Mistä renkaat halvimmalla?

Aloittaja Nitrous, 13.11.14 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.01.16 - klo:17:02
Taas vaihteeksi rengaspähkäilyä.
Mikä olis seuraavista fiksuin ostos tonnariin takaseksi kun olis tarkotus päästä samalla rahalla mahdollisimman pitkälle pidon hirveesti kärsimättä:
Pirelli Superbike 200/60 sliksi (199€/kpl)
Pirelli Supercorsa 200/55 (145-169€/kpl)
Mezin Racetec Slick 200/60 (189€/kpl)
Dunlop KR108 195/65 (286€/kpl)
Dunlop KR108 ATQ44 (249€/kpl)

Olikos muita fiksuja vaihtoehtoja noiden lisäksi?

Ostaa kasa erilaisia ja kertoa meille miten mikäkin toimi?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 05.01.16 - klo:13:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.01.16 - klo:17:02
Taas vaihteeksi rengaspähkäilyä.
Mikä olis seuraavista fiksuin ostos tonnariin takaseksi kun olis tarkotus päästä samalla rahalla mahdollisimman pitkälle pidon hirveesti kärsimättä:
Pirelli Superbike 200/60 sliksi (199€/kpl)
Pirelli Supercorsa 200/55 (145-169€/kpl)
Mezin Racetec Slick 200/60 (189€/kpl)
Dunlop KR108 195/65 (286€/kpl)
Dunlop KR108 ATQ44 (249€/kpl)

Olikos muita fiksuja vaihtoehtoja noiden lisäksi?

Ostaa kasa erilaisia ja kertoa meille miten mikäkin toimi?
Ei jaksas nyt siihen leikkiin lähtee. Joku on kokeillu jo kuitenkin. Tuo Supersorsa kieltämättä houkuttas hintansa puolesta ja ne vois vielä muutamalla kympillä myydä katukuskeille kun on ajanu kyljet kaljuiksi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.01.16 - klo:14:19
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 05.01.16 - klo:13:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.01.16 - klo:17:02
Taas vaihteeksi rengaspähkäilyä.
Mikä olis seuraavista fiksuin ostos tonnariin takaseksi kun olis tarkotus päästä samalla rahalla mahdollisimman pitkälle pidon hirveesti kärsimättä:
Pirelli Superbike 200/60 sliksi (199€/kpl)
Pirelli Supercorsa 200/55 (145-169€/kpl)
Mezin Racetec Slick 200/60 (189€/kpl)
Dunlop KR108 195/65 (286€/kpl)
Dunlop KR108 ATQ44 (249€/kpl)

Olikos muita fiksuja vaihtoehtoja noiden lisäksi?

Ostaa kasa erilaisia ja kertoa meille miten mikäkin toimi?
Ei jaksas nyt siihen leikkiin lähtee. Joku on kokeillu jo kuitenkin. Tuo Supersorsa kieltämättä houkuttas hintansa puolesta ja ne vois vielä muutamalla kympillä myydä katukuskeille kun on ajanu kyljet kaljuiksi.

Saa siinä ainakin harrastaa koko kesän säätämistä, niin ei tartte ajaa niin kovaa :D

Supercorsa tuolla hinnalla on kieltämättä kustannusten puolesta kova. Varsinkin jos ne käytetyt saa helposti myytyä. Pidon ja keston puolesta sitten antanee tasoitusta superbikelle ja KR108:lle.

Omat kokemukset noista Pirelleistä on parin vuoden takaa ja silloin ainakin noi otti Dunlopilta suht tuntuvasti pataan pidossa ja kestävyydessä. Dunlop ainakin on noista vielä kehittynyt helpommaksi käyttää ja paremmaksi pidoltaan sekä kestoltaan. Pirellissä varmaan vastaavaa kehitystä, mutta siitä ei ole kokemusta. Kaikki ne on kuitenkin erilaisia ajaa ja omaan käteen sopii toi Dunlopin tuntuma, joten sillä mennään. Jos renkaita menee 2-3kpl kaudessa, niin ehkä just raaskii ostaa noi mitkä saa heti toimimaan ilman säätämistä :)

Mitä noiden kestoista on jäänyt mieleen, niin SC2 kesti botnialla ehkä 45 kierrosta ja SC1 kemoralla noin 40 kierrosta. Dunlopin kanssa ajanut kemoraa 100-150 kierrosta ja Alastaro/motopark 150-200 kierrosta.  Noi on kyllä tuossa kohtaa jo ihan loppuun kaluttuja.

wbaum

Tehdäänpä tää nitrolle helpoksi, kun se ny tossa soutaa huopaa.

Osta supercorsaa/superbikee,  jos saat halvalla ja corsan 55-profiili on kyllä huonompi lintallaan, mut sen kans pärjännee.

Muuten peruskäyttöön medsoft-medhard kr108 dunloppi on aina paras, varsinki jos kiinnostaa ajaa ne loppuun.

Bridgen v02-medium on ok kumi mikä menee missä vaan, ei repee millää, mut peruskesto ei ehkä ihan eliittiä ole, mut jos saa tyyliin ~160-170e niin hyvä ostos. Kun kuluu niin minusta ilmoittaa mukavammiin kuin pirellit. Softi ei oo niin hyvä.

Tykkäisin tästä ite siksi ettei tarvis arpoa mitään, tuota vaan x määrä päiville matkaan. Ainakaan mulla ei joku sc2 toiminu tähän tyyliin, tietty jos olis aina uutta laittanu alle niin ehkä sitten...?

/imo

Nitrous

05.01.16 - klo:20:28 #34 Viimeisin muokkaus: 05.01.16 - klo:20:31 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 05.01.16 - klo:15:18
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.01.16 - klo:14:19
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 05.01.16 - klo:13:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.01.16 - klo:17:02
Taas vaihteeksi rengaspähkäilyä.
Mikä olis seuraavista fiksuin ostos tonnariin takaseksi kun olis tarkotus päästä samalla rahalla mahdollisimman pitkälle pidon hirveesti kärsimättä:
Pirelli Superbike 200/60 sliksi (199€/kpl)
Pirelli Supercorsa 200/55 (145-169€/kpl)
Mezin Racetec Slick 200/60 (189€/kpl)
Dunlop KR108 195/65 (286€/kpl)
Dunlop KR108 ATQ44 (249€/kpl)

Olikos muita fiksuja vaihtoehtoja noiden lisäksi?

Ostaa kasa erilaisia ja kertoa meille miten mikäkin toimi?
Ei jaksas nyt siihen leikkiin lähtee. Joku on kokeillu jo kuitenkin. Tuo Supersorsa kieltämättä houkuttas hintansa puolesta ja ne vois vielä muutamalla kympillä myydä katukuskeille kun on ajanu kyljet kaljuiksi.

Saa siinä ainakin harrastaa koko kesän säätämistä, niin ei tartte ajaa niin kovaa :D

Supercorsa tuolla hinnalla on kieltämättä kustannusten puolesta kova. Varsinkin jos ne käytetyt saa helposti myytyä. Pidon ja keston puolesta sitten antanee tasoitusta superbikelle ja KR108:lle.

Omat kokemukset noista Pirelleistä on parin vuoden takaa ja silloin ainakin noi otti Dunlopilta suht tuntuvasti pataan pidossa ja kestävyydessä. Dunlop ainakin on noista vielä kehittynyt helpommaksi käyttää ja paremmaksi pidoltaan sekä kestoltaan. Pirellissä varmaan vastaavaa kehitystä, mutta siitä ei ole kokemusta. Kaikki ne on kuitenkin erilaisia ajaa ja omaan käteen sopii toi Dunlopin tuntuma, joten sillä mennään. Jos renkaita menee 2-3kpl kaudessa, niin ehkä just raaskii ostaa noi mitkä saa heti toimimaan ilman säätämistä :)

Mitä noiden kestoista on jäänyt mieleen, niin SC2 kesti botnialla ehkä 45 kierrosta ja SC1 kemoralla noin 40 kierrosta. Dunlopin kanssa ajanut kemoraa 100-150 kierrosta ja Alastaro/motopark 150-200 kierrosta.  Noi on kyllä tuossa kohtaa jo ihan loppuun kaluttuja.
On kyllä ihan älytön ero sulla noissa kierrosmäärissä renkaiden välillä. Kusiaisen alla kuitenkin Pirelli kesti sen n. 100 kierrosta kemoraa. Tai olis kestäny jos olis kääntäny, kääntämättä 78 kierrosta oli kuitenkin aika kova. Pirellin kestoa kyllä verottaa se, että 1-2mm ennen kuvion/merkin loppua pito heikkenee aika paljon. Tosin esim. nopeen hitaan pään kyydissä tolla pidon heikentymisellä ei oo mitään merkitystä. (Tämä siis vinkiksi muille, jotka pohtii renkaita). Dunloppi kyllä houkuttas, mutta kun ne on niin s**tanan kalliita. Toki jos uskaltas luottaa, että ne kestää kierroksia 1,5-2XPirellin kierrosmäärä niin sit uskaltas ottaa. Mut jotenkin tuntuu hurjalta, että 2-3 päivää ajas samalla. Mitenköhän herkkiä ne alustan säädöistä/paineista nykysellään?

Edit. Sen verran Pirellistä, että kun on kuuma keli SC2 häviää alle hetkessä. Kuumalla SC1 tai jopa SC0 kestää paremmin kierroksia. Alle +15 SC2 alle, 15-25 SC1/SC2 riippuen radasta ja yli +25 SC1/SC0.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Wper

Mä sain  slowriderilta sarjan dunloppia testiin viime kesänä. Oisko ollut ajettu 100-150krs. Ja sillä setillä ajoin omaa parasta vauhtia kemorassa 1.12,5 ja ainakin mun mielestä dunlopissa se takasen luisto on helpommin luettavissa kun pirellissä. Ja tosiaan pirelliä ei pysty ajaa niin loppuun pidon pahasti kärsimättä.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Wper - 05.01.16 - klo:20:33
Mä sain  slowriderilta sarjan dunloppia testiin viime kesänä. Oisko ollut ajettu 100-150krs. Ja sillä setillä ajoin omaa parasta vauhtia kemorassa 1.12,5 ja ainakin mun mielestä dunlopissa se takasen luisto on helpommin luettavissa kun pirellissä. Ja tosiaan pirelliä ei pysty ajaa niin loppuun pidon pahasti kärsimättä.
Ainakin viimeks kun oon ajanu Dunlopilla, se oli pitävämmän olonen luistossakin kun taas Pirelli liukuu vähän pehmeemmin. En osaa ite sanoa, että kumpi on parempi tuntumaltaan, mun makuun ne on vaan erilaisia.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.01.16 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 05.01.16 - klo:15:18
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.01.16 - klo:14:19
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 05.01.16 - klo:13:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.01.16 - klo:17:02
Taas vaihteeksi rengaspähkäilyä.
Mikä olis seuraavista fiksuin ostos tonnariin takaseksi kun olis tarkotus päästä samalla rahalla mahdollisimman pitkälle pidon hirveesti kärsimättä:
Pirelli Superbike 200/60 sliksi (199€/kpl)
Pirelli Supercorsa 200/55 (145-169€/kpl)
Mezin Racetec Slick 200/60 (189€/kpl)
Dunlop KR108 195/65 (286€/kpl)
Dunlop KR108 ATQ44 (249€/kpl)

Olikos muita fiksuja vaihtoehtoja noiden lisäksi?

Ostaa kasa erilaisia ja kertoa meille miten mikäkin toimi?
Ei jaksas nyt siihen leikkiin lähtee. Joku on kokeillu jo kuitenkin. Tuo Supersorsa kieltämättä houkuttas hintansa puolesta ja ne vois vielä muutamalla kympillä myydä katukuskeille kun on ajanu kyljet kaljuiksi.

Saa siinä ainakin harrastaa koko kesän säätämistä, niin ei tartte ajaa niin kovaa :D

Supercorsa tuolla hinnalla on kieltämättä kustannusten puolesta kova. Varsinkin jos ne käytetyt saa helposti myytyä. Pidon ja keston puolesta sitten antanee tasoitusta superbikelle ja KR108:lle.

Omat kokemukset noista Pirelleistä on parin vuoden takaa ja silloin ainakin noi otti Dunlopilta suht tuntuvasti pataan pidossa ja kestävyydessä. Dunlop ainakin on noista vielä kehittynyt helpommaksi käyttää ja paremmaksi pidoltaan sekä kestoltaan. Pirellissä varmaan vastaavaa kehitystä, mutta siitä ei ole kokemusta. Kaikki ne on kuitenkin erilaisia ajaa ja omaan käteen sopii toi Dunlopin tuntuma, joten sillä mennään. Jos renkaita menee 2-3kpl kaudessa, niin ehkä just raaskii ostaa noi mitkä saa heti toimimaan ilman säätämistä :)

Mitä noiden kestoista on jäänyt mieleen, niin SC2 kesti botnialla ehkä 45 kierrosta ja SC1 kemoralla noin 40 kierrosta. Dunlopin kanssa ajanut kemoraa 100-150 kierrosta ja Alastaro/motopark 150-200 kierrosta.  Noi on kyllä tuossa kohtaa jo ihan loppuun kaluttuja.
On kyllä ihan älytön ero sulla noissa kierrosmäärissä renkaiden välillä. Kusiaisen alla kuitenkin Pirelli kesti sen n. 100 kierrosta kemoraa. Tai olis kestäny jos olis kääntäny, kääntämättä 78 kierrosta oli kuitenkin aika kova. Pirellin kestoa kyllä verottaa se, että 1-2mm ennen kuvion/merkin loppua pito heikkenee aika paljon. Tosin esim. nopeen hitaan pään kyydissä tolla pidon heikentymisellä ei oo mitään merkitystä. (Tämä siis vinkiksi muille, jotka pohtii renkaita). Dunloppi kyllä houkuttas, mutta kun ne on niin s**tanan kalliita. Toki jos uskaltas luottaa, että ne kestää kierroksia 1,5-2XPirellin kierrosmäärä niin sit uskaltas ottaa. Mut jotenkin tuntuu hurjalta, että 2-3 päivää ajas samalla. Mitenköhän herkkiä ne alustan säädöistä/paineista nykysellään?

Edit. Sen verran Pirellistä, että kun on kuuma keli SC2 häviää alle hetkessä. Kuumalla SC1 tai jopa SC0 kestää paremmin kierroksia. Alle +15 SC2 alle, 15-25 SC1/SC2 riippuen radasta ja yli +25 SC1/SC0.

Nitrouksen kanssa näistä jo eilen juteltiin, mutta laitetaan tännekin jotain.

Ei noi lämpötilat pitäis noissa mun kokeiluissa pielessä olla. Toki näistä on se pari vuotta aikaa. Kemoran SC1 oli -12 paistoa, joten noista ajoista on varmasti kehitystä tapahtunut. Pirelli pitää aikansa, sitten kun pito heikkenee ja luistot kasvaa, niin rengas kuluu alta nopeasti pois. Alustan säädöt nyt tuskin oli ihan optimaaliset, kun yksittäisiä renkaita ajaa pois.

Tuohon alusta/paineet kohtaan vois sanoa et niistä ajoista kun nitrous ajoi viimeksi tonnarilla ja dunlopilla (uusimmat ehkä 2011 paistoa?) on käytettävyys parantunut törkeän paljon. Nämä nykypäivän versiot on ainakin itselle olleet tosi helppoja käyttää eikä ole tarvinnut renkaita repiä. Esim. joku med/soft tai med/hard takana taitaa toimia kaikilla radoilla ja lähes lämpötilasta riippumatta.

KawaJawa

Onko yleensä kauden ulkopuolella tullut hyviä tarjouksia gummeista? 
Ensimmäistä vuotta lajin parissa, niin ei ole ennen tullut seurattua markkinoita.
PS. Jos jollain on kusiaiseen vähän ajettuja takasia ylimääräisenä, niin voisin mahdollisesti ostaa pois.

Jone

Lainaus käyttäjältä: KawaJawa - 28.10.19 - klo:00:57
Onko yleensä kauden ulkopuolella tullut hyviä tarjouksia gummeista?
Ensimmäistä vuotta lajin parissa, niin ei ole ennen tullut seurattua markkinoita.
PS. Jos jollain on kusiaiseen vähän ajettuja takasia ylimääräisenä, niin voisin mahdollisesti ostaa pois.

Alkaa olla syyskausi ohi jo, mutta jollain saksalaisilla kaupoilla on vielä jotaki jämä sarjaa/seosta jäljellä.

Esim: https://www.gp503.de/index.php/pirelli/rennreifen-slicks/pirelli-diablo-superbike-slick-1470.html

Pirelli Diablo Superbike Slick 180/60-R17 SC3 (Medium-Hard) (DOT 2016) - 99€

Mutta sit tullaan siihe usein pinnalle tulevaan keskusteluun miksi talvella ei seoskumeja oikein uskalla ostaa.

Peksu

Onks kukaan muuten ajellu tommosella SC3:lla?

KawaJawa

Melko hyvän hintaisia. 
Onko ne niin herkkiä miinusasteille, vai miks ei uskaltais ostaa talvella?
Muakin kiinnostais, että minkälainen toi SC3 on ajaa?

Jone

Lainaus käyttäjältä: KawaJawa - 28.10.19 - klo:17:10
Melko hyvän hintaisia.
Onko ne niin herkkiä miinusasteille, vai miks ei uskaltais ostaa talvella?

Seosrenkaiden lasittumispiste taitaa olla 0-5C asteen välissä, ja sen jälkeen ne on kuin lasia. Ja tietäen postin yms. tavan käsitellä tavaraa, on aika riskiä tilata tälleen.

Ei siis kylmä niille mitään hallaa tee, kunhan niitä ei paisko.

KawaJawa

On tää kumma harrastus, ku renkaatki muuttuu lasiksi talvisin. 

Jone

Lainaus käyttäjältä: KawaJawa - 28.10.19 - klo:23:01
On tää kumma harrastus, ku renkaatki muuttuu lasiksi talvisin.



Tossa kuva kumista mille näin käyny.

Powered by EzPortal