Jos on vakio kone (poislukien vapaavirtaussuodatin ja hengittävämpi putkisto), niin ei pitäisi olla mitään hätää moottorin keston kanssa. Onhan se totta, että jokainen vaihde ajetaan rajoittimelle tai hyvin lähelle. Mutta sen takia se rajoitin siellä on, että moottori ei rikkoonnu. Insinöörit on aika paljon laskeskelleet senkin asian kanssa.
Radalla kun ajelee, niin öljynvaihtoväli kannattaa pitää mielummin liian tiheänä kuin pitkänä. Muuten toimii hyvin samanlaisilla huolloilla, miten nyt toimit Apriliasi kanssa. Talvella kun on aikaa, niin kannattaa vähän tehdä tutkimustyötä, onko jossain jotain häikkää. Mutta en laita kovinkaan suuria kertoimia sille, että kautesi keskeytyy moottorivian takia.
Jos joskus tuosta nykyisestä luovun, niin hyvin suurella todennäköisyydellä tilalle tulee R6R. On sen verran ideaalinen ratalaite harrastajalle. Renkaat ei välttämättä kulu ihan yhtä nopeasti kuin nykyisellä laitteellasi, mutta ei nuo 600cc:t enää ole niin kilttejä takarenkaille.
Toivottavasti pääset testaamaan jotain R6R:ää vielä tämän kauden aikana. Voithan ehdottaa jollekin, että testaatte yhden setin ajan toistenne pyöriä?