Reiscalle:
Ja siellä varikolla kannattaa aina pitää suodatin päällä. Aloittelijan korviin kuulostaa 1.25 aika todella kovalta, ja miettii, että jumalauta toi kaveri tietää kaikesta kaiken. Fakta nyt vaan on se, että silläkin ne ajolinjat on paikka paikoin kuraa ja ajoasento perseellään.
Varikolla on aina kaikenmoista tietäjää, ne tietää kaikesta kaiken. Alustasta, sadekelin ajosta, miten kannattaa reenata jne..
Eli vaikka joku ajaa 1.25 niin ei kannata ajatella, että hänen tyyli on se ainoa oikea.
Esim. Itse ajan kemoralla 4s Kallioo ja Patrosta (SSA kisa vs Mun kerhokisan aika) hitaammin vakiopyörällä joka ei ole huonosti, mutta pyrin olemaan neuvomatta ketään varikolla. Syy? Koska en mäkään tiedä niitä oikeita ajolinjoja, mulla on suurinpiirtein oikeat, mutta ei ne täydelliset ole. Harmi kun olen köyhä, niin ei ole varaa kameraan, josta näkisi omaa ajoa. Kuvista näkee, että vaikka kierrosaika on kova, niin mun ajoasento on vieläkin kaukana täydellisestä.
Tarkoitus ei ole pantata tietoa, vaan pyrin olemaan sanomatta, jos en tiedä tarkasti oikeaa linjaa. Oman näkemyksen voin antaa, mutta hyvin todennäköistä, että Kalliolla olisi paikka paikoin eri näkemys.
Kerran mulle yks selitti alustasta, että tee näin ja näin ja kerto hienosti miten se alusta toimii. Olin ihan ulapalla, en ymmärtänyt puoliakaan. Nytkun on päässyt juttelemaan asioista tietävien kanssa (wehnä, motoville) niin molemmat tyrmäsi tämän tavan säätää alustaa, jonka olin kuullut varikolta.
Tietysti on myös niitä, jotka oikeasti tietää asioista, vaikkei itse ajakkaan välttämättä edes kisaa.
Eli se suodatin päälle. Yritä poimia ne oikeat tiedot eri henkilöiltä. Siinä haastetta