Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Perustakaa "Ilmaiseksi Inisijät Ry".
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.08.12 - klo:21:54
Ymmärtääkseni sinä olet jo minua nopeampi radalla, joten minulla ei ole sinulle muuta annettavaa kuin se mitä sun datasta näen. Ja sen analyysin teen/annan omalla tyylilläni.
Toki jos maksat esim 60e/h, niin sitten voin muuttaa tyyliäni siten että se miellyttää paremmin työn tilaajaa. Niin kauan kuin mennään pro bono-periaatteella, niin sitä saa mitä tilaa. Ja kuten näkyy niin se ilmainen työ ei kaikille kelpaa, vaan sama nillitys jatkuu vuodesta toiseen.

Tulee mieleen kaksi eri ratayhtiötä ja niiden vetovastuussa olevat.

Rata 1. Jonoon jokainen joka tänne haluaa. Ai niin, sähkömaksut eivät kuulu hintaan. Ja jos teitä tulee vielä hieman enemmän niin 20 euroa per kuski lisää, koska kioskiin pitää hommata lisää ihmisiä töihin ja siitä tulee kustannuksia. Sauna on sitten kuusi euroa per naama ja aamupala johon kuuluu haalea vesi ja sämpylä viime kuulta.
Ajopelit edustivat kultaista 80-lukua. Vittuilusta ei onneksi tarvinnut maksaa lisähintaa, se tuli kaupan päälle ja nikotiiniriippuvaisille löytyi aina tumppi, tai vaikka sata, prätkän renkaasta kun varikolle saapui radalta. Lisämausteena ja jännitystä lisäämässä 10 cm kannot poistumisalueilla. Öljyvahingon sattuessa harjattiin itse jos satuttiin harjat löytämään.

Rata 2. Tuossa on saunan avain jos teidän väki haluaa käydä saunomassa, ei maksa mitään. Yllättäviä lisälaskuja ei ole näkynyt ja majoituspaikankin saa itse valita. Tupakantumpit löytyvät tuhkakupeista ja poistumisalueilla uskaltaa tarpeen vaatiessa kaatua ilman pelkoa siitä, että peukalon paksuinen mäntykeppi on keuhkosta läpi. Aina radalle saapuessa ystävällinen tervehdys ja tarinatuokiot. Ratayhtiön edustaja ajelee milloin HD:llä, milloin Porschella ja milloin Audin R8:lla ja löytyy tarpeen vaatiessa niin puhelimen päästä kuin varikoltakin.

En ota kantaa siihen onko kyse syystä vai seurauksesta, mutta näin maksavan asiakkaan näkökulmasta jonkun verran vaikuttaa ostopäätökseen se joutuuko menemään hattu kourassa vittuilua kuuntelemaan vai ei. Ehkä siksi jossain on päiviä nyt enemmän kuin jossain ei. On mahdollista, että jollain ystävällisellä hahmolla on takatasku pulleampana ratapäivän jälkeen kuin jollain toisella ei, varmaksi en osaa sanoa kun mistään mitään en tiedä.

Luonnevikaisille ihmisille on onneksi myös paikkansa. Valtiolla on paljon virkoja joissa pääsee aukomaan päätään ja purkamaan frustraatioitaan. Palkka ei ole kaksinen kun juoppoa putkaan raahaa tai tuimana passia tarkastaa tahi varusmiestä kyykyttää, mutta vittuilla saa koko rahan edestä.

Elämä on angstinen kärsimysnäytelmä.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 20.08.12 - klo:23:52
Tulee mieleen kaksi eri ratayhtiötä ja niiden vetovastuussa olevat.

En ota kantaa siihen onko kyse syystä vai seurauksesta, mutta näin maksavan asiakkaan näkökulmasta jonkun verran vaikuttaa ostopäätökseen se joutuuko menemään hattu kourassa vittuilua kuuntelemaan vai ei. Ehkä siksi jossain on päiviä nyt enemmän kuin jossain ei. On mahdollista, että jollain ystävällisellä hahmolla on takatasku pulleampana ratapäivän jälkeen kuin jollain toisella ei, varmaksi en osaa sanoa kun mistään mitään en tiedä.

Luonnevikaisille ihmisille on onneksi myös paikkansa. Valtiolla on paljon virkoja joissa pääsee aukomaan päätään ja purkamaan frustraatioitaan. Palkka ei ole kaksinen kun juoppoa putkaan raahaa tai tuimana passia tarkastaa tahi varusmiestä kyykyttää, mutta vittuilla saa koko rahan edestä.

Elämä on angstinen kärsimysnäytelmä.
Tulee mieleen kaksi eri ry:tä ja niiden vetovastuussa olevat.

Servasit liian helpon.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mic

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 20.08.12 - klo:23:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.08.12 - klo:21:54
Ymmärtääkseni sinä olet jo minua nopeampi radalla, joten minulla ei ole sinulle muuta annettavaa kuin se mitä sun datasta näen. Ja sen analyysin teen/annan omalla tyylilläni.
Toki jos maksat esim 60e/h, niin sitten voin muuttaa tyyliäni siten että se miellyttää paremmin työn tilaajaa. Niin kauan kuin mennään pro bono-periaatteella, niin sitä saa mitä tilaa. Ja kuten näkyy niin se ilmainen työ ei kaikille kelpaa, vaan sama nillitys jatkuu vuodesta toiseen.
näin maksavan asiakkaan näkökulmasta jonkun verran vaikuttaa ostopäätökseen se joutuuko menemään hattu kourassa vittuilua kuuntelemaan vai ei. Ehkä siksi jossain on päiviä nyt enemmän kuin jossain ei. On mahdollista, että jollain ystävällisellä hahmolla on takatasku pulleampana ratapäivän jälkeen kuin jollain toisella ei, varmaksi en osaa sanoa kun mistään mitään en tiedä...

Luonnevikaisille ihmisille on onneksi myös paikkansa...

vittuilla saa koko rahan edestä...


Edellä lainattuja ajetellen on käsittämätöntä kyllä miten MP-tuen päivillä käy niin helvetisti porukkaa... Ilmeisesti se on se panacod/sirdalud pöllyssä oleva piripäinen setä aurinkoinen, joka porukan aktiivisella asikaspalveluasenteellaan houkuttelee paikalle ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: mic - 21.08.12 - klo:00:06
Edellä lainattuja ajetellen on käsittämätöntä kyllä miten MP-tuen päivillä käy niin helvetisti porukkaa... Ilmeisesti se on se panacod/sirdalud pöllyssä oleva piripäinen setä aurinkoinen, joka porukan aktiivisella asikaspalveluasenteellaan houkuttelee paikalle ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Onneksi kyse on yhdistystoiminnasta ja siinä vetovastuussa olevan voi vapauttaa jäsenet välittömästi, toisin kuin yritystoiminnassa jossa jaloilla äänestäminen johtaa mihin johtaa. Se on hitaampi, mutta vääjäämätön tie sekin.

Nyt oli lipunmyyntiin valjastettu asiakaspalveluhenkisiä ja nättejä ihmisiä. Jari tykkää keikistellä ilman paitaa ja Sari sitten taas paita päällä.

Meillä ehkä palvelu ei pelaa. Hymyn jos haluaa, niin silloin kannattaa mennä tonkimaan paperiroskista, mutta uskaltaisin melkein väittää, että pääsääntöisesti jos joku radalle kaatuu, se sieltä poistuu myös nopeasti ja jos öljyä on päässyt radalle, niin sekin sieltä häviää eikä sitä jäädä suremaan ja pyörän rikkonutta lohduttamaan.

Ensimmäinen vapaaehtoinen voi nostaa räpylän pystyyn ja toiminnanjohtajan paikka on heti tarjolla. Palkka on 500 euroa kuussa. Valitettavasti sitä ei ole neljään vuoteen pystytty maksamaan, mutta se on sivuseikka sinällään.

Nykyisin kuljetan mukana kahta puhelinta. Toiseen en jaksa vastata ja jos vastaan, se ei maksa mitään. Toiseen vastaan aina ystävällisesti ja puhelun jälkeen lähtee lasku ja jos laskua ei maksa joku toinen hoitaa rahat tilille ja on sitten ehkä epäystävällinenkin.

Tulevalle kaudelle palvelut tulevat ratapäivillä paranemaan, mutta myös hinnat tulevat nousemaan. Ne jotka osallistuvat sääriskin kantoon tai talkoohommiin, selviävät vähemmällä. Ne taas jotka katsovat aamulla paistaako aurinko vai ei, kaivavat sitten kuvettaan.

Saa nähdä tuleeko ensi kauden ensimmäiset ratapäivät olemaan Espanjassa...
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 21.08.12 - klo:16:18
Ohessa maksutonta videon analysointia Kemoralta:

Paluusuoran jarru. Luultavasti jäänyt päälle kun meno noin vaivalloista. Seuraavaan mutkaan mennään aivan päin **ttua olevalla ajolinjalla. Karusellissa taas jotain aivan uskomatonta vätystelyä kun isolla katupyörälläkin ajellessa kuvattava tulee perse edellä vastaan. Radasta jätetään käyttämättä paljon, hyvin paljon. Luultavasti nopeassa ryhmässä ajavista naisista kaikki menevät nopeammin, joten ei voi käyttää termiä naismainen ajo, siihen on vielä pitkä matka, luultavasti hyvin kivinen. Mutkan jälkeen pyörää ei saada pystyyn, tosin eipä noissa vauhdeissa tarvitsekaan ellei aja pelkillä vanteilla. Viimeisen vasurin takana on varmaankin navetta, sillä näyttää aivan kuin olisi lypsylle menossa. Mistään jarrutuksesta ei näy häivääkään. Kahvilan mutkaan taas mennään aivan päin persettä ja mutkassa meno on vaappuvaa. Apeksi menee kohtuullisen hyvin, oikeaan ajolinjaan ei ole kuin kolmatta metriä matkaa. Pääsuoralla oli vaikea kestää perässä, johtuen siitä, että pyöräni tyhjäkäynti ei tahdo oikein toimia. Jatkossa kannattaisi panostaa kaasun käyttöön tai alkuun löytää vaikka kaasukahva. Kolmosmutkasta jos pitää etsiä jotain positiivista sanottavaa, niin kanttari on hyvin maalattu ja kaunis puu taustalla. No, nelosmutkaan menon nähtyäni täytyy sanoa, ettei se kolmosmutka ollutkaan surkeasti ajettu, neloseen meno on jotain aivan omituista ja pilaa täysin seuraavat mutkat. Ilmeisesti ei ole alkeellisintakaan käsitystä ajolinjoista tai kuljettaja on kännissä. Paluusuoran jarruun on menossa työtään tekevä kurtisaani tai väkisinmakaamisen kohteeksi joutunut sammakko. Mikään muu ei selittäne tuollaista outoa asentoa. Mutkaan tulisi mennä jarrun kanssa eikä esitellä joogaliikkeitä. Matkalla karuselliin tekee mieli varmaan ensin käydä jossain muualla tuttuja etsimässä vai mikäköhän on taas syynä avauksen puuttumiseen ja ihmeellisen kevätjuhlaliikehdintään. Sinne mennään kaasulla ja suoraan eikä mitään pyöriskelyä tasakaasulla. Itse karuselli menee taas tutulla tyylillä jos tyyli tässä tapauksessa terminä sallitaan. Näyttää lähinnä joltain performanssilta. Mutka menee tutulla vaappumistyylillä. Kahvilanmutkaan mennessä menee ilmeisesti kaasu ja jarru sekaisin kun jälkimmäistä käytetään siinä kohti missä pitäisi käyttää ensin mainittua. Luultavasti meni pakki päälle kun jouduin ohittamaan vaikka ajoin tyhjäkäynnillä.

Jonkun verran vielä treenaamista ja käppyröiden tutkiskelua, niin hyvällä lykyllä pääsee jo tyttöjen vauhtiin. Vaatii tosin sitä hyvää lykkyä.

Ei maksa mitään. Toisentyyppinen opetus ja palautteen anto maksaa 150 euroa/pv. Käteisen puuttuessa kelpaa myös luontoisuoritukset, kuten vaikkapa vetoauton sisä- ja ulkopesu + peräkärryn siivous.

Oli pakko kokeilla, mutta en saanut oikein tyydytystä tuon tyyppisesta palautteen annosta, joten pysyttelen sen tyyppisessä mitä olen tähänkin asti koulutettavilleni antanut. Parin viikon päästä ajattelin käydä kokeilemassa menisikö se 1:12 alkuinen tuolla...
Kieltämättä oli aika huono läppä jopa sinulta. Huomaa ettet oikein jaksanu panostaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.12 - klo:16:28
Kieltämättä oli aika huono läppä jopa sinulta. Huomaa ettet oikein jaksanu panostaa.

Ei kyseessä ollut mikään läppä. Se oli ilmainen analyysi ajostasi eikä se nyt hirveästi metsään mennyt. Voit toki korjata ja kertoa missä kohti rataa menit mallikelpoisesti. Teoriassa tiedät varmasti hyvin kuinka tulee ajaa, mutta käytännössä näin ei ole ja tuossa oli muutama minuutti livekuvaa aiheesta. Jos tarkoituksena ei ollut mahdollisimman nopea kierrosaika vaan sunnuntai-ajelu tyyppinen kaartelu, niin sitten asia eri. Ei tuon analysointiin tarvita näköaistimuksia enempää. Sitten kun alkeet alkavat olla hallussa, on hyvä siirtyä hifistelyyn.

Ota vittuiluna tai ole ottamatta, mutta muutaman päivän kurssitus tekisi ihan hyvää ajolinjoillesi. Pelkkä perässä ajaminen ei tee autuaaksi. Tulin näyttäneeksi toteen sen, että pienellä koulutuksella vasta-alkaja, nainenkin, saadaan itse itseään ohjaavasta kuskista nopeammaksi. Kyse ei varmastikaan ole kahdesta ääripäästä, poikkeuksellisen lahjattomasta miehestä ja poikkeuksellisen lahjakkaasta naisesta, vaan siitä, että metsää ei vaan näe puilta.

Faktoja:
Osaat analysoida dataa, hyvä
Tapasi antaa palautetta on vastenmielisyyttä aiheuttavaa teit sen sitten tietoisesti tai tiedostamatta, huono
Teoriasi siirtäminen käytäntöön ontuu erittäin pahasti, huono. Tuo video on aika hyvä osoitus siitä.

Uskoisin, että jopa sinä saattaisit muutamassa päivässä saada sekunnin tai kaksi pois jos laittaisit vähäksi aikaa ne datakäppyrät syrjään ja menisit jonkun osaavan opetettavaksi. Jos kerran näet käppyröistäsi ajonlinjan olevan aivan väärän, miksi sitten kierroksesta toiseen ajat päin hel****iä etkä tee yksinkertaista korjausliikettä? Vai näetkö sittenkään niitä sieltä? Esim. tuo kolmosen ja nelosen välinen pätkä pilaa täysin seuraavat 400-500 metriä ja tuo useamman sekunnin lisää kierrosaikaan. Äärimmäisen yksinkertaisesti korjattavissa, mutta tiedätkö kuinka? Jos, niin kerrohan ja kerro sitten perään miksi et tee niin.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 21.08.12 - klo:17:04
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.12 - klo:16:28
Kieltämättä oli aika huono läppä jopa sinulta. Huomaa ettet oikein jaksanu panostaa.

Ei kyseessä ollut mikään läppä. Se oli ilmainen analyysi ajostasi eikä se nyt hirveästi metsään mennyt. Voit toki korjata ja kertoa missä kohti rataa menit mallikelpoisesti. Teoriassa tiedät varmasti hyvin kuinka tulee ajaa, mutta käytännössä näin ei ole ja tuossa oli muutama minuutti livekuvaa aiheesta. Jos tarkoituksena ei ollut mahdollisimman nopea kierrosaika vaan sunnuntai-ajelu tyyppinen kaartelu, niin sitten asia eri. Ei tuon analysointiin tarvita näköaistimuksia enempää. Sitten kun alkeet alkavat olla hallussa, on hyvä siirtyä hifistelyyn.

Ota vittuiluna tai ole ottamatta, mutta muutaman päivän kurssitus tekisi ihan hyvää ajolinjoillesi. Pelkkä perässä ajaminen ei tee autuaaksi. Tulin näyttäneeksi toteen sen, että pienellä koulutuksella vasta-alkaja, nainenkin, saadaan itse itseään ohjaavasta kuskista nopeammaksi. Kyse ei varmastikaan ole kahdesta ääripäästä, poikkeuksellisen lahjattomasta miehestä ja poikkeuksellisen lahjakkaasta naisesta, vaan siitä, että metsää ei vaan näe puilta.

Faktoja:
Osaat analysoida dataa, hyvä
Tapasi antaa palautetta on vastenmielisyyttä aiheuttavaa teit sen sitten tietoisesti tai tiedostamatta, huono
Teoriasi siirtäminen käytäntöön ontuu erittäin pahasti, huono. Tuo video on aika hyvä osoitus siitä.

Uskoisin, että jopa sinä saattaisit muutamassa päivässä saada sekunnin tai kaksi pois jos laittaisit vähäksi aikaa ne datakäppyrät syrjään ja menisit jonkun osaavan opetettavaksi. Jos kerran näet käppyröistäsi ajonlinjan olevan aivan väärän, miksi sitten kierroksesta toiseen ajat päin hel***tiä etkä tee yksinkertaista korjausliikettä? Vai näetkö sittenkään niitä sieltä? Esim. tuo kolmosen ja nelosen välinen pätkä pilaa täysin seuraavat 400-500 metriä ja tuo useamman sekunnin lisää kierrosaikaan. Äärimmäisen yksinkertaisesti korjattavissa, mutta tiedätkö kuinka? Jos, niin kerrohan ja kerro sitten perään miksi et tee niin.

En tiedä mitä muut ajattelee, enkä oikeestaan edes välitä, mutta itse olen ainakin Jukan kanssa samalla kannalla tässä asiassa. Kannattaa varmaan kokeilla keskittyä enempi siihen ajamiseen, kuin tuohon hifistelyyn.
Itselläni tämä on ainakin toiminut ihan kohtuu tuloksin. 18 ratapäivää takana, ahvenisto alle 28 ja alastaro alle 26, kemora alle 15. Puhutaan ennätyksistä siis.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 21.08.12 - klo:17:15
Itselläni tämä on ainakin toiminut ihan kohtuu tuloksin. 18 ratapäivää takana, ahvenisto alle 28 ja alastaro alle 26, kemora alle 15. Puhutaan ennätyksistä siis.

Hyvältä näyttää. Itellä alle 10 päivää Kemoralla ja 1.16.6 K2:lla. Tämän kesän tavoite alitettu kolmella sekunnilla. Ens kesänä vaihdan renkaat, hommaan selkäsuojan ja kivat poksyt ja kokeilen mennä tosikovaa.
En äkkiä löytänyt ootko tehny itsestäs esittelyn. Kiinnostas tietää ajeluistas tarkemmin. Pyörä vissiin K7.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 21.08.12 - klo:17:04
Ei kyseessä ollut mikään läppä. Se oli ilmainen analyysi ajostasi eikä se nyt hirveästi metsään mennyt. Voit toki korjata ja kertoa missä kohti rataa menit mallikelpoisesti. Teoriassa tiedät varmasti hyvin kuinka tulee ajaa, mutta käytännössä näin ei ole ja tuossa oli muutama minuutti livekuvaa aiheesta. Jos tarkoituksena ei ollut mahdollisimman nopea kierrosaika vaan sunnuntai-ajelu tyyppinen kaartelu, niin sitten asia eri. Ei tuon analysointiin tarvita näköaistimuksia enempää. Sitten kun alkeet alkavat olla hallussa, on hyvä siirtyä hifistelyyn.

Ota vittuiluna tai ole ottamatta, mutta muutaman päivän kurssitus tekisi ihan hyvää ajolinjoillesi. Pelkkä perässä ajaminen ei tee autuaaksi. Tulin näyttäneeksi toteen sen, että pienellä koulutuksella vasta-alkaja, nainenkin, saadaan itse itseään ohjaavasta kuskista nopeammaksi. Kyse ei varmastikaan ole kahdesta ääripäästä, poikkeuksellisen lahjattomasta miehestä ja poikkeuksellisen lahjakkaasta naisesta, vaan siitä, että metsää ei vaan näe puilta.

Faktoja:
Osaat analysoida dataa, hyvä
Tapasi antaa palautetta on vastenmielisyyttä aiheuttavaa teit sen sitten tietoisesti tai tiedostamatta, huono
Teoriasi siirtäminen käytäntöön ontuu erittäin pahasti, huono. Tuo video on aika hyvä osoitus siitä.

Uskoisin, että jopa sinä saattaisit muutamassa päivässä saada sekunnin tai kaksi pois jos laittaisit vähäksi aikaa ne datakäppyrät syrjään ja menisit jonkun osaavan opetettavaksi. Jos kerran näet käppyröistäsi ajonlinjan olevan aivan väärän, miksi sitten kierroksesta toiseen ajat päin hel***tiä etkä tee yksinkertaista korjausliikettä? Vai näetkö sittenkään niitä sieltä? Esim. tuo kolmosen ja nelosen välinen pätkä pilaa täysin seuraavat 400-500 metriä ja tuo useamman sekunnin lisää kierrosaikaan. Äärimmäisen yksinkertaisesti korjattavissa, mutta tiedätkö kuinka? Jos, niin kerrohan ja kerro sitten perään miksi et tee niin.
Pitäisköhän vaan tyytyä toteamaan että; olet aivan täysin oikeassa, kuten aina.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.12 - klo:18:19
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 21.08.12 - klo:17:04
Ei kyseessä ollut mikään läppä. Se oli ilmainen analyysi ajostasi eikä se nyt hirveästi metsään mennyt. Voit toki korjata ja kertoa missä kohti rataa menit mallikelpoisesti. Teoriassa tiedät varmasti hyvin kuinka tulee ajaa, mutta käytännössä näin ei ole ja tuossa oli muutama minuutti livekuvaa aiheesta. Jos tarkoituksena ei ollut mahdollisimman nopea kierrosaika vaan sunnuntai-ajelu tyyppinen kaartelu, niin sitten asia eri. Ei tuon analysointiin tarvita näköaistimuksia enempää. Sitten kun alkeet alkavat olla hallussa, on hyvä siirtyä hifistelyyn.

Ota vittuiluna tai ole ottamatta, mutta muutaman päivän kurssitus tekisi ihan hyvää ajolinjoillesi. Pelkkä perässä ajaminen ei tee autuaaksi. Tulin näyttäneeksi toteen sen, että pienellä koulutuksella vasta-alkaja, nainenkin, saadaan itse itseään ohjaavasta kuskista nopeammaksi. Kyse ei varmastikaan ole kahdesta ääripäästä, poikkeuksellisen lahjattomasta miehestä ja poikkeuksellisen lahjakkaasta naisesta, vaan siitä, että metsää ei vaan näe puilta.

Faktoja:
Osaat analysoida dataa, hyvä
Tapasi antaa palautetta on vastenmielisyyttä aiheuttavaa teit sen sitten tietoisesti tai tiedostamatta, huono
Teoriasi siirtäminen käytäntöön ontuu erittäin pahasti, huono. Tuo video on aika hyvä osoitus siitä.

Uskoisin, että jopa sinä saattaisit muutamassa päivässä saada sekunnin tai kaksi pois jos laittaisit vähäksi aikaa ne datakäppyrät syrjään ja menisit jonkun osaavan opetettavaksi. Jos kerran näet käppyröistäsi ajonlinjan olevan aivan väärän, miksi sitten kierroksesta toiseen ajat päin hel***tiä etkä tee yksinkertaista korjausliikettä? Vai näetkö sittenkään niitä sieltä? Esim. tuo kolmosen ja nelosen välinen pätkä pilaa täysin seuraavat 400-500 metriä ja tuo useamman sekunnin lisää kierrosaikaan. Äärimmäisen yksinkertaisesti korjattavissa, mutta tiedätkö kuinka? Jos, niin kerrohan ja kerro sitten perään miksi et tee niin.
Pitäisköhän vaan tyytyä toteamaan että; olet aivan täysin oikeassa, kuten aina.

On se Jukka-Setä ainakin sen verran oikeessa, että ajolinjat ja radan käyttö vois olla potenttiaalinen kehityskohde. Nimim. pienellä ajolinjan muutoksella 3-4mutkan välissä kemorasta katos sekunti 1:13.5->1:12.5
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

mako

tämähän lähti racechrono ketjusta . niin eiköhän sen ketjun yksi tarkoitus ollutkin antaa kommentteja datakäppyröistä eli täältä ääni murmelan  analyyseille jos ihmeiset kerran niitä pyytää .saa tietenkin mielellään muutkin datanistit kommentoida .itse en varmaan uskaltaisi laittaa ku vois mennä yö unet murmelan kommenteista

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.12 - klo:21:18
On se Jukka-Setä ainakin sen verran oikeessa, että ajolinjat ja radan käyttö vois olla potenttiaalinen kehityskohde. Nimim. pienellä ajolinjan muutoksella 3-4mutkan välissä kemorasta katos sekunti 1:13.5->1:12.5

Tarkempaa kuvausta mikä tuossa muuttu?

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: mako - 21.08.12 - klo:22:08
tämähän lähti racechrono ketjusta . niin eiköhän sen ketjun yksi tarkoitus ollutkin antaa kommentteja datakäppyröistä eli täältä ääni murmelan  analyyseille jos ihmeiset kerran niitä pyytää .saa tietenkin mielellään muutkin datanistit kommentoida .itse en varmaan uskaltaisi laittaa ku vois mennä yö unet murmelan kommenteista

Joo, niin lähti. Ja oli aika hyvin tiedossa minkälaista palautetta tulee, jos dataa Murmelalle lähettää. Egokin just kesti ottaa palautteen vastaan :). Ei sillä että oma palaute ihan samassa muodossa ulos yleensä tulisi.

Datan ihmettelyssä on se hyvä puoli ettei tartte itse luulla mitä tekee. Yleensä luulot on jotain ihan muuta kuin mitä data näyttää. Hyvä saada vähän ulkopuolistenkin kommenttia omasta tekemisestä. Dataa parempaa palautetta saa vain noilta kokeneilta kouluttajilta, mutta sen jatkuvaan hommaamiseen ei omat resurssit ihan riitä.


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.08.12 - klo:22:16
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.08.12 - klo:21:18
On se Jukka-Setä ainakin sen verran oikeessa, että ajolinjat ja radan käyttö vois olla potenttiaalinen kehityskohde. Nimim. pienellä ajolinjan muutoksella 3-4mutkan välissä kemorasta katos sekunti 1:13.5->1:12.5

Tarkempaa kuvausta mikä tuossa muuttu?

Aiemmin yritin ajaa kolmosen ja nelosen välin koko ajan kiristyvällä kaasulla, josta lopputuloksena nelonen valu leveeks, eikä päässy kaasulle riittävästi missään vaiheessa. Uudella linjalla käy ulkokanttarilta hakemassa vauhtia ja höllää kaasua 3-4 välissä riittävästi, että saa mopon keulan ennen nelosen sisäkanttaria osottamaan sinne seuraavan vasurin sisäkanttariin. Tolla linjalla pystyy tööttäämään torvi auki jo ennen nelosen sisäkanttaria pyörä "pystyssä".

Ennen ajolinjamuutosta nelonen riitti paluusuoralle, mutta nyt joutuu tuuppaamaan vitosen jo ennen vasurin sisäkanttaria, ettei ota rajottajalle. Tän seurauksena myös kaato/rengasvalliin osuminen oli lähempänä kuin koskaan. Uudella linjalla ajellessa tuli nimittäin kahdella ekalla kierroksella todettua, että ottaa rajottimeen, ja rätisten painettiin suoran päähän. Kolmannella kiekalla tuuttasin vitosen ennen vasuria ja yritin jarruttaa samalta jarrumerkiltä...pysähty alle puol metriä rengasvallista hirveen jarrurodeon jälkeen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal