Oikeat renkaat suhteessa vauhtiin

Aloittaja Sippe, 14.09.13 - klo:17:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

kp

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.07.15 - klo:15:21Mitä vähemmän osaa, niin sitä enemmän pitäis renkaan antaa turvamarginaalia opetteluun.
Juurikin tuon vuoksi en oo ikinä muulla ajanutkaan kuin slickseillä (Pirelli SC2/SC1) lämppäreiden kera.
Alussa Alastaron vauhti n.1.43 ja päälle.
Nykyään hieman nopeammin, rengasmerkkiä en uskalla vieläkään vaihtaa.

Sippe

27.07.15 - klo:19:47 #91 Viimeisin muokkaus: 27.07.15 - klo:19:52 käyttäjältä Sippe
Mitähän tässä tapahtui renkaan oikealle puolelle? Lauantai iltapäivällä oikea puoli alkoi näyttää oudolle. Conti attacit toimi muuten Alastarolla ilman moitetta, onko rengas sulanut vai olenko vaan kurvaillut loppu päivästä laiskemmin. Painetta tuollaiset 2bar lämpimänä, vähemmänkin varmaan voisi olla, mopon ohjekirjassa puhutaan 2bar molempiin päihin, mitkä arvatenkin kylmäpaineet kadulle. Ei hirveästi ole kokemusta tai juttua missään moton rengaspaineista joten aivan omalla mutu tuntumalla on menty.

Edit pvm.

Rhino

27.07.15 - klo:20:00 #92 Viimeisin muokkaus: 27.07.15 - klo:21:07 käyttäjältä Rhino
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.07.15 - klo:13:01

Paisto on ainakin jääny vajaaks ku näyttää sauma vähän revenneen.
Löytyykö renkaasta paistoleimaa, eli kuinka vanha rengas ja mistä ostettu?

Ei se ihan tuore ollutkaan, 40/10... :) Muistin väärin.

Tutkin rengasta äsken tallilla tarkemmin ja huomasin että takanen on kulunut aika kulmikkaasti. Avauskohdan ja reunan väliin on muodostunut kulma...  :o

raukkis

Jos sun ajamista häiritsee luottamus renkaisiin, niin osta sellaiset missä tämä ominaisuus on kunnossa ja voit keskittyä muihin juttuihin. Jos ajat kadulla niin hanki pirelli supercorsa sp/metzeler k3. Tolla et voi pahasti mennä pieleen eikä taatusti tarvi miettiä onko kumeksessa vikaa kunhan paineet tarkistat.

shyhander

Lainaus käyttäjältä: Rhino - 27.07.15 - klo:08:22
Huomasin eilen Alastarolla että takanen (rosso corsa) rupee lipsumaan ajovuoron loppupuolella jo 1:39 vauhdeissa. En tiedä johtuuko ylikuumenemisesta vai mistä? Profiilikin on radalle huono 190/50 niin ajattelin vaihtaa rataisammat renkaat vaikka nykyiset on melko uudet mutta kun eihän noita tourinki-rinkuloita saa kulumaan vaikka yrittäis. :) Jos ei vaihda suosiolla heti niin joutuu seuraavat kaksi vuotta luistelemaan noilla rinkuloilla.

En halua lähtee suoraan sliksi-linjalle vaan rauhassa parantaa kierrosaikoja ja hioa ajotekniikkaa. Mihin renkaaseen kannattaisi siirtyä, onko esim. Supersport Evo pykälän rataisampi kuin Rosso Corsa vai onko noi samassa kategoriassa?

Rengaspuolta jo kommentoitiinkin, mutta missäs kunnossa takaiskari on? Sekin lämpee sinne setin loppupuolelle, jolloin vanhoilla öljyilä vaimennukset katoaa... ?

Hartsa

Lainaus käyttäjältä: Rhino - 27.07.15 - klo:20:00
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.07.15 - klo:13:01

Paisto on ainakin jääny vajaaks ku näyttää sauma vähän revenneen.
Löytyykö renkaasta paistoleimaa, eli kuinka vanha rengas ja mistä ostettu?

Ei se ihan tuore ollutkaan, 40/10... :) Muistin väärin.

Tutkin rengasta äsken tallilla tarkemmin ja huomasin että takanen on kulunut aika kulmikkaasti. Avauskohdan ja reunan väliin on muodostunut kulma...  :o
Tuoreempaa kumia alle niin loppuu sutiminen.
Mulla vaihtu pyörä tuossa kesäkuussa kemora reissulla. Uudessa pyörässä oli noi rosso corsat ja paisto jostain -11 vuodelta.
Pari ekaa settiä totuttelin uuteen pyörään ja kolmannella setillä koitin jo ajaa vähän reilummin. Kolmosella veti vielä sutia tuo kuussatanen niin totesin, että on varmaan paras kun lopettaa leikin tähän...

Rhino

Lainaus käyttäjältä: shyhander - 27.07.15 - klo:21:08

Rengaspuolta jo kommentoitiinkin, mutta missäs kunnossa takaiskari on? Sekin lämpee sinne setin loppupuolelle, jolloin vanhoilla öljyilä vaimennukset katoaa... ?

Takaiskarin kunto on oikeastaan täysi mysteeri koska ostin pyörän vasta tänä keväänä enkä osaa sanoa miten sitä on huolettu. Hyvin se tuntuu noin perstuntumalla toimivan mutta tarkoitus oli huollattaa se talven aikana. 

Rhino

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 27.07.15 - klo:20:14
Jos sun ajamista häiritsee luottamus renkaisiin, niin osta sellaiset missä tämä ominaisuus on kunnossa ja voit keskittyä muihin juttuihin. Jos ajat kadulla niin hanki pirelli supercorsa sp/metzeler k3. Tolla et voi pahasti mennä pieleen eikä taatusti tarvi miettiä onko kumeksessa vikaa kunhan paineet tarkistat.

Täysin samaa mieltä, mikään ei oo niin hanurista kuin ajaa pyörällä jonka renkaisiin ei pysty luottamaan. Mulla on motossa slicksit alla ja sillä on aivan eri planeetalta vetää jo pelkästään sen takia että renkaista pystyy tuntemaan sen miten ne puree tiehen ja sen milloin ne lähtee luistamaan. 

Kadulla ei ole tullut juurikaan tänä kesänä Aprilialla ajettua ja jatkossa varmasti vielä vähemmän koska hommasin kuitukatteet RSV:hen. Kadulle mulla on nuhainen japsivieteri eli rengashankinnassa ei tarvitse ajatella katuajoa. Tuoreena tuo Rosso Corsa olisi varmasti ihan hyvä rengas mun nopeuksiin mutta noin vanha on kyllä bersseestä. 

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Rhino - 27.07.15 - klo:13:24
Pitää tarkastaa paisto kun menen tallilla mutta muistelisin että oli -14 vuosikertaa, ostettu rengas-onlinesta.

tamik87: muistatko mitä paineita käytit?

Jotain 1,7-1,8 kylmäpaineita muistaakseni tai vähemmän.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Rhino - 27.07.15 - klo:21:44
rengashankinnassa ei tarvitse ajatella katuajoa.
Pistä sit suoraan Pirellin SC2 taakse ja SC1 eteen. Ei tarvi sitä sit miettii sen enempää.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Rhino - 27.07.15 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: shyhander - 27.07.15 - klo:21:08

Rengaspuolta jo kommentoitiinkin, mutta missäs kunnossa takaiskari on? Sekin lämpee sinne setin loppupuolelle, jolloin vanhoilla öljyilä vaimennukset katoaa... ?

Takaiskarin kunto on oikeastaan täysi mysteeri koska ostin pyörän vasta tänä keväänä enkä osaa sanoa miten sitä on huolettu. Hyvin se tuntuu noin perstuntumalla toimivan mutta tarkoitus oli huollattaa se talven aikana.
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/285105-A-Pirelli-Supercorsa-takaslicksej%C3%A4 Käy hakee nuo Miikalta pois niin on ainakin takasongelma ratkastu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Rhino

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.07.15 - klo:11:45

http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/285105-A-Pirelli-Supercorsa-takaslicksej%C3%A4 Käy hakee nuo Miikalta pois niin on ainakin takasongelma ratkastu.

Oli näköjään varattu jo nuo. Sitä paitsi en tiedä että mahtuuko tuollainen Aku Ankka-rengas pyörimään Apriliassa?  :P  Pitää etsiä jos sattuis jostain löytämään halvalla uudet tahi käytetyt. 

tonibergholm

Mulla on uusia ja käytettyjä slicksejä, bridgestonee ja contia. Koko kasan saisi sopuhintaan.

Jaria

Lainaus käyttäjältä: Rhino - 28.07.15 - klo:12:56
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.07.15 - klo:11:45

http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/285105-A-Pirelli-Supercorsa-takaslicksej%C3%A4 Käy hakee nuo Miikalta pois niin on ainakin takasongelma ratkastu.

Oli näköjään varattu jo nuo. Sitä paitsi en tiedä että mahtuuko tuollainen Aku Ankka-rengas pyörimään Apriliassa?  :P  Pitää etsiä jos sattuis jostain löytämään halvalla uudet tahi käytetyt.

200/60 mahtuu hyvin Gen2:seen :)

Rhino

Renkaat löyty, käyn tänään hakee Racetec RR K3:t. [emoji106] Ei kukaan tarviis katupyörään vähän ajettuja Rosso Corsia? [emoji3]

Powered by EzPortal