Lainaus käyttäjältä: Juha - 01.04.12 - klo:08:04
Eikös stock luokat käytä DOT renkaita ja vieläkö Supereissa on käytössä aika-ajorenkaat?
Superbikessa saavat Superpoleen päässeet kuskit yhden ylimääräisen eturenkaan (ymmärtääkseni sama seos kuin muissakin käytössä olevissa renkaissa) ja kaksi Superpole-takarengasta eli pehmeää aika-ajorengasta.
Superstockeissa ajetaan urarenkailla, ja pyörät muutenkin on aikalailla vakioita. Käytännössä suorituskykyyn vaikuttavia muutoksia on melko vähän. Moottoriin saa vaihtaa kannentiivisteen, muokata moottorinohjausta ja vaihtaa putkiston. Airbox pitää olla vakio, filtterin saa vaihtaa. Keulaan saa vaihtaa sisuskalut. Takaiskarin saa vaihtaa kokonaan, mutta sen kiinnityspaikkoja tai linkustoa ei saa muuttaa. Jarrupalat, -levyt ja -letkut saa vaihtaa muttei esim. pääsylinteriä eikä jarrusatuloita. Tankki pitää olla vakio, samoin vanteet...
Superbike, Supersport ja Superstock säännöt löytyy täältä:
http://www.fim-live.com/fileadmin/alfresco/6510004_Anglais.pdf (ihan mielenkiintoista luettavaa)
Ei ihan Sykesilla riittänyt ensimmäisessä lähdössä. Checa ajoi tuollaisen modernin voiton: tasaisen tappavaa kyytiä koko ajan ja muut tippuu kyydistä. Alussa oli ihan hyvin äksöniä.
Edit: Oli muuten Biaggilla ainoana kuskina jarrukahvasuoja (sama mikä on pakollinen GP-puolella). Phillip Islandillahan jarrukahva osui lähdössä Sykesiin ja ajautui siksi ulos.