Lainaus käyttäjältä: wbaum - 11.09.14 - klo:15:48
Jännä kun tästä aiheesta ei ollut ketjua. Mulle nyt alkaa valjeta että noita alustoja pitäis vähän huoltaakkin välillä.
Ehkä saan tuon työkalun tehtyä, millä etujousen saa alas... Mitäs öljyä noihin kikserin keuloihin kannattaa tunkea?
Keulan osalta tilanne on se että se pohjaa helposti, esijännitys on minimissä, jolloin painauma on suunnilleen oikea. Alusta välittää jokaisen radan pinnanmuodon kuljettajalle varsin lahjakkaasti tällä hetkellä
Noissa ollee perus cartridge keula, niin ota ny ainakin sit se cartridge irti. Lähtee sillä yhellä pultilla pohjasta. Cn pohjatulppa puolestaan ollee lukkosokalla paikoillaan. Eli sokka pois ja tulppa vetämällä irti. Mukana tulee yksi mäntä. Jos senkin purat niin, pujota osat irti ottaessasi vaikkapa nippusiteeseen ja side kiinni, niin järjestys pysyy ja osien putsaaminen on silti helppoo.
Sit viel vähintään 150 astetta lämpöö cn yläosan juureen, niin se lähtee kiertämällä irti siitä cn putkesta. Ja saat viimesenkin männän esille.
Jos siin yläosassa eli hydraulistopparin kupissa ei oo reikii, niin poraa siihen kylkiin "pohjalle" molemmin puolin 4 mm reijät. Ei sitä tarvi radalla. Kipon pohjalle taiteilet jonkun pohjaanlyöntikumin.
Ota kuvia purkaessas ctä. Niihin ei yleensä löydy räjäytyskuvia. Ja top-out jousen suunnalla voi olla väliä, koska toinen pää voi ollasen verran leveä, että se hirttää itsensä kiinni sinne cn yläpäähän. Eli kun on kasannut sen cn niin kokeile sen jouston toiminta ennen kuin lyöt sen kiinni liukuputkeen ja kasaat koko pampun.
Öljyksi esim Motul Factory 5W Motonetistä.
Jos pohjaaminen on ongelma, niin kasatessas voisit ehkä pistää öljynpinnan vakiota esim 10 mm korkeammalle.
Jos pohjaaminen ei ole ongelma, niin heität sen v**un nipparin siitä liukuputkesta mäkeen ja lopetat sen pohjaamisen täysin turhan ihmettelyn.