Uusimmat

7 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Kemora-dataa

Aloittaja Nitrous, 11.06.12 - klo:19:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

#405
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.08.15 - klo:23:42
mutta ykkösen ja kahvilan avaus mun mielestä osuu aika hyvin. Ykkösestä vois avata mun mielestä yleensä karvan aiemmin, koska rataa jää ulostulossa käyttämättä, eikä kanttari tule silmille kummassakaan. Mikä tuossa datassa kertoo, että myös nuo avaukset lähtee liian aikaisin? Molemmissa paikoissa takanen on sen verran irti, että joutuu karvan avaamista rajottamaan.
Jos tuota ajatellaan niin päin, että kun avaat liian aikaisin, niin mopohan on silloin vielä liian kallellaan, niin tottakai sillon perästä puuttuu pitoa, ja joudut himmailemaan kaasun kanssa, etkä pysty avamaan.
Lisäksi, kun avaat liian aikaisin, niin mopo ei ehdi kääntyä ennen avausta, vaan nokka osoittaa väärään suuntaan, eli mopoa pitää kääntää vielä avauksen aikana, jolloin mopo on liian kallellaan, niin tottakai sillon perästä puuttuu pitoa, ja joudut himmailemaan kaasun kanssa, etkä pysty avamaan.

Ongelmahan johtuu vain siitä että olet etukäteen mielessäsi päättänyt että kahvilan ja ykkösen avaukset on ihan ok. Jolloin näet ja tunnet vain sen mitä haluat nähdä ja tuntea, eli sen että avaukset on suht ok, oli ne oikeasti mitä tahansa skeidaa.
Eli erinomaista itsensä kusettamista/ itsesuggestio on hyvä työkalu siihenkin.
Sen ansiosta lähes joka kierroksella koettu fiilis "no se meni ihan ok" vahvistaa tätä "Minulla on utopia" -mielikuvaharjoittelua.

Tuo koskee käytännössä kaikkia kuskeja. Olen törmännyt, kuten varmaan sinäkin, vuosien aikana satoihin, ehkä jopa tuhansiin vastaaviin yksittäistapauksiin, jossa kuski luulee jotain ihan muuta, kuin mitä itse näet ko kuskin ajosta, tai mitä data tai video näyttää.
Se nyt vaan on ulkopuolisena niin helppo nähdä muiden virheet. Luulis olevan tuttua sullekkin?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.08.15 - klo:14:38
Tää käynee tähän aika hyvin: https://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/46/ge3/1u8b/436015/1665910546.jpg
Voithan sä lohduttautua sillä että on olemassa vain enemmän ja vähemmän paskoja kuskeja. Ei ole olemassa hyviä kuskeja. Tai no, its as sehän on aika masentavaa. :'(
Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

Saakohan noista kierroksista mitään järkevää dataa irti? Ts onko data niin kuraa että tulkinnat mahdottomia. 10hz qstarsilla otettuja. 

Taffu

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.08.16 - klo:10:23
Saakohan noista kierroksista mitään järkevää dataa irti? Ts onko data niin kuraa että tulkinnat mahdottomia. 10hz qstarsilla otettuja.

Aivan priimaa toi sun datas, hyvin näkee käppyröitä.

Scuuba kyllä sanois et jarrut on aivan liian pehmeitä :)

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 04.08.16 - klo:14:20
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.08.16 - klo:10:23
Saakohan noista kierroksista mitään järkevää dataa irti? Ts onko data niin kuraa että tulkinnat mahdottomia. 10hz qstarsilla otettuja.

Aivan priimaa toi sun datas, hyvin näkee käppyröitä.

Scuuba kyllä sanois et jarrut on aivan liian pehmeitä :)

Tänks, hyvä tietää.
itte en tiedä edes millä noita tulkitaan saatikka miten. Kiva jos joku ymmärtää. Pehmeestä päästä ei voi muuta olettaakaan kuin pehmeää käytöstä. Ja voihan se olla että truth set us free :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.08.16 - klo:10:23
Saakohan noista kierroksista mitään järkevää dataa irti? Ts onko data niin kuraa että tulkinnat mahdottomia. 10hz qstarsilla otettuja.
Rauhallista kiireetöntä kruisailua.
Hitaita, pehmeitä jarruja, vauhti loppuu silti aina kesken, moottorijarrulla/tasakaasulla rullailua.
Ainoo paikka missä räpellät kaasun kans on viimenen vasuri, muutoin näyttäis avaukset lähtevän suht oikeeseen suuntaan.
Kierroksen 92 data on piparkakkua / mokkula paskoo, muut datat ok.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

Kiitti. Mitähän helkkaria noiden jarrujen kanssa pitäs tehdä. Onkohan niissä missään kohtaa rataa edes sinnepäin olevaa jarrua tai sen aloitusta/lopetusta. Näkeekö sellaisia asioita noista filuista?

murmela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 04.08.16 - klo:18:27
Kiitti. Mitähän helkkaria noiden jarrujen kanssa pitäs tehdä. Onkohan niissä missään kohtaa rataa edes sinnepäin olevaa jarrua tai sen aloitusta/lopetusta. Näkeekö sellaisia asioita noista filuista?
Helpoiten näät sen kun katot yhen kierroksen dataa Performance toolsilla, ja näyttöön pelkästään speed ja longitudinal acceleration.

Ja auttaisko toi ymmärtämään miltä sen pitäis näyttää?
http://www.mprata.fi/index.php?topic=72.msg9432#msg9432
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

@wbaum mitäs sä puhelit niistä varikkosuoran nopeuksista?
Katoin just ett omalla enkkakierroksella varikkosuoralle 190.9 ja sen jälkeen 192.1.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.07.17 - klo:00:13
@wbaum mitäs sä puhelit niistä varikkosuoran nopeuksista?
Katoin just ett omalla enkkakierroksella varikkosuoralle 190.9 ja sen jälkeen 192.1.
No saithan sinne vauhtia, itellä 194 parissa nopeimmas kierrokses sunnuntaina, en tiä oliko parempi jossain. Chrono tallilla nyt niin ei voi kattoa enempiä.

Mikko K.

Mulla oli sinne välitys lyhyt ja jarru aikasessa, mut 195-197 välimaastoon osuu.
Piikin pienempi takana löytyy vanhasta datasta 199-202. Ois vaan pitäny lyhentää ketjut, mut tolle reissulle kykeni just lapiomaan romut autoon ja touhottaan muutaman setin niillä, mitä sattuu olemaan.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 25.07.17 - klo:19:52
Mulla oli sinne välitys lyhyt ja jarru aikasessa, mut 195-197 välimaastoon osuu.
Piikin pienempi takana löytyy vanhasta datasta 199-202. Ois vaan pitäny lyhentää ketjut, mut tolle reissulle kykeni just lapiomaan romut autoon ja touhottaan muutaman setin niillä, mitä sattuu olemaan.
Yllättävä korrelaatio. :o
Sun kierrosajat on 5% pienempiä ja suoranopeudet 5% suurempia, kuin mun.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Sama korrelaatio ei taida päteä enää kyseisen mutkan apeksiin.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 25.07.17 - klo:20:41
Sama korrelaatio ei taida päteä enää kyseisen mutkan apeksiin.
Mulla
kahvilanmutka
64.6 ja 62.2
ykkönen
121.5 ja 120.4

Kuis sulla?
Jarrut paskana, paha hidastaa.