Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.12 - klo:21:18
On se Jukka-Setä ainakin sen verran oikeessa, että ajolinjat ja radan käyttö vois olla potenttiaalinen kehityskohde. Nimim. pienellä ajolinjan muutoksella 3-4mutkan välissä kemorasta katos sekunti 1:13.5->1:12.5
Jos hetki vedetään asialinjaa, niin mun lähiaikojen kemorahistoria on 2010 1 päivä ratapersettä pyöreellä linjalla. 2011 2 päivää pyöreellä linjalla. 2012 2 päivää pyöreellä linjalla ja 1-2 päivää noilla rata-kurssilta jääneiden tötsien perusteella testailua/ opettelua. Tosin 3-4 päivän putken jälkeen oli jo vähä väsähtäny tohon ajeluun/ toi videopätkä taitaa olla siltä päivältä no4, joten linjat oli vähä mitä oli. Mutta jos katsot videon ihan alkuu, niin siinä vedän ihan eri linjalla sen 3-4-5 kuin mitä siin seuraavalla kierroksella ku jukka on ihan perässä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.12 - klo:22:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.12 - klo:21:18
On se Jukka-Setä ainakin sen verran oikeessa, että ajolinjat ja radan käyttö vois olla potenttiaalinen kehityskohde. Nimim. pienellä ajolinjan muutoksella 3-4mutkan välissä kemorasta katos sekunti 1:13.5->1:12.5
Jos hetki vedetään asialinjaa, niin mun lähiaikojen kemorahistoria on 2010 1 päivä ratapersettä pyöreellä linjalla. 2011 2 päivää pyöreellä linjalla. 2012 2 päivää pyöreellä linjalla ja 1-2 päivää noilla rata-kurssilta jääneiden tötsien perusteella testailua/ opettelua. Tosin 3-4 päivän putken jälkeen oli jo vähä väsähtäny tohon ajeluun/ toi videopätkä taitaa olla siltä päivältä no4, joten linjat oli vähä mitä oli. Mutta jos katsot videon ihan alkuu, niin siinä vedän ihan eri linjalla sen 3-4-5 kuin mitä siin seuraavalla kierroksella ku jukka on ihan perässä.

Pitäs kyllä ajella perässä, että näkis ajolinjat oikeesti. Itelläkin väsymys tekee välillä ihan ihme virheitä. Väsymyksen aiheuttamat tilanteet tuli huomattua varsinkin Gotlandringillä neljäntenä päivän viimestään siinä kohtaa kun väkisin pyörää kallistamalla yritti ajaa etusen alta. Mut sen noista sun linjoista näkee tossa videolla, että tiukemmin vaan kanttareihin kiinni ja muuten viilausta sieltä täältä niin sekunti tai kaks ropisee helposti pois.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.12 - klo:22:41Jos hetki vedetään asialinjaa, niin mun lähiaikojen kemorahistoria on 2010 1 päivä ratapersettä pyöreellä linjalla. 2011 2 päivää pyöreellä linjalla. 2012 2 päivää pyöreellä linjalla ja 1-2 päivää noilla rata-kurssilta jääneiden tötsien perusteella testailua/ opettelua. Tosin 3-4 päivän putken jälkeen oli jo vähä väsähtäny tohon ajeluun/ toi videopätkä taitaa olla siltä päivältä no4, joten linjat oli vähä mitä oli. Mutta jos katsot videon ihan alkuu, niin siinä vedän ihan eri linjalla sen 3-4-5 kuin mitä siin seuraavalla kierroksella ku jukka on ihan perässä.

GP 125

Koyama Tomoyoshi

Japani

Honda

1:28.660

20.08.2005

Kaveri ensimmäistä päivää Motoparkissa.

Lähde: http://www.motopark.fi/tulokset-ennatykset/
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.12 - klo:23:03Mut sen noista sun linjoista näkee tossa videolla, että tiukemmin vaan kanttareihin kiinni ja muuten viilausta sieltä täältä niin sekunti tai kaks ropisee helposti pois.
No jos mä oon koko ikäni siihen asti hinkannu pyöreellä linjalla, nii ei mun väsyneet puukädet vaan taipunu päivässä parissa. Varsinkaan kemorassa joka on mulle ihan outo rata, jos vertaa alastaroon jossa oon vetäny baut 60 päivää samassa ajassa ku kemorassa 6.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 21.08.12 - klo:23:32
Koyama Tomoyoshi

Jostain syystä repesin tälle. Hyvin vedetty. Nyt on hyvä mennä nukkumaan.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 20.08.12 - klo:18:27
Wehnän ja Miikan kun onnistut risteyttämään (en halua olla katsomassa prosessia), niin saat aika hyvän opettajan aikaiseksi.

Minä taas vannon Murmelan ja sinun risteytyksen nimeen, en halua minäkään olla prosessia kattomassa, mut siinä puhuis sellainen kokemus yhdistettynä datojen tutkintaan, et näiden tuloksena syntyviä oppeja imiessä mentäis koko porukka SM-vauhteja, eikä tulkinnoille jäis varaa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.08.12 - klo:13:34
Minä taas vannon Murmelan ja sinun risteytyksen nimeen, en halua minäkään olla prosessia kattomassa, mut siinä puhuis sellainen kokemus yhdistettynä datojen tutkintaan, et näiden tuloksena syntyviä oppeja imiessä mentäis koko porukka SM-vauhteja, eikä tulkinnoille jäis varaa.

Eikä kukaan uskaltas yrittääkään tehdä tulkintoja.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 22.08.12 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.08.12 - klo:13:34
Minä taas vannon Murmelan ja sinun risteytyksen nimeen, en halua minäkään olla prosessia kattomassa, mut siinä puhuis sellainen kokemus yhdistettynä datojen tutkintaan, et näiden tuloksena syntyviä oppeja imiessä mentäis koko porukka SM-vauhteja, eikä tulkinnoille jäis varaa.

Eikä kukaan uskaltas yrittääkään tehdä tulkintoja.

Einii, ehkä korkeintaan risteytyksen tuloksena syntynyt söpö Damien poika nahistelis hieman ittensä kanssa.

app

22.08.12 - klo:19:17 #293 Viimeisin muokkaus: 22.08.12 - klo:19:19 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.12 - klo:22:05
[
Data on muuten iha hel***in kätevä noissa ennustettujen kippaamisien jälkiviisasteluissa. Jos jää vähänkin ihmettelemään että mitä oikein tuli töpeksittyä, niin datan avulla pääsee esim 0,1 tai 0,01 (tai 0,001) sekunnin tarkkuudella takaisin siihen pisteeseen missä mopo lähti lapasesta. Ja yleensä joku käppyrä näyttää ihan suoraan mikä se ratkaiseva kämmi oli. Tai ainakin toisaiseksi näin on käynyt kaikissa tapauksissa missä minä olen ollut avustavana datan hifistelijänä. Datat on ollu lähtösin racechronosta, racedacista ja biimerin loggerista.

Tämä oli jäänyt huomaamatta. Niin nähtiin murmelan avustuksella, kuinka palmasin jarrun lopussa oli ollut kaasu aunnennut  7 % auki hetkeä ennen kaatumista. Syystä tai toisesta kaasu oli auennut liian aikaisin, kiihtyvyyden ollessa siinä vielä negatiivista Syy tai toinen on se joka kiertää sitä kahvaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 29.08.12 - klo:07:45Veskulle taas jäin paremmin mieleen (tunnetaan entuudestaan) ja kun hän ajoi perässä niin sain jopa kehuja ykkös- ja kakkosmutkien jälkeisten suorien avauksista. Data-alysaattorilta tulee varmaan sitten toisenlaista tekstiä lirutteluista ja vässyilystä, mutta luotan tässä tapauksessa positiivisempaan palautteeseen jonka sain MM-kokemusta omaavalta Alastaron rataennätyksen haltijalta.
No tuota, jos sä lyöt mulle 150e kouraan, niin jaksan kyllä sen voimalla unohtaa hetkeksi sun asennevamman, ja käydä sun koko kierroksen alastarolla, jarru jarrulta, apeksiapeksilta, avaus avaukselta läpi ja antaa sulle positiivista palautetta, ja muutoinkin muotoilla palautteen sellaiseksi että makasava asiakas siitä tykkää.
Niin kauan kuin mennään pro bono-periaatteella, niin sitä saa mitä tilaa, varsinkin jos vastaanottajan asenne on mitä on.

Ennakkotietona voin jo arvailla että Data-analysaattorilta ei varmaankaan tule toisenlaista tekstiä lirutteluista ja vässyilystä ykkös- ja kakkosmutkien jälkeisten suorien avauksista, kuten ei ollut alkuperäisessäkään analyysissä, jossa pureuduttiin enimmäkseen vain sun tötöilyihin omassa ajossasi.

Kannattaa lukea tuo ajatuksella läpi:
http://www.mprata.fi/radalla/3/racechrono-dataa-jakoon/307/msg7100#msg7100
Siinä on mainittu juuri niitä asioita, mitä aloit korjaamaan ajossasi, nyt kun pääsit ajelemaan palvomasi Rata-Auktoriteetin perässä.
Poimin sieltä yhden kohdan:
"Tai jukka valuttaa/ ajaa liian terävästi mutkaan ja apeksista "ohi"/ myöhäinen apeksi ts saa käännettyä mopon liian myöhään ja pääsee kaasulle liian myöhään."
Ja sen jälkeen katso oma videosi:
http://www.youtube.com/watch?v=KL53VrLkHCQ&feature=youtu.be
Noin niinku ihan ilmasena pikavinkkinä seuraavan sekunnin metsästykseen.

Ja kyllä, Data-Analyysi uusimmasta ennätyskierroksestasi on tulossa ihan lähiaikoina.  Teen sen myös siitä näkökulmasta, että vaikka sä jaksatkin inistä ilmaisen palautteen muodosta ja varsinkin sen antajasta, niin tässä foorumissa on se hyvä puoli että monet muut saavat poimia siitä analyysistä vinkkejä omaan ajoonsa. Jos esim pyytäisit että lähetän analyysin maililla, niin en sitä edes tekisi, koska se menisi ihan hukkaan.

Mutta joo, jos menisi taas välillä hinkkaamaan tolppaa, jotta on jatkossakin varaa tehdä ilmaista työtä kanssaratailijoiden hyväksi.  :-*
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.08.12 - klo:11:29


...tässä foorumissa on se hyvä puoli että monet muut saavat poimia siitä analyysistä vinkkejä omaan ajoonsa. Jos esim pyytäisit että lähetän analyysin maililla, niin en sitä edes tekisi, koska se menisi ihan hukkaan.

Mutta joo, jos menisi taas välillä hinkkaamaan tolppaa, jotta on jatkossakin varaa tehdä ilmaista työtä kanssaratailijoiden hyväksi.  :-*

Aamen tälle, mä ainakin arvostan Murmelan kykyä ja jaksamista tehdä näitä analyysejä. bowdown_1
Samaa mieltä, näistä oppii koko porukka, vaikka ei aina miellytäkkään kohteena olevaa. :D

Jos se joskus vaikka poikis euron pari sun pörssiin, kurssin muodossa talvella tai jotain...kuten joku on osuvasti sanonut, ilmaisia lounaita ei ole, ainakaan pitkään.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.08.12 - klo:11:29
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 29.08.12 - klo:07:45Veskulle taas jäin paremmin mieleen (tunnetaan entuudestaan) ja kun hän ajoi perässä niin sain jopa kehuja ykkös- ja kakkosmutkien jälkeisten suorien avauksista. Data-alysaattorilta tulee varmaan sitten toisenlaista tekstiä lirutteluista ja vässyilystä, mutta luotan tässä tapauksessa positiivisempaan palautteeseen jonka sain MM-kokemusta omaavalta Alastaron rataennätyksen haltijalta.
No tuota, jos sä lyöt mulle 150e kouraan, niin jaksan kyllä sen voimalla unohtaa hetkeksi sun asennevamman, ja käydä sun koko kierroksen alastarolla, jarru jarrulta, apeksiapeksilta, avaus avaukselta läpi ja antaa sulle positiivista palautetta, ja muutoinkin muotoilla palautteen sellaiseksi että makasava asiakas siitä tykkää.
Niin kauan kuin mennään pro bono-periaatteella, niin sitä saa mitä tilaa, varsinkin jos vastaanottajan asenne on mitä on.

Ennakkotietona voin jo arvailla että Data-analysaattorilta ei varmaankaan tule toisenlaista tekstiä lirutteluista ja vässyilystä ykkös- ja kakkosmutkien jälkeisten suorien avauksista, kuten ei ollut alkuperäisessäkään analyysissä, jossa pureuduttiin enimmäkseen vain sun tötöilyihin omassa ajossasi.

Kannattaa lukea tuo ajatuksella läpi:
http://www.mprata.fi/radalla/3/racechrono-dataa-jakoon/307/msg7100#msg7100
Siinä on mainittu juuri niitä asioita, mitä aloit korjaamaan ajossasi, nyt kun pääsit ajelemaan palvomasi Rata-Auktoriteetin perässä.
Poimin sieltä yhden kohdan:
"Tai jukka valuttaa/ ajaa liian terävästi mutkaan ja apeksista "ohi"/ myöhäinen apeksi ts saa käännettyä mopon liian myöhään ja pääsee kaasulle liian myöhään."
Ja sen jälkeen katso oma videosi:
http://www.youtube.com/watch?v=KL53VrLkHCQ&feature=youtu.be
Noin niinku ihan ilmasena pikavinkkinä seuraavan sekunnin metsästykseen.

Ja kyllä, Data-Analyysi uusimmasta ennätyskierroksestasi on tulossa ihan lähiaikoina.  Teen sen myös siitä näkökulmasta, että vaikka sä jaksatkin inistä ilmaisen palautteen muodosta ja varsinkin sen antajasta, niin tässä foorumissa on se hyvä puoli että monet muut saavat poimia siitä analyysistä vinkkejä omaan ajoonsa. Jos esim pyytäisit että lähetän analyysin maililla, niin en sitä edes tekisi, koska se menisi ihan hukkaan.

Mutta joo, jos menisi taas välillä hinkkaamaan tolppaa, jotta on jatkossakin varaa tehdä ilmaista työtä kanssaratailijoiden hyväksi.  :-*

Minulle käy vallan hyvin tästä eteenpäin markkinahintaiset palvelut. Hoidetaan asia tästä eteenpäin niin. Ilmoitan kun tulee tarvetta tarkempaan analyysiin. Nyt näin maallikkonakin näin itsekin ohjelmasta, että jarrupaikkaa tulee siirtää eteenpäin, mutta kykyä siihen ei ole.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 29.08.12 - klo:17:21jarrupaikkaa tulee siirtää eteenpäin, mutta kykyä siihen ei ole.
Treenaa jarrun aloituksen nopeutta, ja aloitustehon kasvattamista, niin rupee kykyä tulemaan, vaikka lähestytkin jo uhkaavasti eläkeikää.
Esim pääsuoran jarrussa sulla kestää päästä täyskaasulta täysjarrulle 100 metriä, kun se vois olla jotain luokkaa 30 metriä, ett jos ny ees alle 66 metriin pääset, niin sekin on jo aika hyvä parannus harrastelijatasolla.
Ja alotusteho on ehkä jotain 60-70% siitä mitä se voisi olla, siihen parikyt prossaa lisää, niin alkaa oleen jo ihan ok.

Kaikkein tärkeintä sulle olis ehkä ajaa/treenata huomattavasti enemmän, ja nimenomaan ajatuksella/ uuden oppimisella se treeni. Eikä vain jääräpäisesti toistaa setti toisensa jälkeen niitä samoja virheitä, ajamalla omaa kovaa, koska isot pojat on sanoneet että ajamaan oppii ajamalla.
Ja hankkia ajatuksella treenaamalla jarrurutiini, mikä sulta puuttuu tällä hetkellä lähes täysin: Mikä on sinänsä outoa koska olet kummiskin kepittänyt kuussatasta ja tonnista rääräämopoa useamman sataa ratapäivää.
Mutta ehkäpä ne päivät ovat menneet kehityksen kannalta suurimmaksi osaksi hukkaan, kun olet tyytynyt ajamaan vaan omaa kovaa ilman sen kummempaa ajatusta.

Tämänkin tekstin kirjoitin sillä mielellä, että siitä on ehkä enemmän hyötyä niille muille jotka sen lukee.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.08.12 - klo:18:23
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 29.08.12 - klo:17:21jarrupaikkaa tulee siirtää eteenpäin, mutta kykyä siihen ei ole.
Treenaa jarrun aloituksen nopeutta, ja aloitustehon kasvattamista, niin rupee kykyä tulemaan, vaikka lähestytkin jo uhkaavasti eläkeikää.
Esim pääsuoran jarrussa sulla kestää päästä täyskaasulta täysjarrulle 100 metriä, kun se vois olla jotain luokkaa 30 metriä, ett jos ny ees alle 66 metriin pääset, niin sekin on jo aika hyvä parannus harrastelijatasolla.
Ja alotusteho on ehkä jotain 60-70% siitä mitä se voisi olla, siihen parikyt prossaa lisää, niin alkaa oleen jo ihan ok.

Kaikkein tärkeintä sulle olis ehkä ajaa/treenata huomattavasti enemmän, ja nimenomaan ajatuksella/ uuden oppimisella se treeni. Eikä vain jääräpäisesti toistaa setti toisensa jälkeen niitä samoja virheitä, ajamalla omaa kovaa, koska isot pojat on sanoneet että ajamaan oppii ajamalla.
Ja hankkia ajatuksella treenaamalla jarrurutiini, mikä sulta puuttuu tällä hetkellä lähes täysin: Mikä on sinänsä outoa koska olet kummiskin kepittänyt kuussatasta ja tonnista rääräämopoa useamman sataa ratapäivää.
Mutta ehkäpä ne päivät ovat menneet kehityksen kannalta suurimmaksi osaksi hukkaan, kun olet tyytynyt ajamaan vaan omaa kovaa ilman sen kummempaa ajatusta.

Tämänkin tekstin kirjoitin sillä mielellä, että siitä on ehkä enemmän hyötyä niille muille jotka sen lukee.

Wehnä pääsi tuolla mopolla 1:23.5, itse 1:24.0. Minulle nuo lukemat kertovat (suhteutettuna YCC:n kärkiaikoihin joka on luokka jossa itse ajan, muita tavoitteita ei ole) riittävästi. Ammatikseen ajavien ja pyöriä laittavien arvioit vastaavan kilpakäyttöön rakennetun superbiken erosta tuohon omaani ovat heiluneet 2-3 sek/kierros välillä. En ota kantaa siihen kykenisinkö itse tai Wehnä tai ylipäätään kukaan muu tässä maailmassa hyödyntämään sutimisenestoa, uudempia renkaita (nuo olivat vuosimalleja 2008 ja 2007 joilla ajoin), suurempaa tehoa ja parempaa alustaa, se jää nähtäväksi siihen hetkeen kun tulen päivittämään pyöräni.

"Mutta ehkäpä ne päivät ovat menneet kehityksen kannalta suurimmaksi osaksi hukkaan, kun olet tyytynyt ajamaan vaan omaa kovaa ilman sen kummempaa ajatusta."

En ole yksin tuon ongelman kanssa. Tosin vaikuttaisi siltä, ettei tuo asioiden syvällinen pohdiskelu, suurien viisauksien lueskelu netistä ja pyörän omatoiminen säätäminenkään välttämättä ole tie autuuteen jos reilun 200:n? ratapäivän ja 5-6:n kesän jälkeen ottaa 1-2 sekuntia kierroksella turpaan reilu vuosi sitten aloittaneelta vasta-alkajalta, joka vielä samankaltaisella kalustolla (kusiainen) ajaa ja on ajanut n. 25-30 ratapäivää ja kaiken huipentumaksi nainen. Löytyisiköhän tuohon vastaus datasta?

Sinua en ala suuremmalti neuvomaan, olen näet realisti. Olen opettanut ja neuvonut näiden vuosien varrella satoja motoristeja ja joskus tulee vastaan tapaus jonka kohdalla täytyy vain nostaa kädet pystyyn. Mietin vain mistä kumpuaa tuo itseluottamuksesi kun olet valmis neuvomaan muita ajoasentojen suhteen vaikka omasi on suoraan sanottuna aivan karmea. Miten voit sanoa muiden tulevan perse edellä välisuorilla vastaan kun jopa tällainen lahjaton vätyskin joutuu niillä osuuksilla sinua väistelemään? Miten voit kertoa kuinka jarrutus tulee oikeasti tehdä vaikka tulet itse jarruissa perse edellä vastaan vaikka ajat pienemmällä pyörällä jolla jarrutus aloitetaan huomattavasti myöhemmin.

Ihan mielenkiinnosta voisit laittaa tänne päällekäin oman parhaan kierrosaikasi ja omani ja analysoi sitten niitä. Itse olen antanut omat suoritukseni tänne niin videon kuin datankin muodossa ruodittavaksi, laittanet omasi myös. Voidaan sitten siitä katsoa kuinka se jarrutus tehdään ja kuinka pyörällä oikein avataan.

Joten pyydän laittamaan omasi tänne ruodittavaksi. Jos et sitä halua tehdä voit toki kertoa mikset halua tehdä.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 29.08.12 - klo:18:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.08.12 - klo:18:23
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 29.08.12 - klo:17:21jarrupaikkaa tulee siirtää eteenpäin, mutta kykyä siihen ei ole.
Treenaa jarrun aloituksen nopeutta, ja aloitustehon kasvattamista, niin rupee kykyä tulemaan, vaikka lähestytkin jo uhkaavasti eläkeikää.
Esim pääsuoran jarrussa sulla kestää päästä täyskaasulta täysjarrulle 100 metriä, kun se vois olla jotain luokkaa 30 metriä, ett jos ny ees alle 66 metriin pääset, niin sekin on jo aika hyvä parannus harrastelijatasolla.
Ja alotusteho on ehkä jotain 60-70% siitä mitä se voisi olla, siihen parikyt prossaa lisää, niin alkaa oleen jo ihan ok.

Kaikkein tärkeintä sulle olis ehkä ajaa/treenata huomattavasti enemmän, ja nimenomaan ajatuksella/ uuden oppimisella se treeni. Eikä vain jääräpäisesti toistaa setti toisensa jälkeen niitä samoja virheitä, ajamalla omaa kovaa, koska isot pojat on sanoneet että ajamaan oppii ajamalla.
Ja hankkia ajatuksella treenaamalla jarrurutiini, mikä sulta puuttuu tällä hetkellä lähes täysin: Mikä on sinänsä outoa koska olet kummiskin kepittänyt kuussatasta ja tonnista rääräämopoa useamman sataa ratapäivää.
Mutta ehkäpä ne päivät ovat menneet kehityksen kannalta suurimmaksi osaksi hukkaan, kun olet tyytynyt ajamaan vaan omaa kovaa ilman sen kummempaa ajatusta.

Tämänkin tekstin kirjoitin sillä mielellä, että siitä on ehkä enemmän hyötyä niille muille jotka sen lukee.

Wehnä pääsi tuolla mopolla 1:23.5, itse 1:24.0. Minulle nuo lukemat kertovat (suhteutettuna YCC:n kärkiaikoihin joka on luokka jossa itse ajan, muita tavoitteita ei ole) riittävästi. Ammatikseen ajavien ja pyöriä laittavien arvioit vastaavan kilpakäyttöön rakennetun superbiken erosta tuohon omaani ovat heiluneet 2-3 sek/kierros välillä. En ota kantaa siihen kykenisinkö itse tai Wehnä tai ylipäätään kukaan muu tässä maailmassa hyödyntämään sutimisenestoa, uudempia renkaita (nuo olivat vuosimalleja 2008 ja 2007 joilla ajoin), suurempaa tehoa ja parempaa alustaa, se jää nähtäväksi siihen hetkeen kun tulen päivittämään pyöräni.

"Mutta ehkäpä ne päivät ovat menneet kehityksen kannalta suurimmaksi osaksi hukkaan, kun olet tyytynyt ajamaan vaan omaa kovaa ilman sen kummempaa ajatusta."

En ole yksin tuon ongelman kanssa. Tosin vaikuttaisi siltä, ettei tuo asioiden syvällinen pohdiskelu, suurien viisauksien lueskelu netistä ja pyörän omatoiminen säätäminenkään välttämättä ole tie autuuteen jos reilun 200:n? ratapäivän ja 5-6:n kesän jälkeen ottaa 1-2 sekuntia kierroksella turpaan reilu vuosi sitten aloittaneelta vasta-alkajalta, joka vielä samankaltaisella kalustolla (kusiainen) ajaa ja on ajanut n. 25-30 ratapäivää ja kaiken huipentumaksi nainen. Löytyisiköhän tuohon vastaus datasta?

Sinua en ala suuremmalti neuvomaan, olen näet realisti. Olen opettanut ja neuvonut näiden vuosien varrella satoja motoristeja ja joskus tulee vastaan tapaus jonka kohdalla täytyy vain nostaa kädet pystyyn. Mietin vain mistä kumpuaa tuo itseluottamuksesi kun olet valmis neuvomaan muita ajoasentojen suhteen vaikka omasi on suoraan sanottuna aivan karmea. Miten voit sanoa muiden tulevan perse edellä välisuorilla vastaan kun jopa tällainen lahjaton vätyskin joutuu niillä osuuksilla sinua väistelemään? Miten voit kertoa kuinka jarrutus tulee oikeasti tehdä vaikka tulet itse jarruissa perse edellä vastaan vaikka ajat pienemmällä pyörällä jolla jarrutus aloitetaan huomattavasti myöhemmin.

Ihan mielenkiinnosta voisit laittaa tänne päällekäin oman parhaan kierrosaikasi ja omani ja analysoi sitten niitä. Itse olen antanut omat suoritukseni tänne niin videon kuin datankin muodossa ruodittavaksi, laittanet omasi myös. Voidaan sitten siitä katsoa kuinka se jarrutus tehdään ja kuinka pyörällä oikein avataan.

Joten pyydän laittamaan omasi tänne ruodittavaksi. Jos et sitä halua tehdä voit toki kertoa mikset halua tehdä.

Tämä kiinnostaa kyllä minuakin...

Powered by EzPortal