Typerä virhe. Lähdettiin kavereiden kanssa ajamaan kiihtyvää settiä rauhallisella, rennolla rytmillä, minun vetäessä, kun ajoin jonkun kymmenyksen paremman ajan aamulla kavereihin nähden. Ekalla setillä aamulla varovasti 1.30. Toisella setilla ajoin 1.27.00
Sitten lähdettiin ajamaan tätä täyttä settiä. Tässä ajat lippaan asti:
1.28.94
1.27.84
1.27.64
1.27.46
1.26.57
1.26.01
(nurin)
Ajaminen sujui tosi hienosti, ja siirtelin rauhallisesti jarruja eteen päin, kunnes kakkos- ja kolmosmutkan välissä avauksesta jarrulle siirtyessä, hanska tarttui kaaukahvaan jarrun alussa kiinni; keula pomppas juuri sen verran, että kävi ilmassa, ja alastullessa mopon perä suoraan takaa yli. Siitähän taas lähti lehmälohjan isäntä pyörivään liikkeeseen. v***u mikä moka, ja kun koko alkaneen kauden olen tehnyt kaiken niin huolellisesti, joka ikistä yksityiskohtaa myöten, kun vaan osaan. Linjat alkoi olla vihdoin kohdillaan, ja kropan käyttö joka ikistä perseen siirtoa myöten samanlaista koko radan mitan, niin että sain vihdoinkin keskittyä vaan maltilliseen vauhdin nostoon.
Se jäi 0.82 s omasta emkasta, ja alla oli edelleen tuo "kulumaton" kova seos. Liimakumin olisin laittanut ekaa kertaa huomenna, mutta eipä laitetakkaan.
Neossa kuvattiin äsken, ja solisluu revennyt irti olkaluusta. Kuitenkin siististi, niin että vaan nivesiteet revenneet poikki. Tuossa se nyt solarin pää törröttää pystyssä
.
Huomenna 13.40 ortopedi liittää sen paikalleen, ja vamma ei ole kovinkaan paha kuvien perusteella, koska kaikki luut ovat ehjiä. Oletan pystyväni ajamaan Kemoran jokkiskisan. Mopo on Kuparisella, ja se tulee ajoissa kuntoon.
Tulen viikonloppuna katsomaan kisoja, ja Juniorin kanssa tullaan Jussina Veteliin. En epäile yhtään, ettenkö ajele siellä itsekkin keskiryhmässä pehmein ottein.
Onneksi on tapaturmavakuutus, ja mopossa kasko. Se ei ole tällä kertaa kovin pahassa kunnossa.
Peikkoja tai mörköjä ei ole, eikä tule. Hanskakäden motoriikan eteen tehdään jotain. Ensin tietysti keskittyneemmin kahvasta ote irti ennen jarrulle menoa. Jarrukahvan asento, ja itse kahvan matsku pitää tarkistaa.
Huolimattomuusvirhe, joka ei enää saa toistua.
Ajan siis kuun vaihteessa kemorassa kisan.
Brembon jarruihin voi todellaakin luottaa. kyllä pysähtyy!
Nyt Panacodi huuleen.
Kiitos avusta varikolla ja radan varressa taas kerran. Koitan välttää toistamasta tätä, ainakaan samassa mutkassa, samalla tyylillä ihan heti. Pahoittelut ylimääräisestä siivous- ym-talkoista Tuen väelle.