YCC:n suosion lisääminen

Aloittaja pienisopoapina, 14.09.13 - klo:13:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jiknnn

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.13 - klo:21:41
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:20:50
Ongelmaksi katsoisin sen, että aika hel***in monella on joku perkelee pakko olla olematta se viimeinen tai edes puolivälin kaveri. Noita tuloksia kun tuolta katsoo, niin jopa lahjattomuus palkitaan: http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_tulokset

Jos Jumalaksi julistettaisiin, niin ainakin näihin meidän kisoihin, ehkä myös B-luokkien, tulisi rengassäännöt ja tyyliin maks 2 eturengasta + 4 takarengasta/kausi (treenirenkaat erikseen jos haluaa treenata) ja noilla sitten mentäisiin kausi läpi.

Toisaalta, aivan samat "ongelmat" ovat olleet vuodesta ja luokan nimestä riippumatta.
Ja jos niitä välttämättä haluaa pitää ongelmina, niin miten olisi esim kannustuspalkinto YCC:n kolmelle viimeiselle: Ilmainen osallistuminen seuraavaan YCC-kisaan? Eikö joku tuollainen olisi YYC-hengen mukainen hyvinkin pitkälle?

Kolikollahan on aina kaksi puolta. Kuinka monta todellista ongelmaa tuo rengassääntö todellisuudessa ratkaisisi? Ja loisiko se uusia ongelmia. Kalusto ja renkaat ei loppujen lopuks näissä vauhdeissa ole se ratkaiseva tekijä, vaan kuski.
Jos kuskien itsensätoteuttamismahdollisuuksia rajoitetaan esim rengassäännöllä, niin voihan olla että joku heittää hanskat tiskiin sen takia että ei voi enää tuhlata rahojaan renkaisiin.
Ja esim mitä järkeä on pakottaa joku ihan eniten kaahaava touho ajamaan paskoilla renkailla (kun se on kummiskin raiskannut kaikki renkaat vituiks heti alkukaudesta) ja vaarantamaan itsensä ja muut. Kun ei sitä järkeä kummiskaan sinne touhon kaaliin saa sillä rengassäännöllä.

niin, eikös se ole kuitenkin ninkoettä A-luokassa ajetaan kilpaa ja muissa harrastetaan ?

ja jos rahalla pääsee harrastelusta siirtymään ajamaan kilpaa niin onko se nyt niin ikävää?
On siellä motpgp:ssäkin kuskeja jotka on sinne rahalla päässeet.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jiknnn - 19.09.13 - klo:22:07
niin, eikös se ole kuitenkin ninkoettä A-luokassa ajetaan kilpaa ja muissa harrastetaan ?

ja jos rahalla pääsee harrastelusta siirtymään ajamaan kilpaa niin onko se nyt niin ikävää?
On siellä motpgp:ssäkin kuskeja jotka on sinne rahalla päässeet.

Ja eikös YYC:n yks pointti ollu se ett säännöt mahollisimman minimalistiset ja vähän rajottavat, jotta mahollisimman suuri otos kuskeja vois ajaa YCC:tä?

Mikä hinku "kaikilla" on sanella sitä miten muut saa ja ei sa harrastaa?? v***u. Ku pitäis paremminkin keksiä tapoja kannustaa harrastamaan.

Itsehän olen jo nauranut seittemän vuotta kaikennäkösille ruttunaamoille joiden suurin ongelma on se ett mä harrastan rata-ajoa väärin.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 19.09.13 - klo:22:01
Lisääkö vai vähentääkö kerhokisat YCC:n suosiota? Onko kerhokisoja jo liikaa, että porukka ajaa kisakauden lähinnä vain siellä? Olisiko ideaa olla vain yksi kerhokisa kaudessa ja se heti alkukaudesta. Näin ehkä syttyisi kipinä kisaamiseen ja lähtisi sitten mukaan YCC:hen tai muihin virallisiin kilpailuluokkiin.

Itse uskon myös, että tämän hetkinen taloustilanne on suuri syy vähäisiin osallistujiin.

Uskoisin kerhokisojen madaltavan kynnystä "oikeisiin" kisoihin osallistumiseen ja sitä kautta lisäävän kuskien määrää. Toki ne sitten vähentääkin satunnaisesti yhden tai kaksi kisaa kaudessa ajavia kuskeja YCC ja B-luokista.

En kyllä ihmettelisi jos kerhokisoista muodostuisi suosituin kisaamismuoto, kun niihin on todella helppo osallistua ilman ylimääräistä byrokratiaa ja ovat huomattavasti edullisempia. Toivottavasti määrää ei pudoteta.

murmela

Mites noi SM-kisojen liputtajat; kustannetaanko heille matkabensoja, majoitusta, ruokaa, yhtään mitään...?

Jos "ongelma" on se että samat kymmenen naamaa on koko ajan kerhon talkoissa. Niin ehkä asialle kannattaisi tehdä jotain, jos se tosiaan on "ongelma". Aineellista korvausta pystynee halutessaan jossain muodossa järjestämään, ettei homma jäisi vain itsensä ruoskimisen tasolle.
Voinee tietty olla että tässäkin suhteessa minulla on harhaluuloja, mutta ymmärtääkseni nykypäivänä kaikki asiat on jossain suhteessa sidoksissa rahaan.
Yksi mahdollinen kompensaatio voisi olla seuraavan vuoden jäsenmaksut tai ratamaksut. Ne jotka käyvät talkoissa saavat alennusta, ja ne jotka eivät käy talkoissa maksavat hieman enemmän.

Ehkä yksi suuri ongelma joillakin ihmisillä on se että he tekevät asioita vuodesta toiseen samalla tavalla, ja myöskin sen myötä törmäävät samoihin ongelmiin vuodesta toiseen. Mutta jostain kumman syystä he eivät kuitenkaan muuta toimintatapojaan. Jolloin he tekisivät asian hieman eri tavalla, ja eivät päätyisi ainakaan siihen samaan ongelmaan seuraavalla kertaa.

Jos vapaaehtoistyön kriteeriksi otetaan se, että siitä ei saa yhtään mitään aineellista korvausta, ja henkinen puolikin on vain yhtä suurta kärsimysnäytelmää ja vitutusta, niin en ole ikinä koskaan milloinkaan ollut vapaaehtoistyöntekijä.
Olen valaistunut. Kiitos.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

MarkoL

20.09.13 - klo:13:52 #64 Viimeisin muokkaus: 20.09.13 - klo:14:03 käyttäjältä pienisopoapina
Lainaa

Uskoisin kerhokisojen madaltavan kynnystä "oikeisiin" kisoihin osallistumiseen ja sitä kautta lisäävän kuskien määrää. Toki ne sitten vähentääkin satunnaisesti yhden tai kaksi kisaa kaudessa ajavia kuskeja YCC ja B-luokista.

En kyllä ihmettelisi jos kerhokisoista muodostuisi suosituin kisaamismuoto, kun niihin on todella helppo osallistua ilman ylimääräistä byrokratiaa ja ovat huomattavasti edullisempia. Toivottavasti määrää ei pudoteta.


Samoilla linjoilla...
Noissa kerhokisoissa voi "harjotella" sitä kilpaa ajamista pienemmällä "pakko pärjätä" mentaaleilla.
Pystyy esim opettelemaan ajamaan edellämenijän lähellä, jotta pääsisi ehkä myös ohituspaikkaa kokeilemaan.
Meillä perus-puupää-harrastajilla kun on turvaväli tehokkaasti iskostunut hiusrajan alle.

Ja jos noita kerhokisoja olisi vain 1-2 kpl, niin sitten paine osallistua taas kasvais, luulen että monikin on lähtenyt
extempore-tyyliin kilpaileen.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 20.09.13 - klo:13:52
Noissa kerhokisoissa voi "harjotella" sitä kilpaa ajamista pienemmällä "pakko pärjätä" mentaaleilla.
Pystyy esim opettelemaan ajamaan edellämenijän lähellä, jotta pääsisi ehkä myös ohituspaikkaa kokeilemaan.
Meillä perus-puupää-harrastajilla kun on turvaväli tehokkaasti iskostunut hiusrajan alle.

YCC on minusta juuri se luokka, jossa voi opetella ajamaan kilpaa. Tällaiset viestit minusta vaan nostaa porukan rimaa mennä YCC:hen ajamaan, kun luulevat että pitäisi jo osata ajaa kilpaa ennen kuin voi/uskaltaa osallistua YCC:hen.
Eikö ratapäivien nopeassa ryhmässä pääsääntöisesti kilpaharjoittelu ole sallittua, mutta kilpailu kiellettyä. Eli sillä voi harjoitella sitä ohittamista ja lähellä ajamista.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 22.09.13 - klo:00:13
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 20.09.13 - klo:13:52
Noissa kerhokisoissa voi "harjotella" sitä kilpaa ajamista pienemmällä "pakko pärjätä" mentaaleilla.
Pystyy esim opettelemaan ajamaan edellämenijän lähellä, jotta pääsisi ehkä myös ohituspaikkaa kokeilemaan.
Meillä perus-puupää-harrastajilla kun on turvaväli tehokkaasti iskostunut hiusrajan alle.

YCC on minusta juuri se luokka, jossa voi opetella ajamaan kilpaa. Tällaiset viestit minusta vaan nostaa porukan rimaa mennä YCC:hen ajamaan, kun luulevat että pitäisi jo osata ajaa kilpaa ennen kuin voi/uskaltaa osallistua YCC:hen.
Eikö ratapäivien nopeassa ryhmässä pääsääntöisesti kilpaharjoittelu ole sallittua, mutta kilpailu kiellettyä. Eli sillä voi harjoitella sitä ohittamista ja lähellä ajamista.

Ei se kilpailemisen aloittaminen tarvitse sen kummempaa harjoittelua, joten viestisi nostaa ihan yhtälailla rimaa, jos on nostaakseen.

app

Molemmat hyvä, sekä kerhokisat, että YCC. Molempiin toivottavasti riittäisi paremmin osallistujia tulevina kesinä. Tämä per*****n matalasuhdanne, tai lamantynkä, tämä on se päätekijä joka harrastajia ja kisojen osanotajia syö nyt. Näkeehän tuon uusien ja käytettyjen pyörienkin myynnissä. Toivokaamme uusimpien talousennuteiden pitävän paikkansa, eli käppyrät taas loivassa nousussa.

Hyvä tosiaan muistuttaa, että YCC:hen voi tulla kisaamaan keskiryhmästäkin suoraan, ja luokka on todellakin jokamiehen ja jokanaisen luokka. Kynnys sillä tasolla missä pitääkin. Kunhan parin tunnin rataharjoittelun teoriakurssin (ilmainen) suoritat, ja sen perään nimellisen näytin annat ajostasi, että suurin piirtein valkoisten viivojen välissä pysyt, olet tervetullut nauttimaan kisaamisesta. Ei todellakaan tarvitse olla ratakettu. Kunhan muutamia ratapäiviä takana, ja radalla ajo tuttua.

Itsellä tulevalla kaudella talouspuoli ainoa iso mutta. muuten olisin täydellä varmuudella mukana YCC:ssa ja kerhokisojakin ajaisin, tai ajan

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.09.13 - klo:00:53
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 22.09.13 - klo:00:13
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 20.09.13 - klo:13:52
Noissa kerhokisoissa voi "harjotella" sitä kilpaa ajamista pienemmällä "pakko pärjätä" mentaaleilla.
Pystyy esim opettelemaan ajamaan edellämenijän lähellä, jotta pääsisi ehkä myös ohituspaikkaa kokeilemaan.
Meillä perus-puupää-harrastajilla kun on turvaväli tehokkaasti iskostunut hiusrajan alle.

YCC on minusta juuri se luokka, jossa voi opetella ajamaan kilpaa. Tällaiset viestit minusta vaan nostaa porukan rimaa mennä YCC:hen ajamaan, kun luulevat että pitäisi jo osata ajaa kilpaa ennen kuin voi/uskaltaa osallistua YCC:hen.
Eikö ratapäivien nopeassa ryhmässä pääsääntöisesti kilpaharjoittelu ole sallittua, mutta kilpailu kiellettyä. Eli sillä voi harjoitella sitä ohittamista ja lähellä ajamista.

Ei se kilpailemisen aloittaminen tarvitse sen kummempaa harjoittelua, joten viestisi nostaa ihan yhtälailla rimaa, jos on nostaakseen.

Juu ei tarvitse. Itse siirryin vasta samalla kaudella kokonaan nopeaan ryhmään ajamaan, kun aloin ajaan jokkista. hel***in arka ohittaja olen ja liikaa turvaväliä edellä ajavaan jatkuvasti. Joka tapauksessa kivaa oli eikä mikään ongelma mennä mukaan kisaamaan ilman sitä kilpaharjoittelua. Hyvänä harjoituksena kilpailuun tuo kausi oli. Eli rima on todella alhaalla jokkiksessa, että sinne vaan rohkeesti!

pena1

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.09.13 - klo:11:26
Mites noi SM-kisojen liputtajat; kustannetaanko heille matkabensoja, majoitusta, ruokaa, yhtään mitään...?

On kustannettu.

http://www.mprata.fi/index.php?topic=773.0

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 19.09.13 - klo:21:14
Mukavasti on ketjuun tullut tietoa YCC:tä edeltävästä aikakaudesta. Kiitos siitä.

Heitelkää vielä niitä suosion lisäämisideoita. Jo esiintullut ajatus b-porukan osallistumismahdollisuudesta on mielestäni enempi hyvä vaikka siinä on huonojakin puolia. Alastarossa kärkipojat sai mitata taitojaan Heliä vastaan ja meillä tarkkailijoilla oli kovasti mielipiteitä asiasta.

Siinä kärjessä ajaneena mainitsen edelleen, etten ainakaan itse ajanut Heliä vastaan kisaa ja olettaisin, ettei myös perässäni tullut kaveri yrittänyt minusta väkisin ohi ja Helin perään, vaikka olisi siihen varmasti pystynytkin. Taistelimme siis toisiamme vastaan. Ehkä joku muu ajaisi kaikkia vastaan kisaa, mutta itse taistelin kyseisen lähdön voitosta (mihin en kyennyt taaskaan) ja keskityin säästelemään voimiani varsinaisiin vastustajiin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 19.09.13 - klo:22:01
Lisääkö vai vähentääkö kerhokisat YCC:n suosiota? Onko kerhokisoja jo liikaa, että porukka ajaa kisakauden lähinnä vain siellä? Olisiko ideaa olla vain yksi kerhokisa kaudessa ja se heti alkukaudesta. Näin ehkä syttyisi kipinä kisaamiseen ja lähtisi sitten mukaan YCC:hen tai muihin virallisiin kilpailuluokkiin.

Itse uskon myös, että tämän hetkinen taloustilanne on suuri syy vähäisiin osallistujiin.

Varmasti kerhokisat vievät osan potentiaalisista tulijoista ja yhtä varmasti tuovat pitkässä juoksussa muutaman lisää kun kynnys on matala. Syy miksi noita järjestetään, on se, että niistä saa sentään kisan jossa päästään taloudellisesti plussalle vaikkakin tuo plussa mitataan kympeissä ja satasissa mutta kun normikisat tekevät persnettoa niin mennään näillä karvalakkimalleilla ainakin tämän taantuman yli.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal