MP-Tuki kerhokisat

Aloittaja jarska, 24.02.12 - klo:22:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

22.07.13 - klo:08:42 #165 Viimeisin muokkaus: 22.07.13 - klo:08:43 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 22.07.13 - klo:08:23
Kuka tuo mystinen bemarikuski on ? En usko tuota App:n selitystä.

Täälläkin vaikuttava nimimerkki Mjj.

Nopee kuski, silti vaatimaton, hiljainen ja pirun kova naistenmies.
Löin vetoo hänen puolesta ja nyt on taas rahaa renkaisiin, hetken aikaa.


Ps. naavakorvien tallipaikkaa tyrkytetty, ei ole vielä vastannut...ikäkään ei ole este.

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.07.13 - klo:08:19
DNF #13 SUZUKI (mäntyjä tutkimassa)

Oliko siellä jo mustikat kypsiä?

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.07.13 - klo:08:57
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.07.13 - klo:08:19
DNF #13 SUZUKI (mäntyjä tutkimassa)

Oliko siellä jo mustikat kypsiä?

Onneksi en ihan niin syvälle eksynyt. Kovasti oli nuorten mäntyjen lisäksi kanervia ja hiekkaa. Mikään näistä ei kuitenkaan ollut syötävää...

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.07.13 - klo:00:40
http://youtu.be/c5G8YtYnHnA

#2 silmin

10-20 metriä myöhemmin mutkiin taittaminen ja kierrosajoista saat, riskitason samalla pienentyen, 1,5-3 sek veks.

Kiva pusukin näkyi videolla. Hyvä että marjanpoimija kävi heilauttamassa kättään, muutoin olisin keskeyttänyt kisan punavaloilla koska kuski katosi näkyvistä.

Jatkossakin näyttäkää merkki, että tilanne ok, jos tilanne on ok, niin kisaa voidaan jatkaa. Muutoin kerhokisa vihelletään poikki kaadon sattuessa. Turvallisuus kuitenkin ykkösprioriteettina näissä leikeissä.

Seuraava kapina parin viikon päästä ja ilmoittautuminen avattu, joten sinne vaan ilmoittautumisia tyrkkimään jotta saadaan Kemorallekin hyvät väännöt. Näillä näppylöin pääsen itsekin osallistumaan, Marika lupasi tulla hoitamaan johtajan hommat.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mattipoeka

Itse koitan videon saada aikaiseksi alkuviikosta myös :) Kiitokset kaikille osallistujille, mukavaa oli :)
Semmosta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.07.13 - klo:09:40
Onneksi en ihan niin syvälle eksynyt. Kovasti oli nuorten mäntyjen lisäksi kanervia ja hiekkaa. Mikään näistä ei kuitenkaan ollut syötävää...

Kanervat nähtyäni nousi syke aika korkealle ja pelkäsin löytäväni vielä tuksujakin sieltä pyörän katteiden sisästä, mutta ne olivat onneksi jääneet löytymättä.

Ohittajille vinkiksi jatkoa varten, että älkää punkeko noihin nopeiden mutkien ohituksiin jos ette ole aivan varmoja, että toinen on jo huomannut. Noissa vauhdeissa huomaaminen tarkoittaa käytännössä n. metriä eteen ja maksimissaan metriä sivulle. Jos on kaksi metriä sivulla, niin täytyy olla toiset kaksi metriä edellä jotta ohitettava huomaa. Muutoin tulee sitten näitä turhia happipaikkoja.

Ja hiekalle ajaville vinkiksi, että takajarru vaan pohjaan. Itse olen 3-4 kertaa vetänyt omasta kovasta (todellinen nopeus datan mukaan n. 100-120 km/h) ulos tuossa ykkösmutkassa ja pyörä pysähtyy puoliväliin hiekkalaatikkoa kun takajarrun polkaisee pohjaan, etujarruun ei auta koskea yhtään hiekalla.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

slowrider

Tuo ajajakokouksen yhteydessä Lähtöpaikkojen läpikäynti oli hyvä juttu. Meni paljon sujuvammin lähtö kun tiesi tarkkaan mihin pitää ajaa.

Niin ja kiitokset jukalle vinkistä. Pitää alkaa ajatuksella tutkimaan videosta virheitä :)

Tomppa

Ellan (12-v) katsomosta ottamia kuvia latasin muutaman tuonne galleriaan.

http://www.mprata.fi/index.php?action=gallery;su=user;cat=33;u=177



Cat

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 22.07.13 - klo:08:23
Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.07.13 - klo:08:15
... kun ammattilaisen säätämä alusta tuntuu liian hyvältä, ei voi osallistua, ihme nuori mies. ...

Putosin pepulleni ja seurasin miten hani liukuu pitkin rataa pysähtyen lopulta hietikolle.
...

Ton jälkeen (kisa?) fiilis vähän katos ja piti lähtee maltillisemmin hakeen ajolinjoja ja pudottaan vauhtia.

Siis, persules, Cattikaan ei osallistunu ja sää kaaduit?
Ei se taho kaadon jälkeen heti onnistua. Harmi. Onneks ei tullu vahinkoja.

Kuka tuo mystinen bemarikuski on ? En usko tuota App:n selitystä.

Juu, sain vauhtia jonkun verran lisää, niin alko mopo käyttäytyä melko levottomasti (muutama tämän todistikin esim. T1mppa) sittenkun kisa oli ohi ja rata tyhjä niin vedin aina pari kierrosta ja kävin naksauttamassa vaimennuksia. Taas uusiks. Suurin vika kyllä kuskissa - kerralla tuli niin paljon pois, että oon säheltänyt ja repinyt, jolloinka ei edes bemut tottelisi.

Jos olisin kisaan mennyt, ja päässy nopeemman imuun --> prkl periks ei anneta ---> nurin. Ei jaksanu enää ressata, ettei päässy kisaan. Ens kerraks vähän kulkuasentoo erilaiseks ja kokeilemaan, josko mentäis 24 puolelle.

T1mppa

23.07.13 - klo:08:56 #174 Viimeisin muokkaus: 23.07.13 - klo:08:59 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Cat - 22.07.13 - klo:15:50
kun kisa oli ohi ja rata tyhjä niin vedin aina pari kierrosta ja kävin naksauttamassa vaimennuksia. Taas uusiks. Suurin vika kyllä kuskissa

Tuliko siitä pyörästä yhtään rauhallisempi? Eli saitko säädöillä tehtyä jotain parannusta.
Ajamisessa täytyy koittaa käyttäytyä rauhallisesti ja eleettömästi. Alustaa pitää häiritä mahdollisimman vähän. Varmaan joku tästä maininnutkin.

Ei sun ajolinjat ihan metsässä ollut (mitä niitä vähän näin). Tasaisia suorituksia lähtisin seuraavalla kerralla hakemaan. Tuo 24-puolelle pääseminen on aikamoinen tavoite. Ei se kauhean huono tavoite ole, mutta itse suosittelisin yrittämään tasaisia kierrosaikoja. Oppii ainakin, missä kohtaa rataa menee hyvin ja missä on viilattavaa.

edit. Oliko tuo kulkuasento kuskin ajoasento vai pyörän geometria?

Micky

Olikos jollain kuvia / videoita enemmänkin? Jakoon jos on!

sakrile


Cat

23.07.13 - klo:17:09 #177 Viimeisin muokkaus: 23.07.13 - klo:17:18 käyttäjältä Cat
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.07.13 - klo:08:56
Lainaus käyttäjältä: Cat - 22.07.13 - klo:15:50
kun kisa oli ohi ja rata tyhjä niin vedin aina pari kierrosta ja kävin naksauttamassa vaimennuksia. Taas uusiks. Suurin vika kyllä kuskissa

Tuliko siitä pyörästä yhtään rauhallisempi? Eli saitko säädöillä tehtyä jotain parannusta.
Ajamisessa täytyy koittaa käyttäytyä rauhallisesti ja eleettömästi. Alustaa pitää häiritä mahdollisimman vähän. Varmaan joku tästä maininnutkin.

Ei sun ajolinjat ihan metsässä ollut (mitä niitä vähän näin). Tasaisia suorituksia lähtisin seuraavalla kerralla hakemaan. Tuo 24-puolelle pääseminen on aikamoinen tavoite. Ei se kauhean huono tavoite ole, mutta itse suosittelisin yrittämään tasaisia kierrosaikoja. Oppii ainakin, missä kohtaa rataa menee hyvin ja missä on viilattavaa.

edit. Oliko tuo kulkuasento kuskin ajoasento vai pyörän geometria?

Ei oikeen kultaista keskitietä tuntunut löytyvän, mutta ens kerralla sitten. Pyörän kulkuasentoa tarkoitin. Ei tuo tasaisuus mikään ongelma. Optimin ja parhaan kierrosajan erotuksesta saattaa saada sellaisen kuvan, mutta toinen näkökulma:

Kun ajan, niin löydän koko ajan virheitä ajosta, lähinnä rullailua - jarrumerkit liian aikaisin. Seuraavalle setille myöhennän niitä aina, sitten löytyy taas lisää virheitä, esim. eri linjaa niin voi avata rajummin ja aikasemmin ---> seuraavalle setille taas keskityn siihen. Sitten löytyy ajolinjavirheitä --> seuraavalle setille jne jne.. kierre on loputon. Aina voi parantaa.

En tiedä onko olemassa oikeaa vai väärää tapaa, mutta minä en järkeväksi takoa joka kerta samallailla tietty mutka, jos huomaa että sitä voisi parantaa reilusti. Itse olen keskittynyt parantamaan niitä omia virheitä päivän aikana ja tähän asti se on näkynyt optimissa, joka menee aina pari sekkaa edellä. Seuraavalla kerralla keskityn sitten eri mutkiin.

Esim. perjantaina lähden parantamaan kemoran kahvilan mutkaa reilusti. Keskityn siihen ja tavoite on päivän aikana saada tuo vika sektori 10,0s --> 8,5s. Kova on, voi olla että joudun syömään sanani, mutta sittenpähän joudun. Tavoitteita pitää olla.

Teen pieniä muutoksia pyörään ja jos on onnistuneita, niin lähden ihan puhtaasti tavoittelemaan alastarossa 1.24 alkuista.


app

23.07.13 - klo:17:27 #178 Viimeisin muokkaus: 23.07.13 - klo:17:29 käyttäjältä app
Mulla myös parhaan kierroksen ja optimin ero Kemorassa 1.85 s, kun ajoin viimeksi viimeiset 4 kierrosta, toistaiseksi viimeisenä ratapäivänä siellä. Pidän sitä toivoa herättävänä asiana sen suhteen, että vielä pystyn joskus parantamaan nykyisestä.
Sinä pääset alle 1.25:n Alastarossa hyvinkin pian. Neulansilmien linjoissa varsinkin siellä on eri  vaihtoehtoja nopeimmillakin.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 23.07.13 - klo:17:09
Kun ajan, niin löydän koko ajan virheitä ajosta, lähinnä rullailua - jarrumerkit liian aikaisin. Seuraavalle setille myöhennän niitä aina, sitten löytyy taas lisää virheitä, esim. eri linjaa niin voi avata rajummin ja aikasemmin ---> seuraavalle setille taas keskityn siihen. Sitten löytyy ajolinjavirheitä --> seuraavalle setille jne jne.. kierre on loputon. Aina voi parantaa.

En tiedä onko olemassa oikeaa vai väärää tapaa, mutta minä en järkeväksi takoa joka kerta samallailla tietty mutka, jos huomaa että sitä voisi parantaa reilusti. Itse olen keskittynyt parantamaan niitä omia virheitä päivän aikana ja tähän asti se on näkynyt optimissa, joka menee aina pari sekkaa edellä. Seuraavalla kerralla keskityn sitten eri mutkiin.

Jokaiselle on olemassa oikea tapa, ja mun mielestä toi sun tapa on just oikea tapa sulle. Et sä muuten ajais alastarolla vielä edes alle 1:30. Jatka samaan malliin vaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal