Uusimmat

24 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Bazzaz luistonesto

Aloittaja tuomas, 09.01.14 - klo:13:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tuomas

Tämä on niin tätä. pitäisi päästä testaamaan tuota kapistusta tai sitten ostaa sikaa puolittain säkissä.

Voiko tuota kapistusta muuten ajaa pelkkänä luistonestona, niin että jättää ruiskunohjauksen ja shifterin kokonaan pois?

-tuomas-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

murmela

Lainaus käyttäjältä: tuomas - 10.01.14 - klo:07:34
Itse ajattelin tuosta luistonestosta, että sitä voisi käyttää tiettyyn pisteeseen asti turvaverkkona. Jos uskaltaisi availla hieman ronskimmin, niin olisi joku järjestelmä mikä puuttuisi peliin ennenkuin kaseikko ja honda kohtaavat.

Ymmärrätkö miten tuo Bazzasin TC toimii?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tuomas

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.01.14 - klo:10:22
Lainaus käyttäjältä: tuomas - 10.01.14 - klo:07:34
Itse ajattelin tuosta luistonestosta, että sitä voisi käyttää tiettyyn pisteeseen asti turvaverkkona. Jos uskaltaisi availla hieman ronskimmin, niin olisi joku järjestelmä mikä puuttuisi peliin ennenkuin kaseikko ja honda kohtaavat.

Ymmärrätkö miten tuo Bazzasin TC toimii?
Joo, siis tiedän kyllä periaatteen millä se toimii, sen rajoitukset ja sen että se ei ole mikään idioottivarma järjestelmä mitä vasten voi ajaa ihan huolettomin mielin. Mutta lähtökohtana on kuitenkin mopo missä ei ole mitään tämänsuuntaista systeemiä, pakkohan sen on jotain auttaa/korjata/ehkäistä. 

-tuomas-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

murmela

Lainaus käyttäjältä: tuomas - 10.01.14 - klo:10:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.01.14 - klo:10:22
Lainaus käyttäjältä: tuomas - 10.01.14 - klo:07:34
Itse ajattelin tuosta luistonestosta, että sitä voisi käyttää tiettyyn pisteeseen asti turvaverkkona. Jos uskaltaisi availla hieman ronskimmin, niin olisi joku järjestelmä mikä puuttuisi peliin ennenkuin kaseikko ja honda kohtaavat.

Ymmärrätkö miten tuo Bazzasin TC toimii?
Joo, siis tiedän kyllä periaatteen millä se toimii, sen rajoitukset ja sen että se ei ole mikään idioottivarma järjestelmä mitä vasten voi ajaa ihan huolettomin mielin. Mutta lähtökohtana on kuitenkin mopo missä ei ole mitään tämänsuuntaista systeemiä, pakkohan sen on jotain auttaa/korjata/ehkäistä.

-tuomas-
Ymmärrätkö sen että jos se on säädetty sun mukavuusalueen ylärajalle eli silloin kun ajat ns eniten täysiä/ limitillä, se ei toimi silloin kun availet ronskimmin?
Ja jos se on säädetty ronskimpiin avauksiin, se ei toimi silloin kun ajat ns eniten täysiä/ limitillä?

Eli sen toiminta-alue on hyvin kapea sektori, ja se toimii vain sillä tietyllä sekotrilla ajaessa. Ja kuskin pitää säätää se sille tietylle sektorille, ja ajaa sillä tietyllä sektorilla, ja kuskin ajotyylin pitää pysyä sillä sektorilla.
Ja ennen kaikkea kuskin pitää ymmärtää että heti jos kuski poistuu siltä kapealta sektorilta; Bazzasin TC ei toimi niin kuin kuski haluaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.01.14 - klo:10:10
Mullahan oli tuo Bazzaz  -11 kymppiärrässä.
Kuten murmis sanoikin, vaatii säätämistä ja taas säätämistä.
Puuttui peliin jopa suorilla(oma säätämättömyys moka), enkä mä oikeen päässy sinuiksi koko vehkeen kans.
Ennemmin mä tykkäsin sen muista mukana tuomista eduista, shifteristä ja pruutan säädöistä.

Se vaihdepolkimen kytkin alkoi mullakin vikomaan, mut otin sen irti ja puhdistin/rasvasin elektroniikan hommeleissa käytettävällä aineella ja sen koommin ei ongelmia.
Mulla on -09 bladessa tuo Bazzaz. Aika samoja fiiliksiä kuin tuossa yllä.
Paljon vaatisi säätämistä, että saisi hyväksi. Enkä varmaan senkään jälkeen luottaisi siihen sen vertaa, että uskaltaisin tietoisesti ajaa sen lustonestoa vasten, kun sen verran alkeellinen systeemi.
Sitä en osaa sanoa, että onko se pelastannut minut kaadolta. Renkaiden kuluminen oli toisinaan sitä luokkaa etten usko sen juurikaan siihen auttaneen.
Sen jälkeen kun pyörä laitettiin kisakuntoon ja siirryin seos kumeihin + lämppäreihin, niin aina ollut tämä systeemi kiinni, joten vaikea verrata pyörää ennen ja jälkeen Bazzazia. Ja mitä enemmän oma vauhti kasvoi, niin sitä epäherkemmälle luistonestoa säädin. Alussa minullakin liian tiukalla asetukset ja pätki sytytystä vähän joka kohdassa rataa.
Jos tarvitsee shifterin ja moottorinohjauksen, niin tämä luistonesto tulee kivasti paketissa mukana. Mutta, jos pelkkää luistoestoa tarvitsee, niin enpä tiedä ostaisinko.
Onhan siinä se psyykkinen puoli. Kun tietää pyörässä sellaisen olevan, niin ehkä uskaltaa enemmän. Tietty joku rämäpää taas uskaltaa sitten vähän liikaa.

murmela

Ehkä tuon bazzazin tc:n säädön problematiikan/ tc:n "toimimattomuuden" ymmärtää paremmin esimerkin myötä?

Taulukoissa kaasun asento 0-100 % ja kierrosluku 1-10 * 1000 rpm.

Tasasäätö
Rajoittaa kierrosluvun/ takarenkaan maksimikiihtyvyyden johonkin arvoon.
Jos toimii pystyssä, niin perä karkaa avauksissa.
Jos toimii avauksissa, niin meno pätkii suorilla.

Kaasusäätö
Mitä enemmän avaa sitä vähemmän TC rajottaa. Eli perä karkaa kaasua vääntämällä, jos mopo on kallellaan.

Kierroslukusäätö
Kaasun asento ei vaikuta mitenkään.
Pyörä ei kiihdy matalilla kierroksilla; oli se sitten mutkassa lintallaan tai pystyssä suorilla.
Jos avauksessa on korkeat kierrokset, TC ei rajota, ja perä karkaa.

Diagonaalisäätö
Avauksissa kaasua vääntämällä saa perän karkaamaan; jos vääntää riittävästi kaasua, tai avauksessa sattuu olemaan valmiiksi korkeat kierrokset, tai tietyn kierrosluvun jälkeen TC:n vaikutuksen pienentyessä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.01.14 - klo:10:10
Mullahan oli tuo Bazzaz  -11 kymppiärrässä.
Kuten murmis sanoikin, vaatii säätämistä ja taas säätämistä.
Puuttui peliin jopa suorilla(oma säätämättömyys moka), enkä mä oikeen päässy sinuiksi koko vehkeen kans.
Ennemmin mä tykkäsin sen muista mukana tuomista eduista, shifteristä ja pruutan säädöistä.

Se vaihdepolkimen kytkin alkoi mullakin vikomaan, mut otin sen irti ja puhdistin/rasvasin elektroniikan hommeleissa käytettävällä aineella ja sen koommin ei ongelmia.
Tuohon Jarskan entisen pyörän ongelmaan oli helppo ja toimiva ratkaisu: Bazzaz luistonesto nupista pois kokonaan, jolloin Kawan oma luistonesto jäi yksinään päälle ja sehän toimii loistavasti. Mielestäni paremmin kuin Bemarin oma. Ongelma korjattu eikä tarvinnust edes säätää innocent_1
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

jarska

Ööö, saiko siitä pelkästään luistoneston pois ja shifteri+ruiskunsäädöt jäi?
En muista enää.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.01.14 - klo:22:07
Ööö, saiko siitä pelkästään luistoneston pois ja shifteri+ruiskunsäädöt jäi?
En muista enää.
Jep. Se namikka ohjaustangossa, jossa oli numeroita + ja - puolella, sääti pelkästään luistoneston toimintaa. Se nollaan, niin luistonesto on pois ja muut säädöt sekä shifter toimii kuten säädetty. Mantastic, joka tuon sinulle asensi, antoi valistuneen vinkin, ettei missään nimessä kannata noita kahta yhtaikaa päällä pitää. Tulee tavallaan kilpailua keskenään ja kun eivät "keskustele" toistensa kanssa, niin ei oikein voi toimia, vaikka miten Bazazia säätäisi. Sanoi myös, että tuo Bazzaz on aivan alkeellinen järjestelmä Kawan omaan verrattuna, joten sen käyttämiseen tuossa pyörässä ei siten oikein perusteita ole. On muuten Heinolla myynnissä tuo sun vanha, hae pois kuleksimasta. Uus konekin on, just sisäänajettu ja kaikki herkut löytyy peukku_1
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

jarska

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 10.01.14 - klo:22:37Jep. Se namikka ohjaustangossa, jossa oli numeroita + ja - puolella, sääti pelkästään luistoneston toimintaa. Se nollaan, niin luistonesto on pois ja muut säädöt sekä shifter toimii kuten säädetty. Mantastic, joka tuon sinulle asensi, antoi valistuneen vinkin, ettei missään nimessä kannata noita kahta yhtaikaa päällä pitää. Tulee tavallaan kilpailua keskenään ja kun eivät "keskustele" toistensa kanssa, niin ei oikein voi toimia, vaikka miten Bazazia säätäisi. Sanoi myös, että tuo Bazzaz on aivan alkeellinen järjestelmä Kawan omaan verrattuna, joten sen käyttämiseen tuossa pyörässä ei siten oikein perusteita ole. On muuten Heinolla myynnissä tuo sun vanha, hae pois kuleksimasta. Uus konekin on, just sisäänajettu ja kaikki herkut löytyy peukku_1

No siinä se nähtiin, en paljoa ottanu selvää koko laitteesta vaan ajelin vaan meneen, en tienny et sen olis saanu ihan kokonaanki poijes päältä, luulin et potikasta karkeesti vaan vähentää ja säädättämällä loput.
Tosin hieman skeptinen olen että lähtiköhän kokonaan pois.


En mä sitä entistä enää takas, tää vanhempi malli on mulle passelimpi, eikä mun-sun- exästä nykymaun mukaan löydy juuri mitään herkkuja. :P

Reisca

Tee se itse ohjeita:

1. Luistonestonvalo, eli se valo joka loistaa kun luistonesto puuttuu peliin:

Bazzaz pinni #16 on 5v
Bazzaz pinni #15 kytkeytyy 0v kun valo palaa

tarvitaan led ja sille etuvastus, johtoa sekä liittimet kytkentää varten.
etuvastuksen mitoitus: ledcalc.com/
Osat jotain <5€ ja alkuperäinen valo ~80€

2. Kartanvalintakytkin:

Bazzazin johtosarjassa on ruskea johto lenkillä, korvataan lenkki kytkimellä.
Kytkin kiinni -> kartta 1, kytkin auki -> kartta 2.
http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=90919
osat ~5€, alkuperäinen kytkin ~70€

3. luistonestonsäätöpotikka

tämä ei ole vielä selvillä, osaisiko joku jolla tuollainen kytkin on, kertoa mitä kytkin tekee?
Vaihtaako se esim. vastusarvoa joka askelleella, vai onko siinä jotain hienompaa tekniikkaa.
Alkuperäinen maksaa yli 100€, ja osat tuskin montaa euroa.

Ruskea johto=maa
Punainen =5v
Sininen = lähtö?

http://wforiders.com/forums/showthread.php?25935-Homemade-Bazazz-switches

murmela

Jos jollain sattuu olemaan mopossaan tuo bazzasin TC ja se TC-säätönämiskä. Niin sen voi mitata yksinkertaisesti siten että ottaa sen säätönämiskän liittimen irti bazzazizta, ja mittaa yleismittarilla resistanssit sen säätönämiskän kolmen eri johdon väliltä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Just tuossa pöydällä odottelee activity led asennusta. Toinen ledi kameralle ja toinen kuskille. Muut hilut löytyykin.

Reisca

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.03.14 - klo:19:25
Just tuossa pöydällä odottelee activity led asennusta. Toinen ledi kameralle ja toinen kuskille. Muut hilut löytyykin.

Onko sinulla käytössä yleismittaria?
Jos on niin voisitko mitata ns. ohmipuolella tuon säätönumikan kolminapaisesta liittimestä vastusarvoja.
Huom liitin irrallaan!
Jos se on sellainen mitä kuvittelen, niin ruskean ja punaisen johdon välillä on esim. 10000/100000ohm,
ja ruskean ja sinisen johtimen välinen resistanssi muuttuu potikan asennon mukaan portaittain.



wbaum

Lainaus käyttäjältä: Reisca - 25.03.14 - klo:19:42
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.03.14 - klo:19:25
Just tuossa pöydällä odottelee activity led asennusta. Toinen ledi kameralle ja toinen kuskille. Muut hilut löytyykin.
Onko sinulla käytössä yleismittaria?
Jos on niin voisitko mitata ns. ohmipuolella tuon säätönumikan kolminapaisesta liittimestä vastusarvoja.
Huom liitin irrallaan!
Jos se on sellainen mitä kuvittelen, niin ruskean ja punaisen johdon välillä on esim. 10000/100000ohm,
ja ruskean ja sinisen johtimen välinen resistanssi muuttuu potikan asennon mukaan portaittain.
On juu. Meen joku ilta tällä viikolla tallille niin voin koittaa katsoa mitä sieltä näkyy.