YCC:n suosion lisääminen

Aloittaja pienisopoapina, 14.09.13 - klo:13:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 15.09.13 - klo:10:52
YCC-lähdön ensimmäinen "villillä kortilla" ilmaiseksi pyörää vastaavan luokan B-lähtöön, jos alla vaan on 600:n tai 1000:n joka kelpaa katsastukseen. Pääsääntöisesti voittajapyörät täyttää kriteerit.

Neljästi kakkoseksi tulleen (allekirjoittaneen) pyörä ei täytä kriteereitä, koska siinä on valot (YCC:ssä sallitaan teippaus), jalkatappi (en jaksa alkaa purkamaan), ei ole foameja tankissa (katuajossa hieman haitaksi) jne. Voittoon en siis ole ajanut, joten eipä tuo minua koskettaisikaan.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 15.09.13 - klo:12:08
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 15.09.13 - klo:10:36
Ensi kesäksi olen ajatellut superstock beetä kun noista tonnareista on pirun vaikee mennä ohi.

Samaa on sanoneet monet muutkin. Entä jos 600:sten tulokset kirjattais omaan listaan.

Kokeiltu ja luovuttu kokemusten perusteella. Kun tuo laitettiin toteutukseen, seuraavaksi tuli toiveita, että yli 40 -vuotiailla olisi omat pisteet, sekä sitten vähän persaukisimmilla ja tietenkin myös tietyn ikärajan alittavilla pyörillä ajavilla. Lopulta meillä olisi ollut luokkia 3-4 kertaa enemmän kuin kuljettajia, kuten classicissa on nykyisin. Yksinkertainen on kaunis(ta), katsokaa vaikka mallikisoja.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Tango - 16.09.13 - klo:21:59

Miten edullisesti näitä on tarjolla ja onko ehtona osallistuminen cupiin, ja jos on, niin kuinka moneen kisaan?

Esimerkiksi uuden R6R:n (kilvetön) sai kimppatilauksessa hintaan n. 8.000 euroa. Jos onnistui myymään järkevään hintaan orkkiskatteet veks lamppuineen ym. ja sai halvalla kuidut, jalkatapit jne. niin käyttämätön ratakäyttöön soveltuva pyörä tuli maksamaan n. 7.000 euroa. Itse hankin aikoinaan sellaisen, ajoin kaksi kautta eikä myydessäkään tappiota tullut.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 18.09.13 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 15.09.13 - klo:10:52
YCC-lähdön ensimmäinen "villillä kortilla" ilmaiseksi pyörää vastaavan luokan B-lähtöön, jos alla vaan on 600:n tai 1000:n joka kelpaa katsastukseen. Pääsääntöisesti voittajapyörät täyttää kriteerit.

Neljästi kakkoseksi tulleen (allekirjoittaneen) pyörä ei täytä kriteereitä, koska siinä on valot (YCC:ssä sallitaan teippaus), jalkatappi (en jaksa alkaa purkamaan), ei ole foameja tankissa (katuajossa hieman haitaksi) jne. Voittoon en siis ole ajanut, joten eipä tuo minua koskettaisikaan.

Ideana toki "ei ole pakko, jos ei halua". Ja kun YCC taitaa tällä hetkellä sallia yhden vierailun korkeampiin luokkiin, niin tuossa olisi ihan kohtuu hyvä ponnahduslauta kärkipään kuskeille käydä kokeilemassa kovaa menoa, jos ei itsellä muuten riitä pokkaa lähteä.
Kaluston suhteen tuo ei ikinä mene tasan, mutta toisaalta harvassa on ne katumopokuskit, jotka tosissaan on kiinnostuneita ajamaan tuolla korkeammissa luokissa.
Tuloksien ilmoittamiseen erikseen eri mopoille en usko ollenkaan. Kyllä siellä taitava kuski 600:lla pärjää jos vaan uskaltaa jarruissa rymistellä ohi. Hyvästä väännöstä muiden kanssa sen verran, että mulla on noussu vauhti kesän mittaan noin 10 sek per rata ja siitä huolimatta olisi kilpakumppaneita ollut alku- ja loppukesästä ja tuo 10sek haitari on todella pitkä aika radalla.

Luokan pelastajaksi tästä ideasta tuskin on, vaan tärkeimpänä pidän koko lajin (ei siis pelkkä YCC) näkyvyyden lisäämistä ja markkinointia. Siihen miten tuo hoidetaan käytännössä, voi vastata joku näiden asioiden kanssa enemmän painiskellut kaveri.

vernerik

Ite oon miettinyt myös YCC-osallistumista, toistaiseksi pyörä ei liene sääntöjen mukainen, mutta tarkoitus olisi sellaiseksi se rakentaa. Toistaiseksi suurin syy mikä on pitänyt minut pois lähdöistä, niin ovat olleet kustannussyyt. Myöskään lisenssiä ajaa ei ole, sillä teoriaosuus puuttuu. Sillä rahalla mikä menisi kaikkiin maksuihin ilman, että ajaa kierrostakaan, niin ajaisi aika monta reenikierrosta. Myöskään roskiksesta kaivetulla tai ihan loppuunajetulla renkaalla ei viitsisi kisaan lähteä. Ei noita ilmaiseksi järjestetä eikä kuulukaan, mutta kustannusten (jos se nyt mitenkään järkevästi edes mahdollista) pieneneminen helpottaisi ainakin minun osallistumista. Tässä on nyt koko talvi aikaa miettiä, miten fillaria remontoi, ja laittaa YCC-lailliseksi. Ensi kaudella olisi kyllä aivan huippua ajaa 1-2 YCC-lähtöä :) Kisaamisen tuntua ei kuitenkaan ajoharjoittelupäivillä saa, eikä sitä sinne kannata lähteä hakemaankaan.
Yamaha R1 -08

tuomas

Haaveissa olis minullakin ajaa pari YCC lähtöä, mutta jotenkin kynnys on aika korkea. Johtuu seuraavista syistä:

- Kisaaminen hieman arveluttaa. Kasvaako sarvet päähän ja kolaa yliyrittämisen johdosta itsensä ja  kilpakumppanin kaseikkoon.

- Riittääkö vauhti. Tai siis se ei riitä, alastarollakin varmaan 15 kierroksen jälkeen jo varvattais kierroksella.

- Tutkinto. Jotenkin uskomattoman haastavaa saada tuo suoritetuksi.

-tuomas-


1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: tuomas - 18.09.13 - klo:12:54
- Riittääkö vauhti. Tai siis se ei riitä, alastarollakin varmaan 15 kierroksen jälkeen jo varvattais kierroksella.

Mulla oli seuraavat pohjalla kun kauden ekaan kisaan lähdin (eli ei kannata liikaa tuijottaa sitä kelloa):

- Motopark I, yksi ratapäivä (ei melupäivä) kokemusta kys. radasta, enkkana muistaakseni 1.46,xx. Aika-ajossa 1:44.794 ja toka vika ruutu, kisan jätin väliin sateen takia (ei metriäkään kokemusta sadekelin kumeista)
- Alastaro I, eniten varmaan kokemusta suomen radoista eli n. 10pv, aika-ajo ~1.36 ja toka vika ruutu. Kivaa oli kun sai ajaa kisaakin vähän ja toimia liikkuvana shikaanina toki sitten muuten...
- Kemora, muutama ratapäivä treeniä, enkka ~1.27, aika-ajossa 1.17,8xx, eli enkkaa paukku tulemaan, kisa penkinalle, kun oli hieman rengasmurheita...
- Motopark II, treeniä muutama päivä enemmän kun ekassa ja aika-ajossa enkaksi 1.43 ja kisassa paransin 1.41, taas liikkuvana shikaanina kisa läpi.
- Alastaro II, treeniä pari päivää enemmän kuin aiemmin, enkka 1.32,2, aika-ajo 1.33,5 ja ekassa lähdössä ekkösen jarrusta varikolla ja tokassa lähdössä 1.31,1 uudeksi enkaksi. Taas shikaanina oikeiden kisaajien harmiksi.

Kyllä se nopeus ja kokemus kasvaa vain ajamalla ja kisakokemus kisaamalla, eli ei muuta kuin viivalle.

Seve71

Kyllä se nopeus ja kokemus kasvaa vain ajamalla ja kisakokemus kisaamalla, eli ei muuta kuin viivalle.

Juuri näin!
Omaa kisaamista mietin aivan liian kauan(onneksi kaverit painosti ajamaan ja sponsoroivatkin vielä).
Kisakaste Motoparkissa, jossa ekaa kertaa ajamassa. Kierrosajat ensin jossakin 1,50 tasolla. Ei kovin lupaavalta näyttänyt.
Aika-ajoissa sitten pääsin kuitenkin 1,35 tasolle ja sijoitus yhdeksäs.
Kisassa vauhti ei enää hirveästi parantunut, kun Matti #1 meinasi ohi tulla. Onneksi mulla on pyörässä enemmän kirjaimia, joten sain pidäteltyä.

Lisää pyöriä viivalle...
Too slow, in any case...

murmela

YCC sääntöjä vois muuttaa siltä osin että halutessaan b-kuskit (ajanut edellisenä kautena enemmän kuin yhden b-lähdön) voisi vapaasti osallistua YCC-kisoihin (normi kisamaksut), mutta pisteitä heille ei jaettaisi.
Ja YCC-kuski voisi ajaa b-kisojakin aivan vapaasti, jos on osallistunut enintään yhteen b-kisaan edellisenä kautena.

Perusteena se ett aika samoja vauhteja popula ajaa YCC ja B-luokissa.

Aika-ajo Alastaro 15.6.


   1      30      Lasse   Kärki      00:01:22.852      SuperBike   B      HelRC      BMW      
   2      36      Jani   Torniainen      00:01:23.178      SuperBike   B      WCRC      Yamaha      
   3      44      Jarno   Toivonen      00:01:23.287      SuperBike   B      SeMK      BMW      
   4      55      Mika   Hautala      00:01:23.722      SuperBike   B      HelRC      Suzuki      
   5      87      Aki   Valkila      00:01:23.786      Superstock   600B      HelRC      Kawasaki      
   6      31      Joni   Leino      00:01:24.803      SuperBike   B      HelRC      BMW      
   1      62      Teemu   Koskinen      00:01:25.083      YCC         VaMP      Suzuki      
   7      43      Markku   Romppainen      00:01:25.168      Superstock   600B      HelRC      Yamaha      
   8      41      Pasi   Laamanen      00:01:25.503      SuperBike   B      IMK      Suzuki      
   9      131      Jarmo   Saari      00:01:25.735      Superstock   600B      RiMPKK      Yamaha      
   10      39      Petri   Harju      00:01:25.758      SuperBike   B      MP-Tuki      BMW      
   2      81      Kai   Lintumäki      00:01:25.796      YCC         RiMPKK      Yamaha      
   3      811      Marko   Somero      00:01:25.916      YCC         MP-Tuki      Ducati      
   11      74      Saku   Erikkilä      00:01:25.938      Superstock   600B      HelRC      Triumph      
   12      51      Anssi   Koski      00:01:25.985      Superstock   600B      HelRC      Honda      
   13      24      Jukka   Hintsala      00:01:26.193      Superstock   600B      HelRC      Yamaha      
   14      41      Jani   Härkönen      00:01:26.255      Superstock   600B      HelRC      Kawasaki      
   4      79      Juha   Vehkanen      00:01:26.432      YCC         MP-Tuki      Honda      
   15      34      Henry   Junkkarinen      00:01:26.441      Superstock   600B      HelRC      Yamaha      
   16      63      Matti   Sallasmaa      00:01:26.495      Superstock   600B      WCRC      Yamaha      
   5      65      Reijo   Penna      00:01:26.814      YCC         MP-Tuki            
   17      65      Kalle   Mäntysaari      00:01:27.019      Superstock   600B      TMK      Yamaha      
   6      19      Mikko   Uski      00:01:27.264      YCC         IMK      Honda      
   18      58      Juuso   Rannikko      00:01:27.305      SuperBike   B      HelRC      Yamaha      
   7      1      Matti   Haapala      00:01:27.392      YCC         MP-Tuki      KTM      
   19      111      Lasse   Kankaanpää      00:01:27.428      Superstock   600B      RiMPKK      Yamaha      
   8      46      Jukka   Relander      00:01:27.652      YCC         MP-Tuki      Yamaha      
   20      17      Björn   Enghag      00:01:28.055      SuperBike   B      Linköpings      BMW      
   9      2      Sami   Viiltojärvi      00:01:28.060      YCC         MP-Tuki      Suzuki      
   21      83      Carl-Johan   Källman      00:01:28.201      SuperBike   B      J-PMK      Suzuki      
   22      70      Aimo   Heinonen      00:01:28.615      SuperBike   B      Pärnu      Suzuki      
   23      78      Mikko   Asikainen      00:01:29.677      Superstock   600B      MP-Tuki      Triumph      
   10      38      Miikka   Kuosmanen      00:01:30.499      YCC         MP-Tuki      Yamaha      
   11      103      Perttu   Juntunen      00:01:30.809      YCC         MC-Huhmari      Suzuki      
   12      92      Juha   Poikonen      00:01:31.121      YCC         JMU      Yamaha      
   24      29      Piia   Rahja      00:01:31.395      Superstock   600B      HelRC      Yamaha      
   13      53      Ari   Suoniemi      00:01:33.695      YCC         TFMK      Yamaha      
   25      37      Kari   Luhtanen      00:01:34.485      Superstock   600B      HelRC      Honda      
   14      87      Toni   Bergholm      00:01:36.070      YCC         MP-Tuki      BMW      
   15      255      Anastasia   Kovalenko      00:01:36.232      YCC         Eesti      Kawasaki      
   26      15      Kari   Merta      00:01:36.911      Superstock   600B      HelRC      Yamaha      
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Wper

Itse aion tunkea itseni viivalle ens vuonna. Tavoitteena on ajaa kaikki kisat ja toivottavasti se täyttyy. Varsinkin motopark ja alastaro vaatii itsellä tason nostoa kun ei ole kuin pari päivää treeniä kummaltakaan radalta. Jätetään treenaaminen hiukan vähemmälle ja syödään talvi näkkileipää ja hiihdetään töihin niin säästyy tärkeämpäänkin rahaa. Tuoreelle vaimolle ehdotin häämatkaa virtasalmelle motomajoille. Ei ajatuksesta innostunut joten joutuu jonkun verran turhuuksiin tuhlata.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

murmela

Yksi asia mikä vois helpata populaa pääsemään kisaan osallistumisen kynnyksen yli on se että jokaisena ratapäivänä järjestettäisiin yksi lähtöharjoitus. Poislukien ne päivät kun on kerhokisat.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: vernerik - 18.09.13 - klo:12:18
Ite oon miettinyt myös YCC-osallistumista, toistaiseksi pyörä ei liene sääntöjen mukainen, mutta tarkoitus olisi sellaiseksi se rakentaa. Toistaiseksi suurin syy mikä on pitänyt minut pois lähdöistä, niin ovat olleet kustannussyyt. Myöskään lisenssiä ajaa ei ole, sillä teoriaosuus puuttuu. Sillä rahalla mikä menisi kaikkiin maksuihin ilman, että ajaa kierrostakaan, niin ajaisi aika monta reenikierrosta. Myöskään roskiksesta kaivetulla tai ihan loppuunajetulla renkaalla ei viitsisi kisaan lähteä. Ei noita ilmaiseksi järjestetä eikä kuulukaan, mutta kustannusten (jos se nyt mitenkään järkevästi edes mahdollista) pieneneminen helpottaisi ainakin minun osallistumista. Tässä on nyt koko talvi aikaa miettiä, miten fillaria remontoi, ja laittaa YCC-lailliseksi. Ensi kaudella olisi kyllä aivan huippua ajaa 1-2 YCC-lähtöä :) Kisaamisen tuntua ei kuitenkaan ajoharjoittelupäivillä saa, eikä sitä sinne kannata lähteä hakemaankaan.

Noilla spekseillä sä oisit voinu ajaa tänä vuonna esim kaikki MP-Tuen kerhokisat?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Moni pähkäilee riittääkö vauhti. Minua harmitti Alastarossa vauhdittomuutta enempi se ettei ollu samanvauhtisia eli ajelin yksin. Kemorassa taas oli hieman enempi lähtijöitä ja kisassa syntyikin useita ryppäitä. Hatun nosto noille "vanhoilla" pyörillä ajelijoille ku tulivat mukaan. Ennakkoon oli selvää että heidän vauhtinsa ovat noin 1.20 ku kärki menee 1.12.
Ens kaudella aionkin haastella tämän palstan avulla samanvauhtisia mukaan. Wberi jo onkin tulossa. Toivottavasti se ei kehity liian nopeeta.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

vernerik

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:14:30
Lainaus käyttäjältä: vernerik - 18.09.13 - klo:12:18
Ite oon miettinyt myös YCC-osallistumista, toistaiseksi pyörä ei liene sääntöjen mukainen, mutta tarkoitus olisi sellaiseksi se rakentaa. Toistaiseksi suurin syy mikä on pitänyt minut pois lähdöistä, niin ovat olleet kustannussyyt. Myöskään lisenssiä ajaa ei ole, sillä teoriaosuus puuttuu. Sillä rahalla mikä menisi kaikkiin maksuihin ilman, että ajaa kierrostakaan, niin ajaisi aika monta reenikierrosta. Myöskään roskiksesta kaivetulla tai ihan loppuunajetulla renkaalla ei viitsisi kisaan lähteä. Ei noita ilmaiseksi järjestetä eikä kuulukaan, mutta kustannusten (jos se nyt mitenkään järkevästi edes mahdollista) pieneneminen helpottaisi ainakin minun osallistumista. Tässä on nyt koko talvi aikaa miettiä, miten fillaria remontoi, ja laittaa YCC-lailliseksi. Ensi kaudella olisi kyllä aivan huippua ajaa 1-2 YCC-lähtöä :) Kisaamisen tuntua ei kuitenkaan ajoharjoittelupäivillä saa, eikä sitä sinne kannata lähteä hakemaankaan.

Noilla spekseillä sä oisit voinu ajaa tänä vuonna esim kaikki MP-Tuen kerhokisat?

Kahtena viikonloppuna olin mp-tuen päivillä paikalla, kun kerhokisat olivat. Keväällä toukokuussa en uskaltanu vielä (virhe), mutta juhannuksena kemorassa sitten viivalla, ja lystiä oli. Ajattelin jatkossakin osallistua, ajoi sitten YCC:tä tai ei.
Yamaha R1 -08

pr7

18.09.13 - klo:15:53 #29 Viimeisin muokkaus: 18.09.13 - klo:16:00 käyttäjältä pr7
Viime kesänä ekaa kertaa radalla ja ensimmäiset classic-kilpailut (2kpl). Tänä kesänä classic PM:t keväällä ja Kemoran classic lähtö.
Ennen Kemoraa kyselin täälläkin vauhteja ja pähkin että osallistunko vai en. Kannustavan palautteen ? ansiosta päätin osallistua ja huippukivaahan se oli. Sattui samoille ajoille porukkaa ja vääntöä ja ohittelua oli monta kierrosta. Tarkoituksena oli osallistua Motoparkin YCC ja classic kisaan mutta budjetti päätti toisin.
Ensi kesänä tarkoitus osallistua kaikkiin YCC ja classic kisoihin (talvella rahaa säästöön).
Ei niitä aikoja kannata tuijottaa, kärki karkaa kauas mutta ei sillä ole mitään merkitystä. Omat ajat paranevat varmasti ja mitä enemmän porukkaa mukana niin sitä varmemmin ei tarvitse ajella yksin.
Ratapäivien lähtöharjoitukset oli hyvä vinkki millä alentaa kynnystä osallistua, kovinkaan moni ei ole lähtenyt paikaltaan vauhdilla ennen ekaa kisaa.
Rengaskustannuksista sen verran että ostin keväällä käytettyjä Power cuppeja takasia 5kpl ja 2kpl etusia. Kemoralla rengasta ympäri kun kului ja sen jälkeen uutta käytettyä alle. Renkaisiin meni alle 200€ ja niitä on vieläkin tallissa.

Powered by EzPortal