Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 20.09.13 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:19:30
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.13 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 19.09.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.09.13 - klo:07:39
Duellilta tilasin omaani, merkki sama, hinta karvan alle 100 euroa. Jos olisin ahkerampi ja varakkaampi, olisin tilannut kalliimmalla ulkomailta.
Tarkoitit varmaan noita lightechejä? Mä tarkoitin tuota koko yhdistelmää, kiinteät holkit, ketjunkiristimet, akselin muutokset, jne... Mutta toki jos nuo löytyy duellilta, niin toki sieltä ostan, edes ne mitä löytyy. Koneistusosaamistakin tässä maassa on paljon (taitaa jopa rekisteröityneistä käyttäjistakin löytyä).
On täällä foorumilla sen verran osaamista, että saatas kyllä porukalla mallinnettua että koneistettua markkinoiden parhaita kilkkeitä vastaavat (tai paremmat, tai yksilöllisesti räätälöidymmät). Eri asia on, että löytyykö ihmisiltä aikaa, mielenkiintoa ja rahaa.
Ei kai kohtuu asiallisen systeemin tekeminen edes välttämättä olis hirveän kallista tai vaikeaa? Isoin ongelma tullee siitä että jokaiselle mopolle tulis vähän erilainen paketti.
Jos lähtee vaikka ajatuksesta missä vanteen vois nostaa takahaarukan väliin paikalleen kiinteiden holkkien varaan. Ketjunkiristimiin sais varmaan tehtyä kannakkeet joiden varaan vanteen nostais. Takajarru tarttis olla takahaarukan alapuolella ja kiinni ketjunkiristimessä että homma toimis mitenkään järkevästi.
Vielä pienemmällä pääsisi jos vaan kiinnittäisi jotkut kannakkeet takahaarukkaan ja kannattelisi niillä vannetta holkeista. Saisi varmaan tehtyä vakiotakajarrun kannakkeen kanssakin toimimaan. Olisikohan kisasäännöissä laillinen kerran ketjunkiristimien vaihtaminen on kielletty?
Pari M5 kierrettä haarukan alapintaan samoille kohdille kuin on alkup. säätöpala.
Ja siihen kiinni L-muotonen profiili (alum/muovi) kohdalle josta L-sakara tukis kiinteätä holkkia?
Tuohan olis helppo toteuttaa, ainut kyssäri tulis mieleen että uskaltaisko porata reikiä haarukkaan??
Nii, ja mitotus on myös vähän hankalaa, saattaa olla isojakin eroja holkkien ulkohalkasijoissa.
Eli nuo pitäis kait tehdä pyöräkohtasesti...
Samoja mietteitä. Miten lie kierteiden/kannakkeiden keston, kun päälle heitellään se n. 15kg takavanne kerran tai pari per ratapäivä? Takahaarukan sivupintaan kiinnitettynä vois kai kiinnitys kestää vähän paremmin, mutta kannakkeita ei kuitenkaan mahdu tekemään kovin paksusta materiaalista.
Hyvän jos tekisi, niin koneistaisi tuon tuen takajarrun kannakkeeseen valmiiksi. Kannake on kuitenkin kiinnitykseltään ainakin Yamahassa helposti tuettavissa tukevasti takahaarukkaan tai vaihtoehtoisesti ketjunkiristimeen. Jäisi jarrukin rengasta vaihtaessa paikalleen eikä tarttis ihan niin paljon kiroilla satulan paikalleen saamista. Vetopakan puolella pääsee hommassa helpommalla kun ei tarvitse niin kauas haarukasta tukea rakentaa.
Brembolla olis noita takajarrun kannakkeita tarjolla, mutteivät nuokaan taida vannetta kannatella. Onko jollain tietoa muista valmiista palikoista jolla R1:ssä saisi takajarrusatulan siirrettyä haarukan alapuolelle?