Uusimmat

7 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Kauden 2012 tavoitteet.

Aloittaja Nitrous, 06.04.12 - klo:21:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.12 - klo:22:40

Jos meinaat Alastarossa mennä mua kovempaa niin päivitä samalla toi Kemoran tavote 1:12 alkuseks. Kemora on helppo rata oppia meinaan.  ;)

On aika paljon parannettavaa tuohon, mutta ei yrittänyttä..

Birke

Tavoitteena ajaa reilusti enemmän ratapäiviä kuin edellisinä kausina. Turvallisesti pystyssä pysyen ja omaa vauhtia kehittäen. Jos 5 sek saisi pois ajasta Kemorassa niin hyvä.

heippa

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.04.12 - klo:13:45
Eli päätavoite kaudelle 2012 on viedä Heipan päänahka yli puolella Suomen radoista.  :D

Eli pitäskö tää nyt ottaa silleen, et jos sie meet minuu kovempaa, niin pitäkää tunkkinne hesse_fool

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: heippa - 08.04.12 - klo:19:57
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.04.12 - klo:13:45
Eli päätavoite kaudelle 2012 on viedä Heipan päänahka yli puolella Suomen radoista.  :D

Eli pitäskö tää nyt ottaa silleen, et jos sie meet minuu kovempaa, niin pitäkää tunkkinne hesse_fool

Mie voin kyllä neuvoo ja vetää lisää vauhtia sit jos noin tapahtuu.  :D

Mut eikös toi pitäs ottaa enemmänkin lisänatsoina, kun sun opettama (ex)-koheltaja menee jo melkein yhtä kovaa kuin opettajansa.  ::)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.12 - klo:21:53
Alastaro: 1:27.0 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:13.6 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:13.4 -> 1:11-alkuinen
Motopark:  -> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä  -> 1:28 -alkuinen.

Pienellä muokkaamisella noi ajalliset tavoitteet osui myös itselle. Muita tavoitteita sitten olis päästä viime kauden peikoista eroon ja käyttää enemmän aikaa treenaamiseen kilpailemisen sijasta. Siinä sivussa tarkoituksena käydä kokeilemassa pari kisaa ja katsoa miten kisaaminen maistuu. Kisat on näillä näkymin endurance sekä kemoran ja räyskälän jokkis. Alastaro jäi viime kesältä lähes kokonaan välistä, joten sinne pitäs saada treenipäivä lisää.

Kaluston puolesta olis parkoitus pärjätä samalla pyörällä koko kausi, kokeilla uusia renkaita ensimmäistä kertaa ja oppia lukemaan dataa omasta ajosta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.04.12 - klo:16:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.12 - klo:21:53
Alastaro: 1:27.0 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:13.6 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:13.4 -> 1:11-alkuinen
Motopark:  -> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä  -> 1:28 -alkuinen.

Pienellä muokkaamisella noi ajalliset tavoitteet osui myös itselle. Muita tavoitteita sitten olis päästä viime kauden peikoista eroon ja käyttää enemmän aikaa treenaamiseen kilpailemisen sijasta. Siinä sivussa tarkoituksena käydä kokeilemassa pari kisaa ja katsoa miten kisaaminen maistuu. Kisat on näillä näkymin endurance sekä kemoran ja räyskälän jokkis. Alastaro jäi viime kesältä lähes kokonaan välistä, joten sinne pitäs saada treenipäivä lisää.

Kaluston puolesta olis parkoitus pärjätä samalla pyörällä koko kausi, kokeilla uusia renkaita ensimmäistä kertaa ja oppia lukemaan dataa omasta ajosta.

Tuli kirjoiteltua vähän pidemmin tulevasta kaudesta blogin puolelle: http://mikavuorelaracing.blogspot.com/2012/04/kausi-2012.html

jarska

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 24.04.12 - klo:18:54
Tuli kirjoiteltua vähän pidemmin tulevasta kaudesta blogin puolelle: http://mikavuorelaracing.blogspot.com/2012/04/kausi-2012.html

Olipas mukavaa luettavaa, linkeistä vaan puuttui joku ratasaitti. innocent_1

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.04.12 - klo:08:00
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 24.04.12 - klo:18:54
Tuli kirjoiteltua vähän pidemmin tulevasta kaudesta blogin puolelle: http://mikavuorelaracing.blogspot.com/2012/04/kausi-2012.html

Olipas mukavaa luettavaa, linkeistä vaan puuttui joku ratasaitti. innocent_1

Linkki lisätty. Ollut pikkusen heikolla tuon päivittäminen noin muutenkin. Nyt taas kun kausi alkaa niin tulee varmaan tämänkin kanssa touhuttua.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 25.04.12 - klo:08:25
Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.04.12 - klo:08:00
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 24.04.12 - klo:18:54
Tuli kirjoiteltua vähän pidemmin tulevasta kaudesta blogin puolelle: http://mikavuorelaracing.blogspot.com/2012/04/kausi-2012.html

Olipas mukavaa luettavaa, linkeistä vaan puuttui joku ratasaitti. innocent_1

Linkki lisätty. Ollut pikkusen heikolla tuon päivittäminen noin muutenkin. Nyt taas kun kausi alkaa niin tulee varmaan tämänkin kanssa touhuttua.

Kitoosh. shakehands_1


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.12 - klo:21:53
Kesä lähestyy, mutta vielä ei pääse radoille, joten nyt on hyvä hetki vielä repostella kuinka kovaa aikoo mennä ensi kesänä ja kuinka monta pokaalia hyllystä löytyy kauden päätteeksi.

Meikäläisen lähtötaso eri radoille löytyy tuolta ratahistoriaa topicista ja tässä ensi kesän tavoitteet.

1) Kaluston hankinta. Tavoitteena löytää peli, joka riittää vähintään B:n kärkikahinoihin.
2) 20-30 ratapäivää ensi kesälle.
3) Pari jokkiskisaa ja endurance pitäisi yrittää käydä ajelemassa.
4) Uudella kalustolla B:n kympin kärjen vauhteihin kauden päätteeksi.

Käytännössä kohta 4) tarkoittaa seuraavaa:
Alastaro: 1:27.9 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:14.2 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:20 -> 1:11-alkuinen
Motopark: ? -> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä ? -> 1:28 -alkuinen. (Jos pääsee paikanpäälle).

Tavoitteet on korkealla ja osa todennäköisesti jää toteutumatta, mutta näillä lähdetään liikenteeseen ja katsotaan mitkä toteutuu kauden mittaan.

Ja tässä toteutuneet:
1) Keväällä tuli hankittua -08 R1, jolla kyllä ehtii riittävästi.
2) 15-20 ratapäivää, joista neljänä olin vetämässä koulutusta Kotimaan radoilla tuli siis ajettua omaa ajoa vain reilu 10 päivää koko kesänä.
3) Kisaaminen on edelleen näköjään liian kallista. Saas nähdä mitä ens kaudelle keksii.
4) Osaltaan onnistui, osaltaan ei johtuen lähinnä liian vähästä ratapäivien määrästä.

Alastaro: 1:24.8 (Tavoite täyttyi nippa nappa vikalla Alastaron keikalla kolmen viikon ajotauon jälkeen.)
Botnia 1:20.x (En päässy käymään tänäkään kesänä)
Gotlandring: 1:28.74 (Tästä voi sanoa, ettei kovin montaa suomalaista löydy, jotka ois ajanu kovempaa. :D)
Kemora: 1:12.5 (Yhden päivän päähän jäi tavoite)
Motopark: 1:33.35 (Päivä tai kaksi lisää ja olisi tavoite saavutettu)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 06.04.12 - klo:23:05
Muilla radoilla kuin Botnialla uusille sekuntiluvuille, eli:

Alastaro 1:25.?
Kemora 1:12.?
Motopark 1:32.?
Räyskälä 1:30.?

Mopossa lienee kohta parempi alusta kuin hankittaessa (Wehnän ruuvaama), oma fyysinen kunto parempi kuin koskaan intin jälkeen (valitettavana lisämausteena on n. 10 kg suurempi elopaino, joka voi kostautua), joten ainakaan noihin hommat eivät kaadu.

Tavoitteena olisi saada lisäksi keskimäärin enemmän pisteitä kuin aikaisempina vuosina per kisa. Viime vuosi meni tuolta osin alta penkin (19/6) ennätys on 2010, jolloin 28p/6 kisaa, eli 4,66p/kisa. Jos siis asettaisi tavoitteeksi 5p/kisa.

Kalusto siis säilynee ennallaan, 2008 R1. Katsellaan ja odotellaan jos 2013 tai 2014 Yamaha saisi tehtyä vastaiskun Bemarille ja Kawalle ja kaluston voisi päivittää vikkelämpään.

Alastaron osalta toteutui (1:24.0, joka yli odotusten)
Motoparkin osalta meni munilleen, puhtaasti liian huonon kunnon ja CBR cuppiin osallistumisen johdosta ja jäi 1:33.1 alkuiseen, joten 0,1 sek liian hitaasti.
Kemoralla satoi käytännössä aina, joten eipä tullut uusia ennätyksiä.
Räyskälässä yli odotusten, eli 1:29 alkuinen
Kisoja ajettiin viisi ja pisteitä tuli rapiat 40, joten sekin meni yli odotusten.

Kokonaisuutena kausi meni paremmin kuin etukäteen kuvittelin, joten tyytyväinen olen. Nyt sitten fiilistelemään Alastarolle ja suunnittelemaan ensi kautta ja sen tavoitteita. Samalla pyörällä ajetaan, joten kovin suuria harppauksia ei ole odotettavissa. Wehnälle kuuluu suurin kiitos aikojen parantumisesta. Kyllä se koulutus vaan on helpoin (ja halvin) tie aikojen parantamiseen, sanoi Essolla kuka mitä sanoi.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

#26
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 12.09.12 - klo:17:21Kokonaisuutena kausi meni paremmin kuin etukäteen kuvittelin, joten tyytyväinen olen. Nyt sitten fiilistelemään Alastarolle ja suunnittelemaan ensi kautta ja sen tavoitteita. Samalla pyörällä ajetaan, joten kovin suuria harppauksia ei ole odotettavissa. Wehnälle kuuluu suurin kiitos aikojen parantumisesta. Kyllä se koulutus vaan on helpoin (ja halvin) tie aikojen parantamiseen, sanoi Essolla kuka mitä sanoi.
Eikös Wehnä luvannu sulle keväällä ett sun ajat paranee pari sekkaa joka radalla, talvella mopoon tehtyjen alustamuutosten ansiosta?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Olipa Nitroonilta hyvä nosto  peukku_1

Oma tavoitteeni oli päästä uudella mopolla .orgin nopeen ryhmän aikavaatimuksiin Kemorassa eli 1.20. Toinen motiivi tuohon aikaan pääsemiseen oli kun mopon myyjä sanoi ajaneensa noin 1.20 vauhteja. Tuohon pääsin eli 1.16.6 tuli ajaksi ja riemu oli katossa. Samaan aikaan Haukiputaan miehet veti kuitenkin paljon kovempaa ja myyjäkin tarkensi ajaneena 1.15 alkuisia, joten vielä jäi hampaankoloon enkä laita mopoa vielä talvivarastoon.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.04.12 - klo:22:13
Mulla ei niinkään ajallisesti kovia tavoitteita, jotenkin vaan tuntuma, et tolla nykysellä kamppeella tulen ajamaan kovempaa kuin ennen ja tää on vaffa tunne. :D
Tuunaukset alkas olemaan kohdillaan, pientä hiomista vielä ja pyrkimyksenä ajaa nopeessa ryhmässä silleen, ettei tarvii ihan  jaloissa olla.
Kerhokisat on vielä mietinnässä, mut jos kisailusta puhutaan, niin app:n ja Carbonin päihittäminen on suorastaan pakollista...tai ainakin perässä pysyminen. :P
Kokonaisuutena tavoittelen ehjää kautta, ilman konttaamisia ja kehityksen suhteen olen tasaisen toiveikas, ilman yliyrittämistä. airrev_1

Vaatimattomat oli tavoitteet ja siltikin osa jäi haaveeksi.
Kovempaa kyl mentiin, ei paljoa mut kuitenkin ja nopeessa ryhmässä ei joka kerta edes hitain.
Kerhokisat oli tissiposkelle liikaa, kuten kova luu app:kin, mut Carbon setä tuli piestyä niin kovalla kädellä et laittoi ratamoponsa myyntiin. :P
Yliyrittämiset jäi pois, eli tossa meni kuten suunnittelin, mut pieni konttaus synkisti tilastoja.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.09.12 - klo:18:06
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 12.09.12 - klo:17:21Kokonaisuutena kausi meni paremmin kuin etukäteen kuvittelin, joten tyytyväinen olen. Nyt sitten fiilistelemään Alastarolle ja suunnittelemaan ensi kautta ja sen tavoitteita. Samalla pyörällä ajetaan, joten kovin suuria harppauksia ei ole odotettavissa. Wehnälle kuuluu suurin kiitos aikojen parantumisesta. Kyllä se koulutus vaan on helpoin (ja halvin) tie aikojen parantamiseen, sanoi Essolla kuka mitä sanoi.
Eikös Wehnä luvannu sulle keväällä ett sun ajat paranee pari sekkaa joka radalla, talvella mopoon tehtyjen alustamuutosten ansiosta?

Kyllä. Alastarolla vuodessa parannusta tuli reilut 2 sekuntia, samoin Räyskälässä. Motoparkissa kuivalla aika-ajossa edellisen kerran 1:38.0, nyt 1:33.1, joten siihenkin tyytyväinen, jos puhtia olisi ollut, kisassa olisi menty kovempaa (oma arvaus 1-2 sek) kuten aina ennenkin.
Botniaringillä edellisessä kisassa kuivalla (sama aika vuodesta) 1:15.3, nyt 1:13.6.

Ehkä Kari ottaa kantaa (tai ehkä sinä) siihen oliko oppimisprosessin vaikutus vaikkapa Alastarolla 0,2 vai 0,5 sekuntia ja alustan sitten 2, 2,2 vai 1,8 sekuntia.

Valitettavasti syystä jota itse en tiedä, ajat eivät sateella parantuneet kuivalla ajettuihin nähden. Varmaan vika oli alustassa ja kuskissa.

Muista en osaa sanoa, mutta ainakin itselläni menee hieman aikaa ennen kuin muutoksia osaa hyödyntää. Voitaisiin muuten ensi kesänä ottaa keskinäinen kisa vaikka noilla CBR:llä. Ei tarvitse sitten spekuloida kumman pyörä oli parempi ja kumman ei kun ovat identtisiä.

Jotta homma olisi reilu, niin saat käydä treenaamassa niillä kahtena päivänä, sitten kokemusta on yhtä paljon. Ohessa vielä kertauksena ajat mitä niillä Motoparkissa ajettiin.

Aika-ajo
1 Kari Vehniäinen 1:57.856
2.Jukka Relander 1:58.918
3. Iikka Ahonen 1:59.270
4. Jussi Mäkelä 2:07.364

Kisa
1.Iikka Ahonen 1:56.604
2 Kari Vehniäinen 1:56.636
3. Jukka Relander 1:57.123

Mielestäni tuo on aika loistava tapa verrata kumpi osaa ajaa ja kumpi ei. Kari osasi ja pisti päihin minua, mikä nyt ei varmaan suurena yllätyksenä tullut kummallekaan, tuskin yleisöllekään. Haaste on nyt heitetty, talvi aikaa lenkkeillä, puntteilla ja kerätä vaikka vaadittava muutama satanen kasaan.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi