Lämppäreiden hankintaa puoltaa jo ihan pelkästään se seikka, että niiden kanssa säästät rengaskuluissa.
Meinaan järsii viileämmillä keleillä kumia aika rajusti tuo rata-ajo lämmittämättömästä renkaasta. Ja kun kumi alkaa kulumaan jostain kohtaa oudosti, niin sitä ei enään meinaa mikään pelastaa, vaan se on "morjens" sille renkaalle. Lämppäreiden kanssa saa anteeksi hiukan pieleenkin säädetyllä alustalla, kun renkaan runko ja seos sekä mahdollisesti myös vannekin on jo lämmin.
Ja kuten joku jo totesikin, niin ne paineet on aika oleellinen asia nykyratakumeissa. Vaikuttaa melkoisen paljon käyttäytymiseen sekä myös kulutuskestävyyteen.
Jostain lukenut, että normaalisti ratarengas kestää 3 - 5 lämpösykliä ja sen jälkeen alkaa menettämään radikaalisti ominaisuuksiaan. En tiedä pitääkö tuo kuinka hyvin paikkansa, mutta jos noin on, niin yhden ratapäivän aikana niitä lämpösyklejä tulee jo enemmän, tämä siis silloin kun ajaa ilman lämppäreitä. Ja sitten täytyy muistaa aina se, että missä vauhdeissa noita asioita huomaa... valtaosa ei välttämättä koskaan, mutta silti kummittelee takaraivossa tuo asia. Toki, kannattaako myöskään tuollaisen asian takia riskeerata lyövänsä pelit lappeelleen pitkin radanpintaa...