Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 19.09.14 - klo:14:55
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.09.14 - klo:14:39
No kyllähän tuolla nopeasti kaasulta 90-95% jarrutuksiin siirtymisellä saa itsensä kaseikkoon ja juurikin sen pyörän käyttäytymään hassusti. Eli ihan liikaa ohjelmaa aikaiseksi lyhyessä ajassa ja siinä jos missä noita happipaikkoja sitten alkaa tulemaan sekä romua helpolla syntymään.
Tuohan nyt vaan on ihan väärä jarrutustekniikkakin nopean ajamisen kannalta.
Nyt varmaan ymmärrän kommentin väärin, kun kuulostaa niin erkoiselta. Mikäs on oikea jarrutustekniikka nopeaan ajamiseen?
Eli kaasulta ei suoraan hyökkää kuin ehkä just tasan Marquez täyteen jarrutukseen, mutta sellaisia on ihan turha vertailla normi kuolevaisten touhuun sekä kalustoon.
Itse ainakin oppinut nopeampaan ajoon niin, että ensiksi aloitetaan jarrutus rauhassa, jarrua tiukennetaan koko ajan ja kun alkaa apexi lähestymään ja vauhti siihen olemaan kokolailla kohdillaan, niin aletaan hiljaksiin päästämään jarrua löysemmälle ja apexissa ollaankin jo mahdollisesti vedolla.
Hyödyt tuosta on ne, että peli ei elä sinne mutkaan sisään mentäessä niin paljoa ja on oikeasti aikaa ja kapasiteettiä keskittyä siihen oleellisimpaan, eli mutkaan jarruttamiseen ja sen ajamiseen oikealla linjalla.
Sitten kun tulet nopeammaksi ja olet perusteissa hyvällä tasolla, niin tuo koko prosessi alkaa nopeutumaan, mutta ajatus on edelleen sama. Et lyö sitä jarrua heti jarrutuksen alussa täysille, etkä myöskään räpsäytä sitä irti. Rauhalliset teot siirtyvät, samoin kuin ne äkkipikaiset, pyörän käyttäytymiseen ja sitä kautta siihen kierrosaikaan.
Käsitykseni mukaan juuri tuon takia nopea kierros ei välttämättä aina näytä yhtään miltään, se on tylsää katsottavaa, mutta pelihän vaan etenee.