Oikeat renkaat suhteessa vauhtiin

Aloittaja Sippe, 14.09.13 - klo:17:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

app

8827 on kisa/aika-ajokumi, ja kestää 10-20 kierrosta uutena. Ei ratapäivälle. Jos keli on lämmin, Pirellin SC1-pari toimii hyvin. Kestänee koko päivän Alastarossa, ja on tosi hyvä pito. Viileellä repee takanen helposti. Kannattaa laittaa aina sama merkki (pirelli tai Dunlop) sekä eteen, että taakse. Niissä sen verran erilainen profiili että saatta hiukan heikentää ajettavuutta kallellaan.
Edessä Dunlop 6813 on tautisen hyvä kumi. Todella hyvä pito, ja tällä a-kuskitkin ajavat kisojaan. Kestää kuitenkin harrastelijan kevyillä jarruilla puoli kesää. Sen voit laittaa eteen melkeinpä jo suoraan, mutta 200/55 Pirelli nostaa sen kanssa perää kallellaan hiukan liian ylös, ja vetelee aavistuksen sisäkanttareita kohti.
Viileemmällä tai normikelillä toi misukka toimii hyvin, mutta helteellä tullee liukkaaks, ja pirelli sc1 parempi. Mulla ei misukasta kokemusta.
Jos sun Pirelli on 190/jotain, se toimii ton Dunlopin etusen kanssa, kuten myös misukan.

Jaria

Lainaus käyttäjältä: app - 11.06.14 - klo:23:09
8827 on kisa/aika-ajokumi, ja kestää 10-20 kierrosta uutena. Ei ratapäivälle. Jos keli on lämmin, Pirellin SC1-pari toimii hyvin. Kestänee koko päivän Alastarossa, ja on tosi hyvä pito. Viileellä repee takanen helposti. Kannattaa laittaa aina sama merkki (pirelli tai Dunlop) sekä eteen, että taakse. Niissä sen verran erilainen profiili että saatta hiukan heikentää ajettavuutta kallellaan.
Edessä Dunlop 6813 on tautisen hyvä kumi. Todella hyvä pito, ja tällä a-kuskitkin ajavat kisojaan. Kestää kuitenkin harrastelijan kevyillä jarruilla puoli kesää. Sen voit laittaa eteen melkeinpä jo suoraan, mutta 200/55 Pirelli nostaa sen kanssa perää kallellaan hiukan liian ylös, ja vetelee aavistuksen sisäkanttareita kohti.
Viileemmällä tai normikelillä toi misukka toimii hyvin, mutta helteellä tullee liukkaaks, ja pirelli sc1 parempi. Mulla ei misukasta kokemusta.
Jos sun Pirelli on 190/jotain, se toimii ton Dunlopin etusen kanssa, kuten myös misukan.

Pirelli on käsittämätön läski 200/60 koossa O_O. Mutta suosittelet kuitenkin noita seosrenkaita, etkä Contin katurenkaita tohon pyörän opetteluun/harkkaan?

Jaria

Lainaus käyttäjältä: Jaria - 11.06.14 - klo:23:14
Lainaus käyttäjältä: app - 11.06.14 - klo:23:09
8827 on kisa/aika-ajokumi, ja kestää 10-20 kierrosta uutena. Ei ratapäivälle. Jos keli on lämmin, Pirellin SC1-pari toimii hyvin. Kestänee koko päivän Alastarossa, ja on tosi hyvä pito. Viileellä repee takanen helposti. Kannattaa laittaa aina sama merkki (pirelli tai Dunlop) sekä eteen, että taakse. Niissä sen verran erilainen profiili että saatta hiukan heikentää ajettavuutta kallellaan.
Edessä Dunlop 6813 on tautisen hyvä kumi. Todella hyvä pito, ja tällä a-kuskitkin ajavat kisojaan. Kestää kuitenkin harrastelijan kevyillä jarruilla puoli kesää. Sen voit laittaa eteen melkeinpä jo suoraan, mutta 200/55 Pirelli nostaa sen kanssa perää kallellaan hiukan liian ylös, ja vetelee aavistuksen sisäkanttareita kohti.
Viileemmällä tai normikelillä toi misukka toimii hyvin, mutta helteellä tullee liukkaaks, ja pirelli sc1 parempi. Mulla ei misukasta kokemusta.
Jos sun Pirelli on 190/jotain, se toimii ton Dunlopin etusen kanssa, kuten myös misukan.

Pirelli on käsittämätön läski 200/60 koossa O_O. Mutta suosittelet kuitenkin noita seosrenkaita, etkä Contin katurenkaita tohon pyörän opetteluun/harkkaan jo ensimmäiseksi päiväksi?

app

Alastalon radan vanha pinta on pirun liukas, ja en itse kyllä uskaltais lähtee kovilla katurenkailla  :). Ne on hard-seosten kanssa samankaltaisia. Ongelma se kun lähtee äkäsesti luistoon. Pehmempi seosrengas antaa myöten, ja hitaiden mutkien avauksissa satunnaiset luistot on levollisia, eikä lähde takanen alta yllättäen. Botnialla on karkea ja tosi pitävä asfaltti. Siellä kannattais ajaa noilla katukumeilla, kun pitoa on alustassa huomattavasti enemmän. Siellä ei pehmeät seokset kestä.

Damsku

Kyllähän noilla katurenkaillaki pääsee 1.35-1.40 aikoja, mut ei tosta enää hirveen montaa sekuntia tarvii tiputtaa ni ne voi tehä kaikkee yllättävää. Ja jos takaraivossa on vielä pieni kaatopeikkokin, niin laitaisin ehkä vähän parempaa rengasta alle.
Ite ehkä laittaisin noi sportattackit myyntiin (tai katumopoon), ja radalle alle eteen sc1 ja taakse k2. Vanhat paistot hyvä käyttää alkuun pois, sit tuoreempaa ja parempaa kumia alle ku vauhti kasvaa.

Taffu

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 11.06.14 - klo:23:29
Kyllähän noilla katurenkaillaki pääsee 1.35-1.40 aikoja, mut ei tosta enää hirveen montaa sekuntia tarvii tiputtaa ni ne voi tehä kaikkee yllättävää. Ja jos takaraivossa on vielä pieni kaatopeikkokin, niin laitaisin ehkä vähän parempaa rengasta alle.
Ite ehkä laittaisin noi sportattackit myyntiin (tai katumopoon), ja radalle alle eteen sc1 ja taakse k2. Vanhat paistot hyvä käyttää alkuun pois, sit tuoreempaa ja parempaa kumia alle ku vauhti kasvaa.

Näin mäkin tekisin. Tosin jos kovin lämmin sää, niin silloin ilmeisesti siellä takanakin se SC1 vois olla kova sana. Joku muu saa sitten kertoa, että vaikuttaako miten pitoon toi K2:n paisto -08. Sportattackit tosiaan jättäisin kadulle tai myyntiin. Kyllä niilläkin voi kohtuullista aikaa ajaa, mutta mitä pitävämmät kumit, niin sitä enemmän kuski saa anteeksi häröilyjään :)

Jaria

12.06.14 - klo:08:33 #51 Viimeisin muokkaus: 12.06.14 - klo:08:38 käyttäjältä Jaria
Kiitos vastauksista. En uskalla varmaan tota Metsua käyttää, koska sillä just lippasin viime sunnuntaina. Taidan kai sitten uskaltautua ja laittaa Pirellit eteen ja taakse. Nyt oon vaan pirun tarkka paineista ja alotan varovasti :)


Menenkö näillä painesuosituksilla? http://www.pirelli.com/pirellityre/ww/en/motorcycle/diablo_superbike.tab?tab=9

MakeR


Menenkö näillä painesuosituksilla? http://www.pirelli.com/pirellityre/ww/en/motorcycle/diablo_superbike.tab?tab=9
[/quote]

Joo, et vaan välitä noista kylmäpaineista mitään. Itse olen pitänyt edessä 2,4 ja takana 1,8 lämminpaineita, eli suoraan radalta tullessa renkaissa pitäisi olla nuo paineet.


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jaria - 12.06.14 - klo:08:33
Kiitos vastauksista. En uskalla varmaan tota Metsua käyttää, koska sillä just lippasin viime sunnuntaina. Taidan kai sitten uskaltautua ja laittaa Pirellit eteen ja taakse. Nyt oon vaan pirun tarkka paineista ja alotan varovasti :)


Menenkö näillä painesuosituksilla? http://www.pirelli.com/pirellityre/ww/en/motorcycle/diablo_superbike.tab?tab=9

Tonnarilla käytin edessä 2,3bar, mutta se ei ainakaan Hondan alla toiminut, joten nyt pitäny edessä 2,5bar ja takana n. 1,75bar. Tuo takasen paine sama molemmilla pyörillä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Taffu

Lainaus käyttäjältä: Jaria - 12.06.14 - klo:08:33

Menenkö näillä painesuosituksilla? http://www.pirelli.com/pirellityre/ww/en/motorcycle/diablo_superbike.tab?tab=9

Mul oli motoparkissa tolla takasella ekana päivänä radalta tullessa paineet 1,7bar, ja kului päivässä se takasen avauskohta loppuun. Tokana päivänä oli 1,75bar ja kesti paljon kivemmin :) Ei mitään pito-ongelmia ollut kyllä kummillakaan paineilla, avauksissa keula tahtoi nousta, mutta ei rengas lipsunut.

Jaria

16.06.14 - klo:15:03 #55 Viimeisin muokkaus: 16.06.14 - klo:15:07 käyttäjältä Jaria
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 14.06.14 - klo:16:10
Lainaus käyttäjältä: Jaria - 12.06.14 - klo:08:33

Menenkö näillä painesuosituksilla? http://www.pirelli.com/pirellityre/ww/en/motorcycle/diablo_superbike.tab?tab=9

Mul oli motoparkissa tolla takasella ekana päivänä radalta tullessa paineet 1,7bar, ja kului päivässä se takasen avauskohta loppuun. Tokana päivänä oli 1,75bar ja kesti paljon kivemmin :) Ei mitään pito-ongelmia ollut kyllä kummillakaan paineilla, avauksissa keula tahtoi nousta, mutta ei rengas lipsunut.

Eilinen alastaro toi kyllä hyvän fiiliksen ajoon ja renkaat toimi todella hyvin. Pirellin SC1 pari oli alla, paineet oli edessä 2.3 ja takana 1.8, eikä mun vauhdeilla ollu mitään ongelmaa. Ainoastaan kun en osaa ajaa, niin rengas alko kuorimaan hiukan, mutta liu'uttelin aivan liikaa mutkan sisään ja sit kammokiihdytys hävityn ajan korvaamiseksi :) Keskiviikkona uusiks opettelemaan vähän pyöreempää linjaa

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jaria - 16.06.14 - klo:15:03
Eilinen alastaro toi kyllä hyvän fiiliksen ajoon ja renkaat toimi todella hyvin. Pirellin SC1 pari oli alla, paineet oli edessä 2.3 ja takana 1.8, eikä mun vauhdeilla ollu mitään ongelmaa. Ainoastaan kun en osaa ajaa, niin rengas alko kuorimaan hiukan, mutta liu'uttelin aivan liikaa mutkan sisään ja sit kammokiihdytys hävityn ajan korvaamiseksi :) Keskiviikkona uusiks opettelemaan vähän pyöreempää linjaa
Takana SC2 toimii "kylmällä" eli suomen normaalilla kesäkelillä paremmin. SC1 on takana kuuman kelin rengas, eli ne harvat suomen kesän lämpöset päivät.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.06.14 - klo:15:25
Lainaus käyttäjältä: Jaria - 16.06.14 - klo:15:03
Eilinen alastaro toi kyllä hyvän fiiliksen ajoon ja renkaat toimi todella hyvin. Pirellin SC1 pari oli alla, paineet oli edessä 2.3 ja takana 1.8, eikä mun vauhdeilla ollu mitään ongelmaa. Ainoastaan kun en osaa ajaa, niin rengas alko kuorimaan hiukan, mutta liu'uttelin aivan liikaa mutkan sisään ja sit kammokiihdytys hävityn ajan korvaamiseksi :) Keskiviikkona uusiks opettelemaan vähän pyöreempää linjaa
Takana SC2 toimii "kylmällä" eli suomen normaalilla kesäkelillä paremmin. SC1 on takana kuuman kelin rengas, eli ne harvat suomen kesän lämpöset päivät.

Millos lyödään SC0 alle? Nimim. joudunko taas vaihtamaan renkaan. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.06.14 - klo:15:42
Millos lyödään SC0 alle? Nimim. joudunko taas vaihtamaan renkaan. :D
Sit ku o ätäkkiä tarpeeks?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.06.14 - klo:15:42
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.06.14 - klo:15:25
Lainaus käyttäjältä: Jaria - 16.06.14 - klo:15:03
Eilinen alastaro toi kyllä hyvän fiiliksen ajoon ja renkaat toimi todella hyvin. Pirellin SC1 pari oli alla, paineet oli edessä 2.3 ja takana 1.8, eikä mun vauhdeilla ollu mitään ongelmaa. Ainoastaan kun en osaa ajaa, niin rengas alko kuorimaan hiukan, mutta liu'uttelin aivan liikaa mutkan sisään ja sit kammokiihdytys hävityn ajan korvaamiseksi :) Keskiviikkona uusiks opettelemaan vähän pyöreempää linjaa
Takana SC2 toimii "kylmällä" eli suomen normaalilla kesäkelillä paremmin. SC1 on takana kuuman kelin rengas, eli ne harvat suomen kesän lämpöset päivät.

Millos lyödään SC0 alle? Nimim. joudunko taas vaihtamaan renkaan. :D

Viimeks Motoparkissa ;) Kaipa se olis ollut sopiva rengas muutama viikko sitten Alastarossakin.

Powered by EzPortal