Lainaus käyttäjältä: santerik - 15.06.20 - klo:20:16
K3 tonnikas sutka.
Noihin K3-K4 tonni-kiksereihin on joskus vaihdettu RR-käytössä pidempiä koiranluita linkustoon -> madaltaa takapäätä. Tsekkaa, näyttääkö ne alkuperäisiltä vai joltain muilta.
Tämä ei ole käynyt omaan ajatusmaailmaani oikein ikinä, mutta nopeet ovat sanoneet, että silloin pyörä on toiminut mutka-ajoissa paremmin / pyörästä on tullut ketterämpi.
Kuvan perusteella takarengas on oikein bueno, mutta tuo etunen taas ei. Tulkitsisin sen myös niin, että renkaalla on ollut liian vähän painoa.
Eli kun jarrutat apeksiin asti, niin eturengas on aikalailla tyytyväinen. Kun rupeet apeksista kiihdyttämään, niin renkaalla on liian vähän painoa ja siitä syystä se rupeaa luisumaan sivusuunnassa ja ajattaa sua leveäksi.
Itse ainakin testaisin laittaa keulaputkia näkyviin lisää 1-2 mm (oikeesti noin vähän), eli keulaa alemmas. Testisetti tai pari radalla ja sit tuumaa, oliko vaikutus oikeanlainen.
Jos sulla on cliparit vakioasennossa tai muuten liian takaviistoon käännettynä, niin niitä jos työntää eteenpäin, niin painoa siirtyy enemmän etupyörälle. Leveämmillä clipareilla myös ohjaamoon tulee lisää tilaa ja jarruttamiseen sekä mutka-ajamiseen tulee lisää vakautta.
edit. tuli sellainen mieleen, että jos se sun keula pohjaa, niin sittenhän se tosiaan pohjaa. Tällöin jarrutuksen kuormitus siirtyy kokonaan renkaan rungon hoidettavaksi. Tämän asian tarkistaisin ihan ensimmäiseksi. Lainaa kaverilta tai käyt ostamassa jonkun 40€ kiinankameran ja kiinnität sen niin, että se kuvaa keulaputkia ja niiden liikettä. Se nippuside on lähes "saa****an keksintö", kun se valuu tärinöistä ja näyttää ääriliikkeet töyssyjen, kuoppien tai ajovirheiden seurauksista.