Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:07:15
Tuommoisen setin jos joku kasais suomessa, ~500€ hintaan, niin olisin erittäin kiinnostunut...
Hmmmm.... no voisihan tuosta apua olla. Pikkasen on sellainen luonnos oikeasta pikavaihtosysteemistä, mutta jos rengas on miellyttävämpi vaihtaa niin kai se riittää riittää. Vähän kylläkin luulen että suurin etu on pro-ulkonäkö.
Yleensä todellinen ongelma takapyörän vaihdossa on pyörän holkkien putoaminen. Asennuksessa pitäisi katsoa holkkien osuminen kohdalleen, sovittaa jarrulevy palojen väliin, katsoa ettei ketju ahista mihinkään ja sitten työntää taka-akseli reikään. Työasento on huono ja yleensä nahkapuku on päällä sekä pieni kiire, että ehtii lämmittämään renkaan ennen ajoa.
KVR on kehittänyt ongelmaan ratkaisun ja saatavana on korkeussäädettävä takapukki. Eli vähennetään yhtäaikaisten valvottavien kohteiden määrää takapyörän asennuksessa. Pukki säädetään niin, että takapyörän asennuksessa pyörä työnnetään maatapitkin takahaarukan väliin. Samalla holkit ja jarrulevy menevät omille paikoilleen. Seuraavaksi vain nostetaan pyörää noin 20mm ylös ja työnnetään akseli melkein pohjaan asti. Seuraavaksi nostetaan ketju rattaalle ja vedetään ketju kireälle sekä työnnetään taka-akseli pohjaan. Lopuksi kiristetään mutteri.
Aika-ajoissa kun vaihdetaan takapyörä niin meillä aikaa tuohon kuluu noin 2min. Jos vielä otat paikallaan pysyvät holkit niin homma helpottuu lisää.
-KVR takapukki 195€
-KVR etupukki 190€
hinnat alv 24%
Yritän saada muitakin meidän tuotteita tänne esille, jos vaikka olis kiinnostuneita