Tuli mietittyä tuota kiinnitystä hieman tarkemmin kun kävin tallissa, R1 -08, potentiaaliset anturointipaikat (jos haluaa kaikki 40 tai 39? triggaus-signaalia ja ei halua teettää erillistä triggerilevyä) näyttäisi olevan takana jarrulevy palojen kosketuspinnan alta ja edessä kelluvan jarrulevyn runko.
Jarrulevyssä ongelmana on kuumuus esim. magneettien transitiolämpötila, jolloin ne menettävät pitovoimaa on muistaakseni n. 250 astetta ja liimatkaan ei taida kestää kuin muutama sata astetta.
Ideana voisi olla porata pienet upotukset/reiät jarrulevyyn ja prässätä niihin ahdistussovitteella joko magneetit (hauraita!) tai pienet terästapit joita anturi pystyy lukemaan. Levyn kestävyys ei saisi luonnollisesti merkittävästi heiketä... Optimaalinen laite noiden upotusten tekemiseen olisi varmaankin lisäakselilla varustettu nc-sorvi, jolla homma tapahtuisi hetkessä ja tarkkuuskin olisi riittävä.
Helpoin ja halvin olisi kuitenkin käyttää alkuperäisiä jarrulevyn kiinnityspultteja, joita esim R1 takalevyssä on kuitenkin vain viisi kpl. Riittääkö se sitten TCS:n toimintaan, vai olisiko suurempi määrä pulsseja merkittävästi parempi? ehkä valmistaja tietäisi...
Itse olisin kiinnostunut lähinnä saamaan turvaverkon high sideä vastaan, eikä kierrosajan parantuminen haittaisi yhtään, joku jossain foorumilla mainitsi että TCS säästää rengaskuluissa, mutta toisaalta tuon TCS:n hinnalla saa neljä Pirellin SC:tä...