kin) radalta, että selkeää taittopaikkaa mutkaan tullessa ei ole, ja sisäkanttariin pitää saada katsekontakti. Muistan vaan sen kun tulin nyt mutkaan, ja minulla oli tunne että erittäin läheltä menee sisäkanttaria. Muistaakseni koitin hiukan keventää mutkan painetta nostamalla aavistuksen mopoa takaisin pystyyn. Selkeä mustikuva minulla vain on siitä kuinka etupyörä alkaa ikään kuin hidastetussa filmissä luistaa pehmeästi alta. Ennen kuin olin nurin, tiesin jo että nyt mentiin. Olin lähestulkoon varmasti siis ajanut sisäkanttarin maalauksen päältä. En usko tulleeni mutkaan tavallista kovempaa, vaan kysymyksessä oli linjan ajautuminen liian aikaisin sisään. Tunne luiston alkaessa oli lähinnä hämmentyneen yllättynyt.
Kirjoitin jo keväällä tällä foorumilla tästä mutkasta, kuinka olin viime kesänä illan suussa kolhaissut tuota samaa kanttaria, ja saanut kevyet ravistukset käsille, ja kommentoinkin muistaakseni jälkiviisaana "pitää nähdä".

Tämä tästä minun osaltani. Isoin moka minkä tein, oli lähteä koko kisaan mukaan, ja koittaa vetää vielä kuuden aikaan maksimivauhtia ennätysjahti päässä. Tiesin varsin hyvin meneväni tuosta kohtaa eteenpäin aina kahvilan mutkaan osin sokkona, kun muuten hyvä näköni ei vaan toimi, koska tuo alhalla oleva aurinko muuttaa  radan pinnan erilaiseksi, vaikka sinänsä näkyvyys onkin riittävä. Enää en tule Alastrossa ajamaan klo 17.00 alkavan setin jälkeen, koska tämä riitti minulle tätä hölmöilyä. 10.00-17.00 on aikaa treenata riittävästi tulevaisuudessa.

Pahoittelut vielä kaikille kisassa mukana olleille kisan keskeytymisestä ennen aikojaan, ja Tuen väelle ylimääräisestä työstä. Toivottavasti ei aivan pilalle mennyt muiden kisa, kun sentään ~9 kierrosta saatiin ajettua.
Oli jo toinen kerta kun minun mopoa piti kärryllä raahata. Jätän arviot siitä, oliko lippa minulle radalla viimeinen, niille joita arvailu kiinnostaa. Oma arvioni on että ei ollut viimeinen. Jatkan keväällä uudella mopolla jossa tulee olemaan tuttuja osia aika paljonkin. Mieluumin aloittaisin keväällä täysin uudella ja siistillä mopolla, mutta kosmetikasta on pakko tinkiä, kun nytkin tuli jo noin suuri lasku.

Toistan vielä ettei minua vituta kovinkaan paljoa tuo tapahtuma. Se ei auta mitään kun surra märehtii tapahtunutta sen päälle että perseestään repii taloudellisen tappion. Fyysisellä puolella vammat ei kummoisia.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: app - 26.09.12 - klo:13:15
Ennen kisaa juttelinkin jo ihmisille varikolla, että tuossa vauhtivasurissa minulla on ollut illan suussa aina ongelmaa nähdä sisäkanttaria kunnolla. Kokemusta on niin vähän vielä tältä(kin) radalta, että selkeää taittopaikkaa mutkaan tullessa ei ole, ja sisäkanttariin pitää saada katsekontakti.

Tämä tästä munun osaltani. Isoin moka minkä tein, oli lähteä koko kisaan mukaan, ja koittaa vetää vielä kuuden aikaan maksimivauhtia ennätysjahti päässä. Tiesin varsin hyvin meneväni tuosta kohtaa eteenpäin aina kahvilan mutkaan osin sokkona, kun muuten hyvä näköni ei vaan toimi, kun tuo alhalla oleva aurinko muuttaa  radan pinnan erilaiseksi, vaikka sinänsä näkyvyys onkin riittävä. Enää en tule Alastrossa ajamaan klo 17.00 alkavan setin jälkeen, koska tämä riitti minulle tätä hölmöilyä. 10.00-17.00 on aikaa treenata riittävästi tulevaisuudessa.

Sama vika Rahikaisella, eli en minäkään meinaa nähdä missä sisäkanttari on, koska auringonvalo heijastuu todella voimakkaasti juuri siitä kohdasta. Sen takia viimeisillä seteillä tuo mutka menee enemmän tai vähemmän arpomalla.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 26.09.12 - klo:13:15Tämä tästä munun osaltani. Isoin moka minkä tein, oli lähteä koko kisaan mukaan, ja koittaa vetää vielä kuuden aikaan maksimivauhtia ennätysjahti päässä. Tiesin varsin hyvin meneväni tuosta kohtaa eteenpäin aina kahvilan mutkaan osin sokkona, kun muuten hyvä näköni ei vaan toimi, koska tuo alhalla oleva aurinko muuttaa  radan pinnan erilaiseksi, vaikka sinänsä näkyvyys onkin riittävä. Enää en tule Alastrossa ajamaan klo 17.00 alkavan setin jälkeen, koska tämä riitti minulle tätä hölmöilyä. 10.00-17.00 on aikaa treenata riittävästi tulevaisuudessa.
Ja riippuen mikä syksyn päivä ja mikä kellonaika, niin; las palmas, nopee vasuri, lemminkäinen, kikkamutka; on kaikki välillä enemmän ja vähemmän sokkomutkia.

Tossa kolme kuvaa samalta päivältä tuntia paria myöhemmin:
Etippä las palmasin kuvasta kolme mopoo...
Nopeen vasurin kanttari näkyy kuvassa ihan selkeesti. Vaan eipä olekkaan kun tarkemmin katsoo...
Kikkamutkan kuvassa haikäisy ei ole paha, mutt siinäkin aurinko osuu juuri tuolloin hetken suoraan silmiin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: app - 26.09.12 - klo:13:15
Toistan vielä ettei minua vituta kovinkaan paljoa tuo tapahtuma. Se ei auta mitään kun surra märehtii tapahtunutta sen päälle että perseestään repii taloudellisen tappion. Fyysisellä puolella vammat ei kummoisia.

Asenteesta  peukku_1

On ollu mukava seurata sun touhuja. Käsillä huitomiset ja ajolinjojen kuutiointi renkaita kiertelemällä varikolla jää mieleen. Ja se kun keväällä vedit Kemoran pääsuoran jälkeen ohi. Ja se repeytynyt rengas. Aivan sama vaikka se olisi johtunut vääristä paineista tms. - komia sitä oli siunailla. Niin ja tietenkin Murmelan onni, kun se sai kokeilla sun pyörää.
Nuo sulle syntyneet kustannukset harmittaa. Kympillä ois saanu 3,5 tuommoista suskaa ku mulla on. Mutta ens keväänä surut on takana päin. Sitä kohti.

Ai niin, jotain asiaakin oli: Kerran jo ehdotinkin talkoilla kanttareiden maalausta. Oiskohan se auttanut ja oisko ehdotuksessani ideaa ?   
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 26.09.12 - klo:16:28
Ai niin, jotain asiaakin oli: Kerran jo ehdotinkin talkoilla kanttareiden maalausta. Oiskohan se auttanut ja oisko ehdotuksessani ideaa ?
Polarisoivat ajolasit on ehkä ainoa mikä vähän auttaisi ton auringon kans.
Herra Tupala pitää kyl hyvää huolta alastaron kanttareiden maalauksista.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

26.09.12 - klo:19:33 #116 Viimeisin muokkaus: 26.09.12 - klo:19:35 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: app - 26.09.12 - klo:13:15
16.9. kerhokisan jälkipyykkiä on nyt sitten puitu Kuparisen kanssa. Ensin taloudellinen puoli:

Mopossa etupäästä suurin osa osista uusiksi. Bensatankki myös. Naarmuuntuneita käyttökelpoisia osia onneksi löytyi Motomarketin varastosta sen verran, että saatiin uuteen mopoon siirrettyä niitä. Uudesta laitetaan vanhaan priimaa. Sen jälkeen uuden myyntiarvo kärsii joka tapauksessa tuhansia, ennen kuin on saatu liikkeestä ulos.

Kaadettuun mopoon jouduttiin tilaamaan osaa noin 3500 € edestä. Ne minä maksan itse. Vakuutusyhtiöön ei oteta yhteyttä. Lisäksi tuhoutuneet katteet maksoivat mulle 5000 €, ja ne on palasina.

:o Mä tipahdin jo kärryiltä mitä sulle oikeen on tulossa. :D


Kyllä app:n läsnäolo varikoilla ja radoilla toi todellakin oman mausteensa soppaan, tylsempää olis ollu ilman värikästä ja reilua kaveria! bowdown_1
Kohti uutta? Pemaria ja uusia haasteita.

Tango

Lainaus käyttäjältä: app - 26.09.12 - klo:13:15
Enää en tule Alastrossa ajamaan klo 17.00 alkavan setin jälkeen, koska tämä riitti minulle tätä hölmöilyä. 10.00-17.00 on aikaa treenata riittävästi tulevaisuudessa.


Tuo itselle annettu ohje kannattaa kenties liittää auringon korkeuteen eikä kellonaikaan. Syyskuussa klo 17 on sama kuin heinäkuussa klo 19.30.

Nyt todellakin oli aurinko jo aika alhaalla ja lisäksi melkein sen aukeavan suoran päässä. Itsekin kävin vielä kisan jälkeen ajamassa, mutta totesin aika nopeasti, että juuri siinä kohdassa on todella huono näkyvyys ja postuin varikolle. Itse kisassa en kylläkään asiaan kiinnittänyt huomiota.

Oheisessa kuviossa näkyy, missä aurinko milloinkin on Alastarossa. Siinä on kesästä jouluun, mutta sama toimii kevääseenkin päin, siis toukokuu on sama kun heinäkuu jne. Tässä ei kesäaikaa ole huomioitu.




slowrider

Lainaus käyttäjältä: Tango - 26.09.12 - klo:22:50
Lainaus käyttäjältä: app - 26.09.12 - klo:13:15
Enää en tule Alastrossa ajamaan klo 17.00 alkavan setin jälkeen, koska tämä riitti minulle tätä hölmöilyä. 10.00-17.00 on aikaa treenata riittävästi tulevaisuudessa.


Tuo itselle annettu ohje kannattaa kenties liittää auringon korkeuteen eikä kellonaikaan. Syyskuussa klo 17 on sama kuin heinäkuussa klo 19.30.

Nyt todellakin oli aurinko jo aika alhaalla ja lisäksi melkein sen aukeavan suoran päässä. Itsekin kävin vielä kisan jälkeen ajamassa, mutta totesin aika nopeasti, että juuri siinä kohdassa on todella huono näkyvyys ja postuin varikolle. Itse kisassa en kylläkään asiaan kiinnittänyt huomiota.

Oheisessa kuviossa näkyy, missä aurinko milloinkin on Alastarossa. Siinä on kesästä jouluun, mutta sama toimii kevääseenkin päin, siis toukokuu on sama kun heinäkuu jne. Tässä ei kesäaikaa ole huomioitu.

Tulee pitkä talvi kun jo ennen lokakuuta alkaa hifistely olla tätä tasoa :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: Tango - 26.09.12 - klo:22:50
Lainaus käyttäjältä: app - 26.09.12 - klo:13:15
Enää en tule Alastrossa ajamaan klo 17.00 alkavan setin jälkeen, koska tämä riitti minulle tätä hölmöilyä. 10.00-17.00 on aikaa treenata riittävästi tulevaisuudessa.


Tuo itselle annettu ohje kannattaa kenties liittää auringon korkeuteen eikä kellonaikaan. Syyskuussa klo 17 on sama kuin heinäkuussa klo 19.30.

Ei oo sama koska paistaa eri suunnasta, eikä välttämättä siitä syystä häiritse samalla tavalla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal