Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.07.12 - klo:14:18
Yksi kuski oli eilen Motoparkissa samanmoisella Kawalla kuin mulla ja sanoi jotta melut meni kakkosvaihteella yli vaikka oli myöskin sama vakioputki kuin mulla, ilman mitään muutoksia.
Isot pojat opetti, et ei niistä meluista ongelmaa tule(joskus kun vaihdan putken), kytkin pohjaan ja himmaat mikin kohdilla...pruuuuum...prummmmmm...ja eikun lisää kaasua mittauspisteen ohitettua.
Tuota ei ihan vakioputkella tarvii tehdä, mut vaihdoin varulta kolmoselle viherpiipertäjien anturin kohdilla.
Noin se menee. Pienellä kevennyksellä mittapisteellä varmistaa ajon jatkumisen.
Nykyisin joka jessuksen ylitys menee myös AVI:n / ELY:n tms. tietoon, online. Viranomainen valvoo ...
Käytäntö on että ekasta ylityksestä musta lippu => varoitus. Toisesta ylityksestä mustalippu ja pääsee loppupäiväksi varikolle tai kotiin.
Normiputkilla pärjää, killerit riittää, no problem. Kisapeleissä näkee sekä hyviä keksintöjä että ihmismielen pimeiimmistä syvyyksistä kummunneita viritelmiä. Jälkimmäisiä katsellessa Voi vain toivoa että pysyvät kiinni.
Lähtökohta on että ei mitään testiajoja enää tänä kesänä. Näin vakuuttelivat portinvartijat tänään.
Tuo Motoparkin meluraja on ohiajomelu, joka on aivan eri asia kuin normi melunmittaus.
Tänään kysäisin meluja ja silloin päivän korkein oli 93,4 dB.
Virtasalmella on käymisen arvoinen rata, suosittelen.