Ei nuo nopeuserot taida olla ongelma kuin nopeassa ja keskiryhmän yläpäässä. Siinä porukassa joka arpoo ollako nopea vaiko ei. Näin hitaan ryhmän ajajan näkökulmasta katottuna eniten romua syntyy keski- ja nopeassa ryhmässä ja se jos mikä häiritsee ratapäivien jouhevaa kulkua. Kemoralla lauantaina tuota saatin maistaa ehkä riittävästi. Tiedän että tämän postauksen jälkeen kiviä ropisee mutta ropiskoon.
Orggin idea lie on kouluttaa motoristeja ajamaan turvallisesti. Rata sopii siihen paremmin kuin hyvin. Siellä hitaassa ja koutusryhmissä käy kääntymässä paljon ihmisiä joille nopean ja keskiryhmän sisäisten nopeuserojen ongelmat ei merkkaa muuten kuin että rataa siivotaan tavalla tai toisella. Ja siellä käydään kääntymässä kerran tai pari kesässä ja joku saattaa innostuessaan harrastuksessa jatkaa ja edetä ryhmäjaossa kykyjen mukaan.
Ajovuoron pituus leikkaantuu liian usein nopeampien ryhmien tarpeiden mukaan. Tämä konkretisoitu sunnuntaina missä lippuvaihdon ja nopeeseen valmistautumisen johdosta kaatamaton hidasryhmä ajoi 20 minuutista 10 , silti kukaan ei ole kovin valittanut asiasta.. Jotenkin kun tätä keskustelua lukee niin jos tämä toteutuisi nopeassa ilman kaatoja parku olisi aika kova.
Jos ajetut ajat alkaa olemaan ongelma niin pitää kait alkaa karsimaan niistä hitaan ryhmän kuskeista ensin. Neliryhmäjako toimii erittäin hyvin silloin kun lippujen varaajat tietävät oman keskimääräisen kierroskaikansa ja osaavat ostaa lippunsa oikein. Orggin päivillä painopisteen valinta on vähän hankalaa kun pitäisi tyydyttää niin monen erilaisen ajajan kyvyt yhteen tuntiin. Lähes mahdoton tehtävä missä on onnistuttut erinomaisen hyvin. Jos 90 tai parhaimmillaan120 motoristia on samalla kiekuralla päivän aikana, ainoa keino saada toimimaan ratapäivä on että jokainen tinkii siitä viimeisestä kymmenyksestä tai sekunnista kierrosajassaan romuriskin kurissa pitämiseksi. Kisat on sitten erikseen.