BMW S1000rr:ään cliparit???

Aloittaja Bobo, 03.04.13 - klo:14:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bobo

Pitäis laittaa tuohon bemuun cliparit ja ajattelin PP-tuningin clipareita. Siellä on kahta versiota, korotettua ja tavallista. Osaako bemarikuskit sanoa, kummat on rata-ajoon paremmat.  Nämä   vai nämä

Väittivät bikedoctorilla, että esim. Pirilä ajaa noilla korotetuilla, mutta en sitten tiedä...
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

pena1

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 03.04.13 - klo:14:58
Pitäis laittaa tuohon bemuun cliparit ja ajattelin PP-tuningin clipareita. Siellä on kahta versiota, korotettua ja tavallista. Osaako bemarikuskit sanoa, kummat on rata-ajoon paremmat.  Nämä  vai nämä

Väittivät bikedoctorilla, että esim. Pirilä ajaa noilla korotetuilla, mutta en sitten tiedä...

Sama se kummat otat. Yläkolmion alle ne kuitenkin tulee, joten säätö varaa riittää.
Edullisemmat tietysti. Vakioillakin on menty aika kovaa. Helpommin kyllä tulee vakioilla vekki etuputkeen jos sattuu nuppaamaaan.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 03.04.13 - klo:14:58
Pitäis laittaa tuohon bemuun cliparit ja ajattelin PP-tuningin clipareita. Siellä on kahta versiota, korotettua ja tavallista. Osaako bemarikuskit sanoa, kummat on rata-ajoon paremmat.  Nämä  vai nämä

Väittivät bikedoctorilla, että esim. Pirilä ajaa noilla korotetuilla, mutta en sitten tiedä...

Kuinkas ahdasta tulee valojen ja katteiden kanssa, kun clipareita vaihtaa? Omastakin haluaisin hiukan avata "tankokulmaa", mutta kun kattelee ja mittailee tilaa, niin hylännyt ajatuksen vielä.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

MarkoL

Riittääkö bemmissä alkuperäisissä vaijereissa pituus korotetulle cliparille?
Kawassa(ni) ei riittänyt, ei kytkin- eikä kaasuvaijereissa.
Ja yläkolmio tuli aavistuksen korotuspalojen eteen,joten piti vingulla tehä pienet kevennykset.
Näin ollen cliparit jäivät hyllyyn paketissaan pölyyntymään.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

jarska

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.04.13 - klo:18:38
Kuinkas ahdasta tulee valojen ja katteiden kanssa, kun clipareita vaihtaa? Omastakin haluaisin hiukan avata "tankokulmaa", mutta kun kattelee ja mittailee tilaa, niin hylännyt ajatuksen vielä.

Wehnä modas Carbonille alkuperäisistä "köyhän miehen cliparit".

Rautasahalla vaan hittoon ne "nännykät" ja saa avattua kulmaa melkosesti.
Kattelin vierestä, eikä ollu iso homma.
Carbon kehui kovasti tankokulmaa ja tuli kropalle passelimpi ajoasento, hän kun on iso poika... ei se silti nopeuteen vaikuttanu, hidas mikä hidas.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: jarska - 03.04.13 - klo:19:49
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.04.13 - klo:18:38
Kuinkas ahdasta tulee valojen ja katteiden kanssa, kun clipareita vaihtaa? Omastakin haluaisin hiukan avata "tankokulmaa", mutta kun kattelee ja mittailee tilaa, niin hylännyt ajatuksen vielä.

Wehnä modas Carbonille alkuperäisistä "köyhän miehen cliparit".

Rautasahalla vaan hittoon ne "nännykät" ja saa avattua kulmaa melkosesti.
Kattelin vierestä, eikä ollu iso homma.
Carbon kehui kovasti tankokulmaa ja tuli kropalle passelimpi ajoasento, hän kun on iso poika... ei se silti nopeuteen vaikuttanu, hidas mikä hidas.

Tartteekin tutustua asiaan, samalla kun laitan teleskoopit takaisin kiinni. Talvihuoltoa siis tehty.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: jarska - 03.04.13 - klo:19:49
Wehnä modas Carbonille alkuperäisistä "köyhän miehen cliparit".

Rautasahalla vaan hittoon ne "nännykät" ja saa avattua kulmaa melkosesti.
Kattelin vierestä, eikä ollu iso homma.
Carbon kehui kovasti tankokulmaa ja tuli kropalle passelimpi ajoasento, hän kun on iso poika... ei se silti nopeuteen vaikuttanu, hidas mikä hidas.

Tais siinä joku tehdä Kawalle vastaavaa väkivaltaa samaan aikaan...  innocent_1

jarska

03.04.13 - klo:21:16 #7 Viimeisin muokkaus: 03.04.13 - klo:21:20 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 03.04.13 - klo:20:47
Tais siinä joku tehdä Kawalle vastaavaa väkivaltaa samaan aikaan...  innocent_1

No niin teki, ja hyvää työtä tekikin, heti konttasin. :D

No eiku, kiitos vaan kovasti Raaseri...tosta tuli niin hyvä etten ole edes kaivannu clipareita.
Bola Racen Juha teki/tekee siihen uuden ohjaustehostimen kiinnike- varren ku jouduttiin jyrsiin sen verta et pelkäsin sen hajoovan jossain vaiheessa.
Olis varmaan kestäny noinki, mut varma on aina varmaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.04.13 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: jarska - 03.04.13 - klo:19:49
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.04.13 - klo:18:38
Kuinkas ahdasta tulee valojen ja katteiden kanssa, kun clipareita vaihtaa? Omastakin haluaisin hiukan avata "tankokulmaa", mutta kun kattelee ja mittailee tilaa, niin hylännyt ajatuksen vielä.

Wehnä modas Carbonille alkuperäisistä "köyhän miehen cliparit".

Rautasahalla vaan hittoon ne "nännykät" ja saa avattua kulmaa melkosesti.
Kattelin vierestä, eikä ollu iso homma.
Carbon kehui kovasti tankokulmaa ja tuli kropalle passelimpi ajoasento, hän kun on iso poika... ei se silti nopeuteen vaikuttanu, hidas mikä hidas.

Tartteekin tutustua asiaan, samalla kun laitan teleskoopit takaisin kiinni. Talvihuoltoa siis tehty.

Jos katteet tulee tielle, etkä halua tai pysty niitä modaamaan (maalarinteipillä maskaamalla, häsyrillä ja viilalla, tulee erittäin siistiä jälkeä), niin testaa riittäiskö sopiva ohjauskulman rajoitus.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

visu

04.04.13 - klo:20:12 #9 Viimeisin muokkaus: 04.04.13 - klo:20:16 käyttäjältä visu
a) Noista PP tuningin clipareista ehdottomasti ne korotetut. Suorissa versioissa rakenne on sellainen että lipassa niittaa yleensä aika pahat jäljet telarin ulkoputkeen.

b) Jarskalle: 08-10 10R:ään kun laittaa kunnollisen/modifoidun ohjausiskarin niin se yläkolmion alla kiinni oleva kiinnike jossain vaiheessa korkkaa irti, todennäköisimmin silloin kun ohjausiskarille on oikeasti tarvetta eli laite yrittää ravistella kunnolla.  Se ei kestä niitä voimia mitä siihen tulee kun pehmeät pitävät kumit alla ja vastassa ohjausiskari jossa on tarpeeksi vaimennusta ratakäyttöön. Itse laitoin kaikissa (olisko niitä ollu kaikkiaan 5 tai 6 kpl) noista rakentamissani kilpureissa iskarin ram-air torven alle samaan paikkaan jossa se on esim GSX-R:issä. Iskarin pää vasempaan telariin perus clampilla ja keskikiinnitykseen teetin mittojen mukaan kiinnikkeitä/u-pantoja jonka saa tukevasti ram-air torven kiinnitysruuvien avulla molemmin puolin kiinni. Lisäbonuksena perushuollettavuuskin helpottuu kun ei tartte joka kerta kikkailla sen iskarin keskikiinnikkeen kanssa kun tarvitsee päästä tankin alle.

jarska

Lainaus käyttäjältä: visu - 04.04.13 - klo:20:12
b) Jarskalle: 08-10 10R:ään kun laittaa kunnollisen/modifoidun ohjausiskarin niin se yläkolmion alla kiinni oleva kiinnike jossain vaiheessa korkkaa irti, todennäköisimmin silloin kun ohjausiskarille on oikeasti tarvetta eli laite yrittää ravistella kunnolla.  Se ei kestä niitä voimia mitä siihen tulee kun pehmeät pitävät kumit alla ja vastassa ohjausiskari jossa on tarpeeksi vaimennusta ratakäyttöön. Itse laitoin kaikissa (olisko niitä ollu kaikkiaan 5 tai 6 kpl) noista rakentamissani kilpureissa iskarin ram-air torven alle samaan paikkaan jossa se on esim GSX-R:issä. Iskarin pää vasempaan telariin perus clampilla ja keskikiinnitykseen teetin mittojen mukaan kiinnikkeitä/u-pantoja jonka saa tukevasti ram-air torven kiinnitysruuvien avulla molemmin puolin kiinni. Lisäbonuksena perushuollettavuuskin helpottuu kun ei tartte joka kerta kikkailla sen iskarin keskikiinnikkeen kanssa kun tarvitsee päästä tankin alle.

Jeps, mä muistan kun sää tästä mulle kerroitki.
Ohjausiskari on modattu ratakäyttöön ja juurikin se kiinnike on tulossa vaffempi.

Fasu

Onko cliparien paikalla merkitystä pyörän ajettavuuteen? Siis jos niitä avaa esim. niin paljon,että käpälät on laakeripisteen etupuolella tai päinvastoin.
Pyörän geometria tuosta ei muutu,mutta mututuntumalla jotain vaikuttaa??
VV

murmela

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 06.04.13 - klo:18:39
Onko cliparien paikalla merkitystä pyörän ajettavuuteen? Siis jos niitä avaa esim. niin paljon,että käpälät on laakeripisteen etupuolella tai päinvastoin.
Pyörän geometria tuosta ei muutu,mutta mututuntumalla jotain vaikuttaa??
Mulla on kliparit baut suoraan sivulle, tolpan etupuolella.
Helpottaa mun ajamista huomattavasti kun ergometria sopii 188 cm pitkäselkäselle ruholle. Plus ranteet tykkää ku ne saa olla luonnollisessa asennossa.
Voinee se välillisesti vaikuttaa geometriaanki, ku kuskin painopiste siirtyy eteenpäin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jupa771

mielestäni clippareiden asento ihan kuskikohtainen,ittellä ainakin aika levällään vaikka olen vain 173cm pitkä,mutta kun tykkään roikkua reilusti pyörän sivulla leveällä olevat clipparit helpottavat sitä,ainakin itsellä.eli summa summaarum clipparit kuuluu laittaa oman ajotyylin mukaisesti haluamaansa asentoon ja se selviää ainoastaan koittamalla.sama mielestäni koskee myös clippareiden korkeutta yläkolmiosta.itsellä myös clipparit reilusti yläkolmion alapuolella 18mm ja clippari on 82.5cm jalkatapin keskustasta,tietenkin riippuu myös jalkatapin korkeudesta mikä on hyvä mitta mutta tossa nyt joatin osviittaa ja pyörä on r1 -08.

Vuorela

Oleellisin olis kai tässä

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.04.13 - klo:18:52ranteet tykkää ku ne saa olla luonnollisessa asennossa.

Eli haetaan se korkeus ja kulma sen oman pituuden ja ajoasennon mukaan. Itsellä nämäkin olleet välillä ihan päin persettä.

Powered by EzPortal