Eilen päästin sisäisen runoilijani vauhtiin facebookissa. Alla oleva copy pastettu suoraan sieltä. Ei kaikilla naamakirjaa kuitenkaan ole. Ei olisi mullakaan, mutta kesällä aavistin että joudun tälläsen sivun tekemään, niin oli tuonnekkin rekisteröidyttävä.
Jahas, kovimmat jätkät paineli t-paita päällä töissä, niin lienee talvi selätetty. Kerrotaan siis talven tavoitteet, ja miten niissä kävi..
1) Budjetin rakentaminen
Työnteko, sekä yhteistyökumppaneiden panos mahdollistaa menestymisen, mikäli ei isoja tappioita tule (paha kaato tms). Kauden budjetti tulee olemaan 15 000e. Toivottavasti selvitään vähemmällä, niin saan joskus maksettua pankille tuon pyörän takaisin
Ajaminen oli viime kesänäkin huippua, mutta ei se ollut kivaa kun sai kattoo, että ostaako autoon dieseliä, vaiko juustoo leivän päälle. Yleensä jäi voikin sitten ostamatta, ajamaan oli päästävä. Nyt tilanne näyttää eriltä, ei tarvi kaivella roskiksista renkaita. Toivo myös elää, että kisaviikonloppuina yöpyisi hotellissa. Peltikopista herääminen aamuviideltä hiestä märkänä ei ole aina paras tapa avata aamu..
On meinaan vähän kuuma toi pakun kontti kun aurinko siihen porottaa, ja yöllä taas viilee niin ei voi ovia pitää raollaan..
2) Kunnon kohotus
Viime kesänä oli ongelma, että ukko puuskutti hoosiannaa, ja kisaa oli puolet ajamatta.. Vähäisen kokemuksen takia ajamisessa myös parannettavaa, joka vaikuttaa tuohon hengästymiseen. Pitäisi saada ajaminen rennoksi, vielä se ei ole sitä, mutta kyllä se kokemuksen karttuessa muuttuu rennoksi.
Talvella hiottiin aerobista pääasiassa, ja vähän heiluteltiin puntteja. Joskus pelasin vuosikymmenen lätkää, niin jonkinlainen pohja on, eikä tarvi pohjilta lähteä. Ei toi lenkkeily kyllä mun juttu ole, mutta hammasta purren meni.
3) Näkyvyyden rakentaminen
Kolme lehtijuttua (MP-Maailma 2/2014, Vantaan Sanomat 5.3.2014, Raksanuoret 11.3.2014) sekä tämä facebook sivu - siinä mitä tehtiin. Pari juttua vireillä, niistä lisää myöhemmin, mikäli toteutuu..
Kaveri mulle heitti tallilla, että jos lehteen saatais juttua. Pari ekaa minuuttia vaadin kovat perustelut, en tiedä miksi, mutten ihan heti lämmennyt idealle. Sitten mietin, että perhana miksei. Ei se ollutkaan niin kauheta, niin ilmoittelin muillekkin tahoille, ja esimerkiksi rakennusliiton lehti teki mielellään jutun. Ja mikäli tästä ammattia haaveilee, niin parempi tottua pistämään se pärstä joka koloon.
4) Tekniikkaan perehtyminen.
Se oli neljä vuotta sitten, kun vaihdoin kevarin mennän irtonaiseen koneeseen kerrostalon parvekkeella. Nyt on tilat kunnossa, niin on tullut viihdyttyäkin tallissa. "Eikö sulla ole elämää?" kysy tallikaveri yks päivä, kun olin taas kädet mustana rikkomassa jotain.
Alkoi kesällä tympimään, kun toiset puhuu ensiöakselin kolmosrattaasta, ja itse siinä suu auki ihmetellä, että mistähän noi puhuu.. Niimpä päätin räjäyttää kakkospyörän moottorin osiksi, ja nyt tajuan mistä puhutaan Teoriassa tiedän moottorin toiminnan, mutta käytännön kokemus rajoittui 2-tahdin männänvaihtoon.
5) Jaksaa kesään asti.
Ehkä pari kertaa saatto mielessä pyöriä, kuinka vaikeeta tästä elämästä voi itelleen tehä
Herätä lauantaina töihin, ja syödä käpyjä sen takia, että pääsee kesällä heittään volttia pyörän kanssa, ja siinä sivussa laittaa rahansa taivaan tuuliin. Ei voi käsittää. Mutta nyt aurinko porottaa, ja mikäli se porottaa niinkuin tänään, niin ensi viikonloppuna olisi tarkoitus päräyttää Botniaringille, ja avata kausi. Kävin hakemassa vähän perhosiakin vatsan pohjaan, kun testasin vieläkö pyörä käynnistyy.. kyllä toi rivinelonen on vaan musiikkia korville
Mutta nyt on puheet puhuttu, katotaan onko ukosta lunastaan puheita, tavoitteet on ja pysyy. Tämä on sen verran kallis pelkkänä harrastuksena, että se on sitten kaikki tai ei mitään. Ehkä näin siviilissä saattaa pientä "painetta" olla kun on tullut lehdissä sanottua ammattiurasta, ja vuosi vasta ajettu. Mutta sen sanon, että pyörän päällä nuo paineet katoaa, ja itseluottamus on kova kuin kivi, välillä liiankin hyvä, siitä seuraa kuperkeikkoja. Kesän yksi tavoite on rauhoittua pyörän päällä, ja yrittää muistaa, etten olekkaan Rossi.