Nordic Superstock 2014 - Henri Ukonaho.

Aloittaja Cat, 25.10.13 - klo:21:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Cat

Joku mirri väitti eilen pikkujouluissa ettei tiä kuka mä oon. Jumalauta, nyt tietää.

http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/252351-urheilulupauksen-ura-etenee-rahan-puristuksissa

jarska

Mitä minu suosikkipojalle kuuluu?
Missä uho, mitä tapahtuu tällä kaudella?
Onko joku puuma vienyt mennessään ja pistänyt stopin kisauralle?
Takki tyhjä, sponsorit kadonneet, mitämitä?

Cat

Nojoo. Yks rikottu ohjain varmaan riittää tälle päivälle, joten vois tuon xboxin jättää rauhaan. Sain kyllä kasaan, mutta vähän irvistää. Kävin iltalehden sivuilla, mutta siellä pyöri vieläkin sama kasetti; valkoinen lakana on pilannut maamme vientiteollisuuden tulevaisuuden.

Mietin sitten että voisin heittää tähän pikkubriiffin, että mikä sai lopettaan RR. Niin paljon tästäkin foorumista hyötynyt, että voisin vähän valasta.


Suunnitelmat ja tavotteet oli kovat tälle vuodelle, vaan toisin kävi. Rahaa on vaan yksinkertaisesti niin vaikea saada. Tai olisiko oikea sana vaikean tilalle työlästä. Oma mielenkiinto kyseistä hommaa on melko alhainen, ja luovutin melko helposti kun soittelin toimareita läpi. Tuli vähän sellainen "novittu antaa olla sitten" -fiilis. Sain kyllä apua, mutta sitä alkoi ajattelemaan, että jos sitä rahallista tukea ei heru nyt, niin miks sitä heruis sitten tulevaisuudessakaan. Luovutin.

Tajusin kuinka iso työ on saada budjetti kasaan kilpaillakseen ulkomailla. Sitten tuli sellainen fiilis, että kyllähän tollasella 15ke saa paljon muutakin kuin 6 SM kilpailuviikonloppua. Ei sillä, että taso olisi huono tms. Vaan se että kaikki rahat siihen, että saa ajaa 20-25pvä vuodessa. Kateellisena aina katsonut tallikavereita, kun ne lähtevät töiden jälkeen ajamaan vähän enskaa..


Ajattelin, että voinhan mä vähän harrastella, ja olla ottamatta niin vakavasti. Ei onnistunut sellainen. Motivaatio siihen ei iso ja kello oli samaa mieltä. Isoimmat kiksit tuli kun kaveri oppi kokoajan ajamaan paremmin.

RR suhteen olin vähän sellainen "go big or go home" -tyyppinen. Nyt valitsin kodin. Mut elämä jatkuu jne :D

Kuukauden päästä olis tarkotus mennä takaisin töihin, ja sitten katsella vähän mitä sitä keksisi. Pari kolme hienoa kesää on RR kanssa tullu vietettyä, mutta nyt pitää keksiä jotain muuta. Itse kipsi lähtee 21.10.

Sittenhän sitä vois vaikka soittaa vantaan sanomille, että tulkaahan tallille tekeen juttua tulevasta enskatähdestä :)


parjan_fin

Toivottavasti enska alkaa rullaamaan toisella tahdilla. Ainakin taloudellisesti kevyempää se on, mutta kaikki muu oheistoiminta lisääntyy. Ja tällä tarkoitan peruskunnon haalimista, kaluston huoltoa ja ajokamojen pesua, uskoisin tietäväni mistä puhun ;)

Onnea kuitenkin valitsemallesi tielle! Eikä se huonosti RR:kään sulta suttaantunut!
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 02.10.15 - klo:22:21
Toivottavasti enska alkaa rullaamaan toisella tahdilla. Ainakin taloudellisesti kevyempää se on, mutta kaikki muu oheistoiminta lisääntyy. Ja tällä tarkoitan peruskunnon haalimista, kaluston huoltoa ja ajokamojen pesua, uskoisin tietäväni mistä puhun ;)

Onnea kuitenkin valitsemallesi tielle! Eikä se huonosti RR:kään sulta suttaantunut!
Toi jätkä kirjaimellisesti asu tallilla tai autossa jo sillon kun ajo RääRäätä. Jos se vielä enempi alkaa viihtymään tallilla niin joutuu vaihtamaan osotteenkin sinne. Huikee jätkä toi kyllä on, enkä yhtäön ihmettelis vaikka kohta olis enskapoluilla kova luu. Harmi vaan, että toi talous iski vastaan ratahommissa, koska lahjoja kyllä on.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

juice09

Lainaus käyttäjältä: Cat - 02.10.15 - klo:22:10
Nojoo. Yks rikottu ohjain varmaan riittää tälle päivälle, joten vois tuon xboxin jättää rauhaan. Sain kyllä kasaan, mutta vähän irvistää. Kävin iltalehden sivuilla, mutta siellä pyöri vieläkin sama kasetti; valkoinen lakana on pilannut maamme vientiteollisuuden tulevaisuuden.

Mietin sitten että voisin heittää tähän pikkubriiffin, että mikä sai lopettaan RR. Niin paljon tästäkin foorumista hyötynyt, että voisin vähän valasta.


Suunnitelmat ja tavotteet oli kovat tälle vuodelle, vaan toisin kävi. Rahaa on vaan yksinkertaisesti niin vaikea saada. Tai olisiko oikea sana vaikean tilalle työlästä. Oma mielenkiinto kyseistä hommaa on melko alhainen, ja luovutin melko helposti kun soittelin toimareita läpi. Tuli vähän sellainen "novittu antaa olla sitten" -fiilis. Sain kyllä apua, mutta sitä alkoi ajattelemaan, että jos sitä rahallista tukea ei heru nyt, niin miks sitä heruis sitten tulevaisuudessakaan. Luovutin.

Tajusin kuinka iso työ on saada budjetti kasaan kilpaillakseen ulkomailla. Sitten tuli sellainen fiilis, että kyllähän tollasella 15ke saa paljon muutakin kuin 6 SM kilpailuviikonloppua. Ei sillä, että taso olisi huono tms. Vaan se että kaikki rahat siihen, että saa ajaa 20-25pvä vuodessa. Kateellisena aina katsonut tallikavereita, kun ne lähtevät töiden jälkeen ajamaan vähän enskaa..


Ajattelin, että voinhan mä vähän harrastella, ja olla ottamatta niin vakavasti. Ei onnistunut sellainen. Motivaatio siihen ei iso ja kello oli samaa mieltä. Isoimmat kiksit tuli kun kaveri oppi kokoajan ajamaan paremmin.

RR suhteen olin vähän sellainen "go big or go home" -tyyppinen. Nyt valitsin kodin. Mut elämä jatkuu jne :D

Kuukauden päästä olis tarkotus mennä takaisin töihin, ja sitten katsella vähän mitä sitä keksisi. Pari kolme hienoa kesää on RR kanssa tullu vietettyä, mutta nyt pitää keksiä jotain muuta. Itse kipsi lähtee 21.10.

Sittenhän sitä vois vaikka soittaa vantaan sanomille, että tulkaahan tallille tekeen juttua tulevasta enskatähdestä :)


v***u joo ei tiedä mitä sanos. Muistat varmaan kemora koko yö jutetiin ja alastaro säkkipimeää pakettiauto majoitus.
Henrillä oli silmissä hehku ja sydämmessä tahto, aamulla kuuden aikaan se tuli hiacen oveen koputtaan onko rengaspainemittari missä, mä huusin henrille että verenpainemittari sulle pitäs olla, palo ajamiseen oli hurja.
Toivottavasti joskus RR
juice

santerik

Cat: sä kun tos ylempänä kirjoitit, että tälle kaudelle oli kovat suunnitelmat & tavoitteet ni mikä sarja sulla oli kiikarissa?

tuhti

No pääasia kai on et löytää jotain mieleistä puuhaa! Me varmaa aletaa törmää useemmin salilla nyt ku sä saat koiven kuntoo ja rupeet tota kuntoo tarvii ;)

Cat

Lainaus käyttäjältä: santerik - 03.10.15 - klo:17:19
Cat: sä kun tos ylempänä kirjoitit, että tälle kaudelle oli kovat suunnitelmat & tavoitteet ni mikä sarja sulla oli kiikarissa?


Sillonkun 2014 kausi päätty, niin ajattelin että yks kausi A:ta ja sitten voisi yrittää johonkin ulkomaiseen sarjaan. Britteihin, R6 Cup tms.


Tuli kuitenkin puheeksi mahdollisuus ajaa ulkomailla jo 2015. Lähin kaikista henkseleistä irti. Pilvilinna tuli kuitenkin nopeasti alas. Tajusin, että jos sellasen rahatupon saa kasaan, niin pitäisi olla valmis ajamaan siellä. Pitäisi osata ajaa oikeasti kovaa erilaisissa olosuhteissa. Niimpä ajattelin että ajetaan nyt SM ja opetellaan ajamaan. Tuli erilaisia mahdollisuuksia ajaa myös SM sarjassa. Kun niihinkin mahdollisuuksin tuli raha eteen, niin turhauduin entistä enemmän. Tollanen ktm 390 cup olis ainoo mikä kiinnostais.



Lainaus käyttäjältä: tuhti - 03.10.15 - klo:18:20
No pääasia kai on et löytää jotain mieleistä puuhaa! Me varmaa aletaa törmää useemmin salilla nyt ku sä saat koiven kuntoo ja rupeet tota kuntoo tarvii ;)


Joo kyllähän sinne tullaan taas nosteleen. Mulla on nyt tällanen avattava walker kipsi. Joskin sille ei saa varata painoo yhtään. Mutta suihkua ja nukkumista varten saa ottaa pois. Pidän tosin öisin, kun pelkään muijan monottavan siihen. Mutta jalka on niin ohut tikku, että pelkkä kävely treeni varmaan on alkuun jo riittävästi. Tosin haukkaa ja penaa tietty vois.

Pisteet kyseiselle salille; muija kävi näyttämässä mun sairaslomalappua siellä ja siirsivät ilman mukinoita mun jäsenyyttä. Olin just ennen lippaa ostanu sinne aikaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 03.10.15 - klo:21:23
Lainaus käyttäjältä: santerik - 03.10.15 - klo:17:19
Cat: sä kun tos ylempänä kirjoitit, että tälle kaudelle oli kovat suunnitelmat & tavoitteet ni mikä sarja sulla oli kiikarissa?
Sillonkun 2014 kausi päätty, niin ajattelin että yks kausi A:ta ja sitten voisi yrittää johonkin ulkomaiseen sarjaan. Britteihin, R6 Cup tms.


Tuli kuitenkin puheeksi mahdollisuus ajaa ulkomailla jo 2015. Lähin kaikista henkseleistä irti. Pilvilinna tuli kuitenkin nopeasti alas. Tajusin, että jos sellasen rahatupon saa kasaan, niin pitäisi olla valmis ajamaan siellä. Pitäisi osata ajaa oikeasti kovaa erilaisissa olosuhteissa. Niimpä ajattelin että ajetaan nyt SM ja opetellaan ajamaan. Tuli erilaisia mahdollisuuksia ajaa myös SM sarjassa. Kun niihinkin mahdollisuuksin tuli raha eteen, niin turhauduin entistä enemmän. Tollanen ktm 390 cup olis ainoo mikä kiinnostais.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi "nollabudjetilla kisaamista" ja sitä että jos opit oikeasti ajamaan, niin pystyt paskoillakin renkailla ja vehkeillä tappelemaan esim A-sarjan kärjessä, ehkä jopa ottamaa mestaruuden.
Ja joka tapauksessa sitä kautta avaamaan uusia ovia.

Koska jos et pärjää kärjen vauhdissa ilman hyviä renkaita ja vehkeitä, niin sehän tarkoittaa vaan sitä että olet yhtä huono kuin A:n kärkikuskit. Jotka sitten taas ei pärjää vertailussa EM/MM tason kuskeihin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

^Kaks kautta rataa, yks kilpaa ja puoltoista sekkaa rataenkoista oli vauhti. Eikä niissä Henrin takasissa kyllä paljon pintaa ollu kun heitti ne alta pois. Ainakin ite uskon, että lahjat olis riittäny maailmalle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.10.15 - klo:01:02
Ainakin ite uskon, että lahjat olis riittäny maailmalle.
Kuin myös.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Lainaus käyttäjältä: Cat - 03.10.15 - klo:21:23
Lainaus käyttäjältä: santerik - 03.10.15 - klo:17:19
Cat: sä kun tos ylempänä kirjoitit, että tälle kaudelle oli kovat suunnitelmat & tavoitteet ni mikä sarja sulla oli kiikarissa?


Sillonkun 2014 kausi päätty, niin ajattelin että yks kausi A:ta ja sitten voisi yrittää johonkin ulkomaiseen sarjaan. Britteihin, R6 Cup tms.....


Ok. Toivottavasti enska sytyttää!

santerik

04.10.15 - klo:09:33 #118 Viimeisin muokkaus: 04.10.15 - klo:09:37 käyttäjältä santerik
Enkö mä ymmärrä sarkasmia vai tarjosko murmela just ulkomaan isoilla radoilla kisaamiselle vaihtoehdoks suomessa kisaamista vähän paskemmilla vehkeillä?

Seuraavan kerran ko muija vinkuu rantalomaa ni mä vien sen mäntsälään. Eihän se kaksinen rantakohde ole mut etelässä se meistä vahdattuna on..

Edit. Jos suomenmestaruudesta sais ilmasen/halvan tallipaikan ulkomaille ni sit toki, mutta näin ei todellisuudessa taida olla..

late

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.10.15 - klo:01:02
^Kaks kautta rataa, yks kilpaa ja puoltoista sekkaa rataenkoista oli vauhti. Eikä niissä Henrin takasissa kyllä paljon pintaa ollu kun heitti ne alta pois. Ainakin ite uskon, että lahjat olis riittäny maailmalle.

Nopea kehitys ilman muuta mutta niin on ollut kymmenillä muillakin vuosien varrella. Ne viimeiset puolitoista sekkaa puhumattakaan kymmenyksistä on hiukka hankalampi pudotella, joten en vetelisi tuosta vielä johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. Kandee myös ennemmin katsoa ratapäivien määrää kuin kausia, joku ajaa 10, toinen 60. Tämä siis yleisellä tasolla, ottamatta kantaa Ukonahoon henk.koht. Em. kymmenillä muilla myös tyssännyt ura rahaan ja ajanpuutteeseen. RR on varmaan helpoimpia ja vaikeimpia lajeja Suomessa päästä SM-tasolle. Pieni joukko kärjessä, mutta jos on rahaa ei ole aikaa ja päinvastoin...

Powered by EzPortal