Uusimmat

33 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Flash-tune, ecun ohjelmointi, R1

Aloittaja pienisopoapina, 25.09.14 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 26.09.14 - klo:19:22
Listalta löytyy myös BMW:ltä kaksi WSBK -kilpuria, missä ainakin toisessa oli ihan 1:1 kaasuvaste ja ei se keulinut, vaikka koitin olla idiootti kaasun kanssa. Toisen karttoja en päässyt näkemään. Näitä vehkeitä ei tosin kannata vertailla harrastelijoiden peleihin.
Niin, bemarissa toisaan on se etu ett voi pistää kuskille 1:1 kartan, ja kuski on tyytyväinen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 26.09.14 - klo:17:51
Mun mielestä se pehmentäminen on vaan turhaa, sillä tonnarin saat kuitenkin keulimaan, kun ajat väärällä linjalla ja piiskaat kaasua väärin auki, se pehmentäminen vaan peittää ajamisesta niitä oikeita ongelmakohtia.
Mun mielestä progressiivisella kaasulla luistonhallinta oli tonnarilla helpompaa kuin lineaarisella kaasulla. Varsinkin kun ajelin roskisrenkaila niin tuo pikku "helpotus" oli ihan tervetullut. Keuliminenkin oli jossain vaiheessa ongelma, mutta se johtu lähinnä siitä, että meni liian myöhään kaasulle, jolloin sai lyödä rullan auki liian ronskisti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Taffu

Onkos se progressiivinen kaasu mekaaninen, eli sen kaasukahvan mediaalipuolella oleva pylpyrä on vaan epäsymmetrinen?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 26.09.14 - klo:20:23
Onkos se progressiivinen kaasu mekaaninen, eli sen kaasukahvan mediaalipuolella oleva pylpyrä on vaan epäsymmetrinen?
Tiitä varmaan miltä normaali kaasukahva näyttää? Progressiivisessa kahvassa se vaijeria vetävän pinnan halkasija kasvaa enempi vähempi progressiivisesti kun sitä käännetään auki. Googlen kuvahaku varmaan auttaa. Täysin mekaaninen himmeli siis.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

#79
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 26.09.14 - klo:20:23
Onkos se progressiivinen kaasu mekaaninen, eli sen kaasukahvan mediaalipuolella oleva pylpyrä on vaan epäsymmetrinen?
Se kaasukapulassa oleva kehä voi myös olla täysin symmetrinen, ja sit taas läppärungon päässä oleva kehä epäsymmetrinen.
Esim pikkuninjasta löytyy tommoset hilut.

Ylipäätään tohon progressiivisuuteen syynä ollee se, että pienillä läpän asennoilla pienikin liike aiheuttaa suhteellisesti ison eron virtausaukon pinta-alassa. Esim sillon ku läppä on vaikkapa 5 astetta auki, ja avataan yks aste lisää, niin virtauspinta-ala lisääntyy 10%. Vastaavasti sit taas jos läppä on 80 astetta auki, ja käännetään 10 astetta lisää auki, niin pinta-ala lisääntyy vaan 2%.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Miten onnistuu alueen valinta karttoja muokatessa ?
Mää en saa muokattua kuin yhden solun kerrallaan.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

paaton

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.09.14 - klo:19:13
Miten onnistuu alueen valinta karttoja muokatessa ?
Mää en saa muokattua kuin yhden solun kerrallaan.


Ihan normaalisti shift pohjassa maalailemalla.

TappisMC

Tuolta R6-Forumilta jos maltatte viimeisimmät viestit tuosta Flash Tunesta lukea niin tuon yritysjärjestelyn seurauksena hylätyt vanhat asiakkaat ovat haastamassa koko puljua oikeuteen... Ameriikan oikeuskäytännön tuntien saattaa firmalla olla vaikeat ajat edessä...

paaton

#83
Minusta tuo satasen hinnoittelu/pyörä ei ole edelleenkään ahnetta. Enemmän tuntuu ahneilta ne jotka kuvittelevat softan olevan ilmaista.
Nythän sillä samalla yhdellä kaapelilla ja kerta maksulla on pyöritetty aikamoista bisnestä varsinkin jenkeissä.
Eli käytännössähän kuka tahansa kaapelin ostaja on voinut kilpailla tuon flashtunen oman fläshäyspalvelun kanssa.

En oikein tiedä, miten tuon sitten olisi voinut hoitaa fiksummin? Ehkä vanhoille asiakkaille muutama ilmainen lisenssi, mutta eipä se olisi auttanut yhtään mitään näille, jotka tekivät rahaa kaapeleilla. Eli samat oikeusjutut siellä olisi tulleet kuitenkin eteen.

TappisMC

Ilmeisesti tuossa hiertää hyvin pitkälti se että vanhoja asiakkaita ei informoitu tuosta käyttöehtojen muutoksesta ja nyt sitten ameriikan maalla on läjä asiakkaita joilla on käsissään käyttökelvoton laitteisto. Vielä kun tämä liiketoiminnan haltuun ottanut uusi yritys on suhtautunut tilanteeseen vähintäänkin kummallisesti toteamalla "Voivoi, meitä ei kiinnosta". Sinänsä nerokas laitteisto ja softa vaikkakin edelleen kärsii ilmeisesti nipusta lastentauteja.

paaton

Lainaus käyttäjältä: TappisMC - 28.10.14 - klo:04:03
Ilmeisesti tuossa hiertää hyvin pitkälti se että vanhoja asiakkaita ei informoitu tuosta käyttöehtojen muutoksesta ja nyt sitten ameriikan maalla on läjä asiakkaita joilla on käsissään käyttökelvoton laitteisto. Vielä kun tämä liiketoiminnan haltuun ottanut uusi yritys on suhtautunut tilanteeseen vähintäänkin kummallisesti toteamalla "Voivoi, meitä ei kiinnosta". Sinänsä nerokas laitteisto ja softa vaikkakin edelleen kärsii ilmeisesti nipusta lastentauteja.

Noin päin ajateltuna tilanne on kyllä tosiaan aika älytön.
Täysin laillisestihan nämä pienet yritykset ovat käyttäneet tätä vanhaa kaapelia, nyt toiminnalta on lähtenyt pohja kerrasta.

host^

Woolich racingiltä on nyt saatavilla myös Yamahoihin ECU:n ohjelmointia (R6, R1). Hintakaan ei ole paha, Esim r6:seen maksaa kaapelit ja ohjelmisto vain 345$. Ainut miinus, etten ainakaan itse bongannut moottorijarrun säätömahdollisuutta tossa. Vähän itse mietin FTecu:n ja tuon välillä..

Woolichilla ainakin tuotetuki on kohdallaan, mitä ei voi sanoa FTecu:n toiminnasta. Lisäksi samoilla kaapeleilla ainakin oletettavasti pitäisi saada modattua useita ECU:ja.

http://www.woolichracing.com/

This package includes everything you need to start tuning your 2008-2011 Yamaha YZF-R6 with our USB (Denso) v2 Interface.

   USB (Denso) v2
   Yamaha Harness Type 4
   USB Cable
   Bin File Definitions in the Woolich Racing Tuned software

Features available for Yamaha YZF-R6 2008-2011

   IAP Fuel Maps
   TPS Fuel Maps
   Ignition Maps
   Secondary Throttle Plate (STP) Opening Maps
   Injector Balance Maps
   Adjust RPM Limiters
   Adjust Fan Temperature
   Disable Stock O2 Sensor
   Disable PAIR Valve
   Disable Exhaust Valve
   Disable Tip Over Sensor (TOS)

murmela

Lainaus käyttäjältä: host^ - 28.10.14 - klo:15:54
Woolich racingiltä on nyt saatavilla myös Yamahoihin ECU:n ohjelmointia (R6, R1). Hintakaan ei ole paha, Esim r6:seen maksaa kaapelit ja ohjelmisto vain 345$. Ainut miinus, etten ainakaan itse bongannut moottorijarrun säätömahdollisuutta tossa. Vähän itse mietin FTecu:n ja tuon välillä..
Pistä Feature requ tonne woolichin foorumille.
http://www.woolichracing.com/forums/
http://www.woolichracing.com/forums/viewforum.php?f=18
Jarrut paskana, paha hidastaa.

host^

Laitoin mailia muutamalla kysymyksellä, mm tuo moottorijarrukysymys.

Tonne foorumille on jo jokunen laittanut requa aiheesta, tosin eri pyörien kohdalla, mutta kun ei taida olla nykyään saatavilla mihinkään pyörämalliin tuota moottorijarrun säätöä. Katsotaan mitä sieltä vastataan. Vaikuttaa kyllä muuten kaikin puolin hyvältä ja bugittomalta softalta juttujen perusteella, mut moottorijarrun säädön olemattomuus on iso miinus.

http://www.ifitec.es/

Kysyin myös tuolta yksityiskohtaisempaa tietoa tuotteesta ja vaikuttaa myös tosi hyvältä muuten, mutta, itse ei ECU:a pysty flashäämään, vaan sen joutuu lähettämään sinne ja ne muuttaa ECU:n YEC ECUksi (maksaa 300€) ja siihen päälle säätökaapelit ja softa (150€).

Hyvän tästä tekee se, että ECU:a säädetään flashäyksen jälkeen YEC softalla, kuten tavallista YEC-ecua. Samat säätöominaisuudet ja sama softa. Säästää aika paljon vrt. YEC ecu + johtosarja + säätökaapelit, taitaa tehdä toista tonnia. €.

Tämä siis Yamahan kohdalla, mutta muiden pyörien kanssa sama homma.

paaton

Lainaus käyttäjältä: host^ - 28.10.14 - klo:15:54
Woolich racingiltä on nyt saatavilla myös Yamahoihin ECU:n ohjelmointia (R6, R1). Hintakaan ei ole paha, Esim r6:seen maksaa kaapelit ja ohjelmisto vain 345$. Ainut miinus, etten ainakaan itse bongannut moottorijarrun säätömahdollisuutta tossa. Vähän itse mietin FTecu:n ja tuon välillä..

Woolichilla ainakin tuotetuki on kohdallaan, mitä ei voi sanoa FTecu:n toiminnasta. Lisäksi samoilla kaapeleilla ainakin oletettavasti pitäisi saada modattua useita ECU:ja.

http://www.woolichracing.com/

This package includes everything you need to start tuning your 2008-2011 Yamaha YZF-R6 with our USB (Denso) v2 Interface.

   USB (Denso) v2
   Yamaha Harness Type 4
   USB Cable
   Bin File Definitions in the Woolich Racing Tuned software

Features available for Yamaha YZF-R6 2008-2011

   IAP Fuel Maps
   TPS Fuel Maps
   Ignition Maps
   Secondary Throttle Plate (STP) Opening Maps
   Injector Balance Maps
   Adjust RPM Limiters
   Adjust Fan Temperature
   Disable Stock O2 Sensor
   Disable PAIR Valve
   Disable Exhaust Valve
   Disable Tip Over Sensor (TOS)

Juu, 1200 taalan dealer paketilla pystyy varmaankin säätämään useita ecuja.