wper pisti mulle pari kierrosta alastaroo, yhteensä 20 varsinaista jarruu ja avausta
8 kertaa näyttäis olevan liian kiire kaasulle, tai vedolle ku vauhti loppuu. Kuvitelma siitä että se kaasun räpeltäminen auttais jotain, elää edelleen voimakkaana. Ja joka kerta kun kaasua on räplätty, niin avaus jää "vajaaksi". Selkeä ero niihin 12 kertaan; kun kaasua ei räplätä, niin kaasun saa suoraan täysille, ja mopo kiihtyy sen mitä sattuu jaksamaan.
Tekemisessä näkyy selkeä tasaisuus, isoja heittoja suuntaan tai toiseen ei ole, mutta noissa kierrosajoissa jokainen pienikin virhe on todella kallis ja maksaa sen kymmenyksen tai kaksi, ja sen takia ne ihan turhat virheet pitäisi karsia pois.
Jarrulle meneminen vaihtelee hieman mutkasta toiseen, mikä on hyvin tyypillistä tuon tason kuskille. Mutta jos peräkkäisten kierrosten samoja mutkia vertaa toisiinsa, niin jarrut on samanlaisia. Ainoa huono puoli on siis se, että tietyn mutkan jarrussa toistuu samat virheet joka kierroksella.
Yhdenkään kovan jarrun maksimiteho ei käytännössä ylitä 1G arvoa. Pitäisi olla vähintään 1,1-1,2. Hyvä tulos olisi 1,3-1,4. Sitten kun on vaikeampia jarruja niin jarruteho on max 0,5-0,7. Niihinkin tarvitsisi saada lisää tehoa. Joku 0,7-0,8 olisi ok, ja yli 0,9 olisi erinomainen.
Jarruissa niitä kymmenyksiä on ja paljon, yhteensä 2-4 sekunttia per kierros.
Mutta on tuossa ajamisessa alastarossa ihan eri meininki kuin vuos pari sitten jolloin meno oli surkean ja säälittävän yrittämisen välimaastossa. Siihen verrattuna aivan erilaista.
Jos vertaa noita kahta kierrosta toisiinsa, niin muutoin aika identtiset, mutta nopeassa vasurissa on ajatuskatkos, eli toinen on ajettu liian isolla jarrulla jotta pääsisi avaamaan paremmin. Mutta eihän kusiainen lähe mihkään noissa vauhdeissa, tuo virhe maksoi 0,2 sek.
Kakkosmutkaan väärällä linjalla valuttaminen 0,1 sek.
Kolmosmutkassa liian aikainen kaasun räpläys 0,1 sek.
Liian aikainen jarru palmasiin 0,1sek.
Aavistuksen väärä linja palmasin apeksissa ja avauksessa 0,05 sek.
Joku ihme käpylehmän väistö (ajolinja juupas eipäs sisäkanttare silmille?) lemminkäisessä 0,15 sek.
Ajolinjavirhe kikkamutkassa 0,05 sek.
Tulo kahvilan mutkaan 0,05 sek.
Eli yhdistämällä pelkästään noiden kahden kierroksen parhaat palat sais helposti sekunnin kaks pois kierrosajasta.