Toinen kokeilu oli motoparkin endurancessa. Kilpailu vei päähuomion ja varsinaisesti pyörän säätöihin ei ollut liikaa mahdollisuuksia.
Pari muutosta tuonne tuli kuitenkin tehtyä. Pudotin pyörää matalemmalle poistamalla takaiskarin yläpään prikan ja laskemalla keulaa, kuten parjan_fin suositteli. Lisäksi stomp gripeillä lisää pitoa tankkiin ja ergonomian hieromista. Välityksiksi 16-46, koska ei ollut 47 takaratasta. Välitys toimisi paremmin jos olisi muutamassa paikassa enemmän mutkanopeutta.
Motoparkissa ensimmäinen kokeilun jälkeen pyörä tuntui aavistuksen takapainoiselta ja edelleen keulan liike jarruissa on turhan hätäinen, joten otin kaksi kaksi kierrosta keulasta esijännitystä pois ja lisäsin kierroksen comppia. Nyt comp on keulasta kokonaan kiinni.
Toisella kokeilulla pyörä käyttäytyi loogisesti ja oli helppo ajaa. Ongelma kohdat meni säädöillä eteenpäin, joten kilpailuun en tehnyt muutoksia.
Kilpailussa ajoin yhden 23 kierroksen setin tasaista 1:35 aikaa, jonka aikana huomasin että ajoasento jää liian helposti liian lähelle tankkia ja asialle pitää tehdä jotain. Osittain ajoasennosta (ja ajovirheistä) johtuen tuntui myös ettei keula tarjoa niin paljoa pitoa hitaiden mutkien keskivaiheilla kuin mihin olen tottunut. Eturenkaassa vaihdoin pehmeästä kovaan seokseen mikä voi tietysti tuoda asian paremmin esiin. Eturengas meni hitaissa paikoissa luiston rajalla mitä ei näin hitaissa vauhdeissa pitäisi mielestäni vielä tapahtua, jos kaikki on kunnossa. Positiivisena puolena alustaa ja renkaita on helppo lukea kun tämmöset huomaa.
Seuraavana kokeiluna pitää motoparkissa laittaa 9.5 keulajouset paikalleen ja hakea compin säätöä avaamalla sopiva kompromissi keulan toimintaan. Käytettävä säätöalue varmaan yksi kierros. Tai sitten päivittää keula suosiolla parempaan, jos saa jostain haalittua rahat kasaan.
Takapään kanssa ei ollut mitään ongelmia. Pitoa on niin paljon etten saanut rengasta luistamaan kuin tornin mutkan avauksessa olevasta montusta. Takasuoralle vauhtia 1Hz GPS:ään 242km/h, joten kai se avaus ihan ok lähti, kun jarrumerkit on ihan liian akaisessa. Renkaatkaan ei tunnu kuluvan ollenkaan näissä vauhdeissa.
Ajamisessa sitten opeteltavaa tonnisen tavoista pois, että uskaltaa avata kovempaa ja viedä jarrumerkkejä edes lähelle paikkoja jossa tarvitsisi jarruttaakin. Alla kuitenkin vasta noin 80 kierrosta tällä pyörällä ja tänä kesänä joten siihen nähden asia kehittyy varsin hyvin.