Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 09.06.20 - klo:02:08
Lainaus käyttäjältä: Teemu Tanila - 08.06.20 - klo:14:43
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 08.06.20 - klo:12:42
Lainaus käyttäjältä: Teemu Tanila - 08.06.20 - klo:10:56
Mahtaisko jollain olla kokemusta tästä Motonetin rengaspukista:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/381530/MP-renkaanvaihtopukki
Tuosta ei oikein selviä tuon kehän mitat, mihin kohtaan 17" vannetta se tulee ja mahtuuko esim. katupyörän eturengas isoine jarrulevyineen siihen asiallisesti.
Itellä tuo kyseinen pukki, ja Hayabusan renkaat ja tonnarin kilpurin renkaat oon vaihtanu tuolla aivan vaivatta. Eturenkaasta irrotan jarrulevyt vaihdon ajaksi muutenki iha sen takia ettei ne ota maahan kii ku vääntää uutta nakkia alle sitten. Mutta luulen että kyllä se jarrulevyn kanssakin tuohon kehälle mahtuisi, ei siinä vain mitään voita ku irrotan ne tosiaan muutenki siks aikaa Ei se irroitus ole kuin minuutin homma.
Moro,
okei kiitos tiedosta. Ei sulla sattuis olemaan sitä pukkia ja mittanauhaa siinä hollilla, olis kiinnostavaa tietää mikä tuon kehän halkaisija on? Tai osaatko sanoa mihin kohtaan vannetta se kehä kilpurin etu/takavanteella osuu?
Edit: Onko muuten joku syy mikset uutta nakkia veivaa päälle siten että rengas on kiinni tossa pukissa?
3 lankun pätkää vanteen ja maan välii. Sen paksusia eti levyt on irti maasta.
Mulla on ollut aikojen kuluessa erinäisiä virityksiä tähän renkaanvaihtoon. Tuli ajohommiin hieman pidempi tauko niin myin silloin aika paljon kamoja pois mukaanlukien rengaskoneen. Sen takia nyt miettimässä tätä asiaa taas. Ihan aluksi mulla oli kakkosnelosesta värkätty alusta, sellanen neliönmuotoinen kehä jonka keskelle etuvanteen jarrulevyt upposivat juuri. Lisäksi oli muistaakseni kakkosnelosesta myös sellanen vipu jolla painoin renkaan vanteelta. Rautojen kanssa sitten puljasin aikani.
Jossain vaiheessa porukalla alkoi olemaan tästä GP503 rengaskoneesta tehtyjä kopioita, en muista enää kuka niitä Suomessa kasasi mutta itsekin ostin sellaisen.
https://www.gp503.de/index.php/reifenmontage/gp503-reifenmotiergerat/montiergeraet-edelstahl-model-gp503.htmlSe kotimaan kopio oli hieman kehitetty jopa eteenpäin, siitä oli muistaakseni kahta eri versiota. Toisessa tuli mukana sellainen kasaan taittuva pöytä johon kone oli kiinnitetty joka mullakin oli, toisen sai auton vetokoukkuun kiinni. Tämä oli suht näppärä laite kyllä, aika monet renkaat sillä tuli väännettyä.
Tuon GP503 koneen voisi ostaa nyt omien aikasempien kokemusten perusteella vastaavasta mutta hinta siinä kirraa kun tarvetta on sen verran vähän, että rautojen kanssakin pitäisi kyllä jaksaa touhuta.
Taidan väsätä sen kakkosneloskehän taas ja sitten pitäisi vaan miettiä joku ratkaisu sen renkaan alaspainamiseksi. Ei viitsisi sen takia pelkästään tota Bilteman laitettakaan ostaa.