Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 17.06.14 - klo:15:21
Mulla oli alla uudet pehmoset v01:set aika-ajoissa. 1.6 ja 2.2 oli paineet. Lipsuivat avauksissa ja laitoin taakse käytetyn Dunlopin. No, sekin lipsui, joten vika oli ilmeisesti kuskissa: yritin vaihtaa ajotyyliäni -> kierrosaika hidastui -> yliyrittäminen -> liian aikainen aukaisu -> lipsuminen.
V01:set kului nätisti. Kokeilen niitä jatkossakin. Tällä hetkellä en osaa sanoa mielipidettä.
Mä en noista V01 renkaista tiedä, mut vaikuttais kyllä mun korvaan siltä, et olis avannu vähä liian kallellaan ja liian hätäsesti. Sain mäki tilanteen aikaseks, kun ihan korva maassa annoin kaasua kahvilan mutkassa, mutta ei toistunut enää seuraavilla kierroksilla. =) Tietysti, mitä kovempaa pystyy mutkaan sisään ajamaan, sitä parempi pito sulla siellä on avatessa.
Kovemmalla r10 takasella ajoin toissa vuonna ihan vakiogeometrioilla kemorassa 12.5, eikä pito-ongelmia ollut. Nyt tota omaa pyörää on tosiaan tunkattu perälle enempi, johtuen enempi eturenkaasta ku takarenkaasta. Sanoisin, että jos tuntuu jarruissa siltä, että perä nousee helposti ilmaan, pystyy geometriamuutosta testaamaan, esim laittamalla pari kierrosta lisää esijännitystä. Jos paranee niin ruuvaamaan. Ei mikään rengas oletuksena toimi, jos pyörän geometria on täysin erilaiselle renkaalle säädetty ja moni kuljettaja meneekin vipuun siinä, kuvitellen, että rengas ei toimi, vaikka vika on jossain muualla. Nyt kun olen itse ajanut kalliimmilla ja halvemmilla renkailla, uskon että suurin ero niissä tulee säädöissä. Toiset vain osuu vakiona paikalleen paremmin.
Itse en tosiaan kovin kovaa mennyt kemorassa (12.0), mutta Jasmin ajo 10.7 samanlaisella renkaalla. Toisaalta hyvä, että joku osoittaa renkaassa olevan potentiaalia, mutta toisaalta huono, kun en omaa saamattomuuttani pysty selittelemään enää silläkään. Ainahan voi sanoa, että aurinko paistoi silmään. =)
Nitroukselle tiedoksi, etten varsinaisesti mainosta ko. rengasta. Yritän antaa mahdollisimman paljon informaatiota muillekin, jotta mahdollinen rengasmerkin vaihto/testaus sujuisi mahdollisimman mutkattomasti, eikä muiden, kuin minun tarvitsisi kiivetä pakarat edellä puuhun, niin sanoakseni. Tässä lajissa on mielestäni ihan riittävästi salaisuuksia ja mysteereitä, joita yhdessä selvittämällä saataisiin tehtyä (toivottavasti) tästä vähän turvallisempaa meille kaikille, En ole expertti tai supersäätäjä, mutta tällä kokemuksella, joka mulla on jo ko. renkaasta, toivon että pystyn muitakin auttamaan. Kaikkea mitä sanon, ei kannata ottaa kirjaimellisesti ja yksilöissä on eroja, mutta uskoisin olevani suunnilleen oikealla sivulla tässä loputtomassa säätönupikoiden suossa.