Lainaus käyttäjältä: Cat - 16.09.13 - klo:21:43
Ei varmaan tekis huonoa koko lajia kohtaan, jos alan lehdissä olis juttua kisoista. Biken tai mp maailman nettisivuilla joskus kattonu, että jotain pientä, muttei sanaakaan YCC:stä. En tosin noita lehtiä lue, muutakuin satunnaisesti kaupassa, kun piilottelee pornolehteä siellä alla, mutta ei niissä taida paljo juttua olla sm kisoista? Sen sijaan puhutaan, kuinka uudessa homosohvassa on pintakova jousitus.
Kuolkoot vaikka koko laji, ajan sitten vaikka yksin ens kaudella stockia.
Yleensäkin mainonta ja markkinointi on ollut ihan luokatonta, oli kyseessä SM tai YCC kisat. SM kisoista on toki ollut ihan kiitettävästi juttua lehdissä, mutta itse tapahtumien aikaan mainonta ja markkinointi loistaa poissaolollaan, joten ei ihme että ihmisiä ei ole paikalla itse tapahtumissa. Asiaa ei toki auta, että radat ovat pääosaltaan hevon p*rseessä kaukana kaikista ihmisistä, joka laskee jo harrastajien määrääkin paljon.
Ongelma on myös se, että mahdolliset katsojat eivät löydä helposti yhdestä paikasta:
- Ajankohtaa
- Tarkempaa tietoa kilpailusta ja aikatauluja
- Hintoja
Ja jos vastaus ylläolevaan on (kuten eräässä keskustelussa olikin vastauksena), että pitäisi kilpailevien kuljettajien sivuilla olla tiedot nuista paremmin esillä ja ajantasalla, niin mennään metsään ja pahasti. Ihmiset suurella todennäköisyydellä tuntee kärkikuljettajista kolme kuljettajaa Kallio, Penna ja Vehnä eivätkä massat tasan tarkkaan ole heidän sivuiltaan saati yksittäisten kerhojen sivuilta katsomassa aikatauluja, hintoja tai muita tarkempia tietoja.
Nykyään tiedon pitää olla helposti ja selkeästi saatavilla, mielellään yhdestä lähteestä.
Hyvä esimerkki hankalista ja ei ajantasalla olevista sivuista on
http://www.moottoriliitto.fi/, jonka sivuilla puolet linkeistä johtaa harjaan ja liitetiedostoja ei ole olemassakaan. Kilpailevat kuljettajatkin tuntuvat viittaavan suoraan IDM sääntöihin kun ei moottoriliiton sivuilta löydy informaatiota, ainakaan helposti.
-Matti