Jaahas..oiskoha se aika vihdosta viimein vähä ympätä 2018 kautta läjään päin ku uus puskee päälle kovaa vauhtia!
Mitäs sit, ensimmäinen täysi mittainen kausi radalle rakennetulla -07 vuoden R6sella. Ja ensimmäinen kesä pitkään aikaan ku ei ollu hallitusta rajottamassa toimintaa ni sai harrastaa just niin paljo ku lompakko vaan anto myöte.
Laskeskelin tossa äkkiseltää et ratapäiviä kerty 19 tai 20 kappaletta, kaikkia en racechronolla tallentanu, osa oli "aivojen lepuutus" päiviä ilman sen suurempaa tavoitetta.
Kausi starttas jollain trackdayn päivällä tutulla ja turvallisella Alastarolla, jossa edelliskautena tuli muutamina päivinä kurvailtua. Pyörään ja uuteen radan pintaan tutustumista, olipahan silkkistä verrattuna edelliskesän muistikuviin.
Siitä sit seuraavana päivänä äitienpäivää viettämään Ahvenistolle. Ensi kosketus tähän rataan, erittäin hieno rata, mutta ei välttämättä tule toista kertaa käytyä. Tai sitten jos sinne lähtee niin täytyy mennä ihan vaan fiilistelemään, sen verran lähellä on rautaa siellä vastassa jos lipsahtaa..
Sitte seuraavana viikonloppuna Kemoraan tutustumaan. Päivä alko hyvin ku lämppärit hajos (johto vaan tosin), onneks sain avuliaalta kokeneemmalta ratailijalta setin lämmittimiä lainaan! Ja loppupäiväst lauantaina syyläri päästi hieman vettä pihalle, onneks vasta varikolla kun flekti oli ottanut varikolla pyörää käytellessä kiinni syyläriin. Tämän sai onneks paikattua ulkoisesti..
Kemorasta jäi tuolloin kyllä hyvä maku, erittäin kiva rataprofiili.
Sitte taas vähä Alastaroo ennen Motoparkin päiviä.
Motopark.

ompahan hieno rata! Kunto pieni miinus, mutta se tuo vaan oman mausteensa mukaan.
Suunnitelmissa oli käydä myös ajamassa Botnialla, koska tavotteena oli ensimmäisenä kesänä käydä ajamas nuo Suomen isoimmat radat läpi ja niin paljo päiviä alle ku kerkee/finanssipoliittinen tilanne antaa myöden. Mopon kannen nahka ja oman selän välilevy oli kuitenkin eri mieltä asiasta ja joutu jättää muutamat ratapäivät väliin..
Nämä sattu harmillisesti vielä muutama viikko ennen omaa kesälomaa, mihin oli tietty suunniteltu kaikenlaista kivaa.. Selkä toipu onneks kriittisestä vaiheesta aika äkkiä, ajoittain toki vieläkin hieman kiukuttelee. Selkä sieti ajoa jotenkuten kuitenkin jo muutaman viikon päästä, jolloin tuli harrasteltua hieman katuajoa pitkästä aikaa. Lainapyörällä. Olihan sekin mukavaa käydä kavereiden kanssa hieman ajelemassa maisema geepeetä..
Sit pikku masennuksen jälkeen pikapikaa pärrä kuntoon ja elokuun puolessa välissä lähdettii taas Virtasalmelle vierailemaan!
Mitä omaan ajoon tulee niin kehitystä tuli tai ainakin vauhti kasvo aikalailla. Alastaro suunnilleen -10sekuntia, edellisen kesän zx10r räppäilystä.
Parit kipit tuli kokeiltua kans, molemmissa etunen alta suht pienes vauhdis, Alastaron Palmas ja Motoparkin kakkos mutka. Näistä oikeestaan ajatus et mitä tapahtu. Alastarolla vaan liikaa jarrua liian suures kallistukses, hieman ennen apeksia keula alta. Ja Motoparkissa, oisko ollu siellä toinen tai kolmas setti, en ollu jarrulla ku kurvailin ja tutustuin rataan sillai suht rauhallisesti ni siitä ajatuksena et ei vaan ollu vissii riittävästi painoa etusella..
Ajat pyörii radasta riippuen +4-8 sekuntia verrattuna STK600 luokan kärkeen. Motoparkissa eniten tähän nähden nipistettävää, Alastarossa vähiten.
Eniten kaudesta jäi "harmittamaan" kun Alastarolla 1:22 puolelle pääsy jäi 0,11sek päähän, mut täytyy tuohon siltikin tyytyväinen olla..vähän paremmalla syötöllä sit vaan ens kaudella
Summasummarum, hauskaa oli kyl koko rahan edestä. Varmaan nyt tulevalla kaudella ei ihan noin paljoa tule ajettua, alko käymään tuo reissaaminen joka jumalan viikonloppu hieman raskaaksi jo jossain vaiheessa kesää. Turusta Kemoraan ja Motoparkkiin hiacen kans työntää kuitenkin sen 5h suunnilleen. Toki joku hieman mukavamman/paremman (lue: ilmastointi+vakkari) auton hankkiminen voisi tehdä matkanteosta nautinnollisempaakin....mene ja tiedä kun ei tiedä paremmasta