Kunnon kohotusta

Aloittaja jarska, 26.02.12 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

TommoKe

01.12.14 - klo:03:02 #765 Viimeisin muokkaus: 01.12.14 - klo:14:58 käyttäjältä TommoKe
Mä köpöttelin alle 200km nyt marraskuussa.... mitäs haukiputtaan pojat tekkee?
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

app

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.12.14 - klo:00:56
Oon kans concept 2:lla soudellut tälle kuuta. Matka tosin on kertaluokkaa lyhyempi ku superukko-Appilla. Onko tuo niin älykäs tuo masiina että se tunnistaa mihin vastus-asentoon vipu on käännetty ja sen mukaan se vaikuttaa kuljettuun matkaan? Soutaminen raskaammalla asetuksella kerää paremmin matkaa mun nähdäkseni?

Vedin eilisen pitkän lenkin liian kovaa, eikä uni tuppaa taaskaan tulemaan, joten täällä kukutaan pikkutunneilla.
Joo, kaveri joka on enemmänkin tällä laitteella soudellut, sanoi että 7-vastuksella pystyy vetämään kympin muutaman minuutin kovempaa, kuin kevyellä asetuksella. Pitääkin ite kokeilla myös. Olen tähän mennessä käyttänyt vaan kolmosta, luullen sen olevan helpompaa, mutta juuri eilen kun soitin tuolle kaverille, hän näin sanoi.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 01.12.14 - klo:04:34
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.12.14 - klo:00:56
Oon kans concept 2:lla soudellut tälle kuuta. Matka tosin on kertaluokkaa lyhyempi ku superukko-Appilla. Onko tuo niin älykäs tuo masiina että se tunnistaa mihin vastus-asentoon vipu on käännetty ja sen mukaan se vaikuttaa kuljettuun matkaan? Soutaminen raskaammalla asetuksella kerää paremmin matkaa mun nähdäkseni?

luullen sen olevan helpompaa

Tää on se kohta mitä en oo koskaan kuntoilussa ymmärtäny. Jos tarkotuksena on rääkätä itteensä niin miks siitä pitää tehä helpompaa? :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.12.14 - klo:08:51
Tää on se kohta mitä en oo koskaan kuntoilussa ymmärtäny. Jos tarkotuksena on rääkätä itteensä niin miks siitä pitää tehä helpompaa? :D
No eikös tuolla perusteella kaikkien pitäis ajaa rautarunkoisella bilteman fillarilla hiilikuituisten sijaan... Musta lähinnä mielekkyyskysymys, joku vastustaso tuntuu luontevalta. Raskaalla tuntuu, että menee hapoille paikat helpommin ja suoritus jää lyhkäseksi.

Mutta siis itse käyttänyt ihan laidasta laitaan vastuksia, riippuen että mitä olen tekemässä. Salireeniä ennen ja loppuverryttelyä kevyellä höntsäillen 2:00/500m pintaan kilsan tai pari ja sitten kun haluaa isolla sykkeellä vetää niin raskaampaa. Tuommoseen 1:50 vauhtiin /500metriä saa kyllä jo vetää tosissaan, jos vastus on kevyemmästä päästä, raskaammalla tuntuu paremmin pystyvän.

app

Juoksija-lehdessä oli jokunen vuosi sitten juttu, jossa soutaja kertoi perusteita Consept 2 treenaamisesta. Luin sen silloin, mutta en enää muista paljoakaan, kun ei ollut vielä mulle ajankohtaista silloin. Jotain kuitenkin jäi mieleen; Sanoi että "maallikot" soutavat lähes poikkeuksetta aivan liian kovilla vastuksilla, kun taas kilpasoutajat käyttävät peruskestävyystreeneissään 2-3 vastuksia, ja vain veto- ja muissa tehoharjoituksissa sitten mennään isompiin vastuksiin. 
Soutuasento jää alottelijalla liian pystyksi, ja veto tapahtuu käsillä, kun sen pitäisi mennä pitkälle takanojaan, siten että vedon alussa oikenee ensin koivet, lopussa yläkroppa taakse, ja veto käsillä loppuun. Palautus vatsalihaksilla, joita käytetään aktiivisesti.
Sopiva vetotiheys perussoudussa noin 22 vetoa/min.
Mä olen nyt alussa tehnyt vaan peruskestävyystreeniä, päivittäin 10-15 km lenkin, sunnuntaisin  n. 30 km, ja näiden lopussa vedän reipasta kilometrin verran. 500-1000 m vetoja tein ennen kun olkapää hajos, mutta niitä en ole ottanut vielä mukaan, kun ei ole sen kummempaa tavoitettakaan, mutta enköhän tulevina viikkoina ota kerta viikkoon tehotreenin. Vastuksena jotain 7 niissä.
Se on yllättävää, kuinka paljon jalat ja vatsa tekee hommia tuossa touhussa. Tietää sen jälkeen kun vetää säännöllisesti noita pidempiä lenkkejä. Etureidet ja säärten takaosat on raskaamman lenkin jälkeen, kun ois juossut kovan harjoituksen.
On muuten pirun hyvä kuntoilulaite siinä mielessä, ettei tuolla oikein paikkojaan tunnu rikki saavan, ja kokonaisvaltaisesti ottaa koko kroppaan, rintaa ja käsien ojentajia lukuunottamatta.

parjan_fin

03.12.14 - klo:08:05 #770 Viimeisin muokkaus: 03.12.14 - klo:09:39 käyttäjältä parjan_fin
Samoilla linjoilla itse app:n kanssa, siis että useasti treenataan liian kovilla painoilla / vastuksilla ja silloin tekniikka hajoaa tai vastaavasti "kadenssi" (onko se nyt sitten toistojen tiheys tms.) menee liian pieneksi ja sitä kautta oikea hyöty tekemisestä pienenee. Toki hyvillä laitteilla on mielekkäämpää treenata ja siihen mielellään panostaakin, niin pysyy into pidempään yllä tekemisessä. Tosin näin yksin tehdessä se motivaation kaivaminen on joskus vähän p*rkeleen tiukassa....

N. 70 - 80% treenistä pitäisi olla peruskuntoilua. Kerta viikkoon intervalli ja vähintään yksi kova veto. Kovemmalla viikolla parikin kovaa vetoa intervallin ja peruskuntoilun lisäksi. Näin ainakin itse toiminut ja ei ole huonoa tehnyt. Nyt Kärmekustaan partiokisan jälkeen olisi tarkoitus käydä tekemässä kuntotesti, happoineen ja kaasuineen. Jännä nähdä millaiset tulokset sieltä oikein saa.
Tällä hetkellä näyttäis omissa treeneissä tavoite täyttyvän, eli 250h tehollista treeniä vuodelle, nyt mennään 246h paikkeilla. Tuossa liitteenä viimesen viiden viikon treenit.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

rranta

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 01.12.14 - klo:03:02
Mä köpöttelin alle 200km nyt marraskuussa.... mitäs haukiputtaan pojat tekkee?
No tämä Haukiputtaan poika valamistautuu tulevaan kauhunsekasin tuntein. Taas keväällä oksennus nousee suuhun heti ekojen kierrosten kohdalla. Tähän kesään valmistautuessa koetin tehä kovasti fyysistä - no vituiksi meni. Nyt otetaan kalijaa ja valamistauvutaan  henkisesti... Muut Haukiputtaalaiset (kuten esim @MpK7 ) reenaa perinteisellä Haukiputtaalaisella tavalla, eli rakastelevat kolmea naista aamuisin. Ite oon jo niin vanaha ettei kykene enää. Tavoite ois peruskunto saaha jollekki tolalle, suorituskunto tullee sitten ajaen mitä tullee. Jos ois ens kesänä laihaläski eikä vaan v**un pitkätukkahippi  hihi1

T1mppa

Syyskuu 5. 2014, vapaat harjoitukset, Motopark. Max.syke 185 bpm. Sama setti, mutta toinen ajan mukaan ja toinen kuljetun matkan.
En tiennytkään, että se noin haipakkaa sykkii jopa harrastajalla.

eri-ernesti

Nyt taas käyny muutaman kerran hiihtämässä ja kyllä siinä huomaa, että onko mies kunnossa vai ei. Ensimmäisellä kertaa tuntu jokaisen mäen päällä, että oksennus lentää, mutta nyt jo neljännellä kerralla se alko jo luistamaan aikalailla toivotulla tavalla. Mittareita ei valitettavasti ollut, mutta kyllä nuo ahveniston radan mäet edelleenkin aika jyrkkiä ja pitkiä on. Pakko myöntää, että tuo rata sopii kyllä uskomattoman hyvin hiihtämiseen, eikä sekään haittaa, että kaupunki maksaa tykitykset ja kunnossapidot.

Maanantaina jatkuu koulut ja kaupungit vaihtuu, niin pystyy taas keskittymään tohon reenaamiseen hullun lailla ja saa jouluturvotukset joskus pois. Nyt mennään vielä tämä viikonloppu täysillä. Tipattomat kätteli taas persettä.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 09.01.15 - klo:17:35
Nyt mennään vielä tämä viikonloppu täysillä. Tipattomat kätteli taas persettä.

Kuiten piti pidempään kun vuosi sitten? :D

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 09.01.15 - klo:20:10
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 09.01.15 - klo:17:35
Nyt mennään vielä tämä viikonloppu täysillä. Tipattomat kätteli taas persettä.

Kuiten piti pidempään kun vuosi sitten? :D

Meni joo.

Nyt on finlandia suksimisiin ilmottauduttu vapaaseen. Saa nähä, kaippa mä sinne viimestään kuolen.

app

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 12.01.15 - klo:20:32
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 09.01.15 - klo:20:10
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 09.01.15 - klo:17:35
Nyt mennään vielä tämä viikonloppu täysillä. Tipattomat kätteli taas persettä.

Kuiten piti pidempään kun vuosi sitten? :D

Meni joo.

Nyt on finlandia suksimisiin ilmottauduttu vapaaseen. Saa nähä, kaippa mä sinne viimestään kuolen.


Mulla on tuolla nimi listassa: http://www.endurance.fi/24/

Nähdään hautuumaan varikkosuoralla.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: app - 12.01.15 - klo:23:53Mulla on tuolla nimi listassa: http://www.endurance.fi/24/

Nähdään hautuumaan varikkosuoralla.

196 kilometriä juoksit ennen hautuumaan varikkosuoraa. Uskomatonta jälleen kerran.

Oman elämän Forest Gumpeista juttu tuolla: http://www.hs.fi/kaupunki/a1424489947045
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

eri-ernesti

Nyt on finlandia hiihdetty. Vettä sato ku juhannuksena koko matkan, aivan hirviö keli. Luisto oli helkkarin huonoo. Vapaassa meni kärkikin 17min hitaammin ku viimes, pertsassakin vedettiin kovempaa.

Oma aika oli 3h 24min. Ens vuonna vois matalaa kolmosta koittaa.

Tango

Katselin tuosssa Heipan videota Botniaringiltä linkistä Vs: videon editointi (GoPro ja vastaavat). Siinä minut ohitettiin reippaasti ja korkealla sykkeellä. Siitä muistui mieleeni tilanne, jossa Rossin ja Biaggin sykkeitä mitattiin 2000-luvun alkupuolella ja ero oli valtava, vaikka kumpikin oli varmasti kovakuntoinen: Biaggilla oli enimmillään 170 ja Rossilla 125.


Omaa sykettäni en ajaessa ole mitannut, mutta hiihtoladulla se nousee tasaisesti kierros kierrokselta eikä juurikaan laske, vaikka yrittää löysätä. Ensi kesänä täytynee tuokin ottaa ohjelmaan, mutta mikä olisi tavoite? Ehkä vauhti jossain Rossin ja Biaggin välimaastossa :-[




Powered by EzPortal