Uusimmat

113 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Ketjunsäätö pulikat

Aloittaja jarska, 17.09.13 - klo:21:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Kiitos taas Hukkapätkälle, hän toi mulle Lightechin ketjunsäätöpulikat ja tietty asennettiin samantien.
Vakuuttavan oloiset härpäkkeet, eikä enää putoavia irto-osia+ketjun säätäminen helpottuu huomattavasti.

http://www.youtube.com/watch?v=wkH7a8Ik3-E&list=PL02FBBC2237E8910F

Wper

on hyvä systeemi!
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

tuomas

ihan hieno systeemi on joo, mutta 250 taalaa, plus verot ja tullit. On sillä hintaakin.

-t-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

tonibergholm

Tuommoisen setin jos joku kasais suomessa, ~500€ hintaan, niin olisin erittäin kiinnostunut...


tuomas

Onko näistä palikoista mitään muuta hyötyä kuin tarkempi ketjunsäätö? ja kateellisten kanssarataajien varaukseton ihailu?

Ainakaan hondassa en ole huomannut että ne alumiinipalikat jatkuvasti tipahtelee lattialle kun rengasta vaihtaa.

-tuomas
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

jarska

Lainaus käyttäjältä: tuomas - 18.09.13 - klo:07:50
Onko näistä palikoista mitään muuta hyötyä kuin tarkempi ketjunsäätö? ja kateellisten kanssarataajien varaukseton ihailu?

Ainakaan hondassa en ole huomannut että ne alumiinipalikat jatkuvasti tipahtelee lattialle kun rengasta vaihtaa.

-tuomas

Kawassa ainakin tippuu palikat herkästi kun tunkee akselia sisään, joten helpottaa.
Ja takahäkkiin merkattu ketjunsäätö asteikko on minusta hankala lukee, ei kovin tarkka, eikä työntömitalla onnistu koska puolet on epäkeskot.
Toki ratarispekti on se tärkein asia.

tamik87

Tähän voisimpa pistää kymysyksen ketjunlinjaustyökaluista? Onko kellään kokemusta ja mistä saisi hyvän? On aina taka-akseli viturallaan millin johonkin suuntaan kun se on niin kovin hankalaa ainakin omassa pyörässä kattoo.

wehna

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:07:15
Tuommoisen setin jos joku kasais suomessa, ~500€ hintaan, niin olisin erittäin kiinnostunut...

Hmmmm.... no voisihan tuosta apua olla. Pikkasen on sellainen luonnos oikeasta pikavaihtosysteemistä, mutta jos rengas on miellyttävämpi vaihtaa niin kai se riittää riittää. Vähän kylläkin luulen että suurin etu on pro-ulkonäkö.

Yleensä todellinen ongelma takapyörän vaihdossa on pyörän holkkien putoaminen. Asennuksessa pitäisi katsoa holkkien osuminen kohdalleen, sovittaa jarrulevy palojen väliin, katsoa ettei ketju ahista mihinkään ja sitten työntää taka-akseli reikään. Työasento on huono ja yleensä nahkapuku on päällä sekä pieni kiire, että ehtii lämmittämään renkaan ennen ajoa.

KVR on kehittänyt ongelmaan ratkaisun ja saatavana on korkeussäädettävä takapukki. Eli vähennetään yhtäaikaisten valvottavien kohteiden määrää takapyörän asennuksessa. Pukki säädetään niin, että takapyörän asennuksessa pyörä työnnetään maatapitkin takahaarukan väliin. Samalla holkit ja jarrulevy menevät omille paikoilleen. Seuraavaksi vain nostetaan pyörää noin 20mm ylös ja työnnetään akseli melkein pohjaan asti. Seuraavaksi nostetaan ketju rattaalle ja vedetään ketju kireälle sekä työnnetään taka-akseli pohjaan. Lopuksi kiristetään mutteri.

Aika-ajoissa kun vaihdetaan takapyörä niin meillä aikaa tuohon kuluu noin 2min. Jos vielä otat paikallaan pysyvät holkit niin homma helpottuu lisää.

-KVR takapukki 195€
-KVR etupukki 190€
hinnat alv 24%

Yritän saada muitakin meidän tuotteita tänne esille, jos vaikka olis kiinnostuneita :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:07:15
Tuommoisen setin jos joku kasais suomessa, ~500€ hintaan, niin olisin erittäin kiinnostunut...

Hmmmm.... no voisihan tuosta apua olla. Pikkasen on sellainen luonnos oikeasta pikavaihtosysteemistä, mutta jos rengas on miellyttävämpi vaihtaa niin kai se riittää riittää. Vähän kylläkin luulen että suurin etu on pro-ulkonäkö.

Yleensä todellinen ongelma takapyörän vaihdossa on pyörän holkkien putoaminen. Asennuksessa pitäisi katsoa holkkien osuminen kohdalleen, sovittaa jarrulevy palojen väliin, katsoa ettei ketju ahista mihinkään ja sitten työntää taka-akseli reikään. Työasento on huono ja yleensä nahkapuku on päällä sekä pieni kiire, että ehtii lämmittämään renkaan ennen ajoa.

KVR on kehittänyt ongelmaan ratkaisun ja saatavana on korkeussäädettävä takapukki. Eli vähennetään yhtäaikaisten valvottavien kohteiden määrää takapyörän asennuksessa. Pukki säädetään niin, että takapyörän asennuksessa pyörä työnnetään maatapitkin takahaarukan väliin. Samalla holkit ja jarrulevy menevät omille paikoilleen. Seuraavaksi vain nostetaan pyörää noin 20mm ylös ja työnnetään akseli melkein pohjaan asti. Seuraavaksi nostetaan ketju rattaalle ja vedetään ketju kireälle sekä työnnetään taka-akseli pohjaan. Lopuksi kiristetään mutteri.

Aika-ajoissa kun vaihdetaan takapyörä niin meillä aikaa tuohon kuluu noin 2min. Jos vielä otat paikallaan pysyvät holkit niin homma helpottuu lisää.

-KVR takapukki 195€
-KVR etupukki 190€
hinnat alv 24%

Yritän saada muitakin meidän tuotteita tänne esille, jos vaikka olis kiinnostuneita :)

Nyt tarttis olla (mainos)video että insinöörikin ymmärtäs mitä tapahtuu  :o


tonibergholm

Onks ne mun pukit tuommoset? Ja juurikin helpotusta tuohon vaihtoon haen. Myös renkaan suorassa olemisen varmistusta, siinä nuo lightechit toimii. Toki jos on jotain vastaavaa tarjolla kotimaisena tuotoksensa, niin sitä sit toki.

wehna

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 18.09.13 - klo:18:56
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:07:15
Tuommoisen setin jos joku kasais suomessa, ~500€ hintaan, niin olisin erittäin kiinnostunut...

Hmmmm.... no voisihan tuosta apua olla. Pikkasen on sellainen luonnos oikeasta pikavaihtosysteemistä, mutta jos rengas on miellyttävämpi vaihtaa niin kai se riittää riittää. Vähän kylläkin luulen että suurin etu on pro-ulkonäkö.

Yleensä todellinen ongelma takapyörän vaihdossa on pyörän holkkien putoaminen. Asennuksessa pitäisi katsoa holkkien osuminen kohdalleen, sovittaa jarrulevy palojen väliin, katsoa ettei ketju ahista mihinkään ja sitten työntää taka-akseli reikään. Työasento on huono ja yleensä nahkapuku on päällä sekä pieni kiire, että ehtii lämmittämään renkaan ennen ajoa.

KVR on kehittänyt ongelmaan ratkaisun ja saatavana on korkeussäädettävä takapukki. Eli vähennetään yhtäaikaisten valvottavien kohteiden määrää takapyörän asennuksessa. Pukki säädetään niin, että takapyörän asennuksessa pyörä työnnetään maatapitkin takahaarukan väliin. Samalla holkit ja jarrulevy menevät omille paikoilleen. Seuraavaksi vain nostetaan pyörää noin 20mm ylös ja työnnetään akseli melkein pohjaan asti. Seuraavaksi nostetaan ketju rattaalle ja vedetään ketju kireälle sekä työnnetään taka-akseli pohjaan. Lopuksi kiristetään mutteri.

Aika-ajoissa kun vaihdetaan takapyörä niin meillä aikaa tuohon kuluu noin 2min. Jos vielä otat paikallaan pysyvät holkit niin homma helpottuu lisää.

-KVR takapukki 195€
-KVR etupukki 190€
hinnat alv 24%

Yritän saada muitakin meidän tuotteita tänne esille, jos vaikka olis kiinnostuneita :)

Nyt tarttis olla (mainos)video että insinöörikin ymmärtäs mitä tapahtuu  :o

Joo, niin vähän arvelinkin. Yritetään saada joku video aikaiseksi toimenpiteestä viikonloppuna.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:19:18
Onks ne mun pukit tuommoset? Ja juurikin helpotusta tuohon vaihtoon haen. Myös renkaan suorassa olemisen varmistusta, siinä nuo lightechit toimii. Toki jos on jotain vastaavaa tarjolla kotimaisena tuotoksensa, niin sitä sit toki.

Jep, ne sun pukit on juuri tuollaiset.

Bemarissa on tosi tarkat ketjunsäätöpalat vakiona ja en usko että tarvii vaihtaa. Yamahaan joskus tehtiin tiukemmat palat kun vakiot oli aivan onnettomat, mutta kyllä se säätö niilläkin onnistuu. Yamahassa taytyy vaan pitää akselin mutteri melkein kiinni, että ketjunsäätö on luotettava. Sillai kuitenkin että takapyörä liikkuu eteen-taakse takahaarukassa kätevästi.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:19:30
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:19:18
Onks ne mun pukit tuommoset? Ja juurikin helpotusta tuohon vaihtoon haen. Myös renkaan suorassa olemisen varmistusta, siinä nuo lightechit toimii. Toki jos on jotain vastaavaa tarjolla kotimaisena tuotoksensa, niin sitä sit toki.

Jep, ne sun pukit on juuri tuollaiset.

Bemarissa on tosi tarkat ketjunsäätöpalat vakiona ja en usko että tarvii vaihtaa. Yamahaan joskus tehtiin tiukemmat palat kun vakiot oli aivan onnettomat, mutta kyllä se säätö niilläkin onnistuu. Yamahassa taytyy vaan pitää akselin mutteri melkein kiinni, että ketjunsäätö on luotettava. Sillai kuitenkin että takapyörä liikkuu eteen-taakse takahaarukassa kätevästi.

...ketjunsäätö on lightecheillä varmasti parempi mutta melkein väitän että kukaan ei joudu säätämään ketjuja kuin korkeintaan kerran kahdessa viikossa. Kun säätää ketjuja, niin käyttää siihen 10min aikaa ja sitten niiden kanssa pärjää pari viikkoa varmasti. Tarkastaa vaikka ketjun kireyden joka päivä, niin ei tule yllätyksiä.

Lightech on kyllä hieno, siitä ei pääse mihinkään. Yritän tehdä sen videon, niin näette mistä on kyse :)

-K-
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:19:30
Jep, ne sun pukit on juuri tuollaiset.

Bemarissa on tosi tarkat ketjunsäätöpalat vakiona ja en usko että tarvii vaihtaa.

Juu ihan hyvät ne on säätöpalat on, mutta lähinnä se, että ne pysyisi siinä omilla paikoillaan (ei asfaltilla, siinä ne pysyy kyllä) olisi kiva feature... Eli mitä vähemmän siinä on ylimäärisia irto-osia sitä parempi.
Tuossa Fast Frankin systeemissä jopa mutteri on valmiiksi paikoillaan.