Uusimmat

12 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Kauden avaus 2014?

Aloittaja Cat, 28.03.14 - klo:20:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Cat

Jos tällle vuodelle avais omansa..


Ajattelin, että pitäsiköhän sitä ens viiikonloppuna päräyttää? Botnialla ja alastarolla näyttäis ainaki olevan tyhjää.

Kylmähän siä on ku piru, mutta on tässä koko "talvi" oltu taas ulkona töissä, niin ei tunnu missään.

Mahtaako ne olla jo ajokunnossa nuo radat?

Lähinnä haluaisin päästä tyypittämään tuon uuden pyörän, sekä varmistaa että kaikki rokkaa. Ja saishan siinä samalla syyn jaksaa huomiseen.

slowrider

#1
Rengasvalinnaksi vanhat sateiset vois olla aika sopiva?

Cat

#2
Jos kuivaa ja aurinko paistaa, niin ihan perus supercorsa sc2 / vastaava muilta merkeiltä?

Täytyy soitella tuonne Botnialle mikä tilanne. Nitrouksen kanssa juteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että botnia vois olla parempi rata avata kausi vrt. alastaro. Enemmän ajettavia mutkia, eikä kaasu-jarru niinkuin alastaro.


marko_

#3
Lainaus käyttäjältä: Cat - 28.03.14 - klo:21:18
Jos kuivaa ja aurinko paistaa, niin ihan perus supercorsa sc2 / vastaava muilta merkeiltä?

Täytyy soitella tuonne Botnialle mikä tilanne. Nitrouksen kanssa juteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että botnia vois olla parempi rata avata kausi vrt. alastaro. Enemmän ajettavia mutkia, eikä kaasu-jarru niinkuin alastaro.

Ilmota jos oot menossa botnialle niin tuun ainaki piipahtaa kattomassa.
Numerohan sulla on?

Cat

#4
On mulla sun numero, ilmotan jos tuun. En näe mitään syytä miksi en menis ajamaan, jos keli on samanlainen kuin tänään. Sateella tai muuten paska sää niin skippaan.




marko_

#5
Vaikka aurinko paistaa niin ei taida asfaltin lämpö vielä kovin kovia lukemia näyttää..

Vuorela

#6
Lainaus käyttäjältä: Cat - 28.03.14 - klo:21:18
Jos kuivaa ja aurinko paistaa, niin ihan perus supercorsa sc2 / vastaava muilta merkeiltä?

Täytyy soitella tuonne Botnialle mikä tilanne. Nitrouksen kanssa juteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että botnia vois olla parempi rata avata kausi vrt. alastaro. Enemmän ajettavia mutkia, eikä kaasu-jarru niinkuin alastaro.

Botnialla lyhyt rata pitäs olla tosiaan kelien salliessa auki. Jos lämpöä on alle viisi astetta, niin sateiset vois olla kuivallekin toimiva valinta. Kerro kuitenkin mikä toimii kun aika harvalla on alle kymmenen asteen keleistä kokemusta, saati ajanut kun on vielä maa jäässä. Ei toissa keväänäkään ollut huhtikuun lopulla kovin lämpöstä Kemoralla, mutta slicksit toimi ihan ok vaikka turva-alueet olikin jäässä ja varikolla lunta :)


wbaum

#7
Siis te olitte tosissanne noista sateisista? Hmm... Mulla setti noita on ja oon miettiny onko niiden paikka roskis vai mikä.

Nitrous

#8
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 28.03.14 - klo:22:42
Vaikka aurinko paistaa niin ei taida asfaltin lämpö vielä kovin kovia lukemia näyttää..
Ainakin tossa motarilla oli asvaltti toissa päivänä +19, kun ilma oli +11. Kuinkas paljon kylmempää teillä siellä pohjosessa vielä on?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

#9
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 29.03.14 - klo:00:02
Lainaus käyttäjältä: Cat - 28.03.14 - klo:21:18
Jos kuivaa ja aurinko paistaa, niin ihan perus supercorsa sc2 / vastaava muilta merkeiltä?

Täytyy soitella tuonne Botnialle mikä tilanne. Nitrouksen kanssa juteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että botnia vois olla parempi rata avata kausi vrt. alastaro. Enemmän ajettavia mutkia, eikä kaasu-jarru niinkuin alastaro.

Botnialla lyhyt rata pitäs olla tosiaan kelien salliessa auki. Jos lämpöä on alle viisi astetta, niin sateiset vois olla kuivallekin toimiva valinta. Kerro kuitenkin mikä toimii kun aika harvalla on alle kymmenen asteen keleistä kokemusta, saati ajanut kun on vielä maa jäässä. Ei toissa keväänäkään ollut huhtikuun lopulla kovin lämpöstä Kemoralla, mutta slicksit toimi ihan ok vaikka turva-alueet olikin jäässä ja varikolla lunta :)

Oiskohan ollu Pirellin SC2 edessä ja Dunlopin 7712 takana viime keväänä kun kautta availtiin Alastarossa n. +5 asteen lämpötilassa. Kyllähän se vähän tuppas sutimaan, mutta pysty ihan hyvin ajamaan. Tosin iltapäivästä lämpötila tippu johonkin +2 kieppeille, jonka seurauksena alko mennä potukkaa nopeessa ryhmässä nurin aika hyvään tahtiin. Koko päivä oli pilvistä ja tuulista, joten asvalttikaan ei ollut yhtään ilmaa lämpimämpi. Jos aurinko paistaa eikä tuule niin kyllä sliksin pitäs toimia ihan ok kunhan on edes se +5 lämmintä. Tähän aikaan vuodesta auringon säteilyteho on muuten Suomessa isompi kuin kesällä, joten suhteessa aurinko lämmittää asvalttia enemmän kuin kesäkuukausina.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

marko_

#10
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.03.14 - klo:08:21
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 28.03.14 - klo:22:42
Vaikka aurinko paistaa niin ei taida asfaltin lämpö vielä kovin kovia lukemia näyttää..
Ainakin tossa motarilla oli asvaltti toissa päivänä +19, kun ilma oli +11. Kuinkas paljon kylmempää teillä siellä pohjosessa vielä on?

En yhtään tiiä kun täällä ei oo mittaria missään tai en ainakaa tiiä että olis.
Tuntuu tuo keli vaan tosi kylmältä vielä, eilenki vaikka aurinko paisto ihan kunnolla, niin semmonen tosi kylmä vinkka kävi ja varjoon kun meni niin oli kylmä.

Kun vertaa viime syyskuuhun kun oltiin kemorassa ja päivällä oli 15 lämmintä niin siellä oli kuuma, päivällä 14-16 oli tosi hyvät olo suhteet ja ajoin ennätyksenki. :)

Nyt ollaan minusta kaukana siitä.

Vuorela

#11
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.03.14 - klo:00:47
Siis te olitte tosissanne noista sateisista? Hmm... Mulla setti noita on ja oon miettiny onko niiden paikka roskis vai mikä.

Jep, siinä vaiheessa kun ei saa rengasta pysymään ajossa enää yli 50 asteen lämpöisenä lienee sateinen kuivalle ok vaihtoehto. Toi 50 asteen lämpötila ihan veikkaus, mutta ajatus varmaan selviää. Ei se toki tarkoita että pitoa olis paljon millään renkaalla. Ehkä joku katurengas vois mennä tuossa slicksin ja sateisen välissä vielä vaihtoehtona?

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.03.14 - klo:08:26
Tosin iltapäivästä lämpötila tippu johonkin +2 kieppeille, jonka seurauksena alko mennä potukkaa nopeessa ryhmässä nurin aika hyvään tahtiin.

Hyvä tapa pilata alkukausi ekalla ratapäivällä, jos ei koko kausi mene samalla :) Rikotaan pyörä, ehkä kuskikin joita korjataan itseluottamuksen lisäksi ainakin heinäkuulle asti.

Liukastahan tuolla todennäköisesti on joka tapauksessa tähän aikaan vuodesta. Alastaro olis varmaan se liukkain vaihtoehto mennä noissa lämmöissä ajamaan.

murmela

#12
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.03.14 - klo:08:26Tähän aikaan vuodesta auringon säteilyteho on muuten Suomessa isompi kuin kesällä, joten suhteessa aurinko lämmittää asvalttia enemmän kuin kesäkuukausina.
Mihis toi perustuu?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

#13
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.03.14 - klo:12:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.03.14 - klo:08:26Tähän aikaan vuodesta auringon säteilyteho on muuten Suomessa isompi kuin kesällä, joten suhteessa aurinko lämmittää asvalttia enemmän kuin kesäkuukausina.
Mihis toi perustuu?
Taitaapi johtua siitä, että tuo mollukka on tässä keväällä lähempänä maata kuin kesällä. Tietenkin sijainti pohjois-etelä-suunnassa vaikuttaa aika paljon siihen kulmaan, jolla auringon säteily osaa maahan ja siten myös siihen kuinka isolle alalla sama säteilyteho osuu. Mitä vinommasti paistaa, sen pienempi teho per neliö.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

#14
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.03.14 - klo:13:28
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.03.14 - klo:12:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.03.14 - klo:08:26Tähän aikaan vuodesta auringon säteilyteho on muuten Suomessa isompi kuin kesällä, joten suhteessa aurinko lämmittää asvalttia enemmän kuin kesäkuukausina.
Mihis toi perustuu?
Taitaapi johtua siitä, että tuo mollukka on tässä keväällä lähempänä maata kuin kesällä. Tietenkin sijainti pohjois-etelä-suunnassa vaikuttaa aika paljon siihen kulmaan, jolla auringon säteily osaa maahan ja siten myös siihen kuinka isolle alalla sama säteilyteho osuu. Mitä vinommasti paistaa, sen pienempi teho per neliö.

Ok, eli toi oli ihan höpö-höpöä, ett "Tähän aikaan vuodesta auringon säteilyteho on muuten Suomessa isompi kuin kesällä."

Eli todellisuudessa Tähän aikaan vuodesta auringon säteilyteho on Etelä-Suomessa keskipäivällä maksimissaan noin 500W/m2.
Eli noin 62,5% vs:
Säteilyteho on suurimmillaan n. 800 W/m² Etelä-Suomessa keskipäivällä kesäpäivänseisauksen aikaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.