Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.06.20 - klo:20:04
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.06.20 - klo:12:01
Kannattaa myös tsekata kuinka kaukana tankista istuu, ja pönöttääkö selkä pystyssä, vai leuka tankissa&kahvassa.

Yhden mutkassa sivulta otetun dian löysin. Tankissa näyttäisin olevan kiinni (ei pattiloi tankissa) ja kypärä abaut kliparuen tasolla pyörän suunnassa vahdaten...
Meetkö jarrulla apeksiin, ja laskeeko sulla yläkroppa samaa tahtia ku jarru kevenee?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.06.20 - klo:23:30
Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.06.20 - klo:20:04
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.06.20 - klo:12:01
Kannattaa myös tsekata kuinka kaukana tankista istuu, ja pönöttääkö selkä pystyssä, vai leuka tankissa&kahvassa.

Yhden mutkassa sivulta otetun dian löysin. Tankissa näyttäisin olevan kiinni (ei pattiloi tankissa) ja kypärä abaut kliparuen tasolla pyörän suunnassa vahdaten...
Meetkö jarrulla apeksiin, ja laskeeko sulla yläkroppa samaa tahtia ku jarru kevenee?
Omasta mielestä menen jarrulla apeksiin. Krono väittää, että jarru kevenee olemattomiin kokolailla heti kun mutkaan alan taittaa. Liekö taas itänaapuri mulkannut gepsiä..

Yläkropan liikkeestähän ei varmaksi tiedä edes se itänaapuri.

teemuki

Pyllykamerahan sen liikkumisen kertoo armottomasti, ja sitä ei pääse se itänaapuri sotkemaan.

santerik

Lainaus käyttäjältä: teemuki - 17.06.20 - klo:08:35
Pyllykamerahan sen liikkumisen kertoo armottomasti, ja sitä ei pääse se itänaapuri sotkemaan.

Tämä tietty totta, mutta ainakaan ekoihin säätöihin moista ei ole käytettävissä...

T1mppa

22.06.20 - klo:09:59 #1414 Viimeisin muokkaus: 22.06.20 - klo:10:07 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: santerik - 15.06.20 - klo:20:16
K3 tonnikas sutka.

Noihin K3-K4 tonni-kiksereihin on joskus vaihdettu RR-käytössä pidempiä koiranluita linkustoon -> madaltaa takapäätä. Tsekkaa, näyttääkö ne alkuperäisiltä vai joltain muilta.
Tämä ei ole käynyt omaan ajatusmaailmaani oikein ikinä, mutta nopeet ovat sanoneet, että silloin pyörä on toiminut mutka-ajoissa paremmin / pyörästä on tullut ketterämpi.

Kuvan perusteella takarengas on oikein bueno, mutta tuo etunen taas ei. Tulkitsisin sen myös niin, että renkaalla on ollut liian vähän painoa.
Eli kun jarrutat apeksiin asti, niin eturengas on aikalailla tyytyväinen. Kun rupeet apeksista kiihdyttämään, niin renkaalla on liian vähän painoa ja siitä syystä se rupeaa luisumaan sivusuunnassa ja ajattaa sua leveäksi.

Itse ainakin testaisin laittaa keulaputkia näkyviin lisää 1-2 mm (oikeesti noin vähän), eli keulaa alemmas. Testisetti tai pari radalla ja sit tuumaa, oliko vaikutus oikeanlainen.

Jos sulla on cliparit vakioasennossa tai muuten liian takaviistoon käännettynä, niin niitä jos työntää eteenpäin, niin painoa siirtyy enemmän etupyörälle. Leveämmillä clipareilla myös ohjaamoon tulee lisää tilaa ja jarruttamiseen sekä mutka-ajamiseen tulee lisää vakautta.

edit. tuli sellainen mieleen, että jos se sun keula pohjaa, niin sittenhän se tosiaan pohjaa. Tällöin jarrutuksen kuormitus siirtyy kokonaan renkaan rungon hoidettavaksi. Tämän asian tarkistaisin ihan ensimmäiseksi. Lainaa kaverilta tai käyt ostamassa jonkun 40€ kiinankameran ja kiinnität sen niin, että se kuvaa keulaputkia ja niiden liikettä. Se nippuside on lähes "saa****an keksintö", kun se valuu tärinöistä ja näyttää ääriliikkeet töyssyjen, kuoppien tai ajovirheiden seurauksista.

T1mppa

01.10.20 - klo:15:03 #1415 Viimeisin muokkaus: 01.10.20 - klo:15:09 käyttäjältä T1mppa
Väkertelin tollasen ens vuotta varten. Pitäiskö jotain lisätä tai muuttaa?

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: santerik - 17.06.20 - klo:19:52
Lainaus käyttäjältä: teemuki - 17.06.20 - klo:08:35
Pyllykamerahan sen liikkumisen kertoo armottomasti, ja sitä ei pääse se itänaapuri sotkemaan.

Tämä tietty totta, mutta ainakaan ekoihin säätöihin moista ei ole käytettävissä...

Nopeita arvauksia mitä itelle tulee mieleen... Jos pyörä kääntyy kevyesti, mutta ns. kaatuu alle ja puskee, niin
liian vähän trail.... putkia vähemmän läpi kolmiosta. Jos taas puskee sillain "puisesti", niin toiseen suuntaan.. ehkä jopa pidentää iskaria takaa kaveriksi.

Aivan liian vähän paluuta, ihan liikaa menovaimennusta tai öljyä tekee kans vähä vastaavaa. Pyytää jotai kaveria kokeileen, ni saa yhen mielipiteen lisää... tai parhaimmillaan kaatorahojen kautta rahaa lisä viriosiin.

santerik

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.11.20 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: santerik - 17.06.20 - klo:19:52
Lainaus käyttäjältä: teemuki - 17.06.20 - klo:08:35
Pyllykamerahan sen liikkumisen kertoo armottomasti, ja sitä ei pääse se itänaapuri sotkemaan.

Tämä tietty totta, mutta ainakaan ekoihin säätöihin moista ei ole käytettävissä...

Nopeita arvauksia mitä itelle tulee mieleen... Jos pyörä kääntyy kevyesti, mutta ns. kaatuu alle ja puskee, niin
liian vähän trail.... putkia vähemmän läpi kolmiosta. Jos taas puskee sillain "puisesti", niin toiseen suuntaan.. ehkä jopa pidentää iskaria takaa kaveriksi.

Aivan liian vähän paluuta, ihan liikaa menovaimennusta tai öljyä tekee kans vähä vastaavaa. Pyytää jotai kaveria kokeileen, ni saa yhen mielipiteen lisää... tai parhaimmillaan kaatorahojen kautta rahaa lisä viriosiin.

Tattis! Tekniikkapulmien takia jäi testailut testailematta. Toivottavasti saan pyörän kasaan ensi kesäksi notta pääsee kokeilemaan eri juttuja.

Pyörä lähtee menemään mun mielestä mutkaan ihan nätisti, mutta apeksissa tuntuu etten saa sitä kääntymään niin paljon kun haluaisin. Koittaa pakottaa pyörää kääntymään mutta samaan aikaan etunen tuntuu sortavan suoraan.. (ja koska kyseessä on alusta-topicci niin mitään ajolinjavirheitä ei myönnetä)

Powered by EzPortal