Suosittelen aloittamaan repeämisongelman selvittelyn huollattamalla alustan, tällä on ainakin ollut omassa pyörässä isoin vaikutus renkaan repeämiseen ja samaa kokemusta on lähipiiristä useampi tapaus. Päivitin aikoinaan alustan kokonaan ja käytin wehnällä säädössä. Sen jälkeen ei ole renkaan repeämisongelmia ollut. Mikäli takaiskarin huoltoväli kasvaa, niin silloin alkaa takarengas repeämään. Iskarin kun käyttää huollossa, niin ongelma poistuu heti. Myös renkaan kuluminen vauhtiin nähden mielestäni järkevää. On tullut ajeltua lähinnä pirellin sc0-2 renkailla ja dunlopin MS2-4 ja nämä on kestäneet joka radalla hyvin. Pirelli on tuntunut toimivan uudella asfaltilla (alastaro ja botnia) hyvin, kun nostaa hieman painetta. Tallikaveri ajeli tuossa sc1 takasella Alastarolla ja rengas kului täydellisesti.
Toki kannattaa renkaaksi valita se itselleen mieluisin, mutta lähtisin korjaamaan tilannetta vähintäänkin huollattamalla alustan ja katsomalla, että painaumat ja geometria on tontillaan, mikäli näitä ei ole tehty. Öhlinsin suositus huoltoväliksi on muistaakseni 6 tuntia.