Istuin ratapyörään.

Aloittaja Fasu, 03.05.12 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Fasu

Mistä sopiva istuin ratakäyttöön?  Ei oikein raaski tuunata alkuperäistä jakkaraa. Vikana on sen korkeus ja päällysmateriaali, jossa joutuu reilusti nostaan ahteria puolen vaihdossa. Persaus on kuin liimattuna siihen. Suomen ja Saksan purkupyörät on jo katteltu, eikä käytettyä löydy. Onko alettava pokkaamaan uusi pohja ja vietävä sitten tekele verhoomoon.
VV

MarkoL

Jos jakkaran kiinnikkeet ei ole vaikeet kopsata,kokeilisin vääntää pellistä pohjan.
1-1,5mm pelti taipuu vielä hienosti , ja päälle liimais routamattoa.
Ei olis kaukeet tappiot vaikka heti ei osuskaan ihan kannikan muotoon.
Ja tuota vielä kopistelee vaikka radan varressa uuteen muotoon...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Fasu

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 03.05.12 - klo:20:51
Jos jakkaran kiinnikkeet ei ole vaikeet kopsata,kokeilisin vääntää pellistä pohjan.
1-1,5mm pelti taipuu vielä hienosti , ja päälle liimais routamattoa.
Ei olis kaukeet tappiot vaikka heti ei osuskaan ihan kannikan muotoon.
Ja tuota vielä kopistelee vaikka radan varressa uuteen muotoon...
Thanks. Varmaan edullisin keino ongelman korjuuseen loppupeleissä.  Ja voishan sitä kopistella vaikka kesken setin.. reps_1
VV

murmela

Itsehän olen juuri tekemässä oikein varsinaista ratajakkaraa.
Jakkaran rungon sapluunan veistelin 4mm vanerista.
Siitä sit mallailu; runko 22mm vanerista, häsyrillä jne muotoillen/keventäen.
Päälle 12mm tiikkiviilutettu vaneri, pyöristyksest/ muotoilu 80-hiomalaikalla.
Etolasta tarvis hakee viel solukumii. Pohjan vois tyylitellä kilikalilla mattamustaks.
Kiinnitys tulee takaa samanlaisella kielekesysteemillä kuin orginaalissa, ja edestä pulteilla siihen orginaaliin tankin poikkiraudassa oleviin korvakkeisiin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Esim (Etola-yhtiöt) ETRA:sta:
NR-615 Solukumi 5mm 61,99e/m2, ts esim 30cm siivu x 1m levee, on 18,60e.
Bostik A3 kontaktiliima, 250ml, riittosuus 1m2, 12,20e.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Jumalauta että tosta tulee hyvä. tongue_2 *jizz in my pantz*
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Ou mai kaad... :o Siis: OU MAI KAAD mikä ero!!!1 :o
Nyt ei oo enää pienintäkään ongelmaa joka johtu siitä ett vakio penkki on liian loiva, liian pehmee, liian pyöree, liian liukas, tai ett tankki on liian liukas.
Heti ekassa mutkassa fiilis oli: :o cool_gif :-*

KANNATTI!
Ja jos joku ei usko, niin kokeilee vaikka pelkästään sitä ett liimaa tankin takaosan "ympäri" solukumia, niin tietää suurin piirtein mikä on homman juju.

:o
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

No itse tänään pari varovaista kokeilua kilvettömällä jossa shimmattu alusta. Eka ajatus olis että on tosi jäykkä perä eikä painu yhtään mutkissa. Näin jälkeen tajus, et eipä oo ku peltirunkoa vasten kate jonka päällä 5mm kumia. Ei se ihme et tuntuu kovalta ja takarengas/jousitus "tuntuu" ku vertaa perus penkkiin.

Tankin etuosa ku on tolla solukumilla vuorattu niin ei voi muuta sanoa ku että aika hurja ero liukkaaseen peltiin.

jarska

Bro toi ystävällisesti mulle palasen solukumia ja jos omatekele ei pysy/toimi, niin saapi Kemoralla liimailla uuden, kiitos.

Mun kermapeppu vierastaa kuitenkin noin ohutta(6mm) ja tilasin kokeeksi TÄÄLTÄ valmiin palasen.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.07.12 - klo:22:50
Bro toi ystävällisesti mulle palasen solukumia ja jos omatekele ei pysy/toimi, niin saapi Kemoralla liimailla uuden, kiitos.

Mun kermapeppu vierastaa kuitenkin noin ohutta(6mm) ja tilasin kokeeksi TÄÄLTÄ valmiin palasen.

Ei se tunnu yhtään kovalta ajaessa. Uskonpa että et vaihda tätä jos ei irtoo.

bro

Samaa mielä appin kans, ei se tunnu yhtää liian kovalta ajaessa. Niin tasaisia nämä suomen radat ja kaikkia :D

Juha_K

Tein katteeseen korotuksen kuidusta ja lisäksi tulee vielä 8mm solukumi Etrasta. Tossa oli istuinkorkeus useamman sentin matalammalla kuin vakiopenkillä. Ei mikään ihme, että ajoasento tuntui hieman ahtaalta.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Mä taasen nimenomaan halusin penkin etuosaa matalammalle, jotta saisin perseen alemmaks ja selän "kulmaa" hieman oikaistua.
Penkin tein "jyrkäks" jotta perse ei liukuis kiihdytyksessä.
Ja penkin etuosan mahollisimman leveeks jotta perseelle ois tukee sillon ku nivunen o tankissa.

Heti ekassa mutkassa ei voinu muuta todeta ku ett penkki TOIMII!  :o
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Ei tosta nyt mikään maailman hienoin tullu, mutta kylmätyyppien perusteella pitoa ainakin on :)


murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 15.07.12 - klo:21:43
Ei tosta nyt mikään maailman hienoin tullu, mutta kylmätyyppien perusteella pitoa ainakin on :)
Oisit pistäny ton solukumin tankin takaosan ympäri. Kokeile niin huomaat eron.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal